بازدید 4714

لاریجانی: قیل‌و‌قال‌های سیاسی زیاد است

لاريجاني تاكيد كرد: مجلس نهم با گذر از گذشته، باید مقتضیات و نیاز امروز کشور را در تمام عرصه‌ها بشناسد و نمایندگان جدید مردم در مجلس شورای اسلامی از صاحب‌نظران هستند و در این چند روز حریت و فرزانگی در کارهای مختلف را در آنان دیدم. زمانی که مجلس در ایران استقلال داشت، کشور توانست روی پای خود بایستند و در نتيجه مجلس نهم نيز باید با توجه به گذشته، این استقلال را از خود نشان بدهد.
کد خبر: ۲۴۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴ 07 June 2012
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "اولویت مجلس نهم آبادانی کشور به صورت عقلایی و بدون شعارزدگی است"، تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بايد از حواشی دوری کنند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی شب گذشته (چهارشنبه) در همایش تکریم خدمت در مدرسه امام خمینی(ره)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره استان قم، اظهار کرد: این استان از گذشته دارای عقب‌اقتادگی در ابعاد مختلف بود و از طرفی باید شرایط کار و ایجاد اشتغال در قم بصورت فعال‌تري دنبال می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به اوضاع شهرسازی و زیربنایی در استان قم، اقتضا می‌کرد مجاهدتی در این زمینه صورت بگیرد و زماني برای رفع مشکلات موجود و تسریع در آبادانی این شهر گذاشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامي همچنين با اشاره به آغاز به کار مجلس نهم گفت: مجلس هشتم به پایان رسید و مجموعه‌اي از کارهاي مهم كه باید سر و سامان پیدا می‌کرد، انجام شد. امسال مجلس نهم آغاز به کار کرد و ملت ایران با اراده محکم و در شرایطی که سران استکبار تمام قوای خود را برای تخریب این انتخابات به کار گرفته بودند، با انجام تکلیف سیاسی، اجتماعی، دینی و ملی و با وجود برخی رفتارهای نادرست در داخل، نمایندگان خود را انتخاب كردند و با حضور در پای صندوق‌های رای علاقه‌مندی خود را به نظام و انقلاب نشان دادند.

لاريجاني در ادامه اظهار كرد: از زمان مشروطه تاکنون شرایط مختلفی در کشور داشتیم به طوری که مجلس اول تا هفتم دوره شکوفایی بود و این در حالی بود که کشورهای اطراف ما از ظرفیت دموکراسی برخوردار نبوند، ضمن این که شخصیت‌های مهمی مانند شهید مدرس که در مجلس حضور داشتند، سرنوشت کشور ما عوض کردند.

وی با اشاره به اينكه "در کنار مقاطع خوب، دوره‌های سیاهی هم وجود داشت"، يادآور شد: در دوره‌هاي رضاخان و محمدرضا پهلوی، مجلس ساکت بود و فقط به دستورات گوش می‌داد ولي دوره جدید يعني دوران پس از انقلاب، دوره شکوفایی پارلمان در ایران است، به طوری که اراده برای تحقق افکار دینی و آزاد اندیشه در مجلس جاری شد.

رييس مجلس افزود: با این وجود، ظرفیت‌های دینی و اسلامی درقانون مدون نشده و یکی از انگیزه‌های مجلس برای تحقق این امر، تاسیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بود تا منظومه تفکر دینی اخذ و شکل قانونی بگیرد، یعنی بر اساس عرفیات قانونی را تصویب نکنیم بلکه از درون قرآن منظومه نگاه اسلامی را در قوانین جاری سازيم و این قسمت یکی از بخش‌های مهمی است که باید روی آن کار کرد.

لاريجاني تاكيد كرد: مجلس نهم با گذر از گذشته، باید مقتضیات و نیاز امروز کشور را در تمام عرصه‌ها بشناسد و نمایندگان جدید مردم در مجلس شورای اسلامی از صاحب‌نظران هستند و در این چند روز حریت و فرزانگی در کارهای مختلف را در آنان دیدم. زمانی که مجلس در ایران استقلال داشت، کشور توانست روی پای خود بایستند و در نتيجه مجلس نهم نيز باید با توجه به گذشته، این استقلال را از خود نشان بدهد.

وی با بيان اينكه "ما در شرایطی هستیم که قیل‌و‌قال‌های سیاسی زیاد است"، تصريح كرد: بر اين اساس باید نمایندگان مجلس از حواشی دور کنند و به نیاز‌های مردم بپردازند، چراكه مردم، نمايندگان مجلس را انتخاب کردند تا عدالت تحقق پیدا کند، پس با تدبیر درست می‌توان مسائل کشور را حل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، پرداختن به مسايل و مشكلات اقتصادي را يكي از موضوعات مهم امروز عنوان كرد و گفت: یکی از مسائل مهم، امور اقتصادی کشور است. در شرایط فعلی گرانی و اشتغال دو موضوعی است که می‌تواند چالشی را در داخل ایجاد کند و در نتيجه مجلس نهم باید این دو موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. در کنار توجه به مسائل دیگر کشور، باید به ابعاد اقتصادی توجه شود، یعنی اولویت مجلس نهم آبادانی کشور به صورت عقلایی و بدون شعارزدگی باشد.

لاريجاني خاطرنشان كرد: آن‌قدر مسائل مهم در کشور وجود دارد که وقت نمایندگان نباید صرف امور حاشیه‌ای شود؛ بويژه در شرایطی که فعالان در صحنه، بازی جدیدی را شروع کردند و این در حالی است که پشت پرده سخنان دشمنان، اراده نانجیب آنها دیده می‌شود. هدف آنها از این کار، ماجراجویی در ایران است و در این راستا می‌خواهند در بین مردم التهاب ایجاد کنند و در این رابطه به بخش‌های مختلف کشور نگاه می‌کنند که یکی از آنها مربوط به مسائل اقتصادی است.

وی اضافه كرد: دشمنان بعد از ضرباتی که از انقلاب منطقه‌ای خوردند، به دنبال ماجراجویی هستند به طوری که در مساله سوریه، در رفتار انگلیس و آمریکا عناد دیده می‌شود ولی آنها نمی‌دانند که دود این کار به چشم خودشان و اسرائیل می‌رود.

رييس مجلس در ادامه صحبت‌هاي خود بر لزوم ارتباط نخبگان سراسر كشور با يكديگر تاكيد كرد و افزود: ظرفیت‌هایی در مجلس فراهم شده است که نخبگان در حوزه‌های انتخابیه، آرا و نظرات خود را از طریق نمیاندگان شهرشان به مجلس برسانند نا نخبگان محلی و ملی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

لاريجاني همچنين، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی و ارزیابی ایشان از شرایط انقلاب بسیار مهم و صحیح بود. ایشان به قوا توصیه کردند که دچار غرور، وهم و خودشیفتگی نشوند بلکه متواضع باشند و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وي در پايان، مجلس نهم بايد پایه‌گذار حرکت‌هايي در راستای ابجاد فضای آرام در کشور باشد و در کنار آن از استعداد نخبگان در تمام زمینه‌ها استفاده كند"، اظهار كرد: یکی از مراکز مهم نظریه‌پردازی كشور، قم است و امیدواریم با پشتیبانی مراجع و علما در این شهر بتوانیم مسیر پیش رو را به درستی طی کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل