بازدید 5018

شليك گلوله، پايان شوخي مرگبار

کد خبر: ۲۵۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۴ 26 June 2012
مرد جواني كه حين شوخي با دوستش او را با ضرب گلوله از پا درآورده بود از قتل عمد تبرئه شد.

به گزارش شرق ، ماموران پليس كرج چهارسال قبل، از طريق بيمارستاني در كرج باخبر شدند مرد جواني به‌دليل برخورد گلوله به پشت سرش جانش را از دست داده‌است. زماني‌كه تحقيقات آغاز شد برادر سعيد به عنوان اولين كسي كه در جريان مرگ برادرش قرار گرفته‌بود مورد بازجويي قرار گرفت. او گفت: سركار بودم كه يكي از دوستانم زنگ زد و گفت برادرت كشته ‌شده است.

بلافاصله خودم را به مغازه «سعيد» رساندم و جسدش را در حالي‌كه غرق در خون بود كف ميوه فروشي پيدا كردم. بلافاصله او را به بيمارستان رساندم اما نتوانستند كاري براي برادرم كنند و او جانش را از دست داد. اين مرد گفت برادرش با ضارب به نام «حميد» مشكلي نداشته و نمي‌داند آنها به چه دليل با هم درگير شدند. اين بار بازجويي‌ها از متهم آغاز شد. او گفت: قبول دارم با سعيد درگير شدم اما نمي‌خواستم او را بكشم و تير به صورت اتفاقي شليك شد.

متهم گفت: چند روز قبل از حادثه از پنجره خانه‌ام مردي را ديدم كه داشت چيزي را لابه‌لاي شمشادهاي فضاي سبزي كه مقابل خانه‌ بود مخفي مي‌كرد. وقتي آن مرد رفت، بيرون رفتم و لابه‌لاي شمشادها را گشتم و سلاحي را پيدا كردم. آن را برداشتم و با خودم به خانه بردم. متهم ادامه‌داد: از سلاح خوشم مي‌آمد آن را در كمرم جاسازي كردم و براي خريد از خانه بيرون رفتم در مغازه سعيد خم شدم تا چيزي را بردارم كه او سلاح را ديد و در يك لحظه آن را بيرون كشيد. حميد در ادامه اعترافاتش توضيح داد: درگيري‌ ما بعد از اين كار سعيد شروع شد به او گفتم سلاح پر است اما او توجهي نكرد. چندبار اصرار كردم سلاح را بدهد اما سعيد شوخي مي‌كرد و سلاح را در دستش مي‌چرخاند خواستم آن را بگيرم به سمت سعيد رفتم و دستم را روي دست او گذاشتم. در همين كش‌و قوس گلوله‌اي شيك شد. متهم در مورد اينكه چطور گلوله به پشت سر مقتول برخورد كرد، گفت: من دستم را روي دست مقتول گذاشته‌ بودم و داشتم با او كلنجار مي‌رفتم تا سلاح را بگيرم دستش به سمت پشت تاب خورد و گلوله شليك شد نمي‌دانم چطور تير به پشت سر او برخورد كرد اما در همان لحظه غرق در خون شد و روي زمين افتاد.

پرونده با تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست به شعبه 80 دادگاه كيفري‌استان كرج فرستاده شد. در جلسه محاكمه بعد از اينكه نماينده دادستان كيفرخواست را خواند، اولياي‌دم در جايگاه حاضر شدند و براي متهم درخواست قصاص كردند وقتي متهم در جايگاه حاضر شد يك‌بار ديگر اتهام وارده را رد كرد و گفت: اتهام قتل عمدي را قبول ندارم. خانواده سعيد خودشان مي‌دانند من هيچ مشكلي با مقتول نداشتم و به‌دليل اتفاقي كه افتاده‌است خيلي ناراحتم. هيات قضات شعبه 80 بعد از محاكمه وارد شور شدند آنها متهم را در قتل عمد مجرم نشناختند و او را به پرداخت ديه محكوم كردند. راي صادره مورد اعتراض اولياي‌دم قرار گرفت آنها مدعي بودند متهم به عمد فرزندشان را به قتل رسانده و احتمالا خصومتي با او داشته‌است. پرونده با لايحه اعتراضي اولياي‌دم به ديوان‌عالي كشور فرستاده‌شد و بعد از بررسي مجدد راي صادره را مورد تاييد قرار دادند و قضات اعلام كردند كاري كه متهم كرده مصداق قتل عمد نيست. با تاييد حكم قتل شبه‌عمد از سوي ديوان‌عالي كشور پرونده براي اجراي حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي كرج رفت.
 
    
        

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار