بازدید 5174

توطئه بایدن علیه دولت مالکی

این نماینده پارلمان عراق گفت: در این تردیدی نیست از جمله نکاتی که در دیدار جو بایدن با طرف‌های عراقی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، موضوع دادن رای عدم اعتماد به "نوری المالکی"، نخست وزیر عراق است.
کد خبر: ۲۴۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱ 08 June 2012
نماینده پارلمان عراق از طرح معاون وزیر خارجه آمریکا برای تجزیه عراق و همچنین سلب رای اعتماد به نوری المالکی نخست وزیر عراق پرده برداشت.

"صباح الساعدی"، نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد درباره دیدار اخیر "جو بایدن"، معاون وزیر خارجه آمریکا از عراق در شرایط کنونی و اهداف نهفته در پس این دیدار گفت: تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا سفر جو بایدن به عراق مکتوم و محرمانه باقی بماند، اگرچه این دیدار چنان عیان بوده که جایی برای پنهان کردن آن نیست.

رسانه های عراقی از سفر قریب‌الوقوع جو بایدن معاون وزیر امور خارجه آمریکا به عراق در هفته جاری خبر داده بودند.

الساعدی در ادامه گفت: در این زمینه شکی نیست که در راستای شکست و ناکامی آشکار آمریکا در منطقه دیدار بایدن از عراق دربردارنده محورهای داخلی و خارجی و همچنین منطقه‌ای و بین المللی بوده است که از جمله آنها تحت فشار گذاشتن برخی از طرف‌های سیاسی برای به اجرا گذاشتن طرح‌های تقسیم منطقه است که سرآغاز آن تقسیم عراق است، به ویژه با توجه به وجود طوایف مختلف در عراق و اختلافاتی که برخی از آنها با یکدیگر دارند.

این نماینده پارلمان عراق گفت: در این تردیدی نیست از جمله نکاتی که در دیدار جو بایدن با طرف‌های عراقی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، موضوع دادن رای عدم اعتماد به "نوری المالکی"، نخست وزیر عراق است.

الساعدی از دیگر موضوعات مورد بحث و مناقشه در دیدار بایدن با طرف‌های عراقی را پرونده سوریه و پرونده ایران و بیم و هراس آمریکایی‌ها از افزایش نفوذ ایران در عراق و حمایت تهران از حرکت‌های انقلابی مردمی در بحرین و تاکید ایران بر برقراری ثبات و امنیت در سوریه برشمرد.

وی در پایان گفت که ما به هیچ وجه خواهان چنین سفرهایی نبوده و نیستیم و از همین جا از نمایندگان پارلمان عراق می‌خواهم این دیدارها را به دلیل مشکوک بودن نیات و اهداف آن در عراق و منطقه تحریم کنند.

جریان صدر به رهبری مقتدا صدر نیز سفر بایدن به عراق را محکوم و هدف از آن را فتنه انگیزی طائفه‌ای در این کشور دانست و از گروه‌های سیاسی این کشور خواسته بود که سفر بایدن به این کشور را تحریم کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس