بازدید 10099

ابتکار دانشجویان اوگاندایی برای مبارزه با فساد

از جمله هدف این سایت تمرکز بر تغییرات نظام مند به منظور پاکسازی فضای دانشگاهها از افراد فاسد و همچنين پرسنلي است كه به وظايف خود عمل نمي‌كنند.
کد خبر: ۲۴۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳ 03 June 2012
تعدادي از دانشجويان در اوگاندا برای مبارزه با فساد در اين کشور سایتی راه انداخته اند تا همه مردم اطلاعات مستندشان از فساد را افشا ‌کنند.

به گزارش الف به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، این سایت حفاظت شده برای دانشجویان این شرایط را فراهم می کند که گزارش‌های مربوط به فساد را از جمله فساد مالی افراد در دانشگاهها را با استفاده از نام ناشناس ارائه كنند.

از جمله هدف این سایت تمرکز بر تغییرات نظام مند به منظور پاکسازی فضای دانشگاهها از افراد فاسد و همچنين پرسنلي است كه به وظايف خود عمل نمي‌كنند.

سازمان‌دهندگان این وب سایت اعلام کردند: معتقدیم که تمرکز اولیه بر پرسنل دانشگاهها بیشتر از فساد جلوگیری خواهد کرد. زمانیکه افراد از جمله پرسنل دانشگاهها به این نتیجه برسند که به خاطر اقداماتشان با پیامدهایی مواجه می شوند، حتما خود را تغییر می‌دهند.


در این وب سایت کاربر می تواند بدون معرفي خود اسنادي از رشوه هاي ردو بدل شده يا درخواستي و نيز قانون شكني هاي مالي در بانكها و ادارات دولتي را ارائه كنند.

در این وب سایت آمده است: اگر دانشجویان در دانشگاه‌ها بیاموزند که نمراتشان را با پول بخرند و یا بتوانند با اقدامات غيرقانوني از کاغذ بازی و فعاليتهاي اداري به راحتي عبور كنند، این موضوعات در آینده کاری آنها تاثیر می گذارد اما اگر همین افراد اختیار و قدرت این را داشته باشند که سوءاستفاده کنندگان و مفسدان را به سزای اعمال غیرقانونی‌شان برسانند، کشور اوگاندا سالهای آتی خوبی در پیش خواهد داشت.

آفركن اكسپرس نيز از كامپالا گزارش داده در مدت كوتاهي كه اين سايت به راه افتاده، مراجعان به مراكز دولتي و شهرداري ها كمتر با درخواست رشوه روبرو شده اند و به ويژه فسادمالي شديد در دانشگاه هاي اين كشور تا حد زيادي مهار شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار