بازدید 100539

رویت شیء نورانی در آسمان چند کشور +تصاویر

کد خبر: ۲۴۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲ 08 June 2012
ساعت 22:18 پنجشنبه 18 خرداد، پدیده‌ای نورانی بر فراز کشورهای خاورمیانه مشاهده شد. منابع رسمی اعلام کرده‌اند همزمان با این پدیده، دو عملیات در حال انجام بود: پدافند غیرعامل در ایران و آزمایش موشک بالستیک در روسیه.

به گزارش خبرآنلاین، حوالی ساعت 22:18 دیشب پنجشنبه 18 خرداد، در آسمان شمال و شمال غرب، نور سفیدی ناگهان منفجر شد و ابری در اطراف آن شکل گرفت که به سرعت گسترش پیدا کرد و نیمی از آسمان را گرفت. افراد متعددی در شهرهای مختلف کشور و دیگر کشورهای همسایه این پدیده را دیدند و به سرعت، گزارش‌هایی از مشاهده این پدیده را به پایگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها ارسال کردند.



مشاهده این پدیده در آسمان بسیاری از کشورهای منطقه، بدان معنی بود که این رویداد در ارتفاع بالایی از سطح زمین رخ داده و فیلم‌ها و تصاویری که دقایقی پس از این واقعه در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب به اشتراک گذاشته شد، این احتمال را تقویت کرد که این پدیده مربوط به آزمایش موشکی در ارتفاع بالا باشد. مشابهت این پدیده با دو رویداد موشکی که در سال‌های 1386 در آسمان خاورمیانه و سال 1388 در آسمان نروژ دیده شد، بر تقویت این احتمال افزود.

با این حال، نیمه‌شب بود که خبرگزاری‌های داخلی اعلام کردند رزمایش سراسری پدافند غیرعامل به منظور ارزیابی واحدهای پدافندی کشور شب گذشته با موفقیت کامل به اجرا درآمده است.



طبق گزارش روابط عمومی ستاد پدافند غیرعامل کشور، شب گذشته با هدف ارزیابی آمادگی واحدهای پدافندی کشور رزمایشی سراسری با عنوان طلوع فجر برگزار و با موفقیت کامل انجام شد. رزمایش مذکور که بدون اطلاع قبلی واحدهای پدافندی انجام شد، با عکس العمل بموقع و مناسب کلیه واحدها مواجه گردید و با موفقیت کامل به پایان رسید.

با انتشار این خبر، برخی‌ گمان کردند پدیده نورانی شب گذشته مربوط به رزمایش پدافند غیرعامل بوده و از آنجایی که در برخی شهرهای کشور، پدافند هوایی همزمان با مشاهده این پدیده اتفاق افتاده بود، این احتمال تقویت شد.

اما در اوایل بامداد، خبرگزاری‌های جهانی به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کردند که روسیه در ساعت 21:39 پنجشنبه 7 ژوئن به وقت مسکو (22:09 پنجشنبه 18 خرداد به وقت ایران) موشک بالستیک ‌قاره‌ای جدیدی از سری TOPOL-M را با نام RS-12M از جنوب این كشور شلیک کرده و موشک با موفقیت در هدف موردنظر واقع در خاک قزاقستان فرود آمده است.موشک سری TOPOL-M سه مرحله‌ای است و حدود 47تن وزن دارد. طول آن 22.7 متر و قطر آن 1.2 متر است و می‌تواند محموله‌ای به وزن 1200 کیلوگرم را حمل کند. سرعت آن در مدار زمین به بیش از 7000 متر بر ثانیه می‌رسد و می‌تواند با دقت 200 متر، هدفی در 11هزار کیلومتری را نشانه رود. مشخصات این آزمایش با زمان و ویژگی‌های ظاهری پدیده مشاهده شده در آسمان مطابقت داشت و به همین دلیل، اغلب کارشناسان حدس می‌زنند که پدیده نورانی شب گذشته مربوط به این آزمایش باشد. تصویر زیر مربوط یه یکی از این موشک‌هاست که در رژه نظامی به نمایش درآمده است.




موشک بالستیک، موشکی بسیار بزرگ است که کلاهک جنگی یا هسته‌ای خود را تا هزاران کیلومتر دورتر حمل می‌کند. این موشک با استفاده از موتورهای چندمرحله‌ای، خود را به مدار زمین می‌رساند، در آن‌جا به سوی هدف مورد نظر شتاب می‌گیرد و پیش از ورود مجدد به جو زمین، محموله را از دیگر بخش‌های موتور جدا می‌کند. احتمالا پدیده مشاهده شده مربوط به بخش جداسازی نهایی کلاهک از موشک بوده که طی آن، بخشی از سوخت باقی‌مانده در اتمسفر فوقانی زمین منتشر شده و با پخش شدن در شرایط کم‌فشار آن محل، پدیده نورانی شب گذشته را ایجاد کرده است.




مشابه این پدیده در خرداد 1386 در آسمان کشور نیز دیده شده بود. در آن شب، بخشی از سوخت مرحله دوم یکی از موشک‌های فضایی بر فراز آسمان خاورمیانه منتشر شد و ابر مثلثی‌شکل درخشانی را پدید آورد که پس از غروب آفتاب دیده شد. در آذر 1388 نیز مارپیچ نورانی عجیبی در آسمان نروژ دیده شد که دلیل آن، نقص فنی در آزمایش موشکی بالستیک بود که از یک زیردریایی اتمی روسیه در اقیانوس منجمد شمالی شلیک شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱۹
انتشار یافته: ۲۳
ما كجا روسيه و هدفش (قزاقستان ) كجا؟؟؟؟
شب 18 خرداد حدود ساعت 10 شب در شهرستان قروه از توابع استان كردستان هم يكي از اين اشياء نوراني كه تقريبا شبيه علامت سوال بود ديده شد
ولي با روس و قزاق فاصله زيادي داريم ؟؟؟؟؟!!!!
این چیزی که تو تصاویر مشخص هستش منفجر شدن موشک نیست بلکه تونلی از امواج هستش که از روی زمین بصورن هلقوی شکال و بصورن هدف من به هدفی پرتاب میشه . شبیه منترل امواج ماهواره هستش . امکان اینکه ایران (پدافند ایران ) برای نابودی ماهواره ای مجاوز تمرین میکنه زیاده . همون سیستمی که پهباد امریکایی رو نشوندن
اخرش چی بود ؟؟؟؟
من این نور را دیشب از شیراز دیدم. خیلی عجیب بود و کلی با دوستانم در مورد آن بحث کردیم و همگی متفق القول گفتیم که احتمال زیاد یک انفجار در آسمان است .هرچند برایمان تعجب آور بود که چرا صدای انفجار را نشنیدیم !!! حالا ببینید چه انفجار مهیبی بوده که وسعت زیادی از آسمان را گرفت !!! البته هرگز فکر نمیکردیم که در آسمان خاور میانه وسعت داشته باشد !!!!
دقیفا همین صحنه دیروز 18 خرداد حوالی ساعت ده شب در شهرستان سلماس مشاهده شد شیئی نورانی درست در بلای پارک چمران این شهرستان بعد از روئیت بقدری از خود نور ساتر کرد که محوطه کاملا" روشن شد و اهالی دچار ترس شدند عکسالعمل ماموران انتظامی دیدنی بود
سلام دقیقا همین شکل در خراسان رضوی شهرستان مه ولات دیده شد که به نظر می رسید در ارتفاع خیلی پایین است.
بله من دیشب این صحنه دیدم ... یک نقطه نورانی که دود سفیدی از سمت چپ آن بافشار خیلی زیاد خارج میشد ... یک تصویر غیرقابل توصیف.... بعد از یک دقیقه نقطه نورانی با یک حرکت چرخشی به دور خود(دود سفید رنگ با فشار کتری از آن خارج میشد)شکلی شبیه کهکشان اما در قالب کوچکتر به نمایش گذاشت ... واقعا صحنه دیدنی بود ...
با سلام

بنده این پدیده را در سالهای بین 56 تا62 دو بار در نیشابور به صورت نوری سفید ودایره ای که از شمال-کمی متمایل به غرب-از سمت شوروی ان روزها ظاهر می شد، مشاهده کردم.منبع این نور به دلیل پایین بودن مشاهده نمی شد ولی هاله مدور آن به تدریج-ضمن حفظ شکل دایرهای خود در تمام آسمان پخش و به تدریج از غلظت آن کاسته می شدتا اینکه تمام آسمان را فرا می گرفت و کم کم محو می شد.
این مشاهدات را عرض کردم که اگر قرار است علت ومنشا این پدیده را پی گیری کنند آن را منحصر در تکنو لوژی اموروز ندانند. مضافا اینکه ساعات وقوع این حوادث وموقعیت فضایی آنها با موارد اخیر تقریبا منطبق است.
با سلام
دیشب در آسمان کرج بسیار زیبا و جالب این پدیده قابل رویت بود. اما در ابتدا نور بوجود آمده بسیار روشن و نورانی بود، به طوری که افراد حاضر فکر می کردند بشقاب پرنده است.با این حال مدت کوتاهی در آسمان بود و نور به جا مانده بزگ و بزرگتر شد و رنگ آن کمتر، به مانند عکس بالای صفحه و تا چند دقیقه هم اثر نور در آسمان بود.
آقا اینا که میگن با موفقیت تو خاک قزاقستان خورده در صورتی که اون شی تو آسمون ایران منفجر شد یا حداقل اینکه انفجارش از ایران قابل مشاهده بوده ...
سلام....من هم ساعت حدود ساعت 22 اين نور را در اتوبان يادگار امام در حال دور زدن به به اتوبان كرج ديدم...
بنده در سنندج، دیشب همین پدیده را در آسمان دیدم. دقیقا ساعت 22:17 بود
ابتدا فکر می کردم مراسم نور افشانی است
درآسمان تهران هم بنده مشاهده نمودم
آخرش چی شد: رزمایش ایران؟ آزمایش موشک هسته ای روسیه هست؟آزمایش ها فضایی آمریکاست؟ شرایط جوی و فضایی؟ یا حمله فضایی ها به زمین؟؟
ما هم دیدیم . فسا از استان فارس
این نور در اسمان شهر مرند نیز دیده شد و به سرعت در آسمان پخش شد.من چن سال پیش هم همان طور که تابناک گفته همین نور رو تو آسمان مرند دیدم ولی اون کوچیک تر بود و در آسمان منفجر نشد و مثل ابری نورانی حرکت می کرد
در ارومیه هم به وضوح روئیت شد خیلی عجیب و جالب بود
ای بابا داغ پپسی رو زنده نکن.20دقیقه الاف بودم.احساس کردم که گوشام دراز شده.
من اؤلين بار اين پديده را در أستارا حدود ٣٥ سال پيش ديدم. و اين بارها در شمال ايران ديده شده.
البته موقعیت این نور به سمت شمال شرقی فسا یعنی به سمت استان کرمان بوده. نه شمال غربی
تصاویر بیانگر حرکت یک شیی می باشد که با سرعت مافوق صوت در حال حرکت است. شکل دایره بخاطر شکستن دیوار صوتی می باش. با توجه به اشکال دیده شده این شکل از شمال شرق وارد و از شمال غرب خارج شده. با نمونه برداری از گازهای خارج شده از این شیی میتونیم به ماهیتش پی ببریم.
منم دیشب دیدم
داشتم ماشین میروندم کم موند تصاف کنم نیگه داشتم نیگا کردم
شی نورانی دیشب که در سرتاسر ایران عزیز وکشورهای خاورمیانه رویت شد به گفته ناسا مربوط به یکی از سفینه های فضایی بوده که برای دورماندن از طوفانها و تشعشعات خورشیدی در فاصله کمی از جو زمین قرار گرفته است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان