بازدید 21294
امروز با بورس:

ادامه سقوط بازار سرمایه تهران

امروز وضعیت بازارهای جهانی به ویژه بازارهای مالی آمریکا متلاطم بود. نگرانی‌ها از آینده یورو، سرمایه‌گذاران را بسیار محتاط کرده و فعالان منتظر اعلام نتایج نشست روزهای آتی اتحادیه اروپا هستند، هرچند به این نتایج خوشبین نیستند. بازار سرمایه تهران همچنان روزهای سختی را می‌گذراند.
کد خبر: ۲۵۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۲ 26 June 2012
امروز وضعیت بازارهای جهانی به ویژه بازارهای مالی آمریکا متلاطم بود. نگرانی‌ها از آینده یورو، سرمایه‌گذاران را بسیار محتاط کرده و فعالان منتظر اعلام نتایج نشست روزهای آتی اتحادیه اروپا هستند، هرچند به این نتایج خوشبین نیستند. بازار سرمایه تهران همچنان روزهای سختی را می‌گذراند.

به گزارش «تابناک»، بازارهای سرمایه امروز سه شنبه تا اندازه بسیاری دچار تلاطم و نوسان بوده‌اند که این تلاطم بیش از همه در بازارهای مالی آمریکا، ناشی از گزارش‌های گوناگون از حوزه مسکن و بی‌اطمینانی سرمایه‌گذاران بود.

بنا بر این گزارش، Dow Jones ۱۵ واحد معادل ۱ دهم درصد افت پیدا کرد، ولی در ادامه با افزایش شاخص روبه‌رو شد، S&P ۵۰۰ با چهار واحد افزایش، معادل ۶ دهم درصد و Nasdaq نیز با ۱۶ واحد یا ۴ دهم درصد افزایش داشتند.

نگرانی‌ها از آینده اقتصاد اروپا، در آستانه نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا، تأثیر بسیاری بر تعلل و بی‌اطمینانی سرمایه‌گذاران داشت. فعالان بازار در خصوص نتایج این نشست خوش‌بینی چندانی ندارند و همین امر موجب شده بود که روز گذشته نیز بازارهای آمریکا تا اندازه‌‌ای افت شاخص را تجربه کنند.

روز دوشنبه اسپانیا رسما تقاضای دریافت وام از اتحادیه اروپا کرد تا از بانک‌های خود ـ که به تازگی با کاهش رتبه اعتباری روبه‌رو بودند ـ حمایت کند. همچنین سرمایه‌گذاران با رصد این تحولات، همچنان منتظر وقوع رویدادهای چند روز آتی برای رسیدن به یک اطمینان خاطر در وضعیت بازار سرمایه هستند.

از سویی، بازارهای مالی اروپا امروز همگی افزایش شاخص‌ داشتند. بازار FTSE ۱۰۰ انگلیس و DAX آلمان با نزدیک ۴ دهم درصد و CAC ۴۰ فرانسه با ۱ دهم درصد افزایش روبه‌رو بودند.

همچنین وضعیت در بازارهای مالی آسیا، متفاوت و متغیر بود. بازار هانگ سنگ هنگ کنگ، با حدود 5 دهم درصد در رشد شاخص کل مواجه بود، در حالی که بازار مالی شانگهای ۱ دهم درصد کاهش را ثبت کرد. در همین حال، بازار نیکی ژاپن ۸ دهم درصد کاهش را تجربه کرد که این کاهش در پی تصویب طرح افزایش دو برابری مالیات فروش بود.

گفتنی است، بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز برای چندمین روز پیاپی سقوط داشت و شاخص کل معاملات، امروز به مرز ۲۵۳۲۵ واحد رسید که حاکی از ۹ دهم درصد کاهش بود. بازار در حالی کار خود را به پایان برد که در شاخص کل در پایین‌ترین میزان بود و همین امر حاکی از آن است که بازار سرمایه، تمایل چندانی به بهبود شاخص‌ها ندارد.

افزایش بهای ارز و طلا به ویژه افزایش بهای ارز در کنار وضعیت مبهم اجرای هدفمندی یارانه‌ها و همچنین برقراری تنش روانی در مذاکرات ایران با غرب، تأثیر خود را بر بازار سرمایه گذاشته است. گویا، رشد نرخ تورم در کنار سیاست‌های بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود سپرده‌ها نیز هم‌اکنون تأثیر خود را بر بازار سرمایه نشان می‌دهد. (آیا به بازار سرمایه امیدی هست؟) همچنین امروز جلسه‌ای برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارهایی برای خروج از این وضعیت با حضور مسئولان سابق و کنونی بازار بورس برگزار شد؛ افزون بر اینکه در اخبار شایعاتی مبنی بر تجمع در مقابل بورس نیز منتشر شده است.

جدول شاخص بازارهای سرمایه:


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۳۲
احتمالا فردا دولت جلسه میزاره و دستور میده زیر عدد 25 هزار ثبت و نمایش داده نشود !!
بازار سرمایه ما چه ربطی به بازار بین المللی دارد؟؟؟ قبلا همه حرف این بود که بحران اقتصادی جهانی به علت اقتصاد فوق برجسته ما اثری در وضعیت ما نخواهد گذاشت و ندارد، ولی حالا دارید جداول را کنار هم قرار می دهید!!!
پاسخ ها
حسين
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
به ياد بياريم دو سال پيش رو كه بازارهاي مالي امريكا بدليل مشكلات بانكي سقوط كردند و برخي تو ايران خوشحال بودند !!! و ميگفتند اوضاع اونجا به اينجا ربطي نداره!!! حالا اوضاع اونجا به داخل ايران ربط پيدا كرد؟؟؟!!
چه عجب ما که کل سرمایه مون این روزها به باد رفت
سال حمايت از سرمايه ايراني مبارك
گزارش بسیار بی معنی بود و اصلا به عوامل اصلی کاهش مداوم شاخص بورس اشاره ای نداشت.
مهم ایته که تحریم ها رومون تاثیر نداره فقط من نمیدونم چرا سرمایم 1/3 شده!!!!
كل اخبارهاي صدا و سيما مربوط به بحران يورو و آمريكا هست اما دريغ از يه خبر از فلاكت سرمايه گذار ايراني توي اين بورس. سقوط واقعي بورس ايران خيلي بشتر از اونا بوده. واقعا مردم رو چي فرض كردن. ..
پاسخ ها
navid
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بذار بورش رشد داشته باشه اعلام میکنه اخبار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
شاخص دستکاری میشه والا سقوط به قول دوستمون بسیار عمیق و جدیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آفرین درست گفتی
خوب بود سرمایم رو مینداختم تو کار دلاروارز............
که این کار رو نکردم
و........ حالا سرمایم ار پار سال تا حالا 70 درصدش دود شده رفته هوا........
.تنها چیزی که ارزون شده سهام شرکتهاست.
.........واقعا تو سال حمایت از سرمایه ایرانی جای تاسف وسوال داره...............

شما مطبوعاتی هم که همیشه خبرها دیر به گوشتون میرسه...... دقیقا مثل خبر سقوط سهام وال استریت که دیر به دستتون میرسه
با این وضعیت رکود تولید و تورم و تحریم، انتظار رشد واقعی نباید از شرکتهای بورسی داشت فقط میشه از اونها بصورت صوری حمایت کرد! که دولت هم اصلا به بورس اعتقادی نداره! پس باید منتظر سرازیر شدن سرمایه های مردم به سمت بازارهای دیگر نظیر ارز، سکه و مسکن باشیم... من که خیلی وقته از بورس برای همیشه خارج شدم و خوشحالم از تصمیم به موقعی که گرفتم و ناراحت از ضرر سهامداران جزء که به این بازار اعتماد کردند.
تغییرات بازار اروپا و آمریکا از مرتبه ی دهم درصد است در حالی که ما در ایران تغییرات چند درصد را در ارزش ارزهای خارجی و قیمت ها در یک روز داریم. اگر هم بالفرض اقتصاد ما به اقتصاد جهانی صد در صد همبسته باشد. چطور می توان ارتباط این دو عدد را نتیجه گرفت و اینجاست که باید پرتقال فروش را پیدا کرد !
با توجه به خراب شدن بازار سهام ؛ احتمالاً بازارهاي موازي مانند سكه و ارز رشد خواهند داشت مگر اينكه فكر اساسي شود و با توجه به اينكه خودتان هم تيتر زده بوديد كه سكه هاي پيش فروش داده نخواهند شد پس دوباره بانك مركزي احتمالاً دوست دارد كه سكه و ارز بالا برود حالا چرا ؟؟؟؟ ولي سهامداران حقيقي عجله براي فروش سهام و حراج داراييها خود انجام ندهند خيلي بهتر است و به نظر بازار دوباره بر ميگردد با حل شدن مسايل داخلي و خارجي
شاخص نزیک بیست وچهارهزاراست 1!!!
باز همشاهد شاخص زیر 25000 هزار خواهیم بود .
به نظرم بهتره دولت حمایت نکنه . خود بازار به تکلیف خودش معلوم می کنه البته فقط دولت دخالت نداشته بشه .

وقتی دولت در یک بازار منفی دست به عرضه اولیه می زنه ، یعنی خود دولت تمایلی به حمایت از بورس نداره !

تفکری که سهامداران قمارباز تلقی می کنه نمی شه انتظار بیش از این داشت .
سقوط بازار ایران قطغا" ربطی به بازار های جهانی نداره ولی به ناامنی ناشی از مسائل هسته ای ، حمله به سوریه و احتمال حمله به ایران را نمی توان در سقوط بازار و تلاش جهت نقد کردن سرمایه بی تاثیر دانست .
من توی یه شرکت بزرگ سرمایه گذاری کارمیکنم، کلی سرمایمون به باد رفته. جالبه کارشناسامونم کلی ضرر کردن. با این بازار بورس، شرکتهای حقوقی سودی نمیکنن که هیچ بلکه همه افراد حقیقی هم کلی ضرر میکنن. پولمون و سرمایمون که هر روز داره بی ارزش تر میشه، اینم از ضررهایی که همگی داریم توی این بورس میدیم. بعدش همش دارن مردم رو دعوت و تشویق میکنن به سرمایه گذاری توی بورس.مسخرست.
قبلا که بازار سرمایه ایران از بحران بازارهای بین المللی تاثیر پذیر نبود حالا چی شده تاثیر پذیر شده ؟ماکه تواین گرونی وحشتناک سرمایمون رو از دست دادیم کسی هم به فکر ملت نیست.
تابناک خیلی داریتند روی میکنی!داری زرد میشی!تیتر هات خیلی رادیکالیه!کامنتم رو بذار
یه اشتباهی کردیم رفتیم سهامدار بورس شدیم تو سال حمایت از تولید ملی نمیدونستم سال نابودی بورسه
خوبه هیچکی صداش در نمیاد
صداوسیما هم که قربونش برم همش از بحران اقتصادی غرب داره میگه دریغ از یه کلمه از وضعیت خراب بورس و اقتصاد خودمون
بیخیال اقای تابناک
صدا و سيما خجالت بكش كه تو بورس ايران به فلاكت رسيديم ولي دريغ از يك خبررساني
حالا ما هم شدیم جزوی از اقتصاد دنیا. تا دیروز که به همه نخندیدیم
مرد مومن بازار فلاکت زده ایران چه ربطی به امریکا و دیگر بازارها داره؟خجالت چیزیه خوب این تحلیل توهین به شعور ملت ایران است تابناک دست بردار از دروغ واقعیتو بگو متاسفم برات تابی.میدونم که درج نمیکنی ولی همین که خودت نظرمو بخونی کافیه
مدیر پایگاه خوانندگان گرامی، انتشار جدول شاخص بازارهای مالی جهان در کنار بازار سرمایه تهران به معنی تایید وجود ارتباط یا عدم ارتباط بین بازار سرمایه داخل و خارج نیست. گزارش فوق از این پس در سایت تابناک به شکل هفتگی انتشار خواهد یافت و شامل گزارش  و اطلاعاتی کلی در خصوص وضعیت بازار سرمایه ایران و بازارهای بزرگ مالی جهان خواهد بود.
اخبار صدا و سیما را دقت کنی ابتدا غربو نشون میده که همه بیکارند و همه کارخونه ها از کار افتاده ان و بعد سراغ داخل که میرند همه کارخونه ها در حال کار و تولید جنسهای با کیفیت بسیار بالا وبازارها فعال ولی مردم همه چیزو میدونند
فقط نشستم و آب شدن سرمایه ام را تماشا می کنم جالبه این اتفاق در سال حمایت از تولید اتفاق افتاد اگه سال حمایت از تولید و سرمایه داخلی نبود نمی دونم چه بلایی سرمان می آمد
کشورهای اروپایی و آمریکا و سایر کشورهای جهان هر روز در مسیر سقوط شتاب بیشتری می گیرند! و این ما هستیم که قله های اقتصادی کشور را شامل تورم لجام گسیخته، بیکاری، فقر، مدیریت اقتصادی ضعیف، نابودی سرمایه های تولید، حرکت به سمت دلالی و رانت خواری را یکی پس از دیگری فتح می کنیم!
پیشبینی از بین رفتن بورس دولتی روشن بود
سرمایه گذار ها ناراحت نباشن امروز جلسه میذارن و فرمول محاسبه شاخص بورس را تغییر میدن و فردا میبینید که شاخص بجای 25000 شده 50 هزار یا 100 هزار و اوضاع بهتر از اول میشه
بالاخره ما نفهميديم اين تحريمها و اقتصاد جهاني رو اثر گذاشته يا نه؟قسم حضرت عباس را قبول کنيم يا دم خروس را
نمیدونم چرا بورس یه روز اگه 20واحد رشد کنه همه جا همچین تبلیغات میکنن که انگار همه افرادی که توی بورس هستند یه روزه میلیاردر شدنداما تا 2000واحد منفی نشه خبری از اطلاع رسانی نیست ما که توی بورس بدبخت شدیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار