بازدید 19835
رقابت‌هاي انتخابي المپيك – ژاپن

یک پيروزي دیگر در کارنامه تيم ملي واليبال

تیم ملی والیبال ایران صبح امروز در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر پورتوریکو به برتری رسید. در این مسابقه شاگردان ولاسکو توانستند حریف انتهای جدولی خود را با نتيجه 3 بر يك و امتياز‌هاي ( 26-24 ، 25-16 و 22-25 و 25- 20 ) شکست دهند تا 3 امتیاز را به امتیازات خود اضافه کنند.
کد خبر: ۲۴۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶ 06 June 2012
دیدارهای روز چهارم رقابت‌های انتخابی المپیک با مصاف تیم‌های ایران و پورتوریکو آغاز شد. در این مسابقه شاگردان ولاسکو توانستند حریف انتهای جدولی خود را با نتيجه 3 بر يك شکست دهند تا 3 امتیاز را به امتیازات خود اضافه کنند. 

به گزارش «تابناک»، ملي‌پوشان واليبال ايران در چهارمين روز از رقابت ها با نتيجه 3 بر يك پورتوريكو را شكست دادند.

پورتوريكو در سه بازي نخست خود برابر تيم‌هاي چين، استراليا و ونزوئلا با نتيجه 3بر صفر مغلوب شده بود. در مقابل تيم ايران با دو پيروزي برابر چين و كره جنوبي و يك شكست مقابل استراليا با 5 امتياز در رده سوم جدول اين مسابقات قرار داشت.

در حالي كه سالن متروپليتن شهر توكيو تقريبا بدون تماشاگر به استقبال اين ديدار رفت، تيم ايران با تركيب عليرضا نادي، محمد موسوي، سعيد معروف، فرهاد قائمي، حمزه زريني و امير غفور بازي را آغاز كرد. ايران در اين ديدار با پيراهن سرخ در مقابل حريف سپيد و آبي پوش خود به ميدان رفت.

ست اول

در گیم نخست این مسابقه با توجه به اینکه پورتوریکویی‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند با خیال آسوده برابر ایران قرار گرفتند و بازی راحتی را برابر حریف خود به نمایش گذاشتند. آنها با زدن سرویس‌های مطمئن توانستند زودتر از ایران امتیاز 8 را کسب کنند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. در مقابل سرویس‌های ریسکی و پراسترس شاگردان ولاسکو جواب مثبت نمی‌داد. با دفاع شدن حرکت سرعتی بازیکنان ایران پورتوریکویی‌ها به امتیاز 11 بر 9 رسیدند تا استرس بازیکنان ایران بیشتر از گذشته شود.

 در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران نتیجه بازی را 15 بر 12 به سود حریف کرد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند و پس از آن فیاضی را جایگزین زرینی کند. در امتیاز 19 بر 15 ولاسکو قرا را به جای غفور وارد زمین کرد؛ تعویض‌هایی که در ادامه مسابقه تاثیر خود را نشان دادند.

 وقتی اختلاف امتیاز به یک رسید و نتیجه بازی 20 بر 19 شد کاردونا، سرمربی پورتوریکو درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند، اما  در ادامه و در امتیاز 23 بر 21 به سود پورتوریکو، این ولاسکو بود که ناامید نشده بود و بازهم درخواست وقت استراحت کرد. نادی پشت خط سرویس قرار گرفت تا تجربه وی به داد تیم ایران برسد و همین گونه هم شد. شاگردان ولاسکو که نشانی از ناامیدی در آنها دیده نمی‌شد خوب بازی را ادامه دادند تا اینکه بازی 24 بر 24 مساوی شد و پس از آن اشتباه بازیکنان حریف و دفاع عالی از قائمی امتیاز 26 را برای ایران به ارمغان آورد تا شاگردان ولاسکو پیروز گیم سخت اول لقب بگیرند.

ست دوم

محمد موسوي با قدرت پاس معروف را در زمين حريف نشاند تا نخستين امتياز ست دوم را به نام خود ثبت كند. دريافت خوب ظريف و بازيسازي بي‌نقص سعيد معروف ايران را چهار امتياز از حريف پيش انداخت تا سرمربي پورتوريكو مجبور شود وقت استراحت بگيرد. حريف روحيه خود را باخته بود و راحت سرويس‌هايش را از دست مي‌داد. با اين حال ناهماهنگي ايران در دفاع روي تور ايران به پورتوريكو امتياز مي‌داد.

فرهاد قائمي با آبشارهاي فني دست چپ خود لايه‌هاي دفاعي حريف را در هم مي كوبيد. دريافت‌هاي ضعيف پوتوريكو موجب مي‌شد توپ‌هاي ساده‌اي به نادي برسد و ايران همچنان اختلاف امتياز‌هايش را افزايش دهد. شاگردان ولاسكو با اختلاف پنج امتياز از حريف جلو افتاده بودند. سعيد معروف با هوشمندي خود و پاس‌هاي كوتاه و فني‌اش نادي را در بهترين موقعيت صاحب توپ مي‌كرد و امتياز مي‌گرفت. در مقابل مورالز نيز هر از چند گاهي با استفاده از تعلل دفاع اول ايران توپ‌هاي جاي خالي را در يك سوم زمين ايران مي‌نشاند.

بيش از اينكه ايران در اين ست امتياز بگيرد حريف سرويس ‌هاي ضعيف مي‌زد. ايران با امتياز 14بر9 از حريف جلو بود. صف آرايي سه مدافع ايران در برابر تك مهاجمان حريف هميشه به سود ايران تمام مي‌شد. همكاري خوب معروف، نادي و رضا قرا آبشارهاي حريف را خنثي مي‌كرد. نادي با درخشش خيره كننده خود امتياز 16 را براي ايران به ارمغان آورد تا ايران وقت استراحت فني دوم را نيز به سود خود تمام كند.

بازي با شش امتياز اختلاف امتياز به سود ايران پيگيري مي‌شد كه مهدوي و غفور به جاي معروف و قرا به ميدان رفتند. پوريا فياضي كه در اين ديدار فرصت بيشتري براي نمايش توانايي‌هايش پيدا كرده بود با آبشارهاي قدرتي و كوبنده خود بارها تحسين معدود حاضران در سالن را برانگيخت. ايران همچنان اختلاف امتياز خود را با حريف افزايش مي‌‌داد. برخلاف ست نخست پورتوريكو هيچ حرفي براي گفتن نداشت. اما بازيكنان ايران كه گويي كار را تمام شده مي‌ديدند با دو اشتباه پياپي در دفاع اول دو امتياز به تيم مقابل تقديم كردند.

فياضي بدون ترديد ستاره ايران در ست دوم بود كه به تنهايي بالاتر از سه مدافع روي تور حريف آبشار مي‌زد. تك دفاع مهدوي آخرين امتياز اين ست را براي ايران در پي داشت تا ملي‌پوشان واليبال ايران با امتياز 25- 16 ست دوم اين ديدار را به سود خود تمام كنند.

ست سوم

پوتوريكو كه نمي‌خواست در چهارمين روز رقابت‌هاي انتخابي المپيك همچنان دست خالي زمين مسابقه را ترك كند نسبت به ست دوم بازي به مراتب بهتري را ارائه مي‌داد. با اين حال تيم ملي ايران همچنان با اختلاف يك امتياز بازي را به سود خود دنبال مي‌كرد. پاس زيباي مهدوي كه روي زانوي خود نشسته بود به قرا رسيد و يك امتياز ديگر براي ايران به ارمغان آورد. بازيكنان ايران اصلا به حريف رحم نمي‌كردند.

ولاسكو كه تيم خود را برنده مي‌ديد تصميم گرفت تا به بازيكنان ذخيره خود نيز در اين مسابقه بازي دهد. سعيد مصطفي وند سرعتي زن سوم تيم ايران سرانجام در اين مسابقه به ميدان رفت. رضا قرا بازيكن جوان تيم ملي ايران كه نخستين تجربه خود را در تيم ملي بزرگسال تجربه مي‌كرد همچون يك بازيكن با تجربه از پشت خط ايران زمين حريف را آماج حملات خود قرار داده بود.

ايران با امتياز 10بر 6 از حريف پيش افتاده بود. اما پورتوريكو كه به هيچ شكل سر تسليم شدن نداشت با نهايت استفاده از ناهماهنگي خط دفاع عقب و جلو تيم ايران اين اختلاف را جبران كرد و با تمركز روي آبشارهاي ديدني كاپيتان ريورا در امتياز 11 به تساوي با ايران رسيد.


مسابقه واليبال ايران و پورتوريكو
پوريا فياضي كه در ست دوم امان خط دفاعي حريف را بريده بود در گيم سوم با سه دفاع مهار مي‌شد تا اختلاف امتيازها از عدد يك تجاوز نكند. بازي در ست سوم پاياپاي پيش مي‌رفت. رضا قرا كه در اين ديدار به مراتب بهتر از سه بازي قبل كار كرده بود با آبشارهاي قدرتي خود به خوبي از پشت خط توپ‌هايش را در منطقه چهار زمين حريف مي‌نشاند.

در حالي كه پوتوريكو در امتياز 18 از ايران پيش افتاده بود امير غفور با نمايش غيرتي خود دو امتياز گرفت تا بار ديگر ايران تيم برتر ميدان باشد. سعيد معروف درست برخلاف جهش حركت بدن خود پاس مي‌داد و دفاع پورتوريكو را گيج مي‌كرد، به طوري كه امير غفور بدون قرار گرفتن در برابر دفاع آبشار مي‌زد. اگر چه دو تيم در ست سوم نمايش نزديكي داشتند اما سرانجام پورتوريكو در لحظات پاياني امتيازهاي بيشتري را جمع كرد تا در ناباوري بازيكنان ايران ست سوم را با امتياز 25-22 به سود خود تمام كند.

ست چهارم

پورتوريكو كه انگار به بازي برگشته بود در ست چهارم خيلي زود از ايران جلو افتاد تا ملي‌پوشان ايران با اختلاف يك امتياز حريف خود را دنبال كنند. گالانته از سرويس براي تيمش امتياز گرفت تا پس از اشتباه فياضي در دريافت، ايران باز هم امتياز از دست دهد. در اين دقايق سيستم هجومي تيم ايران روي پاس‌هاي معروف و آبشارهاي نادي متمركز شده بود. در مقابل پورتوريكو روي حمله از پشت خط حساب ويژه‌اي باز كرده بود و از اين تاكتيك هم خوب امتياز مي‌گرفت.

سرانجام با بازي خوب امير غفور دو تيم در امتياز 7 به تساوي با يكديگر رسيدند. سرانجام تيم ايران وقت استراحت فني اول را با اختلاف يك امتياز به سود خود تمام كرد. حمزه زريني به ميدان بازگشت تا جاي پوريا فياضي در خط جلو تيم ايران با آبشارهاي قدرتي سد دفاعي حريف را آزار دهد.

پورتوريكو همچنان از اسپك‌هاي لوزادا از پشت خط امتياز مي‌گرفت و دفاع ايران نمي‌توانست او را مهار كند. ولاسكو كه اصلا از بازي تيمش راضي به نظر نمي‌رسيد وقت استراحت خواست. تيم ايران در اين مسابقه خيلي پرنوسان كار مي‌كرد و در هر ست نمايش متفاوتي از قدرت خويش را ارائه كرد. زوج معروف و نادي در اين ديدار فوق العاده كار مي‌كردند. ولاسكو از شاگردانش مي‌خواست كه تاكتيك‌هاي دفاعي را در زمين اجرا كنند. پورتوريكو در امتياز 16 با ايران برابر بود كه باز هم يك اشتباه ايران را از حريف عقب انداخت. لوزادا باز هم از پشت خط براي ايران امتياز مي‌گرفت. ولاسكو كه قدري عصباني شده بود مهدوي را به ميدان فرستاد تا ايران در دفاع روي تور تقويت شود. بازي برگشت و ايران با امتياز 21-18 جلو افتاد و سرانجام اين ست با نتيجه 25 بر 20 به سود ايران تمام شد.


 تيم ملي واليبال ايران با نتيجه 3بر يك و امتياز‌هاي ( 26-24 ، 25-16 و 22-25 و 25- 20 ) برابر پورتوريكو به برتري رسيد و بدين ترتيب با كسب سومين پيروزي خود 8 امتيازي شد. در مقابل پورتوريكو همچنان بدون امتياز در قعر جدول رده بندي ايران رقابت‌ها قرار دارد.

ايران ساعت 6:30 صبح فردا با ونزوئلا بازي خواهد كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۰
در بازی با استرالیا نه مردیم نه بردیم . اما در
بازی با پورتوریکو معلوم شد که بچه های ما هنوز
آمادگی روحی برای جبران باخت را ندارند .
مشکل عدم مهارت در سرو یس و نیز جابجایی
بسیار در ترکیب ثابت تیم هنوز حل نشده .
حتی اگر والیبال ایران به المپیک هم صعود کند
ساختار ورزش ما نواقص بسیار دارد .
علیرغم همه تفسیرهایی که می شود باید از کار خوب آقای یزدانی خرم و جانشین فعلی ایشان در فدراسیون والیبال طی سالیان گذشته که باعث چنین جهشی در والیبال ما شده است یاد و تقدیر کرد. یادمان نرفته که از برد پاکستان و هند و تایوان کسب پنجمی آسیا چقدر ذوق می کردیم. انشالله پیشرفت والیبال ادامه یابد.
با این که بردیم ولی خیلی ضعیف بودیم
اطلا ما ایرانی جماعت هیچ وقت خوشحالی مون تو عرصه ورزش تداوم نداره با کلی ارزو امیدوار بودیم استرالیا رو ببریم و بگیم که قدرت اول اسیا هستیم ولی باز هم مثل فوتسال که امیدمونو کم رنگ کرد والیبال هم همینکارو میکنه
باید 3بر صفر می بردیم
به والیبال هم امیدی نیست .
آقا اینجا که ما نوشتی هر چهار ست رو ایران برده
مگه میشه ؟

یه دور خودتون متن رو بخویند بعد منتشر کنید
مدیر پایگاه لطفا دوباره بخوانید اشتباه می کنید
پیشرفت دلگرم کننده ای داشتیم
تو ورزشهاي توپي واليبال واقعا رشد كرده و باعث افتخاره/نه مثل فوتبال كه فقط پول بيت المال صرف خيلي از اقايان مربي و بازيكنان مي شود كه هيچ امتياز و مدالي براي ايران كسب نمي كنند.
تو ورزشهاي توپي واليبال واقعا رشد كرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل