بازدید 5657
فولادگردر واکنش به اظهارات غضنفری درباره مهار گرانی و کاهش قیمت ها:

آقای وزیر؛ گرانی باسخنرانی مهار نمی شود

کد خبر: ۲۵۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶ 03 July 2012
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ادعای وزیر صنعت، معدن و تحارت مبنی بر مهار گرانی گفت:گرانی با سخنرانی مهار نمی شود فعلا که همه از گرانی می نالند ما که دربین مردم هستیم و با آنها ملاقات داریم از این بابت نگرانیم.

حمیدرضا فولادگردرگفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، افزود: بخشی از گرانی ها ناشی از کمبود نظارت وبخشی مربوط به زیرساخت‌ها و سیاست های پولی و مالی دولت برمی گردد.

 نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای وزیر صنعت، معدن و تحارت  مبنی بر مهار گرانی گفت: گرانی با سخنرانی مهار نمی شود فعلا که همه از گرانی می نالند.

وی درباره سخنان رحیمی مبنی بر این که مردم نگران تامین ۲۴ قلم کالای اساسی نباشند گفت: امیدواریم که  کالاهای مورد نیاز مردم تامین شود اما ما که دربین مردم هستیم و با آنها ملاقات داریم از این بابت نگرانیم.

  نبود استراتژی توسعه صنعتی مشکل اصلی صنعت

فولادگر درخصوص تاخیر دولت درارایه استراتژی توسعه صنعتی و لزوم ارایه آن گفت: بسیاری از مشکلات صنعت به دلیل نبود استراتژی توسعه صنعتی است چرا که این استراتژی  تعیین می کند که تولید چه کالایی باید تقویت شود و مزیت نسبی کجاست و چه مجوزهایی باید برای تولید داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: از زمانی که درمجلس هفتم نماینده شدم قراربود استراتژی توسعه صنعتی تدوین شود که امیدوارم درمجلس نهم این استراتژی تدوین شود .

وی درادامه با بیان اینکه  درجلسه روزگذشته کمیسیون به وزیر صنعت و معدن گفتیم آماده همکاری برای تدوین این استراتژی هستیم گفت: استراتژی صنعتی دردولت هشتم آماده ابلاغ بود اما پس از تشکیل مجلس هفتم و دولت نهم انتقاداتی  به این استراتژی شد و اولین وزیر دولت نهم برای بررسی و اصلاح استراتژی کارگروهی تشکیل داد اما پس از پیشروی مقداری از کار وزیر برکنار شدوتاکنون ۴ وزیر تغییر کرده اما استراتژی آماده نشده است.

نماینده مردم اصفهان درمجلس بااشاره به این که باید مشخص کنیم که تولید چه کالاهایی مزیت دارد افزود: درحال حاضر دهها کارخانه نوشابه سازی و ماکارونی راه اندازی می شوددرحالی که تولید آن اشباع شده است .

وی با بیان اینکه دربرخی صنایع کم کاری کردیم درباره نقش دولت درتوسعه صنعتی اظهارداشت: دولت باید بستر ساز وناظرباشد و به بخش خصوصی کمک کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درادامه درباره جهانی شدن درمسیر تعیین استراتژی گفت: جهانی شدن مسیری است که دیر یا زود باید طی شود وبرای این که دردنیا دربخش اقتصاد و صنعت حرفی برای گفتن داشته باشیم باید جهانی شویم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر