بازدید 2294
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم؛

فرهنگسازي و مديريت، ضرورت حفظ منابع زمین و خاك

نکته‌ای که بارز‌تر و عینی‌تر است، بی‌توجهی عمومی به زمین است. بسیاری از مردم ما قصد سودجویی از زمین ندارند، ولی به زمین بی‌توجه‌اند؛ بنابراین، خیلی راحت زمین و محیط‌ ‌زیست را آلوده می‌کنند و زندگی محیطی را به خطر می‌اندازند.
کد خبر: ۲۴۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶ 03 June 2012
عیسی جعفری، نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمين به‌ عنوان نعمتي خدادادي در اختيار بشر قرار گرفته است و رفع همه نيازهاي بشر به نوعي به آن بازمي‌گردد، گفت: اگر زمين نباشد يا اختلالي جدي در آن ايجاد شود، بشر نابود خواهد شد. اما متأسفانه برخورد ما با اين نعمتي كه فوق ارزشگذاري است، به نحو شايسته برخورد نكرده‌ايم.

به گزارش «تابناک»، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم با اشاره به اینکه برخورد نامناسب در همه جاي دنيا و از سوي همه مردم ديده مي‌شود، گفت: اين برخورد ناپسند در كشور ايران، عمدتا به دو گونه است:

 نخست؛ نگاه سودجويانه

ما می‌بینیم، هر فردي به هر شيوه‌اي كه احساس مي‌كند سود شخصي‌‌اش در آن است، زمين را به كار مي‌گيرد و به آن به‌ عنوان سرمايه ملي نمي‌نگرد. اين امر به‌ ويژه در زمينه منابع طبيعي و زمين‌خواري، بارها و بارها ديده شده است، اما براي رفع آن، جديتي كه بايد ديده نمي‌شود.

دوم: بی‌توجهی عمومی.

نکته‌ای که بارز‌تر و عینی‌تر است، بی‌توجهی عمومی به زمین است. بسیاری از مردم ما قصد سودجویی از زمین ندارند، اما به زمین بی‌توجه‌اند؛ بنابراین، خیلی راحت زمین و محیط‌‌ زیست را آلوده می‌کنند و زندگی محیطی را به خطر می‌اندازند.

وی در ادامه دو راهکار را برای حل مسائل نامبرده ارائه داد و افزود: نخست این که مسئولان امر باید بیایند و در این زمینه فرهنگسازی کنند؛ یعنی این پرسش مطرح شود که من به‌ عنوان یک شهروند، وظیفه‌ام در برابر حفظ زمین به اندازه توانم چیست؟ برای نمونه، همه ما هر چند روز یک بار منزل خود را تمیز می‌کنیم، چون در این زمینه فرهنگسازی شده است، ولی درباره محیط پیرامون فرهنگ‌سازی نشده است.

دوم آن که باید برای حفظ زمین و بهبود شرایط آن مدیریت مناسبی در پیش گرفت؛ مدیریتی که اصلا به چشم نمی‌آید و ضرورت آن درک نشده است. به بیان دیگر، باید گفت ما در هر دو حوزه لنگ می‌زنیم و ناکارآمدیم که باید در هر دو بخش توجه ویژه صورت بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار