بازدید 20383

فیس بوک در ۱۰ سال آینده از بین می‌رود

ماه گذشته فیس‌بوک در یک گزارش رسمی اعلام کرد که تعداد بسیار بالای کاربران فیس‌بوک از طریق دستگاه‌های قابل حمل باعث ضرر دهی شرکت شده و به دلیل عدم امکان پولی کردن این سرویس، درآمدهای شرکت ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.
کد خبر: ۲۴۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱ 07 June 2012
همشهری نوشت:

یک تحلیل‌گر در مصاحبه با وب‌سایت CNBC پیش‌بینی کرده که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در کمتر از 10 سال آینده برتری و بخش بزرگی از کاربران خود را از دست می‌دهد.

به گزارش CNBC، اریک جکسون بیانگذار شرکت Ironfire Capital‌ می‌گوید: 'در 5 تا 8 سال آینده همانطور که یاهو محو شد، فیس‌بوک نیز محو می‌شود. یاهو هنوز هم درآمد دارد، سود آور است، 13 هزار کارمند دارد اما اکنون در بازار تنها 10 درصد ارزش خود در سال 2000 را دارد.'

به عقیده این تحلیل‌گر سه نسل از شرکت‌های وب وجود دارند. نسل اول شرکت‌هایی مثل یاهو بود که هدف آن‌ها تجمع اطلاعات در یک محل بود. نسل دوم شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک هستند و نسل سوم شرکت‌هایی هستند که به طور کامل برروی سودآوری از طریق پلتفرم‌های موبایل برنامه ریزی می‌کنند؛ کاری که فیس‌بوک قدرت آن را ندارد.

جکسون می‌گوید حرکت از یک نسل به نسل دیگر غیر ممکن است و موفقیت در یک نسل دلیل تغییر موفق به نسل دیگر نیست. برای مثال گوگل در زمینه جستجوی اینترنتی بی رقیب است اما در ورود به حوزه شبکه‌های اجتماعی هنوز هم با مشکل روبرو است.

ماه گذشته فیس‌بوک در یک گزارش رسمی اعلام کرد که تعداد بسیار بالای کاربران فیس‌بوک از طریق دستگاه‌های قابل حمل باعث ضرر دهی شرکت شده و به دلیل عدم امکان پولی کردن این سرویس، درآمدهای شرکت ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

جکسون به ضرر فیس‌بوک در عرضه عمومی اولیه‌اش اشاره می‌کند که قیمت سهام فیس‌بوک در روز اول عرضه 27 درصد از قیمت IPO‌ کمتر بود. ضرر فیس‌بوک در بین تمام عرضه‌های عمومی از سال 1995 تاکنون بی سابقه بوده‌است.

وی معتقد است که آینده وب برپایه پلتفرم‌های موبایل پایه ریزی می‌شود و فیس‌بوک هر چقدر هم شرکت‌های حوزه موبایل را بخرد اما باز برای انتقال به نسل سوم وب با مشکل روبرو می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۰
این نظر یک تحلیل گر است. مطمئن باشید شبکه های اجتماعی بیشتر و بهتری شکل خواهد گرفت.
شما هم که بدتون نمیاد !
امیدوارم هر چه زودتر نابود بشه چون غیر از رواج فساد و فحشا اثر دیگری ندارد. اگر خواستید منفی بدهید اول خدا رو در نظر بگیرید و آینده ی دخترها یا خواهرهاتون رو و بعد نظر دهید. من که چند نفر را می شناسم با فیس بوک و مشابه ایرانیش واقعا در لجن فرو رفتند. نگویید ما دوستان قدیمی خودمان را آنجا پیدا کردیم. یک فایده در مقابل هزاران ضرر.
دقیقا همین طور خواهد شد شک نکنید
در بازار تا زمانی که رقیبی ظهور نکن شما از بین نخواهید رفت. حال سوال اینجاست که رقیب فیس بوک چه زمانی ظهور خواهد کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
ربطی به رقیب نداره دوست عزیز
ساختار کلی شبکه های اجتماعی به این صورت است که نقطه اوج و فرود شدیدی دارند
زمانیکه تب این شبکه ها فروکش کند، خودبخود از بین میروند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
همین حالا هم رقیب داره : پلاس گوگل
اینم مثل جریان سال 2012 هست.
چقدر پیش بینی ها دقیق هست.
احسنت
هیچ کتری مادام العمر نیست و فصلی دارد و بعد از مدتی از چشم می افتد مهم این است که فکر خلاق داشته باشیم و جایگزین پیدا کنیم...
تحلیل بی خودی بود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار