بازدید 60600
خانواده‌های محروم و مستضعف نخوانند

کاسبی به سبک دانشگاه تهران!

اگر از خانواده‌ای محروم هستید، اگر از‌‌‌ همان طبقه مستضعفی هستید که چشم و امید امام خمینی (ره) بودید، باید دیگر هوس نخبه شدن فرزندانتان را فراموش کنید، چون دانشگاه تهران پولی، دوره شبانه این دانشگاه را ۳۰۰ درصد افزایش داده است. ۴۵ میلیون تومان ناقابل؛ آن هم در دولت عدالت محور!
کد خبر: ۲۵۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵ 26 June 2012
دیگر از گذشته‌هایی که قانون اساسی از تحصیل رایگان همه شهروندان کشور سخن می‌گفت، خبری نیست؛ هرچند هنوز هم در قانون اساسی چنین بندی هست!

به گزارش «تابناک»، پس از مشکلاتی که سازمان سنجش برای داوطلبان دکترا پیش آورد و سرانجام هم معلوم نشد که چه شده و دانشجویان چه کار باید انجام دهند، اکنون از گوشه و کنار خبر می‌رسد که دانشگاه تهران، بدون هیچ گونه آگاهی‌رسانی، شهریه دوره شبانه خود را برای دانشجویان دکترا سه برابر کرده و این شهریه را از ۱۶ میلیون به ۴۵ میلیون تومان رسانده است.

بنا بر این گزارش، هرچند این خبر تا کنون رسما از سوی دانشگاه تهران اعلام نشده است، مقامات گوناگون دانشگاه تهران این خبر را تأیید کرده‌اند؛ خبری که مایه بهت مردم و البته مسئولان است. مسئولانی که مردمی بیندیشند و نخواهند از نمد مردم محروم برای خود کلاهی بدوزند.

اما در این میان نکاتی است که یادآوری می‌شود:

نخست: اینکه چگونه می‌شود، دوره شبانه بزرگ‌ترین دانشگاه کشور، ناگهان با افزایشی ۳۰۰ درصدی روبه‌رو ‌شود؟ این پرسشی است که تصمیم‌گیران این دانشگاه باید به آن پاسخ دهند. احتمالا مسئولان این دانشگاه برای درآمدهای مردم، افزایشی ۵۰۰ درصدی پیش بینی کرده‌اند و متناسب با این موضوع، دوره شبانه خود را ۳۰۰ درصد افزایش داده‌اند یا احتمالا توقع دارند خانواده دانشجویان از یارانه واریزی دولت، این ۴۵ میلیون فرزندان خود را بپردازند! واقعا چه منطقی پشت این مسأله است؟ نجابت مردم البته مدت زیادی است که باعث سوء استفاده مقامات مختلف شده است .


دوم: آنکه علمای دانشگاه تهران که چنین تصمیمی را گرفته‌اند، چرا آن را پنهان می‌کنند و آشکارا از آن سخن نمی‌گویند؟ آیا این کار به این دلیل نیست که آنان می‌خواهند دانشجویان را به اصطلاح دام بیندازند تا دانشجویانی که نه راه پیش دارند و نه راه پس، ناگزیر به پرداخت این ۴۵ میلیون تومان شوند؟ چون اگر دانشجویی پذیرفته و بعد متوجه شود که این مقدار پول را باید بپردازد و از خانواده کارگری و کارمندی هم باشد و پدر خانواده نتواند این مبلغ را تأمین کند و او بخواهد انصراف دهد، به صورت خودکار از آزمون سال بعد هم محروم می‌شود! مگر اینکه اگر خانه‌ای و آپارتمانی هست، فروخته شود تا پدر محروم خانواده، هزینه نخبگی فرزندش را بپردازد!

سوم: در دفترچه داوطلبان انتخاب رشته از وجود دوره شبانه نام برده شده، ولی گویا دانشگاه تهران دوره شبانه ندارد و به جای آن، دانشگاه تهران پولی جایگزین شده است؛ دانشگاه تهران پولی دیگر آخر طنز است!

اکنون باید پرسید اگر دوره شبانه وجود ندارد و به جای آن دانشگاه تهران پولی هست، چرا در دفترچه انتخاب رشته به آن اشاره نشده تا دانشجویان محروم از آن بگریزند؟

چهارم: در دفترچه انتخاب رشته نوشته شده که سقف شهریه دوره‌های شبانه و... نزدیک ۴۵ میلیون تومان است که خود دانشگاه، مقدار مبلغ را در این سقف مشخص می‌کند.

اکنون پرسش این است که چرا دانشگاه تهران، سقف را به یکباره در نظر گرفته است؟ چگونه برای مثلا آزادسازی قیمت‌ها و حذف یارانه‌ها، شیبی پنج ساله در نظر گرفته می‌شود تا فشار کمتری به مردم وارد شود، ولی در این باره، ضربه‌ای کاری به جسم رنجور خانواده‌های نخبه پرور اما محروم، زده می‌شود تا هوس دکتر شدن فرزندان خود را فراموش کنند؟

براستی چرا این گونه است؟

اکنون فضای تحصیلات تکمیلی در اختیار طبقه مرفه جامعه ایرانی قرار گرفته و در این باره باید گفت، دوره شبانه دانشگاه تهران نیز در اختیار پولدار‌ها قرار می‌گیرد و بیشتر خانواده‌های محروم ایرانی با این رویه باید قید تحصیلات تکمیلی را بزنند. شاید مسئولان دانشگاه تهران بر این باورند که این دانشجویان و خانواده‌های محروم آنان، هزینه فرار مغز‌ها را هم ندارند، پس از این ناحیه ضربه‌ای به کشور نمی‌خورد، باید پولدار‌ها را جذب کرد که فرار مغز‌ها نکنند، حال آنکه این بیچاره‌ها و فقیر‌ها تا قیامت بیخ ریش ما گیر هستند!

نکته پایانی اینکه دانشجویان و خانواده‌های محرومی که امیدی به اصلاح این روند ندارند، در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» یک التماس داشتند و آن اینکه مسئولان دانشگاه تهران رسما بگویند، میزان شهریه ۳۰۰ درصد رشد داشته تا آنان با خیال راحت انصراف دهند! با این همه، آیا به کسی در این دولت می‌توان چشم داشت؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۱۷
انتشار یافته: ۲۵۹
نه بابا

جسارته، توهین قلمداد نشه

تابناک تا به حال خواب بود، الان که چشم باز کرد ملتفت شد سالها است که درس خوندن برای محرومین به خواب و خیال تبدیل شده!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بابا تو مملكت اسلامي كه اين حرفهارو با هم نداريم. اجماعن صلوات...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
تابناك عزيز. اين مسائل در حوزه اختيارات دانشگاه نمي باشد. بنظرم بايد به مسائلي همچون كارنامه پوشش براي دانشجويان بيشتر پرداخته شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
هر دم از این باغ ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
این دانشجویان دکتری فردا می خواهند با مغزشان فرار کنند و ضمناً احتمالاً در زمینه نمره پوشش هم مشکل دارند و به احتمال بسیار بیشتر حتماً غربزده هم می شوند پس بهتر است از حالا جرایم متعلقه بابت این خطاها را به طریق محترمانه که حرمت دانشجویی شان حفظ شود بپردازند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
امشب در سر شوری دارم . . . . باز امشب در اوج اسمانم . . . .
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
این مسائل با توجه به هیئت امنایی شدن دانشگاه ها و طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختیار دانشگاه ها بوده و هیئت امنا معمولا سقفی را برای افزایش شهریه ها معین می کند و این در اختیار رییس دانشگاه (وبعضا هیئت رییسه دانشگاه) است که تا سقف مورد نظر هیئت امنا شهریه ها را افزایش دهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
توانا بود هركه دارا بود

حالا بگويد علم بهتر است يا ثروت
رضا
| Australia |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
همین قضیه تو کانادا اتفاق افتاد چقد دانشجو واستاد ریختن تو خیابونااااااا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
رویایی بود به اسم ایران........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خودش رو زده بود به خواب حالا دیگه بعله..
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
من هم دانشجوی دکتری همین دانشگاه تهرانم .
فعلا ازاین چیزی که می گین خبر ندارم ولی با همین مخارج عادی که دارم به جان مادرم 45 روزه نتونستم شام رزرو کنم و بیش از 20 روزه قید ناهارو هم زدم و هر روز صبح دیر از خواب بیدار میشم تا صبحانه و نهار رو شام رو ساعت 4 بعد از ظهر یکجا بخورم .البته تو این 45 روز اونقدر بیسکویت و آب خوردم که حالم از هر چی بیسکویته به هم می خوره.
مهدی
| Greece |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
حرف دل ما رو زدی . دو سال پیش به دلیل عدم توانایی از پرداخت شهریه از دانشگاه انصراف دادم . یاد اون سخن امام افتادم که میگفت هیچ دانشجویی نباید به خاطر بی پولی از تحصیل باز بمونه !!
فرهنگ فر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
چه ثمر دارد که اینجا ایران درس بخوانید ؟؟؟
واقعا میخواهید 45 میلیون خرج کنید ؟
بروید دانشگاه های طراز اول دنیا مثل هاروارد،ام ای تی ، آکسفورد و.... آنجا هم دکتر میشین هم استاد دانشگاه..
اما با 45 میلیون ایران وقتی درستان تمام شد باید در آزمون های استخدامی شرکت کنید و اگر هم استخدام نشدید باید بروید جارو کشی
ناشناس
| China |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
ما از ایرون رفتیم ببین چها شد. برگشتنی می یام همه چی رو راست و ریست می کنم!
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
من سال ۱۳۷۴ وارد دانشگاه شدم و از یک خانواده کشاورز بودم - یادم چهار سال دوره لیسانس از اول تا اخرش فقط دو تا پیرهن نو خریدم و جالب اینکه وقتی یکیشو میخواستم اتو کنم یه تیکه از پشتش سوخت و با همون پیرهن سوخته میرفتم دانشگاه - بگذریم خیلی وقتها اصلا صبحانه نیمرفتم چون پولش نداشتم - تازه اون موقع تقریبا مخارج تحصیل خییل پایین بود - فوق لیسانش دانشکاه تهران خوندم و من اسمش دانشگاه نیمیذارم بلکه بازار سیاه مدرک - دکتری هم یکی از دانشگاههای تهران خوندم و بعد دانشگاه تهران هیا ت علمی شدم - فقط یکسال دوام اوردم - هیچ کی تو این دانشگاه سر جاش نبود - همه یه جواریی به یکی بندن - بعد یکسال هم بیخیای ایران شدم و الان تو یکی از دانشگاههای امریکا هیا ت علمی ام. تا وقتی که ایران بودم چون همه میدونستن دستم تنگ به هر طریق سوء استفاده کردن - خدا میدونه چند تا مقاله من به اسم دیگران نوشتم و چند نفر با مقالاتی که من نوشته بودم پورفسور شدند - خدا عاقبت ما رو به خیر کنه - تابناک هر چنی که تو سایت نمیذاری ولی خواستم حرف دلم زده باشم
همین مستضعفین بودند که آمدند روی کار و کشور رار به این ورطه رساندند مستضعفین وارثان زمین نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اي ول.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
این حرفتو باید با طلا نوشت. اگه به جای مستضعف پروری، شایسته سالاری در کشور حاکم بود الآن کجا بودیم؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مبدا که گدا زاده معتبر شود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مستضعف با فقیر فرق می کند. بزرگترین مستضعف مستضعف فکری است مستضعف مدیریتی است مستضعف معرفتی است
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
عزیز من، مستضعفین وارث زمین هستند ولی نه ایران! اینجا، برخی چیزها یواش یواش یه جوری شد که اینجوری شده!
در ضمن، دوره شبانه دانشگاه تهران، من دعوت نشدم ولی با اینکه پول کافی هم ندارم و ارثی هم از پدر ندارم، حاضرم همه سرمایه ام را برای رشته مورد علاقه ام "آِینده پژوهی" هزینه کنم. در مورد رشته هم من برخلاف نویسنده مقاله، دوره شبانه تهران را در انتخاب رشته دیده ام، اینکه ایشون در دفترچه دنبالش بوده و نیافته، بی معنی است.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مستضعفین سابق ! آقا زاده های حال حاضر!
شاهین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
عاااالی گفتی.. آخه قرن 21 که دیگه محروم بازی سرش نمیشه که؟؟//
ز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
حالا مرفهین چه گلی به سر مملکت زده ن که مستضعفین نزدن؟ دست کم مستعضفین به کسی غیر از خودشون هم فکر می کنن.
و نرید ان نمن علی المستضعفین فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
حرف های عرب جاهلی از زبان شماها بیان میشه
بیشتر فکر کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
كدوم يكي از مسئولين مستضعف يا مستضعف زاده بود كه اينجوري حرف ميزني؟؟
واقعا خجالت آوره!!
مهدى رحيمى
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
متاسفم براى شما ايرانى نماها. . هر كى پولش از پارو بالا بره شايسته است ؟
خاك بر سر جماعتى كه تفكر و تعقل و منطق رو با طاغوت عوض ميكنن و ادعاى روشن فكرى نيز دارند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
فراموش نکنیم که پیغمبرمان از عامیان بودند، امیرالمومنین به سبک مستضعفین زندگی می کردند و با ایشان مهر ورزی میکردند، و اینکه متعهد ترین مردم به دین و انقلاب همین مردم مستضعف بودند. و بعضی ها با شکم های بزرگ دوست ندارند رشد ضعیفی را ببینند.
ناشناس
| Austria |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خداییش کمتر از طلا برای این حرف کم لطفیه!
از طرفی چه کسی یا چه کسانی باید چشمهاشون رو باز کنن!
ضمنا دانشگاه تهران مدتهاست که یک دانشگاه سیاسی است نه یک محیط علمی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
زدی تو خال
عالی گفتی. تازه نگفتی که الان مستضعفها 8 ساله کنار رفتن و مستضعفترها سرکارن و ما اینیم!!!
خداییش خودم متوسط به پایین ام ولی حرف زیبایی بود. قدرت فساد میاره مگه ابزار کنترلی باشه. چشیدن طعم فقر و نماز و روزه دلیلی بر عدم دزدی و خیانت نیست.
این عمل دانشگاه تهران تنها یک پیام دارد:
دانشجو نمیخواهد مدرکجو میخواهد!
اگر 45 میلیون داشتم که الان میرفتم توی یک دانشگاه در المان یا فرانسه دکتری میخوندم، انجا شهریه نداره دانشگاه اما با هزینه زندگی حساب کنی همین مبلغ در میاد چرا برم توی یک دانشگاه که رتبش 500 به بالاست درس بخونم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
عزیزم متوجه نیستی این 45 میلیون از شما نخواستند از وزیری یا نماینده مجلسی که پسرش مشغول خدمتگذاری به مردم و وقت درس خواندن خارج از کشور نداره ولی بمدرک دکترا نیاز داره تا سهمیه ارزها دولتی برای شرکت ها متعدد پدریش و مادریش و خاله ای بیشتر کنه و بیشتر خدمت بخلق الله کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
نمی دونم شما تا حالا اقدام به گرفتن پذیرش از دانشگاههای خارجی کردید یا نه؟ ولی من به عنوان یه فارغ التحصیل مدیریت دانشگاه تهران اقدام کردم و نتیجه جالب نبود مخصوصاً تو دانشگاههای با رنکینگ بهتر و به قول شما رایگان!!!!! گرفتن پذیرش این روزها مثل بقیه شئونات ایرانیها در خارج از کشور گره حسابی خورده و به این راحتیها هم باز نمی شه!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خيلي از اين پاسخ اول خوشم اومد. دمت گرم.
سعید
| France |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
تابناک یه سوال
اصلا ما توی ایران مستضعف داریم؟
اون چیزی که تو خیابونا میبینی همه فتوشاپه عزیز من
Meek
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خود صدا و سیما میگفت زمان انوشیروان هم با تحصیلات عالیه برای فقرا موافقت نمیکردند، نکند میخواهیم آنطور بشویم؟
با سلام
البته جناب تابناک
در این جا هم باید یقه سازمان سنجش و وزارت علوم را گرفت. وقتی در دفرچه انتخاب رشته و محل سازمان سنجش برای آزمون دکتری، گفته شده است که دانشگاه های در دوره شبانه مجاز هستند در رشته های علوم انسانی تا حداکثر 45 میلیون تومان شهریه بگیرند! خب! حالا کدوم دانشگاهی از پول زیاد بدش می آید؟ معلوم است که دانشگاه تهران 45 میلیون میگیرد.
اگرچه دانشگاه تهران باید این اقدام ننگین خود را پاسخ دهد اما مقصر اصلی وزارت علوم است که همچین اختیاری را به دانشگاه ها داده است.
در شرایط فعلی حتی اگر یک دانشگاه فکستنی در یالقوز آباد هم برای دوره شبانه دکتری خود، 45 میلیون بگیرد، از نظر قانونی هیچ مشکلی ندارد!!!!!
پس وعده های آقایایان دانشجو به دانشگاه آزادی ها چه خواهد شد . اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خوب مثل اینکه دانشگاه های ما هم داره میره طرف لیگ حرفه ای !!!!
دانشگاه آزاد که حتما سهمیه خارجی تیم هاست و ربطی به سهمیه داخلی نداره واسه همین شهریه اونجا آزاده !!!
سورنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خب فارسی بنویس: خدایا عاقبتمونو بخیر کن.
درسته همینم نصفش عربیه ولی بازم ...
به به چه زیبا
حالا بیان تو اخبار بگن تو کانادا با افزایش 2 درصدی شهریه ، سر دانشجوهای طفلی رو میبرن
این روزا تو مملکت ما شیر تو شیره.هر کی هر جا دستش برسه مردم رو سرکیسه می کنه. اصلا تبدیل شده به یه رقابت.من خودم فوق لیسانس مهندسی شیمی دارم.اما به چه امیدی باید دکتری بخونم؟!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اخوی جسارت نباشه ها، اصلاً شما به چه امیدی فوق لیسانس گرفتی؟
اول اینکه دوره روزانه هنوز باقی هست! دوم اینکه تمام دانشگاه های درست و حسابی دنیا پولی هستن!
سوم اینکه دانشگاه تهران توهم زده 45 میلیون، فکر کرده خیلی دانشگاه تاپیه! با این پول میشه رفت اروپا درس خوند! مالزی و اینا بماند!
پاسخ ها
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اسم مالزی که میاد دنیای علم به خودش می لرزه
ناشناس
| Austria |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
امیدخان من نفهمیدم شما رفیق قافله ای یا ...
ولی
پاسخ اول شما: دوره روزانه برای از ما بهتران است (البته نه همیشه)
دوم: بنده در دانشکاه با رنک 86 در حال تحصیل هستم و پولی هم نیست!
سوم: دانشگاه تهران و خیلی دیگر از دانشگاههای کشورمان ادعای تاپ بودن را دارند متاسفانه هنوز الفبای تولید دانش که وظیفه اصلی شان است را نمی دانند و فقط فکر می کنند تولید دانش یعنی تولید مقاله آی اس آی، اینجا وقتی من گفتم 3 تا آی اس آی دارم بهم نخندیدن ولی با خندیدن هم فرقی نکرد چون ازم پرسیدن چرا مقاله هایتان را برای ژورنال های عمومی فرستادید! نه تخصصی بطور مثل اینها Signal Processing رو عمومی می دانند!
و بالاخره اینکه برای زندگی در اروپا (مالزی را که اصلا فراموشش کنید و عمر خودتان را هدر ندهید) خیلی هم نیاز مالی نیست با کمی جستجو می توانید براحتی بورس های 2600 یورویی در اروپا پیدا کنید که اگر دوست دارید لینک زیر را برایتان به همین علت می گذارم

http://www.academictransfer.com/?set_language=en

در نهایت فقط می توانم بگویم برای ایران عزیز متاسفم که فقط و فقط و فقط ما درد مدیران بی کفایتمان را می کشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
این دوست آخرمون که گفته رنک 86 برام جالبه بدونم کدوم دانشگاه اتریش رنکش 86 هست؟!
E
| Switzerland |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
عزیزه من، وقتی اطلاع نداری صحبت نکن.

من در حال هزار دکتری میخونم، ماهی حدود ۱۰ میلیون تومان هم در یافت میکنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
در بعضی رشته های علوم انسانی، رنک دانشگاههای اتریش بالاست.
ناشناس
| Austria |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
در پاسخ به ناشناس ایرانی:
http://www.online-universities.us/top500universities.htm

ما حرفهایمان عین تحقیق و با صداقت است ولی شما به آمارهای دروغین عادت کرده اید. ای کاش ردی از ایران در این لیست پیدا بود!
تابناک عزیز سالهاست در این مملکت واژه مستضعف دیگر ارزشی ندارد. دیگر نه ولی نعمت هستند و نه وارثان زمین.
قشر بدبختی هستند که راهی جز فراموشی ارزشهای انقلاب ندارند
منافع و درآمد دولت 300 % ولی افزایش اجاره بها 13 تا 15 % !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بیشتر درس بخوانید دوره روزانه قبول شوید تا پول ندهید.
دوره شبانه برای افرادی است که بورس یک سازمان یا دانشگاه می شوند. برای افراد عادی نیست.
پاسخ ها
شاهین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
منفیاتو بشمار ببین چی گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آقای ناشناس عزیز یا خوابی یا خبر نداری دوره روزانه برای هر درس خوانی نیست از جمله همسر بنده سال گذشته در امتحان کتبی سازمان سنجش رتبه اول را آورد اما با لطف اساتید توانست در دوره شبانه دانشگاه تهران قبول شود و افرادی در دوره روزانه قبول شدند که......
موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مسأله مدرک فروشی است. فکر می کنید کدام مؤسسه با وجود این همه دکتر بیکار میاد 45 میلیون پول بده به کسی که مدرک بگیره؛ مگر نورچشمی و آقازاده باشه یا این که میلیاردرهای تهران بخواهند بچه ننرشان یک مدرک دکترایی هم داشته باشه. دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر باید از خودش خجالت بکشه که داره در مقابل پول مدرک می فروشه و خودش رو از اعتبار می اندازه.
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
در همه جا یک طرز فکر مذخرف وجود دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
الآن توی رشته تجربی کسانی دندانپزشکی و داروسازی و پزشکی قبول میشن که بهترین رتبه های کنکورند ولی دانشکده هایی تاسیس شده به نام پردیس بین الملل که شما فقط توی کنکور مجاز بشی با پرداخت سالی 20 میلیون دکتر میشن همه چیز داره پولی میشه بله شما درس بخونی روزانه قبول میشی ولی تو از همون اول بدبختی خودتو کور میکنی درس میخونی آخر سر هم با اون یکی هستی که اون باز هم از تو بالاتره چون پول و پارتی داره جای بهتری هم مطب میزنه زودتر هم مطب میزنه.تو میمونی و عمری که به باد دادی.
سر به هوا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بالاخره جواب موضوع انشای علم بهتر است یا ثروت را جه بدهیم؟
با علم نمیشه به ثروت رسید، ولی با ثوت میشه به علم رسید!!!!
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
شما احیانا از عزیزان زحمتکش دانشگاه تهران نیستیی؟؟؟!!!
دولت عدالت گستر = دولت کاسب
ای لعنت بر این روزگار پولپرست
همه چیز برای پولداراست
واقعا توی این مملکت هیچکس نیست نظارت کنه
این همه............................
ابروی مدرک هم بردند قبلا وقتی میگفتم فوق لیسانس هستم یه غروری به آدم دست میداد الان مثله اینکه میگم باسوادم!!!
بر حسب پوند حساب کردن یا دلار؟
یعنی 16 میلیون کم بوووووووووووووود ؟؟؟ مگه شما ها ماهی چقدر درآمد دارین ؟؟؟ که حالا شده 45 میلیون شاکی شدین ؟؟؟
عجب دولت باحالی داریم !!!!!!!!!!!!!!
اونجایی که پای درآمد خودش مطرحه ؛ نرخ تورم 300 درصدی مشاهده میشه !!!!!
ولی اونجایی که صحبت از حق و حقوق مردم میشه فقط و فقط و فقط فقط 15% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی باحالی دولت !!!!!!!!!!!
ها ايكه گفتي يعني چه؟ ايران وتحصيل رايگان ايران واجراي قانون
ای تابناک مستکبر
چرا داری با استکبار جهانی همراهی میکنی !!!
پاسخ ها
آرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
چرا دوست داری گوش هاتو بگیری و هیچ وقت واقعیت رو نشنوی؟خوب پس برا چی خدا به تو دوتا گوش داده؟؟؟
یه بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آرام جون آروم باش ...
ایشون از افعال معکوس استفاده کردن ...
متاسفانه سیاست هی وزارت علوم در مورد مسائل اموزشی و ظرفیت پذیرش کاملا اوضاع علمی و بازار کار به هم ریخته.و اقایان با افتخار هم از باز کردن قل و زنجیر ها صحبت می کنند. افزایش بی مورد ظرفیت ها در تمتم مقاطع باعث شده که مدارک ارزش خودشون از دست بدن.حتی این مساله به دوره دکتری نیز سرایت کرد که یک شبه ظرفیت دو برابر شد. عواقب این تصمیم دو یا سه سال دیگه مشخص میشه.وزیر محترم علوم از اجرای قانون برنامه پنجم در افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی صحبت میکنن.اما اون قانون در مورد پیشرفت و افزیش همه جانبه در همه جنبه های کشور است.یعنی افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی.اما وقتی اون جنبه ها هیچ پیشرفتی نداشته افزایش افراطی ظرفیت فقط دامن زدن به بیکاری قشر تحصیل کردست.شاهکار اخر هم که دانشجوی پولی بود که خیلی راحت اجرا کردن در کمال ناباوری.این یعنی دهن کجی به تمام دانشجویایی که برای قبولی شب و روز درس خوندن تا بتونن رتبه خوبی بیارن و قبول شن. این یعنی پول بده و مدرک بگیر!
به نظر شما آیا این است نخبه پروری و حمایت ...؟
با هموطنی که فرمودند حوزه اختیارات دانشگاه محدود به صدور کارنامه پوشش است کاملاً موافقم!!!!!!!!!
رتبه بندی کردند دانشگاه تهران فکر کرد خبری است اول شده
واقعا ظلم در حق دانشجوی نخبه است .. عملا مدرک می فروشند
پاسخ ها
لیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آخه دانشجوی نخبه که شبانه نمیره.همون روزانه قبول میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
دانشجوی نخبه یه پا هم قرض میکنه فرار و به قرار ترجیح میده....
در زمان ساسانیان هم جامعه طبقاتی وجود داشت الان هم بی معنی است بچه ای که 50 میلیون پول تو جیبش نیست بگه دکترا می خوام!
باید از همسویی دانشگاه تهران با حقیقت جامعه تقدیر کرد. قشر فقیر روزی « ولی نعمت » بودند . اکنون کسانی که برای تأمین ساده ترین نیازهای حیات خود در تنگنا هستند چگونه می توانند « ول نعمت » باشند ؟ گاهی مواقع لازم نیست حقیقت را در گوش شما فریاد کنند . یک نجوا هم کافی است . ای کاش می توانستم بیشتر بگویم اما ...
تا بوده این بوده که هرکه وضع مالی بهتری دارد ، راحت تر درس می خواند و... مهم نیست چه می خواند وکجا می خواند.داخل یا خارج فردا هم همین افراد می شوند مسئولین ....
خدایا یاورمستضعفان را برسان
همه ی عشق من همین درسه...
من اگر پول هم داشته باشم دیگه انگیزه ای برای رقابت با بچه پولدارها ندارم...
فرهاد رهبر نشان داد همين است ما هم گزيده همين اجهاف هستيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اجحاف نه اجهاف گزیده عزیز.
مامي توانيم دانشگاه تهران را به آزاد تبديل كنيم
با افزايش مرحله دوم هدفمندي درآمد دولت نيز با يد افزايش يابد
مدرك دكتري كه يك كاغذ پاره اي بيش نيست به نون ،مرغ، و گوشت اجاره خونه و....... بچسب اصلا يه راه راحت و مشدي براي مردن سراغ نداري؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
همش دنبال راحتی هستی وگرنه راهی که داریم میریم به همونجا ختم میشه که دوست داری!
دانشگاه تهران بزرگترین دانشگاه کشور !!!! چه جوری به این نتیجه رسیدی ؟
پاسخ ها
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
یه نظر درست و درمون بده
اینقدر نخبه نخبه نکنید. اگر نخبه بود که شبانه قبول نمیشد.
اگر واقعا ادعای نخبه بودن دارند تشریف میبردن روزانه اینهمه دانشگاه عالی سرتا سر ایران هست.
چرا تابناک اینقدر با منظور و کینه یه گزارش را مینویسه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
حالت خوبه؟
ناشناس
| United States |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مگه دانشگاههای روزانه چقدر ظرفیت دارند تازه درصدی از انهم مال سهمیه ای هاست انها که سهمیه ندارن چه کار کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اگه کسی نخبه بود یه 3000میلیاردی، سکه ای، دلاری.... خلاصه اینکه 5 سال از جوونیش تلف نمی کرد................
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آقای باهوش ! نحبه شناس ! هنوز نمی دنی قبولی تو شبانه دانشگاه تهران از قبولی در روزانه دانشگاه هایی حتی در رنک علم و ضنعت و صنعتی اصفان سخت تره ؟ تا حالا دانشگاه رفتی؟
با همه کامنت ها موافقم
اما در صورت انصراف می تونند در سال بعد شرکت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
در صورت انصراف کل شهریه را به عنوان خسارت خواهن خواست
خيلي وقته اينجوري شده تابناك جان. شما اگه فوق ليسانس دوره روزانه باشيد اگه زمان تحصيلتون به هر دليلي حتي يك روز هم بيشتر از 2 سال مجاز باشد، بايد پول اون يك روز را بدين. اين يعني اين كه آقايان دستشون تا ته تو جيب ملت فرو رفته.
تابناک چرا خبر بی خود می زنی؟ در دفترچه راهنمایی آزمون دکتری سقف شهریه دوره شبانه برای رشته های علوم انسانی 45 و برای رشته های فنی 55 ملیون ذکر شده است. این به دانشگاه تهران ربط نداره و برای همه دانشگاه ها است. باید بری به وزارت علوم اعتراض کنی که تحصیلات تکمیلی مملکت را داره نابود می کنه.
در ضمن توصیه می کنم نویسنده این خبر رو هم تنبیه کنی که خبر چرت می نویسه و فردا مجبوره تکذیبیه چاپ کنه.
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
چرا حرف بیهوده میزنی برادر
در دفترچه گفته شده بود حداکثر 45 میلیون. بعدا نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم مصاحبه کرد و گفت ما خوشحال میشویم که دانشگاهی 20 میلیون بگیره اما میتونه 45 تومن را هم بگیره!!!!
یک زمانی در یک دوره ای تحصیل فقط برای یک گروهی بود . بعد یک زمانی دیگر اومد و گفتن تو اون زمان قبل مخالف با دین اسلام و ... رفتار می شده . حالا یه زمان دیگه باید بیاد و چی بگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
که مخالف انسانیت هست...
جالب اینه که با پرداختن این همه پول بازم هیچی حالیشون نیست.
یه دکتر علفی از اونا بیشتر میفهمه.
تابناک! توروخداایننظرمن رادرج کن.
من خودم دانشجوی دوره کارشناسی ارشددانشگاه تهران هستم وبایدبگم تواین دانشگاهیچ نظم وانظباطی درمسائل مادی وجودندارد.برای مثال هزینه مصاحبه برای دانشجویان پذیرفته شده دوره دکتری50000تومان بودکه 2 برابرنرخ اعلام شده ازطرف سازمان سنجش هست.ازطرفی دیگه درموردgrantداده شده به اساتیدهم هیچ نظارتی وجودنداردواین پول هابه جای استفاده برای دانشجویان به منظورتامین هزینه های پایان نامه،صرف هزینه های شخصی خوداساتیدمیشه.تمامی این هافقط یه علت داره واون هم مدیریت بسیارضعیف مسئولان دانشگاه وازاون بدترعدم وجودنظارت ازطرف وزارت علوم هست.
پاسخ ها
استاد دانشگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آقاي محمد
اول گرنت اساتيد مبلغ قابلي نيست. با كلي مقاله و امتياز و درخواست و ... تازه سالي حدود سه يا چهار ميليون. دوم اينكه بر هزينه كرد گرنت كاملا نظارت ميشود. مثلا استاد نمي تواند همه يا نصف آن را براي خودش بردارد. بيشتر بايد براي خريد وسايل و قطعات و مواد مصرفي صرف شود. اخيرا نيز تصويب شده است كه سي درصد آن به دانشجو اختصاص داده شود.
موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
من هم دوره دکترای دانشگاه تهران را گذرانده ام. از یک میلیون تومن هزینه های طرح پژوهشی در سال 86 فقط صدهزارتومن به دانشجو می دادن و 900 تومن بقیه اش را هاپولی می کردند!
خودت جواب خودت را داده اي آنجا كه گفته اي پس از مشکلاتی که سازمان سنجش برای داوطلبان دکتری پیش آورد و در نهایت هم معلوم نشد که چه شده... وقتي از اولش معلوم نيست كي به كي هست و اصلا" طرف كه در اين مرحله قبول شده نخبه هست يا نه چرا حرص و جوش مي خوري. مدتها است كه اين آزمون دكتري محل رقابت خواص با هم هست و هيچ. ميزان اين تعاريف و تعارف ها و به تعبيري نخبگي اين افراد خاص تو خودشان هم بستگي به پارامترهايي دارد كه من و تو از آن بي خبريم و نمي خواهيم هم خبر داشته باشيم.
مگه دکترا هم شبانه دارد؟!
جالب اینجاست که بدانیم در کارنامه من آخرین فرد معرفی شده برای مصاحبه در رشته .... رتبه 15 اعلام شده اما روز شنبه و یکشنبه در این رشته ... اسامی 45 نفر برای مصاحیه در اختیار دانشکده ... قرار گرفت حالا پیدا کنید پرتقال فروش را...
دکتری میخوندم سال 90 بخاطر 5 میلیون که نتونسم جور کنم درس رو ول کردم
متاسفانه دانشگاه تهران فقط با اهداف مالی در حال افتتاح شعبه 2 در کرج هست. با این کارش هم به مردم فشار وارد میکنه هم اعتبار دانشگاه تهران رو در حد دانشگاه پیام نور پایین میاره. اعتبار دانشگاه تهران نتیجه 80 سال سابقه اون هست حالا این آقایون انگار دانشگاه ملک پدریشون هست هر جور دلشون میخواد باهاش بازی می کنن. متآسفانه این مشکل فقط از طرف مسئولین دانشگاه نیست. خیلی از اساتید هم برای اینکه بتونن اضافه کاری در واحد کرج با ضریب بالا داشته باشن و حقوق چند میلیونی خودشون رو چند میلیون دیگه افزایش بدن موافق و پیگیر انجام این قضیه هستند.
حاجی سالهاست تحصیلات تکمیلی تو ایران برای دو قشر 1- آقازاده ها 2- پولدارها هیچی فرق نکرده فقط قیمتش رفته بالا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
وب 2 شنیده بودیم ولی دانشگاه تهران 2 نه که اون هم اومد. منتظر نسل بعدی می مانیم.
دانشگاه خرجش به دخلش نمی رسه و متاسفانه مجبوره به این کارها. از بودجه هنگفت برخی از وزارت خونه و شرکت ها مثلا نفت و مخابرات و ... یه کم بدن به دانشگاه تهران تا مشکلش حل بشه. به هر حال رئیس دانشگاه تهران از اعضای هیئت علمی دانشکده اقتصادهستند و تفکر اقتصادی بر فضای دانشگاه حاکم شده و این طبیعی است. ضمن اینکه نگاه به علم در کشور تولیدی و اقتصادی هست و کسی خیلی به علم به عنوان معرفت و شناخت و ... نگاه نمی کنه. منتظر شریف 2 و علم و صنعت 3 و امیرکبیر 4 و وزارت علوم 2 هستیم!
البته درس خواندن پولی نیست مدرک گرفتن پولیه . شما از چه دانشگاهی چه مدرکی می خواهید آنگاه مبلغش تعیین می شه ....
آقا تا وقتی مرغ کیلو 7000 تومن درس خوندن معنایی نداره.همون طبقه ضعیفی که دربارش حرف میزنی الان به شام شام شبش محتاج شده!!!!!
سال 74 دانشگاه شهيد بهشتي اين كار را كرد چقدر دانشجوها اعتراض كردن يه سري رفتن مجوز تجمع تو پارك لاله گرفتن تنيجه اش شد يه سري توبيخ و تنبيه براي سر دسته معترضان(يا به عبارتي بي پولاي درس خوان)
اصولا چرا باید یه عده با پول وارد داشنگاه بشن و سرکلاس های افراد نخبه بشینند؟
حالا که این طور شده باید حسابی پول پرداخت کنند که حداقل با هزینه آن ها ظلمی که به نخبه ها شده جبران بشه
من مدرک دکترای پزشکی دارم . اگر کسی میخواهد بیاید آن 45 میلیون را بدهد به من مدرک را پیشکشش میکنم . حالا فرضا هم که طرف درس را خواند !!! کو کار ؟؟؟؟
کارهای خوب مال از ما بهتران است !! فکر کرده اند اینجا مثل سرزمین کفار است که وقتی طرف دکتری گرفت بهترین شرایط شغلی و درآمدی برایش مهیا باشد !!!!

وقتتان را با درس خواندن در این مملکت حرام نکنید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
گل گفتی.همسر من مدرک پزشکیشو سالهاست که گذاشته تو کمد و داره کاره ازاد میکنه.خیلی هم راضیه.خلاصه ما هم یک مدرک داریم پیشکش کنیم.
.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اگه درس نخونیم پس چه خاکی به سرمون بریزیم...!!! ما بیشتر از تورم اقتصادی تورم علمی داریم...!همه دکترا دارن ...ارزش لیسانس شده دیپلم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بنده هم دکتری فنی دارم.
مشتری نبود؟؟؟؟!!!!!!!!!!
چند سال پیش در دوره های مجازی هم همین اتفاق افتاد
من که در دوره های مجازی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان پذیرفته شده بودم
وقتی برای ثبت نام مراجعه نمودم 50درصد افزایش شهریه بیش از مبلغی که در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش قید شده بود دادند و در مهلت ثبت نام هم کل مبلغ را نقدا درخواست می کردند و امکان ارائه چک نبود
این ظلم بزرگی بود که در حق خود من روا شد
تو کشور ما ثروت بهتر از علم هست
برای علم هم ثروت نیاز هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خیر سرمون همه تحصیلکرده ایم، چرا اینقدر بجای "است" از "هست" استفاده می کنید؟
تازه این یکی از اشکالهای نگارشی است
میشه یه آمار هم بگذارین از میزان شهریه در دانشگاه بین الملل شریف!!!
دانشگاه تهران که دانشجوی پولی بدون کنکور می گرفت پس چرا ما رو دردسر دادن برا کنکور بخونیم
ما سال قبل همين موضوع رو تو دانشگاه علم و صنعت داشتيم. اعتراض كرديم گفتن هيات مديره تصميم گرفته.
راستی تو کانادا افزایش شهریه ها چقدر بود که تلویزیون خودمون هرروز میگفت؟ ایین رو هم میگه؟
نگارنده محترم بزرگترین دانشگاه تهران نیست چون از لحاظ اصولی برترین هست نه بزرگترین......بزرگترین دانشگاه ایران دانشگاه آزاد هست که وسعتش به اندازه کله دانشگاه های موجود در آسیاست .....در هر شهر و روستا یک شعبه و حتی خارج از ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
کی گفته دانشگاه تهران برترین دانشگاهه؟ فقط در زمینه پزشکی حرفی برای گفتن داره در زمینه های فنی و مهندسی دانشگاه هایی مثل شریف، امیرکبیر و علم و صنعت به مراتب بهتر از تهران هستند.
htz
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
دکترجون! اون دانشگاه علوم پزشکی تهرانه (وابسته به وزارت بهداشت) که پزشکی داره.
سلام بر شما و عرض خسته نباشید .من هر روز وب سایت شما را می بینم .این خبر بهانهای شد برای تشکری که مدتها بود می خواستم ابراز کنم.اگر حرفه ای تر کار کنیدبسیار موفق تر خواهید بود.من خودم یک روزنامه نگار و دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران هستم.البته من روزانه ام و بابت درس خوندن پولی نمی دهم.اما واقعا این کار دانشگاه مایه تاسف است.امیدوارم مثل موارد قبلی تکذیب نکنند سپس بی سر و صدا اجرا کنند!
چرا دورغ می گی تابی اصلا ما در این مملکت دانشگاه و مدارس پولی داریم . همه چی دولیته چرا دروغ به خورد مردم می دی مثل خبر گرانی مرغ چرا می گی کیلویی 7000 تومان گران شده در کشور های غربی (مرگ بر غرب ) مرغ می دونی کیلویی چنده بیش از 20000 تومان اصلا بنزین می دونی اونجا چنده لیتری بالای 2000 تومان کجا در ایران گرانیه (مرگ بر غرب ) که الکی گرانی می کند همین آمریکا می دونی اونجا چقدر گرانیه یه ساندویچ اونجا می دونی چقدره بین 3 تا 5 دلار در حالیکه یک ساندویچ در ایران خیلی باشه 3000 تومان تازه مملکت حساب داره قانون داره 124 داره که اگر زنگ بزنی که فلان فروشگاه گران فروشه با سه سوت و آزیر کشان میان پدر جد فروشنده رو در میارند کی گفته همه چی گرونه ؟ بی وجدان های دوزد خائن در گذشته شیر بسته بندی پلاتستیکی یک کیلویی رو می فروختند 250 تومان در حالیکه می بایستی وزنش نیم کیلو می بوده و قیمتش هم 750 تومان باشه ضمن آنکه روی بسته لاستیکی اون هم نوشته باشه 900 سی سی همین مرغ قیمتش بالای 7000 تومانه بی شرف های خائن در گذشته زیر 3000 تومان می فروختن خلاصه تابی جون این رسمش نیست عوام فریبی کنی و قیمت ها رو وارونه اعلام کنی تازه کی گفته همه باید درس بخونند ؟ درس بخونند و وبال گردن دولت بشن ؟ درس مال پول دارهاست هر گشنه ای که نباید درس بخونه کی گفته کوخ نشین باید سروری کنه پس جای آقا زاده کجاست . کوخ نشین آقایی کنه اما این آقا زاده نجیب بیاد حمال بشه تابی جون خودت این شدنیه ؟
سلام!
آقا چه خبر از اين افتضاحي كه سازمان سنجش سر آزمون دكتري به بار آورد!‌؟؟‌
انگار اونم ماليده شد رفت!‌
بابا يكي نيست بگه اگه اعتراض داوطلب ها غلط بود پس چرا بنده خدا سرورالدين ( رييس سازمان سنجش )‌را تغيير دادين!!
يعني اون بي خبر بوده از همه چيز ويا خداي ناكرده دورغگو بوده ويا ...؟؟
اي خدا اون دنيايي هم هست!! چه راحت اومدن با نخبه ترين قشر جامعه بازي كردن و روحيه شون رو تضعيف!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
اون که اقدام نمادین بود( برکناری سرور الدین)!
حالا یه چیز تازه! برای دکتری بدون آزمون باید 50000 تومن بریزی تا مدارکت فقططططط بررسی بشه.اینکه قبولت می کنن یا نه بماند!
البته کسی مجبور نیست با هزینه ی بالا و به هر قیمتی که شده درسش رو ادامه بده. بالا بودن قیمتها غلطه، این که یه نفر با سختی و مشقت هزینه ی ادامه تحصیلش رو جور کنه در حالی که می تونه بره کار کنه هم یه رفتار غلطه که خیلی زیاد شده.
کسی که خیلی نخبه ست و کارش درسته روزانه قبول می شه خب، کسی هم که اونقدر درسش خوب نیست مجبور نیست تو هر شرایطی ادامه تحصیل بده
قا بچسبین به کارتون د.به خدا سرکارتون گذاشتن.نرید دنبال این مدارک الکی...
واین است مملکت اسلامی عدالت محور که قرار الگوی کشور های اسلامی باشه
جمیعا فاتحه
كتاب قلعه حيوانات را خوندين!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
همه در برابر قانون برابرند ولی برخی برابرترند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
all animals are equal but some of them are more equal!!!
من يكي كه با وجود درجه نخبگي تو رشته مهندسي برق عطاي دكترا رو به لقاش بخشيدم! هم بدون كنكور ميتونسم برم و هم بورس بشم!

اما ديدم تو اين مملكت درس به درد نميخوره مگه پارتي داشته باشي! چون نسبت به زحمتي كه ميكشي عملا چيزي گيرت نمياد!

تازه همين فوق ليسانس هم زياديه!

اگه رفته بودم آرايشگر شده بودم الان هم وضع زندگيم خيلي بهتر بود هم وقت بشتري داشتم به پسرم برسم!

ديگه چه برسه كه پول هم ميدادم!

چه فكري ميكنن اينااي كه اينهمه پول ميدن!
احمقی که بره 45 میلیون بده مدرکی بگیره که بزاره سرکوزه آبشو بخوره و یا اگر خوش شانس باشه، بره استخدام شه ماهی 500 هزار بش بدن، همون بهتر بره اینکارو بکنه!

درنهایت، تا ملت باشن فریب یه مشت حرف مفت رو در روزهای انتخابات نخورن.
خلایق هرچه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
موافقم
دانشجوی دانشگاه تهرانم که اجاره خوابگاهم که مبلغش 200 هزار تومن بود به تعویق افتاده بود از کوی دانشگاه نامه زده بودند که در صورت واریز نکردم تا دو هفته بعد به زور و توسط حراست و انتظامات وسایل خانه ات را از خوابگاه متاهلی بیرون میریزم و خودت را به کمیته انظباطی معرفی می کنیم این هم شد دانشگاه این نظام آموزشیه؟ ارزش ما بیش از 200 تومنه چرا مسئولین عدالت طلب نمی خواهند بدانند.
موافقم شیر تو شیره. ظاهرن گروه اقتصادی دولت در همه زمینه ها روشهای سرکیسه کردن مردم رو کشف و استخراج می کنه. همه می دونن دولت داره به سر مردم و اخلاقیات چی می یاره.. هرچه بگندد نمکش می زنند.. وای به روزی که بگندد نمک!! کاش حداقل به مفهوم عدالت رحم کرده بودین..
هر چند 45 ميليون شهريه بسيار بالاست ولي باز هم حداقل دانشگاه تهرانه. سازمان سنجش با اين اعلام قيمتش كه هزينه دكترا 45 ميليون تومان است نرخ گذاشته و بسياري از دانشگاه هاي سطح پايين شهرستانها هم كه تا ديروز تا كارشناسي ارشد بيشتر نداشتند و حتي در برخي رشته ها شون يك نفر هم هيات علمي ندارند اين رقم را مطالبه مي كنند. در پاسخ به اين كه شما چطور هيات علمي نداريد ولي 20 نفر دكترا پذيرش مي كنيد؟ مگويند ما پژوهش محور(بلا نسبت) هستيم و نياز به برگزاري كلاس درس و هيات علمي نداريم.
محض رضاي خدا يك نفر بگويد كه اين 45 ميليون براي چي و كجا هزينه مي شود؟
كسي نيست به سازمان سنجش بگويد تو وظيفه اصلي ات برگزاري آزمون است كه آن را گند زدي و تعيين قيمت فروش مدرك!! به تو ربطي ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
فکر کنم سقف 45 میلیون را شورای انقلاب فرهنگی تعیین کرده، و البته که گند زده به همه چی
حال علم بهتره یا ثروت....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
ثروت آقااااااا ! ثروت! شک نکن ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
البته واضح و مبرهن است که علم بهتر است اما در این دوره زمانه ثروت چیز دیگریست بدون شک!با ثروت خدا رو هم داری با علم هیچی نداری!
جناب تابناك چرا حالا به فكر افتاديد.
اين رويه سالها پيش شروع شد و تمام شدني هم نيست. چرا آن زمان كه دانشگاههاي شريف و تهران و شيراز شعبه در كيش و قشم زدند وهزينه هاي ميليوني بابت هر ترم گرفتند كسي چيزي نگفت. تازه به آن ها كه كيفيت آموزش شان در سطح دانشگا هاي آزاد روستا ها هم نبود مدرك معادل ديگر دانشجويان شريف و تهران هم ميدهند. چرا سال پيش كه هزينه آزاد كردن مدرك دانشگاهي 10 برابر شد تا امثال ما را پس از فارق التحصيلي خانه نشين كند كسي چيزي نگفت. تازه اندك اعتراض ما هم مورد هجوم شديد ارگان هاي سياسي واقع در دانشگاه قرار گرفت. شرايط تا به حدي بد شده است كه اكثر دانشجويان ورودي جديد تمايل به ثبت نام شبانه دارند. چرا كه مبلغي تقريبا برابر را در طول چند سال مي پردازند ولي فارغ التحصيل هاي روزانه آن را يك جا در پايان بايد بدهند. شرايط به سمتي مي رود كه شرايط تحصيل قشر متمول روز به روز آسان تر شده و امثال ما روز به روز دلزده تر از درس و تحصيل مي شوند. نكته جالب در اين ميان خبر هاي شبانه روزي صدا و سيما و مطبوعات از اعتراضات دانشجويي نسبت به افزايش شهريه در ساير كشورها است!
من بعد از سه سال گرفتن مدرک دکترا از دانشگاه دولتی به زور قراردادی یه جایی با حقوق اندک جذب شدم نمیدانم اینها با چه فکری ظرفیت دکترا را یه شبه 10000 برابر افزایش میدهند ؟ آیا فکری برای آینده اینها نموده ند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
نه خدا نکنه. فکر چیه؟ اینا اگه فکر می کردن که به این فلاکت نیوفتاده بودیم!
طبق اعلام سازمان سنجش هر یک از دعوت شدگان به مصاحبه برای همه دانشگاهها باید مبلغ 25 هزار تومان را به حساب دانشگاه واریز نمایند. و اگر فردی برای چند گرایش از یک رشته به مصاحبه دعوت شده است فقط باید مبلغ 25 هزار تومان به حساب دانشگاه واریز نماید. در حالیکه دانشگاه تهران به جای 25 هزار تومان مبلغ 50 هزار تومان دریافت می کند و به ازای هر گرایش نیز باید مبلغ 50 هزار تومان به حساب دانشگاه واریز گردد. در حالیکه برای همه گرایشها فقط یک جلسه مصاحبه برگزار می شود. به این می گویند زورگیری!
لطفا اطلاع رسانی فرمایید
با پول کمتر از این مبلغ میشه از دانشگاه اروپایی با رتبه بالاتر از دانشگاه تهران پذیرش گرفت تازه ارزش مدرکش در دنیا خیلی بیشتره!
فقط کمی حوصله میخواد که دانشگاههای مختلف رو سرچ کنین!!!
300 درصد افزايش يعني 48 ميليون افزايش . كمي رياضات ياد بگيريد بعدا آمار دهيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
تو هم کمی سواد یاد بگیر ریاضیات را ریاضات ننویسی!! و بعدا کامنت بده.
خوب اگه اینقدره بیان بین الملل شیراز،ترمی 7 تومن هم بیشتر نیست.
کنکور هم نمیخواد.
پاسخ ها
سلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
این که میشه حدودا 60 میلیون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
یه نفر کاش دونفری مینوشتی نظرتو
عزیزم دکتری 4 ساله است معمولا
چقدر تاسف بار... به كجا رسيده ايم
ما ملت نگون بخت اگر عدالت را نخواهيم بايد چه كنيم؟؟؟؟
با سلام و احترام
بسیار از زحمات تابناک ممنونم
من امسال در کنکور دکتری رتبه 26 شدم و با وجود پذیرش 16 نفری به هیچ جا دعوت به مصاجبه نشدم. واقعا در حقم ظلم شد. تنها جایی که اخبار دکتری را منصفانه پیگیری می کرد تابناک بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
من 58 شدم با وجود ظرفیت 50 نفری هیچ جا پذیرفته نشدم. فقظ اون دنیا منتظرشون هستم که یک سال از زندگیمو هدر دادن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
دو تا ناشناس
عوضش 4 سال وقتتو تلف نکردن!! دستشون درد نکنه. اولا بیا بچه های دکتری رو ببین و باهاشون صحبت کن بعد تاسف بخور
با مسئولين فعلي دانشگاه اميدي به بهبودي نيست لذا خودتان را اذيت نكنيد . اطلاعاتي ها بلدند چه جوري مردم و بقيه سركار بروند
من دانشجوی ارشد دانشگاه تهران پردیس بین الملل هستم. دانشگاه تهران برای هر ترم نزدیک به ۴.۵ میلیون برای شهریه دریافت میکند. اما در ازای ان خدماتی ارایه نمیکند. به عنوان مثال بک ترم که برای یک واحد درسی که در پردیس ارایه نشد من مجبور شدم واحد درسی را مهمان در دانشگاه دیگری بگیرم که بر اساس مصوبه اموزش عالی لازم است شهریه متغیر ان درس را به دانشگاه بپردازم و اینچنین شد. اما دانشگاه تهران هم شهریه متغیر را از من دریافت کرده بود. پس از مراجعه به دانشگاه جهت بازپس گیری مبلغ خود , گفتند که هر پولی که به حساب دانشگاه واریز شود برگشت نمیخورد !!!
مملکت ما در بعضی چیزها رتبه اول دنیاست در بعضی چیزها رتبه آخر و جالب اینکه این رتبه ها با هم ارتباط مستقیم منطقی دارند. یعنی باید یا در همه اول بود یا آخر . مثلاً : -
-رتبه دانشگاهها در دنیا آخر است و هزینه تحصیل بالاترین!
-سطح و کیفیت زندگی و امکانات رفاهی و فنی و ... مثل خودروها در پاینترین و قیمت آنها در بالاترین!
- این رابطه معکوس و غیر منطقی یک لیست طولانی درست می کنه که نتیجه اش همین مملکتی است که می بینیم:
- مصرف منابع طبیعی و معادن و نفت بالاترین و پیشرفت و توسعه علمی و صنعتی پایینترین !
این قضیه یعنی اینکه مثل درس خوندن رو بزارین کنار برین مثل خر کار کنین !!!
قدیما درس می خوندن که بتونن کاری دست و پا کنن الان باید کار کنن تا بتونن درس بخونن ...
لطفا قبل از نوشتن مطلب کمی تحقیق کن تابناک!! دانشجو قبولی دوره شبانه اگر انصراف بده از آزمون سال بعد محروم نمیشه... مجید جان فقط روزانه اینجوریه!!!
با احترام به تمام نظر دهندگان تمام حرفاتون قبول ولی بعضی ها پول دارن بلند میشن می روند یکی از دانشگاه های درجه پایین خارجی ارز از کشور خارج می کنند بعدم که میان چون می گن فارق التحصیل خارجند زود استخدام می شن. چه اشکالی داره که حداقل این پول تو مملکت خرج بشه به هرحال این پول را که پولدارا هزینه می کنند آیا بهتر نیست تو مملکت خرج بشه بعدم پز ندن خارج درس خوندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
دوست عزیز چرا صورت مسئله رو عوض می کنی؟
خوب اگر اون دانشکاه داغون به درد نمی خوره (که بعضا بنده با شما بشدت موافقم) خب مدرکش رو تایید نکنیم نه اینکه به خاطر سیاسی کاریهامون اون رو تایید کنیم بعد بیاییم خدمات آموزشی خودمون رو هم پولی کنیم!
ضمنا بد نیست بدانید قانون اساسی ج ا ایران میگه آموزش جزء خدمات رایگان تلقی می شود. (البته بماند که بعدا یک عده ای کفتند منظور آن آموزش تا دانشگاه است نه بعد از دانشگاه!)
بازناکی بعید میدانیم خبرت کامل و درست باشد !
ضمنا شما اگر راست می گفتید در زمان ارباب کارگزرانیتان که سه برابر این پول را از مردم در دانشگاه آزاد می گرفتند ؛ چرا حرف نمی زدید !!!!
تازه با این پولها هم فتنه در ایران راه انداختند ؛ باز زبانتان در حلقومتان نچرخید !
البته ما این حرفتان را به حساب تو دهنی دولت و ملت در انتخابات های گوناگون به اربابانتان می گذاریم و البته به شما پماد ضد سوزش بسیج را نیز توصیه می کنیم ....
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آقا این " ملت " رو مشخص کنید خواهش میکنم ! این " ملت" شما از کجا اومده که هی کسی رو ما میشناسیم جزوش نیست.
تازه دانشگاه تهران یک کاسبی جدید دیگه هم راه انداخته است. بر اساس اعلام سازمان سنجش برای مصاحبه در هر کد رشته باید 25000 تومان به حساب هر دانشگاه ریخته شود. دانشگاه تهران بدون هیچ توضیحی این مبلغ را 50000 هزار تومان اعلام کرده است
پاسخ ها
ج. آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
پسرم براي رشته اي از رشته هاي (به اصطلاح : شبانه ي) دانشگاه اميركبير پذيرفته و جهت مصاحبه دعوت شده است . طبق اظهارات او ، همان مبلغ 50000 تومان براي اين كار مي بايست پرداخته شود كه با توجه به عدم استطاعت مالي اينجانب براي پرداخت شهريه ها ، عطاي ادامه ي تحصيل را به لقايش بخشيد و ترجيح داد كه اصلا مراجعه نكند و اين 50 تومان را هم بيهوده خرج نكند !.
در ضمن، ايشان دانشجوي دكتراي سال اول همان رشته در دانشگاه آزاد بوده كه با توجه به منتفي شدن فراخوان واحد هاي شهرستاني و تازه تاسيس دانشگاه جهت پذيرش و اعطاي بورسيه (با تقبل پرداخت شهريه ها) به منظور تربيت ، تامين و تكميل كادر آموزشي ، به همان دليل مذكور، مجبور به انصراف از ادامه ي تحصيل در دانشگاه آزاد شد و خواست شانسش را در دانشگاه هاي دولتي امتحان كند كه آن هم ... !.
خیلی وقته زندگی تو این مملکت ماله پولداراست فقط...از هزینه های اولیه زندگی بگیر تا هزینه های مریضی.تحصیل،تفریح،مسافرت،عروسی،فوت،حتی نمایندگی مردم در انحصار پولداراست.
ما قشر متوسط رو به ضعیف حتی حق اعتراض هم نداریم و فقط باید بریم بمیــــــــــــرییــــــــــــــــــم!!!
حالا علم بهتر است يا ثروت....
مسلما" ثروت خب بعدش علم هم مياره....
يكي يه روزي گفت : « مملكت اسلامي همه چيزش بايد اسلامي باشد » .
خدا رحمتش كنه اگه بود الان بايد مي گفت « هر دم از اين داغ بري مي رسد » واقعا ديگه نمي دونن چه جوري بايد داغمون كنن . من بخوام 45 تومن پول بدم ،‌به نظر شما ميرم دانشگاه تهران ؟
فارسي را پاس بداريم :
زين پس به جاي واژه مهجور و بيگانه « دولت خدمتگزار » بگوييم « دولت مستضعف پرور ، آن هم با سرعت نور ! »
16 ميليون نبوده باباظاهراً يك صفرش زياده اما اينكه حالاشده 45 ميليون و گيرم كه كسي هم بياد اين پول و باهزارمشقت بده فرداروزي كه اين دانشجوفارغ التحصيل بشه هزينه پرداخت شده رو با اختلاس، رشوه و از جيب مردم درآوردن جبران ميكنه واقعاً به كجا داريم ميريم ؟ من تو فكر10 سال ديگم كه بااين وضع ديگه اسم و رسمي ازانسانيت و اسلام نمونه وهمه چيزماده ومادي ودرقالب ثروت تعريف و ترجمه بشه واين فاصله طبقاتي وحشي گري اخلاقي(جنسي و فحشاء و سرقت و ...) رو به حد طغيان ببره و اونموقع بيدارشيم كه تو اين همه سال با كارهايي كه كرديم و اساس و اعتقاد مردم رو تضعيف كرديم و تجمل گرايي به راه انداختيم نتيجش بلاومصيبتي هست كه سالهاي بعد دامن كل جامعوروميگيره ودرست كردنشم به اين راحتي نيست و هزينه هاي گزاف زماني و ريالي خواهد داشت تازه اگه درست بشه خدايا عاقبت بخيرشيم چون آينده با اين شكل و شمايل شبيه كابوس وحشتناكيه كه دارم مجسمش ميكنم
حالا که اون بند قانون اساسی عملا حذفه، اسمأ حذفش کنن!
تحصیل رایگان کجا بود!!!
چه عجب!!!!!!!!!!
خوب شد یکی این مقوله را تو یه سایت مطرح کرد. من دانشجوی پردیس ارس این دانشگاه هستم. پردیس دانشگاه تبریز درست بغل دست این دانشگاه نصف شهریه این دانشگاه رو می گیره. توجیه هم اینه که ما برای اساتید کلی هزینه می کنیم که از تهران بیان جلفا در حالیکه اکثرا از اساتید بومی دانشگاه آزاد استفاده می کنند. نکته جالب اینه که تازگی گیر دادن میگن شهریه نصف موقع ثبت نام بقیه دو یا سه ماهه.
شهریه هم 4 میلیون تومان واسه هر ترم
فقط دانشگاه تهران نیست که اینطوره برین بقیه رو هم ببینین
البته دانشگاه تهران خیلی پولی شده ، تنها دانشگاهی است که برای مرحله مصاحبه آزمون دکتری 50000 تومان می گیرد (دو برابر مبلغ اعلام شده توسط سازمان سنجش)، وکسی هم چیزی نمی گوید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
پشت گوششونو دیدن پول هم می بینن! من که نمیدم و نمیرم!
ای بابا دیگه همه معنی عدالت محور رو فهمیدند. در واقع دولت کریمه دهم معنای جدیدی از عدالت محور ارایه داد که باید در فرهنگ لغات ثبت گردد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
عدالت یعنی حذف فقرا و یکسان سازی جمعیت.عین نظریه داروین که قوی تر ها می مانند!
بعدش هم که همه پولدارن و یک جور زندگی می کنن!
بابا من به کی بگم درصدای کنکور ارشدمو بالای 60 زدم ولی تو کارنامه برام زده 30به کی بگم
چقدرررررررر خودندم . اعتراضم کردم جواب ندادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
سال 86 رتبه م شد 21، هر کس ضریبام رو می دید می گفت رتبه ت بهتر می شده همکلاسیام با درصدای بدتر 7 و 8 شده بودند
چون با همین رتبه هم دانشگاه تهران قبول شدم دیگه اعتراض نکردم
کدوم قانون این مملکت به نفع مستضعف بوده هست و خواهد بود. فقط دوستان سوار کلمه مستضعف موج سواری می کنند. مستعضفی که بود هست و خواهد بود. آه و ناله اش مال اوناییه که الان از این می تونند برای پول درآوردن استفاده کنند
این انصاف نیست که به دلیل یکی دو سئوال کمتر جواب دادن 45 میلیون تاوان بدهی حداقل برای همه پولی کنند و مقدارش را کم کنن مثلا سه نفر اول هر رشته مجانی و بقیه به نسبت پول بدهند تا عدالت هم جایی داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مادر جان
کاش میفهمیدی دکتری اون بهشت ذهنیت نیست.
از فاز 30-40 سال قبل بیا بیرون. دنیا خیلی فرق کرده. غصه نخور همون بهتر قبول نشد
بله من کارشناسی ارشد دانشگاه تهران خوندم خیلی نامرده........300 هزار تومان که برای پایان نامه میدن و یادم نمونده که بهش طرح 6 می گفتن یا 9 رو به من ندادن وقتی پیگیر شدم گفتن که زمانیکه تو طرح تصویب کردی این طرح نبوده و الان هست جویا شدم دیدم این طرح قبلا هم بوده
بخوره تو سرشون مساله این پول نبود مساله کلاه برداری از یه دانشجو بود که که نزدیک دو میلیون هزینه پایان نامه ش کرده بود
پارسال من برای یه کنگره رفتم مشهد. راننده تاکسی از من 7000 تومن پول گرفت! و منو رسوند به دانشگاه فردوسی. بعد تو راه منو نصیحت میکرد که دانشجو نباید برای درس خوندنش پول بده امام گفتن تحصیل رایگانه!!!!!!!!!
خدا رو شکر بالاخره یک سایتی بعضی از حقایق تلخ دولت قانونمند رو گفت خدایا شکر
چرا نمیگید این فاجعه در بسیاری از دانشگاهها اتفاق افتاده؟ از جمله خواجه نصیر که شهریه ما را بدون هیچ ملاحظه ای از 21 میلیون به45 میلیون زیاد کرده اند ، بدون هیچ اطلاع رسانی. به هر دری زدم که فقط حرفمو به گوش یکی از مسولین برسونم ولی نشد. انگار غیر از خدا هیچ فریادرسی برامون نمونده. تابناک تو را خدا صدای ما باش. ازت ممنونم
عالی! عالی! عالی!
با سپاس فراوان از تابناک و ملت فهیم که نظر دادند.
فقط 2 پرسش:
1) چرا برخی هموطنان ما بجای پارسی، عربی می نویسند و چه نیازی به آیه قرآن و حدیث هست؟
2) چرا به خورد ما رفته که بی پولی، فقر، محرومیت، مستضعف بودن، ..... ارزش تلقی شود؟ آیا این گدا پروری نیست؟ که همین باعث ظهور پدیده شوم آقا زادگی و اختلاس های میلیاردی شده! آن هم برای کشور بسیار ثروتمند ایران
با عرض ادب خدمت تابناکی ها. ولی تازه خبردار شدید؟ این حرفا تو این مملکت؟ !!! بی خیال. یکی به نعل می زنید یکی به میخ. همه چیز را پول می خرن مدرک دکترا هم یکیش. اما امثال ما که پولی نداریم هیچی نیست. متاسفم.
منم دانشجوی دکتری یکی از به این اصطلاح دانشگاه های دولتیم، جالبه بدونید هزینه غذا رو باید آزاد پرداخت کنم ، با اینکه تو مصاحبه به من گفتن مشکل خوابگاه نداریم از خوابگاه هم که اصلا خبری نیست ، حالا من موندم با یه پدری که مستمری بگیره و 3 تا دانشجو داره عطای این درس خوندن رو به لقایش ببخشم
کاش فقط اسم دانشگاه تهران را نمی آوردید. در بعضی دانشگاهها حتی این مساله عطف به ماسبق شده. یعنی به پارسالی ها هم گفته اند امسال باید شهریه دو سه برابر بدید تابناک تورا خدا کمکمون کن ما که دستمون به جایی بند نیست.
بعد از اینکه مدارک دکتر به این و اون فروختن کشور پر میشه از دکتر پولی ...
می خوام ببینم دانشگاه ها بعد از دکترا می خوان چی به مردم بفروشن ؟!!!
قدیما دیپلم پولی بود
بعد لیسانس پولی شد
فوق و دکترا هم پولی شد ...
پرفسور و تخصص پولی هم انشاالله تو راهه ...
ببین کی گفتم ...
ماشالا هزار ماشالا جای اینکه پیشرفت کنیم پس رفت میکنیم. داریم بر میگردیم دوران قدیم ایران که درس و علم تنها و تنها نزد سرمایه داران و آقا زاده ها باشه. بقول معروف تاریخ تکرار میشه . باید منتظر باشیم یه امیر کبیر دیگه ظهور کنه
من اصلا نمی فهمم این چه جور حرفیه؟ خوب هر کی دوس داره مثل آدم بشینه درس بخونه روزانه قبول شه! مجبورتون نکردن که شبانه درس بخونین! کردن؟! خوب درس خوندن تو دانشگاه هزینه داره دیگه! حالا یکی هم هست که پول درس خوندنشو خودش میده, شما بخیلین؟! بعد این طور هم نیست که هر کی پول داد بیاد بره دانشگاه. برای دوره شبانه و پولی هم باید توی آزمون مربوطه یک نمره معقولی رو آورده باشی.
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مرد حسابی این شهریه رو بردن بالا که که عقل از سر من و تو بپرونن که نریم بخونیم اون آقا زاده هایی که پول دارن بیان درس بخونن .
معقول ؟!!!
نمره معقول ؟!!!
هر یک نمره معقول که اینا میارن می خوان 40 50 میلیون آقازاده هارو بتکونن .
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
شما یک نکته رو در نظر نمی گیرید. در دانشگاه هایی با رنکینگ مشابه در خارج از کشور، هر دانشجویی فارغ التحصیل نمی شه! اما در ایران پیش فرض اینه که همه کسانی که وارد یک مقطع می شوند بالاخره باید فارغ التحصیل بشن و مدرک بگیرن
همین الان هم بعضی از فارغ التحصیلای دانشگاه تهران مایه آبروریزی اند. چه برسه به وقتی که رقابت جدی ای در ورود به دانشگاه هم نباشه
بحث این نیست که کسی "پول درس خوندنشو خودش میده"
نگرانی مهمتر از این ه که "پول درس نخوندن و مدرک گرفتنشو بده"
نتیجه می شه خراب شدن اسم دانشگاه تهران که خیلی ها برای وارد شدن بهش شبانه روز زحمت کشیدن!
طبق قانون اساسي اين مملكت تحصيلات رايگان از آموزش و پرورش تا تحصيلات عاليه حق همه ملت است كه مي بينيم در زمان دولت عدالت محور اكثر مفاد قانون اساسي ناديده گرفته شده و هيچ مرجعي هم پاسخگو نبوده ، از اينها كه بگذريم ملت دارند از گرسنگي ، فقر و سوء تغذيه از بين مي روند كه ضرورت دارد در اين مورد چاره اي انديشيد .
پاسخ ها
کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
یه وقت با کراوات نیای تو خیابون
قابل توجه اونایی که میگن علم بهتر است بهشون گفتم بازم میگم تا ثروت نباشد علم کسب نمی شود
البته قابل توجه عزیزان این که الان 10 میلیون نفر بی سواد مطلق در کشور داریم! آن هم بعد از سی و اندی سال که از تأسیس نهضت سوادآموزی می گذره. اگر سیاست آموزشی کلان کشور درست و واقع بینانه بود که این وضع ما نبود. اینها نتوانسته اند تحصیلات ابتدایی برای همه فراهم کنند چه برسد به تحصیلات دکتری. کجای کارید؟
در همه جای دنیا قیمت یا شهریه ای چیزی 2، 3 درصد گران شود همه صدایشان در می آید و تابناک و دیگر رسانه های "بی طرف" هم با آب و تاب تصاویر اعتراضشان را پخش می کنند تا با وضعیت اسفناک آنها آشنا شویم و به شرایطمان ببالیم آنوقت اینجا قیمت مرغ و شهریه دانشگاه تهران و ارز و ... در آسمان ها سیر می کنه و انگار که نه انگار
1-درصدی زیادی از فارغ التحصیلان در خارج از کشور هستند بدون پرداخت یک ریال از بابت شهریه و.....و...
2- بدون دادن شهریه و مفتی مدرک گرفتن و در کانادا و امریکا و .... مشغول زندگی هستند .
3- هیج جای دنیا دانشکاه مجانی نسیست .
4- اگر دولت فکری اساسی بکند فرزندان ما در آذربایجان -ارمنستان -گرجستان-مالزی-و....مشغول تحصیل نمی شدند چه اشکالی دارد با توسعه دانشگاه ها و بجای ریختن پول در جیب خارجی ها این پول در کشورمان خرج شود
5- رتبه بعضی دانشگاه ها حتی امریکا از دانشگاه های ما پایین تر است مزید اطلاع ولی در مقابل mit هم داریم
6- انقلاب فرهنگی و ستاد آن فکری اساسی بکنند و حتی مجلس
و هزاران هزار مطلب دیگر
مطمنا چاپ نمی کنید
یک کم دایره دید بازتر و شنونده همه عقاید باشید و بعد بهترین قابل انتخاب شدن است
بحث را باز کنید رسالت شما همین است نه چهار تا مطلب بیخود وبی محتوا و....و.................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خدمتت عارضم
اونا هم که اینجا رایگان تحصیل کردن و الان اونور اب هستن در هر صورت مدرکشونو آزاد کردند
این طوری مفت مفت هم نیست
یا تعهد خدمتی که بابت مدرکشون دارن انجام دادن یا با پرداخت پول مدرکشونو آزاد کردن
خیالت راحت دولت جایی نمیشینه که اب زیرش بره
ناشناس
| Austria |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
عزیز گرامی شما هم که زدی تو جاده خاکی؟

1- جهت خروج از کشور و تایید مدارک، حضرتعالی باید هزینه تحصیل رایکان را که در طبقه چهارم وزارت علوم محاسبه و خدمتتان تقدیم می شود را پرداخت فرمایید.

2- جمله شما مجدد تکرار به مفهوم شده است

3- قبلا هم عرض کردم در بالا، مجدد خدمتتان می نویسم تعداد بسیار زیادی از دانشگاههای خیلی خوب (تاکید می کنم خیلی خوب) در اروپا رایگان است (توصیه: کمتر اخبار 21 نگاه کن)

4- بنده و خیلی دیگر از نظردهندگان مخالف نیستیم ولی مسئله این است که تجربه نشان می دهد دولت محترم که مدنظر شماست اغلب با واژه ای به نام "فکرکردن" نامانوس است.

5- بعضی بله، ولی اغلب خیر؛ بعبارتی همه دانشکاههای ما رتبه ای پایین تر از دانشگاههای متوسط آمریکا دارد (خداییش دانشگاههای ایران را با آمریکا مقایسه نکنید صحبت ما بحث دانشگاههای ایران در حد بورکینافاسو، مالزی، مالدیو و شاید ترکیه باشد، مقایسه سیب و پرتقال که نیست، اساس کار دانشگاههای ما در ایران بدون هدف است اگر نه بفرمایید از هر 100 تا تز دکتری چندتاش صنعتی میشه؛ بعد آقا اومده میگه MIT! ظاهرا فقط همین یکی رو شنیدید)

چقدر هم اطمینان داری که تابناک چاپ نمیکنه! خوب خودت فکر می کنی مطالب مفیدی نوشتی که چاپ هم بکنه؟!
آخه عزيز من از هيچي خبر تداري همه رو محكوم مي كني براي آزمون دكتري نماينده معترضين بعلاوه مديران سازمان و وزارت علوم جلسه گذاشتن و توجيه شدند تو حالا از قول كدوم داوطلب مي گي اصلا چه شد چه شد
راستی گفتی نجابت .چقدر سو استفاده تا کی.تاموقع رای دادن دوباره میشیم ملت مبارز.
دانشگاه تهران شده یه دکون. برا مصاحبه دکتری همین امسال، سنجش گفت 25 تومن بریزین برا هر دانشگاهی که دعوت شدین برا مصاحبه، دانشگاه تهران گفت 50 باس بریزین و چیزی که اینجا به جایی نمیرسد فریاد است
یک خبر جدید از گرانی بگو، این که جدید نیست
دانش گدای تهران! یا سر گردنه.
پاسخ ها
Meek
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
من فکر میکنم اینها که این مقررات را میگذارند، آینده جوانان را هدف گرفته اند، جوانان هم در کشور کسی را دارند که نزدش تظلم کنند.
اولا اینکه با بند آخر مطلبتون موافق نیستم اینکه تحصیلات تکمیلی در سلطه قشر مرفه هستش چون من خودم با کمترین درآمد و از یه خانواده فقیر دارم دکتری اونم با یکی از بهترین اساتید کشور میخونم چون شرایط ممتازی داشتم و نتیجه تلاش خودمو می بینم کسایی که میخوان بدون زحمت یا با زحمت خیلی کمتر دکتری بگیرند باید خیلی بیشتر از اینا پول بدهند. اما اینم بگم که تو این مملکت چیزی که اهمیت نداره نخبه ست اینقدر خودتونو برا دکترا نکشید بخدا خبری نیست.
من داشگاه نرفته ودرس نخوانده با پول کمتر از اینها مدرک مهندسی میکانیک را خریدم

ودارم باهاش کارمیکنم بهم میگن مهندس !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
مرسی مهندس کاربلدددددد
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بیچاره اونجایی که تو داری توش کار میکنی که حتی اسم مهندسی که خریدی را نمی دونی اون مهندسی مکانیک نه مهندسی میکانیک
زياد جوش نخوريد، اينها همه اش مدرك گرايي است. كسي كه ميتواند اين مبلغ حجيم را پرداخت كند هدف وي گرفتن همان كاغذ است كه بتواند در جايي كه نياز است يك آقاي دكتر پيش از نامش آورده شود. بنابراين چون دانشگاه شبانه است پ
ایران داره به کجا میره!؟!
ترکستان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
کاش ترکستان بود.داره به افغانستان میره!
راستی چه چیز های قرار بود مجانی باشه؟
پاسخ ها
باهوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خوب هست دیگه"جون و ابروی مردم"
جالبه من مدرک دکترامواز دانشگاه معتبر دولتی در امریکا با 20000 دلار گرفتم تازه مقداری از آن با اسکالرشیپ کم شد انوقت اینجا 28000دلار....دم دولت عدالت محور گرم! لازم بذکر است رتبه دانشگاه مزبور در جهان 27 است .
افرادی که 45 میلیون میدن تا مدرک بگیرن یکی از این شرایط رو دارن:
1- آنچنان پارتی دارن که یه جوارایی این هزینه رو جبران کنه.
2-بورس یه اداره یا نهادی هستن.
3- از اقشار خاصی هستند که از شهریه معافند.
4- روی گنج نشسته اند.
5- بی سواد هستند .
6- یه تختشون کمه.
دولت از شعار عدالت استفاده کرد بتدریج کمرنگ شد تا سال اینده به اوج بی عدالتی میرسه.
بنده که قید خوندن دوره فوق لیسانس رو تو ایران زدم میخوام با همین 45 میلیون تومان برم بهترین دانشگاه آلمان از فوق تا دکتری بخونم چون جالبه که دانشگاه در آلمان کلا رایگانه و این پول رو میخوام خرج زندگی کنم .از همه جالبتر اینکه در دوره دکتری سریع جذب و بورس میشی.
آقا شما بفرماييد اصل سي ام قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران چه گفته است؟!!!
دوستان واقعا نظرات خوبی دادید همه آدمای فهمیده ای هستید ولی چرا با این همه آدم فهمیده هر روز وضع بدتر میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اتفاقن بهتره پولی کنن. ملتو سر کار گذاشتن که برن درس بخونن چی بشه؟ همه درس خونده ها الان بیکارن یا کارشون تدریسه.
من اصلا موندم هدف این دانشگاه ها چیه!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
خوب خودت گفتی دیگه
هدف اینه که اونایی که بیرون میان به اونایی که میخوان بیان تو درس بدن و این وری چرخ اقتصاد مملکت بگرده.
نمیدونیم که دلمونو باید به چی خوش کنیم؟!
عجب کشفی کرده اید!!! به جای اینکه بگویید نفس قضیه دانشجوی پولی از اساس باید برچیده شود! به شهریه ایراد میگیرد. البته از شما انتظاری نیست. من قبلا ایمیل زدم که در خصوص پذیرش کیلویی دانشجو در شعب شهرستانی دانشگاه آزاد (علوم و تفریحات) گزارش تهیه کنید و شما هم چقدر گوش کردید!!! شما می خواید ادای دایه مهربان را در بیارید در حالی که این حنا شما هم رنگ نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
دانشگاه آزاد که زده تو خط تولید کیلویی مدرک واقعا باید کنترلی در تعداد پذیرش تحصیلات تکمیلی این دانشگاه صورت گیرد
راستی کسی میدونه این پولا رو چیکار میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آره عزیزم
جمع میکنن
بعد میان اختلاس میکنن!!!!!!!!!!
به کجا چنین شتابان!!!
از بين بردن مستضعفي يعني همين بايد مستضعف را از بين برد تا مستضعفي از بين برود.مگر نه؟يعني همين كاري كه الان دولت ما نمي دانيم روي چه علت انجام مي دهد. با اين گراني كه اگر كمي با انصاف باشيم كلاهمان را قاضي كنيم مي بينيم كه در حالت كلي درامد ها با هزينه ها همخواني نداردوانسان صادق هميشه شرمنده اهل وعيال مي باشد.
گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
من دانشجوی دکتری شبانه دانشگاه تهران. اگر انصراف بدهم خسارت این دوسال زندگی من را چه کسی پرداخت می کند. بخدا قسم می خورم پولی رل که برای ازدواجم جمع کرده بودم را برای شهریه دانشگاه پرداخت کردم. دیگه هیچی ندارم که ازش بگذرم. یه 4 لیتری بنزین بر میدارم می برم جلوی در دانشگاه خودم را آتش میزنم.
من دانشجوی دکتری شبانه دانشگاه تهران. اگر انصراف بدهم خسارت این دوسال زندگی من را چه کسی پرداخت می کند. بخدا قسم می خورم پولی رل که برای ازدواجم جمع کرده بودم را برای شهریه دانشگاه پرداخت کردم. دیگه هیچی ندارم که ازش بگذرم. یه 4 لیتری بنزین بر میدارم می برم جلوی در دانشگاه خودم را آتش میزنم.
نجابت مردم مدت زیادی است که باعث سوء استفاده مقامات مختلف شده است .
سرور گرامی
بیان شما نشون میده که خیلی اطلاعات شما کم است بیشتر تحقیق کنید در خصوص جوابیه آقای ناشناس به 5 مورد بالاتر .بعد از خروج هزار ها نفر از کشور وزارت علوم بفکر تسویه حساب افتاد
بغیر از mit جاهای دیگر را هم بلدم و...
اطلاعات شما کم است بیشتر تحقیق کن .وقت دیدن خیلی از برنامه های تلویزیون و برناهمه ای که شما اشاره کردید ندارم بطور یقین شما می بینید کمی سعه صدر داشته باش و مطالب را کلان ببین و اظهار نظر سطحی نکن فکر می کنم حداقل اختلاف سن شما حدود بیست سال است که این گونه اطلاعات کم و ناقص داری
بنده خودم پارسال تو آزمون دکتری تراز بسیار بالایی داشتم و با آخرین نفر قبولی روزانه این دانشگاه یک نفر فاصله داشتم. متاسفانه در تکمیل ظرفیت، فقط سهمیه شبانه داشتند و به دلیل عدم تمکن مالی نتوانستم آن را انتخاب کنم. قطعا کسی که بسیار پایین تر از بنده و امثال بنده بوده است ولی وضعیت مالی خوبی داشته، قبول شده و دکتر خواهد شد.
این همه از الطاف دولت مهروز عدالت محور است. مهم نیست این مملکت به سرباز هم نیاز دارد. بگذارید کوچکها بر مسند بزرگان بنشینند.
روز پیشوایی ما مستضعفان بر زمین نزدیک است ان شا الله.
بقیه دانشگاه ها هم همین روال رو پیش گرفتن. دانشگاه امیر کبیر اعلام کرده که ترمی باید شش و نیم میلیون تومن بدید. علم و صنعت هم میگه ترمی پنج میلیون. آخه از کجا بیاریم. تابناک جان مگر تو به دادمون برسی!
روند خرابکاری در آموزش عالی سابقه بس دیرینه داره. تابناک جان یعنی شما خبر ندارید؟!!!!
فرزند من در پردیس کیش دانشگاه تهران در فوق لیسانس کامپیوتر نرم افزار درس می خواند. علاوه بر شهریه های انچنانی حتی یک استاد هم از دانشگاه تهران در آنجا درس نمی دهد. همه اساتید از دوستان رئیس گروه کامپبوتر دانشگاه کیش هستند و دانشگاه تهران فقط شهریه می گیرد و هیچ نظارتی هم بر آن ندارد.
تازه بگم دانشگاه تهران اعلام کرده دانشجویان دکتری بعد از سال چهارم باید ترم 5 میلیون فقط 5 ملیون جریمه بپردازند... آحه از کجا.... بابا یکی به داد ما برسه... تازه کوی رو هم تعطیل کردن... یه گزارش جامع ای از وضغیت دانشگاه تهران تهیه کنید لطفا...
من که به خاطر شهریه کارشناسی نا پیوسته مجبور شدم همون ترم اول انصراف بدم
مگه آدم بره قاچاقچی یا اختلاس گر بشه که بتونه تو این مملکت اسلامی که عدالت فراونه درس بخونه
خدا پدر موسس دانشگاه تهرانو بیامرزه الان توگور داره میلرزه که چه به سر این دانشگاه اومد
پول یارانه را بدهید دانشگاه. اضافه آن را فیشهای برق و گاز و آب را پرداخت کنید. باقیمانده را د ربانک سرمایه گذاری کنید و با سود آن یک زندگی راحت و بی دردسر داشته باشید. نگران چه چیزی هستید.
الان در بیشتر دانشگاه های دنیا از دانشجو ها ی تحصیلات تکمیلی برای تولید پول از طریق انجام پروژه می پردازند که مبالغ قابل توجهی هم به دانشجو پرداخته می شود که دانشجو دکترا بودن شغل حساب می شود( ترکیه نزدیک به 2000 لیر ماهیانه پرداخت می کند!) اما در اینجا دانشجو می گیرند که مدرک بدهند و تولید علم و تکنولوژی مطرح نیست!
کسی که نخبه هستش باید روزانه بره. چرا وقتی سزباری رو زیاذ کرذن صداتون در نیومد؟
سال 80 در آزمون دكتراي دانشگاه تهران قبول شدم امابا اعمال نفوذ كساني كه حتي الان هم جرات نمي كنم اسمشان را بياورم دو هم همكلاسي بيسوادمن(كه پايان نامه هايشان تقلبي و دزدي بود) به مصاحبه رفتندو قبول شدند حال آنها استاد شدند و من اگر قبول شوم بايد بروم پيش آنها درس بخوانم-اگر چه به مطلب شما ربطي نداشت اما دوست داشتم اين درد دل را بعد از ده سال جايي بگوييم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی