بازدید 4853

امواج مخابراتی آسیب های جسمی و روانی دارد

کد خبر: ۲۵۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳ 02 July 2012
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از نصب افزایش بی‌رویه آنتن‌های BTS در کلانشهرها به‌ویژه شهر تهران٬ گفت: تضعیف سیستم دفاعی بدن٬ افزایش ناباروری مردان٬ ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون٬ اختلالات عصبی٬ چشم و سر درد٬ کم‌اشتهایی تنها گوشه‌ای از عوارض این امواج به‌شمار می‌آید.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت٬‌ با انتقاد از افزایش نصب دکل‌های مخابراتی (BTS) در کشور به‌ویژه شهر تهران٬ افزود: متأسفانه در چند سال اخیر شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه با تطمیع کردن مردم اقدام به نصب این‌گونه تجهیزات بر روی ساختمان‌های مسکونی کرده‌اند.

نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر پژوهش های انجام شده، اثرات این امواج و همچنین مجاورت و برخورد امواج آنتن‌های مخابراتی را برای سلامت مردم مطلوب ندانست و گفت: تضعیف سیستم دفاعی بدن٬ افزایش ناباروری مردان٬ ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون٬ اختلالات عصبی٬ چشم و سر درد٬ کم‌اشتهایی تنها گوشه‌ای از عوارض این امواج به‌شمار می‌آید.

وی با بیان این که متأسفانه وضعیت نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی با تمام موازین تخصصی٬ استانداردها و سلامت جامعه تناقض دارد٬ اذعان داشت: هم‌اکنون در نصب این آنتن‌ها، استانداردها و شعاع مجاز آنها رعایت نمی‌شود و بیشتر این آنتن‌ها، با اتاق خواب و منزل افراد فاصله‌ای کمتر از یک متر دارد.

نظری‌مهر با اعلام این که به‌علت نصب بی‌رویه دکل‌های BTS نیمی از پرندگان از تهران مهاجرت کرده‌اند٬ تصریح کرد: به‌طور حتم این امواج بر تمام بخش‌های محیط‌زیست و جامعه پیرامون تأثیرات منفی به جا می‌گذارد.

این نماینده مجلس نهم٬ درباره آزمایش محققان و دانشمندان در رابطه با مضر بودن امواج تلفن همراه٬ توضیح داد: چندی پیش دانشمندان آزمایشی را اجرایی کردند؛ به این صورت که سه تلفن همراه را کنار هم گذاشته و یک دانه ذرت را میان آن قرار دادند. این دانه ذرت پس از چند ثانیه تبدیل به پاپ‌کرن شد.

وی ادامه داد: این تحقیقات نشانگر تأثیرات بیش از حد امواج آنتن‌های مخابراتی بر تمام اجسام فیزیکی است٬ از این‌رو باید برای کاهش این عوارض اقداماتی جدی شود.

نظری‌مهر با تأکید بر این که مسئولان باید در رابطه با مجوز نصب آنتن‌های BTS مسائل پیشگیرانه و کنترل را اولویت قرار دهند٬ گفت: مسئولان باید با برنامه‌ریزی این‌گونه آنتن‌ها را از مکان‌هایی مانند مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها و یا مکان‌های تفریحی که بیشتر کودکان در آن‌ها رفت‌و‌آمد دارند؛ دور کنند.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ بر لزوم برخورد قهری با شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن‌های همراه تأکید کرد و افزود: باید با کنترل و نظارت شدید از افزایش چشمگیر این تجهیزات در کلانشهرها جلوگیری شود.

به هر حال رشد صعودی مشترکان تلفن همراه و همه گیر شدن این وسیله ارتباطی در اقصی نقاط کشور موجب افزایش دکل‌های مخابراتی شده است. بر اساس آمار مسئولان مخابراتی هم‌اکنون افزون‌بر ۱۴ هزار ایستگاه bts در کشور راه‌اندازی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر