بازدید 11884

بذر فتنه تازه انگليس در بصره

بصره، دومين شهر بزرگ عراق پس از بغداد بوده و بيش از 90 درصد اهالي آن را شيعيان تشكيل مي‌دهند و علاوه بر آن، همجواري با ايران و استراتژيك بودن جغرافياي منطقه نيز بر اهميت فوق‌العاده اين شهر افزوده است.
کد خبر: ۲۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۹ 11 November 2008

پس از خروج سريع نظاميان انگليسي از بصره در چند ماه گذشته، اخبار خروج فرماندهان نيز از اين شهر به گوش رسيده و همزمان با اين اقدام انگليسي‌ها، اخبار درخواست مردم بصره مبني بر استقلال از دولت مركزي و تشكيل دولت مستقل فدرال بصره نيز دهان به دهان در ميان مردم گشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك»، به نقل از «الشرق الاوسط» چاپ لندن، يك نماينده پارلمان عراق به خبرنگاران گفته است كه آنچه كردستان به دست آورده، ما نيز مي‌خواهيم.

«حازم الربيعي»، رئيس كميسيون مستقل برگزاري انتخابات در عراق تأكيد كرده است، اين درخواست را 34800 نفر (2درصد واجدان شرايط) از اهالي بصره امضا كرده‌اند و اين در حالي است كه اگر نيم به علاوه يك از يک ميليون و چهارصد هزار نفر واجد شرايط رأي به اين كار رأي دهند، برابر قانون، بايد به خواسته آنها عمل شود.

بصره، دومين شهر بزرگ عراق پس از بغداد بوده و بيش از 90 درصد اهالي آن را شيعيان تشكيل مي‌دهند. علاوه بر آن، همجواري با ايران و استراتژيك بودن جغرافياي منطقه نيز بر اهميت فوق‌العاده اين شهر افزوده و چنانچه در اين استان دولت فدرال مستقلي تشكيل شود، ايران شاهد دو منطقه خودمختار در شمال‌غربي (كردستان) و جنوب غربي خواهد بود كه پيامدهاي چنين نظام‌هاي سياسي در عرصه بين‌المللي براي ايران بسيار خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
و مکرو و مکرا... والله خیر الماکرین خدا لعنت کند پیر مکار و روباه صفت را
مردم عراق باید در اداره امور داخلی و خارجی آزاد باشند.
انسان بايد خودش عاقل باشد خداوند به انسان گوش و چشم و عقل داده است انسان وارسته و دانا گرفتار دام شياطين خارجي از هرنوعش چه هم همسلك باشد يا غير همسلك نميخورد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار