بازدید 8691

عذرخواهی یک خانواده تونسی از بشار اسد

این خانواده اعلام کرده است که فرزندش اسامه الهذلی به اتهام ورود غیرقانونی به سوریه و اقدام علیه دولت و ارتش این کشور، هم‌اکنون در بازداشت این کشور است.
کد خبر: ۲۴۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱ 06 June 2012
یک خانواده تونسی به دلیل اقدام فرزند خود در نفوذ مسلحانه به خاک سوریه برای مبارزه علیه نظام این کشور تحت تاثیر گروهک‌های دینی افراطی از بشار اسد عذرخواهی کرد و خواستار بخشش اقدام «جاهلانه» او شد.

به گزارش فارس، یک خانواده تونسی نامه‌ای به ریاست جمهوری سوریه ارسال و در آن از اقدام فرزندش علیه دولت و مردم سوریه عذرخواهی کرد.

به گزارش دام‌پرس،‌ این خانواده اعلام کرده است که فرزندش اسامه الهذلی به اتهام ورود غیرقانونی به سوریه و اقدام علیه دولت و ارتش این کشور، هم‌اکنون در بازداشت این کشور است.

در این نامه آمده است: این نامه عذرخواهی از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است. ما خانواده اسامی الهذلی،‌ فرد بازداشت شده در سوریه به اتهام آنچه می‌گویند نفوذ به خاک شما، هستیم... اسامه 22 ساله است و مایلیم به استحضار برسانیم که او تنها فرزند یک خانواده متوسط‌الحال است که هیچ اغراق دینی یا رویکرد سیاسی نداشته بلکه دانشجوی لیسانس در سال 2008 است که به دلیل روابط مشکوک او با برخی افراد تندرو در سال 2009 به مدت 7 ماه بازداشت بود و در می 2010 آزاد شد اما به هنگام حضور در زندان جذب گروه‌های افراطی دینی شد.. تا جایی که درس را رها کرد و در حالتی از پریشانی به سر می‌برد.

این خانواده در ادامه فرزند خود را یکی از قربانیان گروهک‌های افراطی خواند که او را شست‌وشوی مغزی داده‌اند و خواستار از نابود کردن چنین گروه‌هایی شد.

در ادامه از مقامات سوریه خواسته شده است که فرزند این خانواده را که به گفته آنان از روی نادانی و حماقت این اقدام را مرتکب شده است، ببخشند و عذرخواهی این خانواده از سران، ملت و ارتش سوریه پذیرا باشند.

به نظر می‌رسد این نامه در 24 می برای سران سوریه ارسال شده است.

تاکنون دولت سوریه بارها اعلام کرده است، مزدوران مختلفی با ملیت‌های مختلف مانند لیبیایی، تونسی، قطری، کویتی و ... درسوریه با پول برخی کشورهای منطقه مانند عربستان و قطر به سوریه اعزام می‌شوند.

پیش از این نیز، تلویزیون سوریه اعترافات افرادی که دارای ملیت‌های لیبیایی، تونسی و شبیه آن بودند،‌ پخش کرده و آنان اعلام کرده بودند که تحت تاثیر گروهک‌های افراطی و در قبال دریافت پول که منابع آن قطر و عربستان اعلام شده است، برای آنچه جهاد در سوریه نامیدند، به مبارزه با نیروهای دولتی این کشور به خاک سوریه نفوذ کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس