بازدید 6260

هشدار نسبت به عادی شدن گرد و غبار

رییس کمیته محیط زیست گفت: عراقی‌ها به گرد و غبار عادت کرده و سال ها با آن زندگی کرده اند، بدترین مسئله این است که ما هم با این آلودگی کنار بیاییم و به آن عادت کنیم.
کد خبر: ۲۴۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴ 07 June 2012
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از مسئولین دستگاه های مختلف مسئول پایش کیفیت هوا خواست با سنجش میزان آلاینده های فلزی در هوای تهران با سرمنشاء خارجی، مستندات لازم برای الزام کشورهای منطقه به کاهش تولیدات ریزگردها را فراهم کنند

 به گزارش همشهری آنلاین این عضو شورای اسلامی شهر تهران  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای پیگری مطالبات مان باید به دنبال مستندسازی باشیم تا بتوانیم موضوع را در مجامع جهانی دنبال کنیم.

وی با اشاره به آشفتگی های موجود در کشورهای همسایه گفت: به عنوان نمونه عربستان سعودی می گوید ما هیچ کاری به منطقه «ربع الخالی» نداریم. اما وقتی وزارت جهاد کشاورزی در بحث دریافت غرامت از عراق برای جنگ کویت تحقیقی انجام داد، لایحه غرامت تهیه و ایران در دعوای غرامت برنده شد.

رییس کمیته محیط زیست گفت: عراقی‌ها به گرد و غبار عادت کرده و سال ها با آن زندگی کرده اند، بدترین مسئله این است که ما هم با این آلودگی کنار بیاییم و به آن عادت کنیم.

در این جلسه که نمایندگان سازمان هواشناسی، کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، سازمان محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد به ارایه گزارش‌ها و تحقیقات و پژوهش های خود در مورد پایش ریزگردها و غبارهای معلق در هوای تهران پرداختند، ابتکار خاطر نشان کرد: مهم این است که ما مستنداتی تهیه کنیم و نشان دهیم که غبارهای خارجی چه خطراتی برای شهروندان تهرانی و مردم دیگر شهرهای ایران را به دنبال دارد. ما در گذشته مشابه این کار را پیش بردیم و نتیجه گرفتیم. اساس کار در اینجا مستند سازی است. دستگاه های درگیر در این مساله باید به صورت مستند میزان آلودگی این غبارها را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم است همه پدیده ها در آلودگی هوا مشخص شود، به عنوان مثال متذکر شد که در موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه، گزارش هایی از مراکز پزشکی درمانی ارومیه ارایه می شود و نشان می دهد که مشکلات چشمی به خاطر غبار نمک به دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه بروز کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۴
مهم نیست که. درست میشه
خدارا شکر که غبار به تهران رسید ویه فکری شاید شاید براش کنن... مردم جنوب سالهاست که درغبارزندگی ومردگی میکنند وروزنامه ها وسایتها هیچوقت اینطور به مسئله نمیپرداختند...
بیچاره ما جنوبی ها
بله دیگه
نوار غربی کشور حدود 5ساله به طور مدام درگیره
و از عادتم گذشته وقتی هوا صافه برا مردم تعجب آوره
چه اشکال داره تهرانیهم طعم ریز گردا رو بچشن
خدا رو شکر که حداقل دو تا ذره کوچولو از گرد و غبار به تهران رسید که مسئولین به فکر رفع این مشکل و ممانعت از عادی شدن اون برسند و گرنه سایر شهروندان ایرانی از جمله خوزستانی که چندین ساله به جز خاک تنفس نمی کنند ارزشی ندارند!
توي خوزستان خيل وقته كه گرد و خاك به يك مسئله عادي تبديل شده، هر چند بدن انسان هيچ وقت نمي تواند با آن كنار بيايد
من يادم هست زماني هر سال فقط در نيمه دوم سال چند گرد و خاك گذرا داشتيم و فقط به مدت چند دقيقه به همراه باد مي‌امد و ميرفت كه در همه جاي ديگر هم معمول بود
اما الان توي خوزستان حتي در فصل زمستان هم هوا مرتب آلوده است و ديگر نميشه گفت كه چه روزهايي هواي خاك‌الود داريم بلكه بايد گفت چه روزهايي هواي "نسبتا" پاك داريم.
دلمون براي آن هواي پاك و صاف يك ذره شده
زماني وقتي از شوشتر نگاه ميكرديم كوه‌هاي پوشيده از برف چهارمحال و بختياري كاملا مشخص بود و آنقدر نزديك به نظر ميرسيد كه فكر مي‌كرديم با چند دقيقه پياده‌روي مي‌شد به آنجا رسيد اما الان حتي مناظري كه در چند صد متري هم هستند را به سختي مي‌توان ديد
مي‌گفتيم خب اگر هواي خوزستان گرم است حداقل هواي پاكي است و آلوده نيست. اما الان گرما از يك طرف و گردوخاك از طرف ديگر امانمان را بريده است.
همين الان هم كه دارم اين مطلب را مي‌نويسم هوا آنقدر خاك‌آلود است كه نميشه از منزل بيرون رفت
هر مسلمونی که صدای من را می شنود و کاری از دستش بر می آید بخاطر خدا انجام دهد اجرش هم با خدا
به نظر من هم عراقی ها عادت کرده اند چون کربلا و نجف مملو از گرد و غبار است
نمی دانم باید چه کرد
دلم برای سالمندان و بیماران تنفسی می سوزد . خدا خودش کمک کند . خدا به ما عقل داده تدبیر داده این مشکل قابل حل است
ما هم داخلی مشکل داریم (ارومیه)
هم خارجی (ریز گردها) مساله حفظ محیط زیست در منطقه خاور میانه موضع دست چندم و بی اهمیت است. فقط بحث عراق نیست . فرهنگ کلی منطقه در این زمینه مشکل دارد . نباید بگذاریم عادی شود . اصلا نمی شود که عادی شود.خوزستان وضعیت بدتری دارد و نیازمند راه حل سریع و میان مدت و بلند مدت است
این جوری خاک خود عراق هم تمام می شود . و نشست می کند
مردم تهران ببخشید ولی ای کاش مقدار این ریز گردها در تهران اندازه شهرهای غربی شود تا شاید فرجی شود و به داد ما برسند
فریاد ما بلند است گوشی نیست برای شنیدن
به نظرم این هوا مردم ایران را عصبی و مضطرب کرده و می کند. سلامت روانی بیش از سلامت جسم مورد تهدید است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار