بازدید 9084

اقدام توکیو برای دور زدن تحریم‌های ایران

لایحه جدید که توسط وزارت حمل و نقل ژاپن تنظیم شده است، به دولت این کشور اجازه می‌دهد که از تحریم‌های مصوب اتحادیه اروپا بگریزد. پیش بینی می‌شود این لایحه در هفته جاری به تصویب برسد.
کد خبر: ۲۴۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵ 07 June 2012
دولت ژاپن در حال آماده کردن لایحه‌ای برای ارائه به پارلمان این کشور است که به موجب آن دولت می‌تواند تانکرهای حامل نفت ایران را بیمه کند.

به گزارش پرس تی وی، یک مقام دولتی ژاپن که نام وی ذکر نشد از تلاش دولت کشورش برای آماده کردن لایحه‌ای برای ارائه به پارلمان ژاپن خبر داد که طبق این لایحه توکیو می‌تواند تانکرهای حامل نفت ایران را بیمه کند.

این مقام دولتی گفت: این لایحه که به دولت اجازه می‌دهد به محض اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، تانکرهای حامل نفت از این کشور را بیمه کند، در همین هفته برای تقدیم به پارلمان آماده می‌شود.

بر پایه این گزارش، لایحه جدید که توسط وزارت حمل و نقل ژاپن تنظیم شده است، به دولت این کشور اجازه می‌دهد که از تحریم‌های مصوب اتحادیه اروپا بگریزد. پیش بینی می‌شود این لایحه در هفته جاری به تصویب برسد.

یک مقام ژاپنی دیگر در این باره، اظهار داشت، بر اساس این لایحه، توکیو به طور مستقیم هزینه‌ خسارات ضروری را در صورت وقوع حادثه جدی برای تانکرهای حامل نفت ایران، پرداخت خواهد کرد.

بسیاری از کشورهای آسیای شرقی از جمله چین، کره جنوبی و ژاپن، ضمن نادیده گرفتن تحریم‌نفتی ایران از سوی امریکا و اتحادیه اروپا، به دنبال حفظ واردات نفت از ایران هستند تا بتوانند نیازهای داخلی خود را پوشش دهند.

یک مقام دولتی دیگر ژاپن گفت: "ما با وجود اینکه در حال آماده کردن این لایحه هستیم، به گفت‌وگوهای خود با اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم."

وی افزود: "حتی ژاپن از سوی اتحادیه اروپا مشمول معافیت (از تحریم‌ها) شده و آماده سازی این لایحه بیهوده باشد، ما ناراحت نمی‌شویم چرا که این تنها اقدامی است که می‌توانیم در داخل کشور برای دور زدن تحریم‌ها انجام دهیم."

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست 23 ژانویه خود، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران تصویب کردند. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت واردات نفت از ایران در سراسر اتحادیه اروپا و همچنین ممنوعیت تمدید بیمه تانکرهای حامل نفت آن کشور می‌شود.

بعضی از کشورهای آسیایی وارد کننده نفت ایران، بویژه کره جنوبی و ژاپن، از زمان تصمیم اتحادیه اروپا، با این اتحادیه وارد گفت‌وگو شدند تا از ممنوعیت واردات نفت از ایران و همچنین بیمه و بیمه مجدد محموله‌های نفتی این کشور، معاف شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان