بازدید 50548

علت دفن شبانه مرحوم کسایی

استاد کسایی دوست داشتند در کنار تاج‌اصفهانی در تکیه سیدالعراقین تخت‌فولاد اصفهان به خاک سپرده شوند و با پی‌گیری‌های انجام شده و گرفتن مجوز متعهد شدیم که خاکسپاری شبانه انجام شود.
کد خبر: ۲۵۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰ 18 June 2012
فرزند ارشد استاد حسن کسایی گفت: اینکه استاد کسایی شبانه به خاک سپرده شد توافق دو طرفه‌ایی بود که بین خانواده و مسئولان به وجود آمد.

به گزارش فارس از اصفهان، محمدجواد کسایی در حاشیه سومین روز درگذشت استاد حسن کسایی که صبح امروز در مسجد سید اصفهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید از بین دو گزینه یکی خاکسپاری پدر در قطعه‌ نام‌آوران باغ رضوان با تشییع جنازه‌ای باشکوه یا طبق وصیت در کناره مقبره تاج‌‌اصفهانی را انتخاب می‌کردیم.

وی ادامه داد: استاد کسایی دوست داشتند در کنار تاج‌اصفهانی در تکیه سیدالعراقین تخت‌فولاد اصفهان به خاک سپرده شوند و با پی‌گیری‌های انجام شده و گرفتن مجوز متعهد شدیم که خاکسپاری شبانه انجام شود.

فرزند ارشد کسایی دلیل خاکسباری شبانه را این‌گونه تصریح کرد: به دلیل اینکه نزدیک به سی سال است که خاکسپاری در تخت‌فولاد انجام نمی‌شود و این مورد نیز استثنایی بوده و ما نیز براساس مقررات متعهد شدیم، پنهانی و فقط با حضور خانواده و دوستان به خاک سپرده شوند.

وی اضافه کرد: مراحل دریافت مجوز در حدود یک سال به طول انجامید و یک روز قبل از فوت موفق به دریافت مجوز شدیم.

کسایی با اشاره به اینکه مقبره‌ای که برای تاج‌اصفهانی تهیه شد، افزود: امیدوارم بنای یادبودی هم برای استاد کسایی ساخته شود.

وی تاکید کرد: مرگ کسایی فی‌الواقع فقدان و ضایعه‌ای برای فرهنگ ایران است و واقعیت هم این است که یکی از شالوده‌ها و ستون‌های فرهنگ ایران را از دست داده‌ایم و این فقدان نیز از لحاظ فیزیکی و نه از لحاظ حیث و کار و آثار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر