بازدید 4856

پزشك قلابي زن باردار را به كام مرگ كشاند

کد خبر: ۲۵۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱ 14 June 2012
مردي كه با جعل عنوان پزشك هنگام سقط‌جنين باعث مرگ مادر و جنين شده بود به اتهام قتل هر دو محاكمه شد.

به گزارش شرق كارآگاهان جنايي پليس‌آگاهي شيراز چندي قبل، از كشف جنازه زني جوان مطلع شدند و براي پي بردن به علت مرگ او، جسد را به پزشكي قانوني انتقال دادند. متخصصان بعد از معاينه پيكر بي‌جان اين زن اعلام كردند او باردار بوده و خود و جنين‌اش بر اثر اتفاقي غيرطبيعي جان باخته‌اند و به نظر مي‌رسد زن قصد داشته جنين را سقط كند كه به خاطر عوارض ناشي از آن فوت شده است. ماموران براي پي بردن به جزييات بيشتر از اين ماجرا ابتدا با انجام تحقيقات گسترده هويت زن جوان را كه «نادره» نام داشت شناسايي كردند و در بررسي‌هاي نامحسوس خود فهميدند او هيچ مشكل خانوادگي نداشته است. وقتي همسر اين زن تحت بازجويي قرار گرفت از اقدام نادره براي از بين بردن فرزندشان ابراز بي‌اطلاعي كرد و به اين ترتيب تحقيقات در بدو امر به بن‌بست رسيد اما بعد از مدتي با تفحص پيرامون اطرافيان متوفي فاش شد خواهر و شوهرخواهر نادره از قصد او براي سقط مطلع بودند و آن دو نيز نادره را براي انجام اين كار به مركزي غيرقانوني برده‌اند. زوج جوان وقتي بازداشت شدند در بازجويي‌ها همراهي با نادره را در روز حادثه پذيرفتند و نشاني مركز غيرقانوني را به ماموران ارايه دادند. پس از آن گروهي از ماموران به محل موردنظر رفتند و دو مرد را بازداشت كردند. يكي از اين افراد خودش را پزشك معرفي كرد و ديگري نيز ادعا كرد دستيار دكتر است اما با انجام استعلام، معلوم شد هيچ‌يك از آنها تحصيلاتي در زمينه پزشكي ندارند.

دو متهم در بازجويي‌ها به تلاش براي سقط جنين نادره اقرار كردند و ماجراي مرگ او را توضيح دادند، سپس بازپرس جنايي آن دو را گناهكار شناخت و برايشان قرار مجرميت صادر كرد. در ادامه كيفرخواست عليه اين دو به اتهام قتل صادر شد و پرونده در اختيار قضات دادگاه كيفري استان فارس قرار گرفت. در جلسه رسيدگي به اين پرونده ابتدا نماينده دادستان كيفرخواست صادره را خواند و توضيح داد خواهر و شوهرخواهر نادره نيز به معاونت در قتل متهم هستند.

سپس متهم رديف اول در جايگاه حاضر شد و با پذيرفتن اتهاماتش گفت: «من مدتي در بيمارستان كار مي‌كردم اما به خاطر تخلفاتي كه انجام داده بودم اخراج شدم. بعد از آن تصميم گرفتم مركز غيرقانوني سقط‌جنين راه بيندازم. براي اين كار احتياج به دستيار داشتم و پس از كمي جست‌وجو مردي مطمئن را براي اين كار انتخاب كردم. من مشتريانم را از طريق آشنايان و اطرافيان پيدا مي‌كردم و همه سعي‌ام اين بود كه كارها را بهداشتي انجام بدهم. در اين مدت چند مورد سقط‌جنين نيز انجام دادم و به هيچ‌يك از زنان آسيبي وارد نشد اما نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد كه نادره جانش را از دست داد.»

متهم ادامه داد: «روز حادثه براي انجام عمل به نادره آمپول تزريق كردم اما او ناگهان دچار افت‌ فشار شديد شد و هرچه تلاش كردم نتوانستم شرايط او را به حالت عادي برگردانم و اين زن بعد از ساعتي فوت شد.»

در ادامه اين جلسه همدست پزشك قلابي در جايگاه حاضر شد و او نيز توضيحاتي را درباره اتفاقات رخ داده در روز حادثه شرح داد سپس خواهر و شوهرخواهر نادره اتهام معاونت در قتل را رد كردند و گفتند در مرگ او هيچ نقشي نداشتند و اصلا فكر نمي‌كردند اتفاقي براي اين زن رخ بدهد. بنا بر اين گزارش پس از آنكه وكلاي متهمان نيز دفاعيات خود را مطرح كردند، هيات قضات با اعلام ختم جلسه، براي صدور راي وارد شور شدند. آنها به‌زودي حكم خود را درباره قتل مادر و جنين اعلام خواهند كرد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی