بازدید 17146

حاشیه‌های جالب روز داغ مجلس

کد خبر: ۲۴۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲ 05 June 2012
صبح کاری مجلس بعد از نیمه خرداد با جنجال درباره اعتبار‌نامه‌ها آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین اعتبار‌نامه‌ها موجب آغاز تذکرات داغ نمایندگان شد. توکلی که پیش از این به اعتبار‌نامه ایرانپور منتخب مبارکه اعتراض کرده بود امروز هم تذکری شدید‌الحن داشت و بعد از آن کوثری نماینده تهران هم تذکری مشابه او را از تریبون بیان کرد.

این تذکرات باعث شد رئیس مجلس حدود ساعت 9:15 اعلام تنفس کند و ساعت 9:45 دقیقه بار دیگر دستور جلسه ادامه یابد. با آغاز مجدد جلسه علنی مجلس رایزنی حجت‌السلام سالک و ابوترابی با منتخب مبارکه آغاز می‌شود.

ایرانپور یکی در میان به اعتبار‌نامه‌های نمایندگان تهران ایراد وارد می‌کند. در این سو مصباحی مقدم و رسایی و توکلی در حال گفت‌وگو هستند. ایرانپور به اعتبار‌نامه توکلی خدشه وارد کرده و قرار است به کمیسیون تحقیق ارجاع شود.

رئیس شعبه نام روح‌الله حسینیان منتخب تهران را قرائت می‌کند. کسی به اعتبار‌نامه او اعتراضی ندارد. حسینیان همانطور نشسته به نماینده بغل دستی‌اش که به او تبریک می‌گوید لبخند می‌زند.

او صبح امروز بعد از بازگشت از سفر عتبات عالیات مراسم سوگند خود را هم اجرا کرد.

قرائت نام اعتبار‌نامه نمایندگان شعبه 6 تمام می‌شود و منتخب مبارکه تقاضای تذکر دارد. چند دقیقه بعد مانیتور مجلس چهره جوانی را به نمایش می‌گذارد که منتخب مبارکه است و گفته می‌شود متولد 1359 است. جوان خوش‌بیان در صحبت‌هایش از شکایتش از اعتبارنامه‌های نمایندگان تهران می‌گذرد به جز دو نفر: احمد توکلی و الیاس نادران.

حدادعادل که امروز بعد از قرائت نامش ایستاده بود، ویژگی متفاوتی داشت او بدون کت و شلوار پوشیدن پیراهن بلند دو جیبه است و البته پایی که گچ گرفته شده است. پای چپ او که گچ گرفته شده بود امروز مهمترین سوژه عکاسان خبری بود تا رئیس کمیسیون فرهنگی هشتم را با هیبتی متفاوت و پیراهنی که بیشتر شبیه دشداشه بود ببینند.

فرهنگی دبیر هیأت‌رئیسه، آغاز انتخابات هیأت رئیسه دائم را اعلام می‌کند و می‌گوید: کاندیداهای ریاست، جناب آقای دکتر لاریجانی. 30 ثانیه بعد نام حدادعادل هم اعلام می‌شود و او کاندیدای ریاست می‌شود. کارمندان مجلس پاکت‌های نارنجی رنگ رای را بین نمایندگان توزیع می‌کنند؛ حدادعادل برگه سفید رنگ رای را از پاک بیرون می‌آورد و نگاه می‌کند. بعد از آنکه منتخب مبارکه از اعتراضش نسبت به برخی نمایندگان تهران می‌گذرد بار دیگر نام آنها قرائت می‌شود و هر یک زمانی که نام آنها برده می‌شود از جای خود بلند می‌شوند. زاکانی یکی از این نمایندگان است. تاجگردون نماینده اصلاح‌طلب مجلس که در کنار او نشسته است یکی از کسانی است که به او تبریک می‌گوید.

در آن سو آقاتهرانی دیگر نماینده تهران که در ابتدا اعتبار‌نامه‌اش مورد اعتراض نماینده مبارکه قرار گرفته بود بعد از اعلام انصراف ایرانپور نامش قرائت می‌شود و بعد کارمند مجلس برگه اخذ رای به او تحویل می‌دهد. نجابت نماینده تهران که اعتبار‌نامه‌اش مورد تایید قرار نگرفته برای نظارت بر شمارش آرا به هیأت‌رئیسه فراخوانده می‌شود. انتخابات ریاست و نواب رئیس انجام می‌شود و حالا نوبت دبیران است.

احمد توکلی نماینده مردم تهران که براساس آئین‌نامه نمی‌تواند رای بدهد حدود ساعت 10:35 دقیقه صحن مجلس را ترک می‌کند. چند دقیقه بعد لاریجانی آرای ریاست را اعلام می‌کند. او 177 رای آورده است 4 رای بیشتر از زمان انتخابش به عنوان رئیس موقت مجلس. حداد عادل هم 11 رای کمتر می‌آورد آرای او از 100 رای به 89 رای کاهش می‌یابد. 4 رای هم سفید داده شده.
گپ و گفت کاظم جلالی دبیر فراکسیون رهروان ولایت با روح‌الله حسینیان و مرتضی آقاتهرانی از اعضای ارشد جبهه پایداری هم از حاشیه‌های جالب امروز مجلس است. خنده از صورت هیچ کدام محو نمی‌شود.

لاریجانی آرای نواب رئیس را اعلام می‌کند. ابوترابی برخلاف انتخابات هیأت‌رئیسه موقت این بار بیشترین رای را می‌آورد و نایب‌رئیس اول می‌شود. 232 رای برای ابوترابی و 179 رای برای باهنر. حجت‌السلام سالک هم 85 رای می‌آورد. چند دقیقه بعد از اعلام رای نواب رئیس، باهنر وارد مجلس می‌شود با نمایندگانی که برای تبریک به سوی او می‌آیند رو‌بوسی می‌کند خودش هم در ادامه سراغ ابوترابی‌فرد می‌رود و با او رو‌بوسی می‌کند.

حدود ساعت 11:30 در راهرو‌های مجلس خبری از نمایندگان نیست و نمایندگانی که تک و توک از صحن بیرون می‌آیند یا ناشناخته‌اند یا حاضر به گفت‌وگو نیستند. کوثری نماینده تهران گفت‌وگو با تلفن همراهش را بهانه می‌کند تا مصاحبه ای در حاشیه روز داغ مجلس انجام نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی