بازدید 3562

توکلی مدرک دکترایش را ۱۱ ماهه گرفته است

کد خبر: ۲۵۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰ 03 July 2012
نماینده مردم دشتستان گفت: ‌طبق اسناد موجود توکلی قرار بوده که در مدت حضور 15 ماهه خود مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کند درحالی که وی طی مدت 11 ماه مدرک دکترا گرفته است.
خبرگزاری فارس: توکلی مدرک دکترایش را ۱۱ ماهه گرفته است

به گزارش فارس، مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در صحن علنی مجلس در مخالفت با تصویب اعتبارنامه احمد توکلی اظهار داشت:‌ هرجا لکه ننگینی از زیاده‌خواهی‌ها ببینیم آن را فریاد می‌زنیم؛ متاسفانه آقای توکلی از جمله نمایندگانی بود که با وجهه‌سازی و پنهان کردن واقعیت موفق به حضور در مجلس شد.

وی افزود: آقای توکلی در موارد متعدد بدون توجه به اعتبار افراد با آبروی آنان بازی کرده است.

نماینده دشتستان ادامه داد: توکلی با رسانه‌ای کردن ادعاهای خود در مورد افراد نوعی بدعت‌گذاری کرده است و این درحالی است که وی خود را متشرع می‌داند.

این نماینده مجلس گفت: در مورد مسئله مربوط به مدرک تحصیلی اینکه آموزش عالی مدرک دکترای پژوهشی وی را تایید کرده حرفی نیست، آقای توکلی با استفاده از موقعیت خود در مقطع دکترا ادامه تحصیل داده است؛ وی در مورخ 25/8/1371 خطاب به آقای معین وزیر علوم وقت نوشته که قصد دارد تحصیلات خود را ادامه دهد یعنی زمانی که یک سال قبل از فارغ‌التحصیلی وی بود آقای توکلی بدون مدرک کارشناسی ارشد خواستار بورسیه تحصیلی در یک کشور خارجی شد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه البته آقای توکلی در پاسخ گفته که به دستور رهبری بورسیه شده‌ام، اظهار داشت: توکلی در زمینه رسیدن به اهداف خود از رهبری سوء‌استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: آقای توکلی به دانشگاه واتینگ هام انگلیس اعزام می‌شود و ظرف مدت 5 روز همه کارها را در این زمینه انجام می‌دهد درحالی که تعداد زیادی از جوانان خواستار بورسیه بودند.

موسوی‌نژاد ادامه داد: ‌طبق اسناد موجود توکلی قرار بوده که در مدت حضور 15 ماهه خود مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کند درحالی که وی طی مدت 11 ماه مدرک دکترا گرفته است.

نماینده مردم دشتستان با بیان اینکه آقای توکلی بدون داشتن مدرک کارشناسی ارشد در مقطع دکترا تحصیل کرده است، اظهار داشت: درحالی که آقای توکلی کمتر از یک سال در انگلیس بود، این سؤال مطرح است که چگونه کارشناسی ارشد و دکترا را گذرانده است.

موسوی نژاد گفت:‌ مسئله بعدی مربوط به عضویت آقای توکلی در هیئت علمی دانشگاه بهشتی است؛ نمی‌دانم آقای توکلی چگونه بدون داشتن دکترا از حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی استفاده کرده است.

این نماینده معترض به اعتبارنامه توکلی در بخش دیگری از سخنانش در مورد دریافت ارز متأهلی توسط توکلی هم، گفت: چون همسر و فرزندان آقای توکلی در ایران بودند، مقرری متأهلی به وی متعلق نمی‌گرفت ولی وی ارز متأهلی دریافت کرده است؛ آقای توکلی 38 ماه مقرری می‌گرفت درحالی که فقط 11 ماه در خارج از کشور حضور داشته است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه ورود و خروج توکلی در کشور در اسناد آمده است، اظهار داشت:‌آقای توکلی طی نامه‌ای به اداره گذرنامه خواستار ممهور شدن گذرنامه‌اش به مهر ورود و خروج از کشور شده تا ارز تحصیلی را بگیرد.

نماینده دشتستان با بیان اینکه توکلی در زمان پیش از اعزام به خارج در استخدام نهاد ریاست جمهوری بوده است و از این جایگاه هم سوءاستفاده‌هایی کرده است، ادامه داد: در مورد مسئله زمین هم با وجود اینکه سال‌ها از واگذاری این زمین می‌گذرد، هنوز اقساط آن پرداخت نشده است و در مقابل هم می‌گویم که این زمین وقف شده است آیا این وقف مثل وقف دانشگاه آزاد است.

وی اضافه کرد: توکلی در سال 70 برای تأسیس روزنامه فردا 600 میلیون از وزارت ارشاد دریافت می‌کند و مدتی بعد روزنامه تعطیل می شود و این مبلغ هم برگردانده نشده است.

موسوی‌نژاد گفت:‌ آقای توکلی با ارتباطی که با ستاد اجرایی فرمان امام داشت،‌ساختمان 3 طبقه‌ای را در خیابان آبان در اختیار می‌گیرد که این هم یکی دیگر از موارد است.

موسوی‌نژاد ضمن انتقاد از عملکرد سایت الف، گفت: با توجه به وضعیتی که در سایت الف بوجود آمد، آقای توکلی باید از این سایت اعلام برائت می‌‌کرد؛‌این سایت در اقدامی معنادار مصاحبه‌ای با سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا منتشر کرد.

وی گفت:‌توکلی خود و نزدیکانش را عالم می‌داند و مخالفانش را جاهل؛ وی با سوء‌استفاده از قدرت رسانه‌ای علیه افراد اقدام کرده است و این رفتار بارها موجب نگرانی بزرگان هم شده است.

نماینده دشتستان در پایان سخنانش با ذکر این مسئله که توکلی تابلوی نظام نیست، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مستحکم‌تر از آن است که بوسیله افراد آسیب ببیند؛ جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقام معظم رهبری به راه و مسیر خود ادامه می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها