بازدید 29144
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

خودداری شرکت «اپل» از فروش کالا به ایرانیان

بازتاب خودداری شرکت «اپل» از فروش محصولاتش به ایرانی تبار‌ها، بررسی اهداف آمریکا از تطویل مذاکره با ایران، سفر ولادیمیر پوتین به سرزمین‌های اشغالی، تهدید ایران از جانب همسایگان عرب حاشیه خلیج فارس و بررسی روابط ایران با هند، از مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۵۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷ 22 June 2012
بازتاب خودداری شرکت «اپل» از فروش محصولاتش به ایرانی تبارها، بررسی اهداف آمریکا از تطویل مذاکره با ایران، سفر ولادیمیر پوتین به سرزمین های اشغالی، تهدید ایران از جانب همسایگان عرب حاشیه خلیج فارس و بررسی روابط ایران با هند، از مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که در 24 ساعت گذشته، بازتاب کم و بیش گسترده‌ای در میان رسانه‌های جهان داشته، ماجرای خودداری برخی فروشگاه‌های شرکت رایانه‌ای «اپل» از فروش محصولات خود به افراد ایرانی تبار است. این در حالی است که تاکنون در مورد فروشگاه‌های اپل با این بهانه که میان آمریکا و ایران دشمنی هست و قوانین تحریمی آمریکا، شرکت‌ها را از معامله با ایران منع و از فروش محصولات خود به ایرانیان خودداری کرده‌‌اند؛ البته دولت آمریکا خود در بیانیه‌ای شمول تحریم‌ها به این گونه محصولات را رد کرد و فروش آنها را بی‌مانع دانست.

بر همین اساس، روزنامه «هافینگتون پست» با انتشار مطلبی اشاره کرده که شرکت اپل باید در دیدگاه خود نسبت به تحریم‌ها تجدیدنظر کند. نویسنده این مطلب با اشاره به موضوع تشدید تحریم‌ها علیه ایران، به ماجرای پیش آمده در فروشگاه‌های اپل پرداخته و سیاست این شرکت در قبال تحریم‌ها را نادرست دانسته است.

سایت نشریه «فوربس» نیز در مطلبی کوتاه، با اشاره به این موضوع نوشته که گستره تحریم‌های آمریکا، تنها شامل تجهیزات حساس می‌شود؛ نه رایانه و گوشی تلفن همراه و این گونه نتیجه‌گیری کرده که سیاست شرکت اپل احمقانه است.

روزنامه «نیویورک تایمز» با اشاره به مذاکرات مسکو و حاصل نشدن دستاوردی عینی از آن برای غرب، می‌نویسد با این حال، این به سود ایالات متحده و متحدانش است که به مذاکره ادامه دهند؛ به ویژه با توجه به این که دور جدید تحریم‌ها (تحریم‌های نفتی) از چند روز دیگر وارد مرحله اجرایی می‌شود. نکته مهم در مطلب این روزنامه این است که به باور نویسنده آن، هدف غرب باید تعطیلی همه برنامه هسته‌ای ایران باشد؛ اما هم‌اکنون قدرت‌های جهانی، تمرکز خود را بر هدفی کوتاه مدت‌تر قرار داده‌اند که تعلیق غنی‌سازی 20 درصد است.

«تایمز اسرائیل» با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد، نوشته است: این دیدار در تصمیم اسرائیل برای توسل یا عدم توسل به گزینه نظامی علیه ایران تأثیر مهمی خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه، در دیدار پوتین، یکی از مهمترین موضوعات مطرح، مسأله هسته ای ایران خواهد بود و دولتمردان اسرائیلی تلاش خواهند کرد، پوتین را برای همراهی با خواسته‌های خود در فشار گذارند. پوتین نیز متقابلاً اسرائیل را برای استفاده نکردن از گزینه نظامی در فشار خواهد گذاشت.

«جروزالم پست»، دیگر روزنامه اسرائیلی نیز مطلبی مرتبط با ایران منتشر کرده که طی آن با اشاره به دیدگاه‌های یک تحلیلگر و روزنامه‌نگار اردنی، نوشته ایران و اسرائیل می‌توانند از جنگ با یکدیگر خودداری کنند. به ادعای این تحلیلگر، تهدید اصلی ایران نه از جانب اسرائیل، بلکه از جانب کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است و در حقیقت، اسرائیل در پایان لیست تهدیدات ایران قرار می‌گیرد. البته وی با این مقدمات، در صدد القای این نتیجه‌گیری بوده که ایران باید به خواسته‌های غرب و اسرائیل تن بدهد و از این راه، از تقابلی مهلک با آنها بپرهیزد.

در پایان، روزنامه «تایمز اقتصادی» هند، با اشاره به موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روابط هند با این دو کشور، به بررسی تأثیر این دو موضوع بر یکدیگر پرداخته است. این روزنامه اشاره می‌کند، هرچند آمریکا هند را از لیست کشورهای مشمول تحریم ایران حذف کرده، موضوع ایران بر روابط هند و آمریکا سایه انداخته و مانع از گسترش بیشتر آن شده است.

از سوی دیگر، ایران نیز کشوری مهم برای هند است که از جنبه اقتصادی و نیز جغرافیایی برای این کشور دارای اهمیت است؛ بنابراین، این روزنامه نتیجه گرفته که بهترین سیاست برای آمریکا، مهار ایران است، نه تقابل با آن.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۷
انتشار یافته: ۳۷
اپل و سیاست احمقانه اش اصلا مهم نیست .
ولی دلیل این کار را اصلا متوجه نمی شوم .
واقعا دلیل چنین تصمیمی چیست . ایا این به معنی یک اعلام جنگ است ؟ خوب شروع می کنیم !!!!
اپل و سیاست احمقانه اش اصلا مهم نیست .
ولی دلیل این کار را اصلا متوجه نمی شوم .
واقعا دلیل چنین تصمیمی چیست . ایا این به معنی یک اعلام جنگ است ؟ خوب شروع می کنیم !!!!
آمریکایی ها در بهترین حالت یک مشت گاوچران بی تمدن هستند که 400 سال پیش به همت دزدان دریایی و قتل عام سرخ پوستان (هولوکاست واقعی) به این کشور مسلط شدن خونه آخر مشاهیر شون هم مایکل جکسونه پس هیج توقعی جز همین رفتار های احمقانه نمیشه از آنها داشت .
پاسخ ها
مراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
دوست عزیز به خاطر یه آیپاد نباید تمام حیثیت و فرهنگ کسی رو زیر سوال برد. شما اگر ناراحت هستید خودتون به فکر تولید این قبیل تکنولوژی ها باشید. اگر شما به خاطر مشتی اسباب بازی دیگران را به بدو بیراه میکشید چه توقعی از دیگر کشورها دارید. ناسلامتی مسلمون هستید و خیر سرتون ادعای 2000 سال تمدن رو دارید.
من بعید می دونم این تصمیم رسمی شرکت اپل باشه بلکه به نظر می رسه کج سلیقگی برخی فروشگاه های این شرکت باشه که تحت تاثیر برخی مدیران تندرو شان انجام گرفته. شرکت هایی مثل اپل دارای منافع زیادی در کشورهای مصرف گرا متاسفانه از جمله ایران دارند و به خاطر مشکلات سیاسی این بازار خوب خودشونو از دست نمی دن. تو خود تهران نمایندگی های زیادی مخصوص فروش محصولات اپل به طور رسمی دارن کار می کنن. این حرکت ها کج سلیقگی و نهایتا یک ژست سیاسی بی اثر هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
اپل در ایران نمایندگی رسمی نداره و اون مغازه ها هم صرفاً وارد کننده هستند. من خودم برخی از اون ها رو دیدم که Apple رو می نویسند Appel!
مدیر فروشگاه هم در واکنش به این مسئله، گفته که این سیاست رسمی اپله.
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
نمایندگی ها همه من درآوردی هستن و هیچکدوم نماینده رسمی اپل نیستن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
بهتر که شرکتی مثل اپل ما را تحریم کنه. چون ما اگه اپل نخریم می میریم؟ کلی محصول هست که هم تو ایران رسما سرویس می هند و هم به همون اندازه قابل استفاده هستند. این ماییم که باید اپل را تحریم کنیم نه اونا.
من ویدیو خودداری اپل از فروش کالا رو دیدم. ظاهرا فروشنده گفته که خریدار که به اتفاق یکی از بستگان رفته بود با هم فارسی حرف می زدند.
اولا با این همه تنوع زبان در امریکا فروشنده از کجا زبان فارسی رو تشخیص داده؟ اونم امریکایی هایی که چیزی در مورد ایران نمیدونند؟ فقط یک حال میتونه داشته باشه اونم یک یهودی متعصب باید فروشنده باشه شایدم یکی که از کشور خودمون رفته
باز بگید اپل ال، اپل بله. تبلیغ محصولات اپل در سایتهای گوناگون فارسی مثل گفتن خلیج عربی است، و هر دو از جنس تلاش برای تحقیر ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
لطفا این اسم جعلی را برای خلیج فارس تایپ نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
و باز هم بگید استیو جابز و ...
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
من تصمیم داشتم از محصولات اپل خرید کنم ولی با این گزارش تصمیمم عوض شد و بهتر می دانم بجای سود شرکت دشمن از محصولات دیگر جایگزین استفاده کنم. اصلا محصولات دارای جایگزین را پیشنهاد میکنم هموطنان عاشق ایران زمین از دشمن این آب و خاک نخرند. خدا با صابران است.
وای خدایا هر کس و ناکسی به ایرانی جماعت توهین میکنه چه کنم با این همه درد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
به نظر شما این از قدرت ما و حسادت دشمن نیست
با سلام.حالا هی ما بریم با هزار ذوق و شوق محصولات این شرکت با قیمتهای نجومی بخریم بعدم هی بگیم گوشی اپل داریم که چنینو و چنانه.آخه مردم ما کی میخوان دشمنی آمریکا با ملت ایران رو باورکنن.دشمنی که آقای رییس جمهورش برای ملت ایران پیام تبریک نوروزی میفرسته کلی آدمم تو داخل کشور ذوقشو میکنن.رابطه با هر کشوری خوبه در صورتی که منافع دوطرف حفظ بشه.بعد هم تو بوق و کرنا میگن تحریمها علیه دولت ایرانه نه علیه مردم و بخش خصوصی.تحریم صنعت هوایی هم که یه طرف که برخلاف معاهدات بین المللیه و خودشون زیرشو امضا کردن ولی بهش پایبند نیستن.من جای وزیر صنت ومعدن و تجارت بودم ورود محصولات اپل به ایران رو ممنوع میکردم.
اپل فكر كرده كيه كه به خودش اجازه ميده به ايران و ايراني اهانت كنه ؟
من نمي دونم اونايي كه عشق اپلن اگه از برندي ديگه استفاده كنن اتفاقي مي افته؟
فقط شركت اپل كه فروش خودش را تو ايران پايين مياره و خودش متضرر ميشه اونوقت مياد و معذرت خواهي مي كنه كه اشتباه كردم
اگه يادتون باشه شركت سامسونگ هم در قالب يك كليپ چنين جسارتي كرد ولي زود پشيمون شد و گفت اين كليپ را ما نساختيم و معذرت خواهي كرد.
يا علي
حال به کسانی که در آمریکا به سر می برند وخود را ازاین مرزو بوم جدا ساخته وبه خیال خود باسفربه آن کشوروگرفتن اقامت در آنجا به سعادت وآزادی رسیده اند باید گفت که این همان آزادی تو خالی میباشد که حاکمان آمریکائی از آن دم میزنندچون به قول قانون های خودشان هر فردی که تبعیت آن کشوررا بگیرد در واقع یک فرد آمریکائی محسوب شده وازتمامی حق وحقوق یک شهروند آمریکائی برخوردار میباشد
حال باید به سران آمریکائی باید گفت که کجاست آن برابری که از آن دم میزنید وکو آن حقوق بشری که عنوان می کنید .که حتی کوچکترین حق را از مردم خود دریغ میکنید و زیر پا میگذارید
اون آقایی که گفته اپل تو ایران رسما فعالیت میکنه میشه آدرس بده ما هم بدونیم کدوم نمایندگی رسمی اپل تو ایران فعالیت داره؟!!!!!!!
محصولات اپل که عملا به درد خاصی نمی خورن و هیچ چیز حساس و مهمی نیستن و کاملا جنبه لوکس دارن، بنابراین این حرکت شرکت اپل، در مجموع حرکت خوب و در اصل به نفع ایرانه. امیدواریم که این کار و گسترش بده و باعث جلوگیری از خروج ارز (که این روزها اوضاع خوبی هم نداره) بابت محصولات واقعا بدرد نخورش از کشور بشه.
نفروختن محصولات اپل به مشتریان ایرانی دردرجه اول خود فروشندگان را تحت تحریم قرار میدهد وبقول روزنامه هافینگتون پست سیاستی احمقانه است چون اپل تنها برند موجود در بازار نیست وایرانیها دیگر برندهارا خواهند خرید.
آمریکا با تاکتیک تحریم علیه ایران خود وهمراهانش را در معرض ضرروفرصت سوزی قرارمیدهدوهرگز نمیتواند ایران را مهار کند.اقتصادنیز مانند زندگی جریانی مداوم داردوهردولتی آینده خودرا به منافغ قدرتها گره بزندخودومردمش را آماده قربانی شدن برای منافع قدرتها نموده است ودر فرصت مقتضی مورد معامله واقع خواهدشد.
گوگل توهین ، کشورهای عربی توهین ، فیلم های هالیوودی از جمله 300 توهین ، سامسونگ توهین ، اپل توهین

خداااا
چه بلایی داره سر ما میاد ؟
آره متن اصلیش رو سایت یاهو مکتوب میتونید برید ببینید. متنش اینه "اپل از فروش آیپاد به دختری که میخاست آنرا به ایران برای دختر عمویش بفرستد خودداری کرد".
برخی دوستان عزیز هم اینقده جلز و ولز نکنن. فعلا دردسر ما گرانی گوشت، نان، مرغ و ...هست. حالا واسه صبحونه آیپاد نخورید.
اپل نشد سامسونگ سامسونگ نشد ایسوس ایسوس نشد جی ال ایکس و مارکی که تبلت ایرانی رو ساخت که گمونم دمو بود یه چیزی رو تحریم کنید که فقط خودتون بسازید
غربی ها ،عرب ها، ژاپنی ها ،روس ها، هندیا آژانس ، سازمان ملل،اپل و ... همه نامردند ولی چرا ما با پنبه سر نمی بریم؟ما نمی توانیم با همه دنیا مقابله به مثل کنیم.
در نمایشگاه فرانکفورت، شرکت های غربی وقتی با بازدیدکنندگان ایرانی مواجه میشن کاتالوگ و سایر مدارک تبلیغاتی و یا معرفی شرکتشان را پس میگیرن و میگن ما نمیتوانیم هیچ رابطه ای با ایران و ایرانی داشته باشیم!!!
آخه تا این حد... باید اینا رو سر جاشان نشاند فقط با فکر، کار و تلاش صادقانه انشاء...
بنظرم ما هم بايد محصولات apple داخل کشورمون تحريم کنيم که بدونن هواي همديکه رو داريم.
سلام به همه هموطنان
بنده که به نوبه خود ، برای دفاع از نام ایران و حمایت از هموطنان داخل و خارج کشور ، از این پس هیچگونه محصول اپل نخریده و به هیچ کس هم توصیه استفاده از آن را نمی کنم.
آقايون، خانمها! توجه كنيد!
اپل نه به خاطر تحريم ها، بلكه به خاطر ضررهايي كه در اثر دستكاري محصولاتش توي ايران ميشه (جيلبريك كردن سيستم عاملش)، اين كار رو كرده.
اتفاقا اونا از خداشونه كه يه مشتري به مشترياشون اضافه بشه.
ما که دیگه عادت کردیم
این رو هم نمیخریم میریم با چورتکه کار میکنیم البته اگر نگن اینو هم نمی فروشیم
ا‍پل نمی فروشه که نفروشه میریم چینی شو می خریم
چنین تحریم هایی در ابتدای اسلام نیز علیه تازه مسلمانان شکل گرفت ، حقیقتا بر مسلمانان بسیار بسیار سخت گذشت ولی در اخر پیامبر اکرم (ص) به لطف و یاری خداوند متعال پیروز این میدان شدند
من موندم شرکتی با این همه انحصارگرایی... حتی حاضر نیست محصولات خودش به این کشور ارسال کنه و حتی حاضر نیست محصول خودش به یک ایرانی بفروشه ولی وقتی یکی از مدیران این شرکت میمیره همه زانوی غم بغل میگیرن woow چه آدم خوبی بود چه خدمت ها که به جهان نکرده واقعا چه خدمتی کرده ؟ اینکه یک جوری برای محصولاتش سطح طبقاتی داره که کمتر کسی میتونه یک لپ تاپ بروز اپل بخره( تا حالا چند نفر از خوشون سوال کردن من چرا لپ تاپ اپل ندارم وهمیشه روی مارک های دیگه فکر میکنم؟!)از طرفی وقتی فردی بنام ریچی میمیره کمتر افرادی پیدا میشن که بگن که چه خدمت ها که نکرده و خیلی از افراد دیگری مثل ریچارد متیو استالمن(البته زنده هست)...
راه حلش اینه که تا میتونیم و از نظر فنی امکان داره اپل نخریم. تازه اخیرن اپل به دلیل دروغگویی و اینکه اونچیزی که تبلیغ میکنه با اونچیزی که در محصولاتش وجود داره فرق میکنه، در استرالیا محکوم به پرداخت جریمه سنگینی شده.
این همه شرکت متنوع وجود داره.کافیه قراراداد با یکی دو تاشون رو تحریم کنیم.به مضراتش می ارزه.
بنظرم باید ما ایرانیها هم متقابلا خرید از اجناس اپل رو تحریم کنیم ...مگه مارکهای خوبه دیگه کم هستن؟
توی جنگ هشت ساله همه علیه مابودن، چی شد.حالا هم همونجور
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار