بازدید 37444
۳
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری درباره غرب و رژیم صهیونیستی

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و همچنین واکنش وزیر خارجه آمریکا به این سخنان، گمانه‌زنی درباره محتوای دیدار آتی احمدی‌نژاد با پوتین، تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران و هشدار دولت آمریکا در مورد ویروس «فلیم»، از مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۴۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 04 June 2012
بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و همچنین واکنش وزیر خارجه آمریکا به این سخنان، گمانه‌زنی درباره محتوای دیدار آتی احمدی‌نژاد با پوتین، تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران و هشدار دولت آمریکا در مورد ویروس «فلیم»، از مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، مهمترین مطلب امروز مطبوعات جهان درباره ایران را بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشکیل می‌دهد. در این میان، آنچه بیش از همه مورد توجه قرار گرفته، آن بخش از سخنان ایشان است که با اشاره به تهدیدهای سران رژیم صهیونیستی فرموده بودند: «می‌دانم در این شرایط از همیشه آسیب پذیرترند و هر گونه قدم کجی بردارند و هر گونه حرکت ناشایستی انجام دهند، مثل صاعقه‌ای بر سر خودشان فرود خواهد آمد».

با توجه به این بخش از سخنان مقام معظم رهبری، بیشتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها عنوان «پاسخ صاعقه وار» ایران به هر گونه حمله را برای گزارش خود برگزیده‌اند. از این میان، می‌توان به «گاردین» اشاره کرد که بخش‌های نسبتاً بیشتری از سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای را نیز منتشر کرده است؛ افزون بر این، آن بخش از سخنان ایشان که اشاره کرده بودند غرب برای پنهان کردن مشکلات خود، مسأله هسته‌ای ایران را بزرگ می‌کند، از دیگر مطالبی است که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.


«راشا تودی»، «تودی زمان»، «دیلی استار»، «حریت»، «گالف تودی» و «نشنال پست» از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داده‌اند.

اما مطلب دیگری که در همین باره مطرح شده، واکنش «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا به سخنان مقام معظم رهبری است. کلینتون که در یک کنفرانس خبری در استکهلم سوئد سخن می‌گفت، در این باره گفته است درباره تأثیر این سخنان بر مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسکو نتیجه‌گیری خاصی ندارد و گمان نمی‌کند این سخنان بر موفقیت این مذاکرات تأثیری بگذارد.

وی همچنین گفت: ایران بار‌ها اعلام کرده در برابر حملات از خود دفاع می‌کند و رهبر ایران نیز همواره اظهار داشته‌اند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و چنین سلاح‌هایی را مخالف اصول اسلامی اعلام کرده است.


نشریه «فوربس» با اشاره به موضوع شرکت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در چین، به برنامه دیدار وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از شرکت در این نشست پرداخته است.

به نوشته فوربس، احمدی‌نژاد در این دیدار به دنبال جلب حمایت پوتین از برنامه هسته‌ای ایران است، ولی این نشریه ضمن اشاره به سخنان اخیر آقای احمدی‌نژاد، اشاره می‌کند که وی از این دیدار، انتظار «معجزه» ندارد.

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» از برنامه ریزی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داده و نوشته است: معاون وزارت خزانه داری آمریکا برای گفت‌وگو با مقامات بلندپایه دیپلماتیک و امنیتی رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده که قرار است در این دیدار، دو طرف درباره مجموعه‌ای جدید از تحریم‌ها به بحث و تبادل نظر بپردازند که در صورت شکست مذاکرات، بر ایران اعمال شود.

اما یکی از بحث‌هایی که در روزهای گذشته، پیاپی در فضای اینترنت مطرح می‌شود، امکان اثر بازگشتی ویروس‌ها و سلاح‌های سایبری به کشور یا شرکت تولیدکننده آن است.

در همین راستا، رونامه «واشنگتن تایمز» امروز از اعلام هشدار دولت آمریکا به شرکت‌های تجاری این کشور درباره خطرات ویروس «فلیم» خبر داده است؛ هرچند دولت آمریکا دست داشتن در تولید این ویروس را تأیید نکرده، با توجه به گزارش‌های منتشره درباره ویروس «استاکس نت»، تقریباً شکی در اینکه این ویروس جدید نیز توسط دولت آمریکا طراحی و ایجاد شده، نیست.


در پایان، روزنامه «نیشن» پاکستان از خاتمه نمایشگاه سه روزه بازرگانی ایران در شهر «لاهور» پاکستان خبر داد. به نوشته این روزنامه، در مراسم اختتامیه این نمایشگاه، بیش از سی هزار بازدیدکننده و 75 شرکت ایرانی و 45 شرکت پاکستانی شرکت داشتند.

به گزارش این روزنامه، قرار است نمایشگاه مشابهی در ماه نوامبر سال جاری میلادی در مشهد برگزار شود.  


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۳
غربی ها طرفدار حرف حق نیستند
چرا اسرائیل که بمب هسته ای داره را تحت فشار نمیذارند!!!!!
تاسیسات ما که مرتب تحت بازرسیه
حتی دوربین گذاشنتد.
پاسخ ها
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
آقا احسان غربی ها هیچی رو نمیبینن کشتن مردم بیگناه غربی ها هیچ سودی ندارن جز حمله به این کشور و اون کشور تا خرج مردموشون رو در بیارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
چون اسرائیل جزء NPT نیست و ایران هست .
کشور های اسرائیل . پاکستان . هند جزء NPT نیستند. کره شمالی هم اخراج شده .
ایران هم اگه بخواد ... می تونه بیاد بیرون .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس