بازدید 3482

سرقت‌هاي خشن سه جوان از مغازه‌داران

کد خبر: ۲۵۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴ 12 June 2012
سه جوان كه با توسل به خشونت به مغازه‌ها دستبرد مي‌زدند در پي تحقيقات گسترده پليسي دستگير شدند.

به گزارش شرق ماموران كلانتري مشيريه ساعت 9:30 دومين روز آذر سال گذشته از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان زورگيري اموال از مغازه موبايل‌فروشي قرار گرفتند و وقتي به آنجا رفتند صاحب فروشگاه گفت: ساعت 9 صبح در مغازه را باز كردم و در حال مرتب كردن و چيدن گوشي‌هاي تلفن همراه داخل ويترين بودم كه سه جوان به سرعت وارد مغازه شدند و در حالي‌كه آخرين نفر آنها كركره مغازه را تا وسط به پايين كشيده بود، با چاقو و قمه شروع به تهديد من كردند و حتي يكي از آنها با لبه قمه ضربه‌اي را به صورتم كوبيد و دو نفر ديگر نيز شروع به جمع كردن تمامي گوشي‌هاي داخل مغازه كردند. آن سه نفر بعد از سرقت سوار بر يك سوناتاي سفيدرنگ، متواري شدند.

مالباخته همچنين خبر داد يكي از كسبه محل شماره پلاك خودرو سارقان را يادداشت كرده است. به اين ترتيب ماموران مالك اتومبيل را شناسايي كردند و به تحقيق از وي پرداختند و فهميدند او ماشين را دو سال پيش به صورت قولنامه‌اي و با شرايط اقساط به فرد ديگري فروخته است.
كارآگاهان با پيگيري سرنخ‌ها توانستند آخرين مالك سوناتا را شناسايي كنند. آنها پي بردند اين خودرو يك روز قبل از سرقت از موبايل‌فروشي دزديده شده است.

مالك خودرو به كارآگاهان گفت: «ساعت 24 روز حادثه به تنهايي در حال عبور از خيابان مسيل جاجرود بودم كه ناگهان يك پژو پرشيا سفيدرنگ با سه سرنشين كه همگي آنها 23 تا 25ساله بودند از سمت آيينه راننده با من تصادف كرد. در حالي‌كه براي بررسي ميزان خسارت پياده شده بودم، ناگهان يكي از سرنشينان پژو به صورت كاملا غافلگيرانه، از پشت سر گردن مرا گرفت و من را به زور سوار پژو كرد و يك نفر از آنها نيز سوار خودروي من شد. آنها پس از گذشت نزديك به يك ساعت و نيم مرا در شهرري رها كردند و به سرعت از محل متواري شدند. من نيز موضوع را به پليس اطلاع دادم.»

ماموران در ادامه تحقيقات مطلع شدند سوناتا به صورت رها شده در محدوده دولت‌آباد پیدا شده است. شگرد سارقان حكايت از آن داشت كه آنها كاملا حرفه‌اي هستند و به احتمال زياد دزدي‌هاي ديگري را نيز انجام داده‌اند. به همين سبب كارآگاهان پايگاه ششم پليس‌آگاهي موظف به تحقيق در اين زمينه شدند و اطلاع پيدا كردند سرقت‌هاي مشابه ديگر از مغازه‌هاي مختلف به‌ويژه مغازه فروش تلفن همراه و سوپر ماركت در مناطق مختلف تهران صورت گرفته است. كارآگاهان با شناسايي ديگر محل‌هاي سرقت، اطلاع پيدا كردند سارقان در مناطق افسريه، مشيريه، بلوار ابوذر، قيام، خاني‌آبادنو، نازي‌آباد، شهرك شريعتي، خاوران، نيروي هوايي و مسيل جاجرود و به شيوه‌اي مشابه اقدام به تهديد و ضرب و جرح مالباختگان و سرقت وجوه نقد و... كرده‌اند. در همين اثنا فاش شد يكي از سوپرماركت‌هايي كه اعضاي اين باند قصد داشتند به آن دستبرد بزنند اما ناكام ماندند مجهز به دوربين مداربسته است و مالك مغازه نيز شماره پلاك پژو پرشياي سفيد رنگ متهمان را برداشته است.

صاحب پژو در بازجويي‌ها گفت خودرو را به صورت امانت در اختيار برادرزاده خود به نام حسام قرار داده است. از آنجا كه تصوير حسام توسط دوربين مداربسته ضبط شده بود پليس اطمينان يافت وي يكي از دزدان است. اين‌گونه بود كه نخستين متهم به دام افتاد و به مشاركت در سرقت‌ها اقرار و سركرده 25ساله گروه به نام علي را معرفي كرد و اين جوان نيز دستگير شد.

كارآگاهان با بررسي سوابق متهمان متوجه شدند علي يكي از مجرمان حرفه‌اي است كه علاوه بر اعتياد به مصرف موادمخدر، 9 سابقه دستگيري به اتهام ارتكاب جرايم مختلف زورگيري، سرقت به عنف اتومبيل، كيف‌قاپي، سرقت منزل، سرقت لوازم داخل خودرو و سرقت موتوسيكلت دارد. در ادامه تحقيقات عضو سوم گروه كه جوان 21 ساله‌اي به نام ميلاد است نيز چند روز قبل در مخفيگاهش واقع در منطقه خزانه دستگير شد.

سرهنگ محمد اشراقي، رييس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران با تاييد اين خبر گفت: «با توجه به اعتراف صريح هر سه متهم پرونده درخصوص ارتكاب سرقت‌هاي به عنف براي هر يك از متهمان قرار قانوني يك‌ميليارد توماني صادر شده است و تحقيقات از آنها ادامه دارد. همچنين از كسبه و ديگر مالباختگان احتمالي كه به‌اين شيوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود براي شناسايي متهمان به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی