بازدید 7715

طرح "ام آی 6" برای بی ثبات کردن سوریه

کد خبر: ۲۴۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۱ 04 June 2012
نیروهای ویژه انگلیسی و جاسوسان سازمان جاسوسی"ام آی شش » انگلیس برای اجرای عملیات سری در سوریه به این کشور نفوذ کرده اند و برای اجرای توطئه های خود در برخی مناطق مستقر شده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق در این باره افزود : عناصر ام آی  شش انگلیس ، شب و روز برای بی ثبات کردن سوریه وحمایت از گروههای مسلح و اجرای عملیات سری علیه نظام سوریه با هدف سرنگونی آن در تلاشند .

روزنامه انگلیسی دیلی استار روز یکشنبه برخی طرحهای سری را که مسئولان وزارت دفاع انگلیس در حال اجرای آن هستند برملا کرد و نوشت : هدف مسئولان نظامی انگلیسی از اجرای این طرحها ایجاد مکانهای امن در سوریه برای آنهایی است که از ظلم و ستم نظام سوریه ( مخالفان مسلح ) فرار می کنند .

دیلی استار در گزارش خود تأکید کرد « یگانهایی از نیروهای ویژه انگلیسی و مأموران  سازمان امنیت خارجی انگلیس ( ام آی شش ) در سوریه مستقر شده اند و برای کمک به شورشیان در صورت وقوع جنگ داخلی در آن در چند روز آینده آمادگی دارند و آنها به دستگاههای رایانه و دستگاههای تماس از طریق ماهواره که قادر به فرستادن تصاویر و جزئیاتی از آوارگان و نیروهای دولتی هستند مجهز شده اند ».

گفتنی است که شماری از منابع دیپلماتیک غربی فوریه ماه گذشته به نهرین نت گفته بودند شماری از نیروهای ویژه انگلیسی به خاک سوریه نفوذ کرده اند و برای حمایت از گروههای مسلح و کمک اطلاعاتی به آنها در تلاشند و به آنان نحوه ارتباط به شیوه رمز و کارگذاری بمب و همچنین حمله به تأسیسات را آموزش می دهند .

همچنین نیروهای ویژه انگلیسی به گروههای مسلح در باباعمرو در حمص کمک می کردند تا دامنه کنترل خود را بر این منطقه با هدف تسلط کامل بر شهر حمص و تبدیل آن به شهر «بنغازی» سوریه افزایش دهند یعنی همان کاری که نیروهای ویژه انگلیسی در حمایت از گروههای مسلح در لیبی انجام دادند اما این طرح نظامی امنیتی در حمص با سقوط محله باباعمرو در حمص و اقدام ارتش سوریه به آزادسازی آن در مارس گذشته شکست خورد .

این عملیات یک شکست راهبردی برای گروههای مسلح بود. فرار شماری از نیروهای ویژه انگلیسی و فرانسوی از اطراف حمص و بازگشت آنان به داخل ترکیه از پیامدهای این عملیات بود .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس