بازدید 3379
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از گرانی مرغ:

مدلی برای زنجیره تولید تا مصرف مرغ تعریف شود

نبود این زنجیره موجب شده زمانی که قیمت نهاده های تولید افزایش می یابد جوجه ریزی متوقف شود و میزان تولید مرغ کاهش یابد
کد خبر: ۲۵۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷ 24 June 2012
تا زمانی که مدل و الگوی مدونی برای زنجیره تولید تا مصرف محصولاتی مانند گوشت مرغ تعریف نشود، نمی توان هیچ کنترلی بر بازار آن انجام داد و هر روز لجام گسیختگی قیمت ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش مجلس نیوز، نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به افزایش چندین باره قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر گفت: تا زمانی که مدیریتی روی علل گرانی و افزایش قیمت محصولات کشاورزی و دامی و از جمله گوشت مرغ انجام نشود و مدیریت بازار ناکارآمد باشد، شاهد نابسامانی شدید در بازار این محصول خواهیم بود.

محمد اسماعیل نیا با بیان این که لجام گسیختگی و افزایش قیمت مرغ موجب شکست خوردن تولیدکنندگان و خارج شدن آنان از گردونه تولید می شود، اظهار داشت: تا چندی پیش اگر قیمت گوشت قرمز به هر دلیلی افزایش می یافت، مردم گوشت مرغ را جایگزین آن می کردند اما رشد بی رویه قیمت مرغ در ماه های اخیر موجب ضرر و زیان مردم شده است زیرا با این وضعیت دیگر مرغ جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز نیست.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود زنجیره پیش از تولید تا مصرف مرغ گفت: نبود این زنجیره موجب شده زمانی که قیمت نهاده های تولید افزایش می یابد جوجه ریزی متوقف شود و میزان تولید مرغ کاهش یابد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم در ادامه افزود: در چنین شرایطی که میزان تولید گوشت مرغ کاهش یافته و پاسخگوی تقاضا و نیاز بازار نیست، قیمت این محصول افزایش می یابد و به این ترتیب همواره یک سیکل نابسامان در عرضه و تقاضای مرغ به وجود می آید.

اسماعیل نیا راه حل جوگیری از این نابسامانی ها را منطقی شدن زنجیره تولید تا مصرف مرغ دانست و تصریح کرد: باید نقطه تعادلی در این زنجیره پیدا شود که در آن زیان تولید کننده و مصرف کننده به صفر برسد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید مدیریت صحیحی بر پروسه تولید گوشت مرغ از تامین نهاده ها تا بازار این محصول اعمال شود، گفت: تا زمانی که  علل گرانی مرغ به درستی مشخص نشود و این علل مدیریت نشود، نابسامانی در بازار این محصول همچنان ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی