بازدید 7775

نوذری رسما نامزد دبیر کلی اوپک شد

خطیبی با تاکید بر این که وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت های خود برای تصدی دبیرکلی اوپک استفاده خواهد کرد، افزود: امیدواریم اقای نوذری با اجماع اعضای اوپک موفق به کسب سمت دبیرکلی سازمان اوپک شود.
کد خبر: ۲۴۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳ 06 June 2012
نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: غلامحسین نوذری به عنوان نامزد جمهوری اسلامی ایران برای تصدی دبیرکلی سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک) به طور رسمی به دبیرخانه اوپک معرفی شده است.

به گزارش شانا محمدعلی خطیبی تصریح کرد: کاندیداتوری آقای نوذری برای کسب دبیرکلی اوپک از سوی جمهوری اسلامی ایران تایید و از طریق وزارت نفت به طور رسمی به اوپک اعلام شده است.

خطیبی با تاکید بر این که وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران از تمام ظرفیت های خود برای تصدی دبیرکلی اوپک استفاده خواهد کرد، افزود: امیدواریم اقای نوذری با اجماع اعضای اوپک موفق به کسب سمت دبیرکلی سازمان اوپک شود.

رستم قاسمی، وزیر نفت کشورمان روز یکشنبه (14 خرداد) در همین زمینه به شانا گفته بود: ایران به طور قطع نامزد خود را برای دبیرکلی سازمان اوپک در اجلاس آینده این سازمان معرفی خواهد کرد.

چندی پیش عربستان سعودی مجید منیف و عراق ثامر غضبان را به عنوان نمایندگان خود برای تصدی سمت دبیر کلی اوپک معرفی کردند.

اکوادور نیز با معرفی ویلسون پاستور، وزیر نفت فعلی این کشور، برای تصدی دبیرکلی اوپک تلاش خواهد کرد.

اعضای اوپک به منظور بررسی سیاست های تولید خود 14 ژوئن (25 خرداد) در وین اتریش گردهم می آیند.

در ماده 28 اساسنامه اوپک در خصوص انتخاب دبیرکل آمده است: کنفرانس، دبیرکل را برای یک دوره سه ساله منصوب خواهد کرد که این مدت تصدی ممکن است یکبار برای همین دوره زمانی تمدید شود.

این انتصاب بر اساس معرفی نامزد از سوی کشورهای عضو وپس از بررسی و مقایسه صلاحیت های نامزدها به عمل خوهد آمد.

در اساسنامه اوپک حداقل شرایط شخصی برای احراز مقام دبیرکل این گونه ذکر شده است: دارا بودن 35 سال سن، دارا بودن درجه لیسانس از دانشگاهی معتبر در یکی از رشته های حقوق ، اقتصاد ، علوم ، مهندسی یا مدیریت بازرگانی، 15 سال تجربه که حداقل 10 سال از آن باید در سمتهایی که به طور مستقیم با صنعت نفت رابطه دارند و 5 سال از آن در سمت های مدیریت یا مسئولیت های اجرایی بلند پایه صرف شده باشد. دارا بودن تجربه در شرکت های وابسته به دولت و زمینه های بین‌المللی صنعت نفت، مطلوب است.

در مواد دیگر اساسنامه تصریح شده است: دبیرکل باید تبعه یکی از کشورهای عضو سازمان باشد و پس از انتخاب در مقر سازمان مستقر شود.

دبیرکل در مقابل هیئت عامل، مسئول همه فعالیت های دبیرخانه خواهد بود و وظایف ادارات مختلف از طرف و تحت اجازه و مدیریت وی، انجام خواهد شد.

دبیرکل در همه جلسات هیئت عامل شرکت دارد و در صورتی که دبیرکل قادر به شرکت در جلسات هیئت عامل نباشد، مقام مسئول دبیرخانه در چنین جلساتی به نمایندگی از طرف دبیرکل شرکت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل