بازدید 23362

یادگیری زبان انگلیسی به سبک ثروتمندان!

کد خبر: ۲۴۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۱ 02 June 2012
«کمپ تابستانی آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور » عنوان مطلبي است كه مجله اينترنتي هفت صبح در آن به موضوع برگزاری کمپ‌هاي ويژه خانواده‌های مرفه براي يادگيري زبان انگليسي پرداخته است.

به گزارش ايسنا در اين مطلب آمده است: « شاید باورتان نشود ولی دور و بر خودمان خانواده‌هایی هستند که حاضرند به جای فرستادن فرزندانشان در فصل تابستان به یک کلاس زبان انگلیسی در نزدیکی محل سکونت خود، هفته‌ای یک و نیم تا دو میلیون تومان هزینه کنند و طی دوره‌های دو- سه ماهه آن‌ها را به خارج از کشور بفرستند!

با نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلات تابستانی، فعالیت موسساتی که کمپ‌های این‌چنینی برگزار می‌کنند به شدت زیاد شده و اگر به روزنامه‌ها و سایت‌ها نگاهی بیندازید تبلیغاتی از این دست را زیاد مشاهده می‌کنید «کمپ تابستانی آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور»، «برگزاری دوره‌های زبان تابستانی در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، کانادا، انگلستان و سنگاپور برای دو گروه بزرگسالان بالای 18 سال و کودکان از 7 تا 17 سال و...».

- زبان در خدمت تفریح!

این دوره‌های تابستانی که قرار است به شما زبان انگلیسی یاد بدهد در کشورهای زیادی برگزار می‌شوند و هرکدام طرفداران خاص خودش را دارند. انگلیس، مالزی، استرالیا، سنگاپور و حتی دوبی و مالت!

در همه این کشورها شما قرار است با قرارگرفتن در محیط زبان انگلیسی یاد بگیرید، حتی اگر آنجا دوبی باشد و مردمش به زبان عربی صحبت کنند! این دوره‌های تابستانی شامل چه امکانات و خدماتی هستند؟ جالب‌تر می‌شود بدانید در این دوره‌های آموزشی، تفریح، بخش مهمی را به خود اختصاص داده و موسسات بر این بخش از امکانات آموزشی خود تاکید می‌کنند.

1- این دوره‌های آموزشی بسته به نوع کشور و نوع آموزشگاه از دو هفته هستند تا 11 ماه. خود شما هستید که با توجه به بودجه و زمان‌تان طول دوره را مشخص می‌کنید.

2- این دوره‌ها عموما در کمپ‌هایی برگزار می‌شوند که کشورهای میزبان برای این امور تدارک دیده‌اند. در این کمپ‌ها دانشجویان کشورهای دیگر هم حضور پیدا می‌کنند و ترکیبی از همه ملل به وجود می‌آید. در کلاس هم این طور نیست که فقط ایرانی‌ها حضور داشته باشند، بلکه تمامی این افراد در کلاس‌ها همراه شما می‌نشینند و زبان یاد می‌گیرند.

3- تامین محل اقامت که مهم‌ترین بخش این کلاس‌ها را تشکیل می‌دهد هم به عهده همین موسسات است؛ یعنی شما با هزینه ای که پرداخت می‌کنید در هتل یا آپارتمان‌های از پیش تعیین شده آن‌ها اقامت می‌کنید و کلیه رفت و آمدها هم به عهده خود متصدیان این موسسات است.

4- کلاس‌های آموزشی پنج روز در هفته برگزار می‌شود، حدودا هفته‌ای 20 تا 25 ساعت. کلاس‌ها هم عموما از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر برگزار می‌شود و بقیه زمان دست خودتان است.

5- بعدازظهرها این موسسات شما را به سیاحت و گردش می‌برند. غواصی، اسب سواری، فوتبال، اسکواچ، تورهای گردش در شهر، بازدید از موزه‌ها و اماکن تفریحی و... شامل این تفریحات است. از یکی از این موسسات می‌پرسیم اگر قرار است در این دوره ها زبان یاد گرفته شود چه لزومی به برگزاری برنامه‌های تفریحی است که متصدی در جواب می‌گوید « اگر در محیط این‌چنینی باشيد زودتر زبان یاد می‌گیرید»

6- حالا که با شرایط و امکانات این دوره‌ها آشنا شدید، می‌رسیم به بحث هزینه‌ها. شهریه‌های این دوره‌ها در بيشتر کشورها یکسان است که عموما هفتگی محاسبه می‌شود و معمولا چیزی در حدود هفته‌ای 700 تا 900 دلار (یک میلیون و دویست تا یک میلیون و ششصد هزار تومان) است. با این حساب اگر بخواهید سه ماه تابستان را در این کلاس‌ها آموزش ببینید باید چیزی در حدود 14 تا 19 میلیون تومان فقط برای شهریه کنار بگذارید. شهریه‌ها شامل هزینه کلاس‌ها، اقامت، کتاب‌ها، گردش و... است. نکته مهم آن است که در برخی از این موسسات هزینه‌های خورد و خوراک هم به عهده خود شماست و در برخی دیگر این گونه نیست. از طرف دیگر هیچ کدام از این موسسات هزینه بلیت رفت و برگشت، اخذ ویزا و... را پرداخت نمی‌کنند و همه اين‌ها به عهده خود شماست. با این حساب برای یک دوره سه ماهه حداقل باید چیزی در حدود 17، 18 میلیون تومان هزینه کنید!

- جزیره مالت ویژه کودکان

از نکات جالب توجه این است که موسسات فوق در فصل تابستان دوره‌های جداگانه‌ای را ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند که شرط ثبت‌نام در آن این است که متقاضیان بین 7 تا 17 سال سن داشته باشند. در این دوره‌ها هم هزینه‌ها تقریبا به همان شکل است و همه امکانات تفریحی توضیح داده شده را هم شامل می‌شود.

جالب است بدانید یکی از دوره‌های ویژه کودکان که برای تابستان امسال متقاضیان زیادی پیدا کرده در جزیره مالت برگزار می‌شود. این موسسات از طریق سفارت اتریش برای فرزندان شما ویزا می‌گیرند و آنها را رهسپار دیار فرنگ می‌کنند.

یکی از نکات مبهم اما در نحوه نگهداری بچه‌ها و همچنین مربیانی است که به آنها آموزش می‌دهند. اکثر این موسسات پاسخ درستی در این زمینه نمی‌دهند و فقط می‌گویند خیالتان راحت باشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۳۲
خوب معلومه که این نوع کارها خیلی شبیه فعالیتهای فرقه بهاییت هست و چشم مسولین مربوطه روشن!!!
کسانی که 3000 میلیارد اختلاس میکنند باید یجوری خرجش کنند.ما که نمیتونیم بچمونو مدرسه غیر انتفاعی هم بفرستیم.
ریشه این مسائل را می توان در ضعف سیستم آموزشی ما در مقاطع راهنمایی و دبیرستان در خصوص آموزش زبان انگلیسی جستجو کرد بهر حال این کشور نیازمند مدیرانی خواهد بود که در حوزه وظایف خارجی در درجه اول بتوانند تعامل داشته باشند آیا وزیر خارجه و سفرا و صدها و صدها نفر دیگر که نیازمند دانش زبان انگلیسی آن هم بصورت بسیار حرفه ای هستند با این سیستم آموزشی کنونی می توانند با موفقیت کار خود را پیش ببرند؟
شاید شما هم مثل خیلی ها ماجرای Yesگفتن آقای ... را در پاسخ به آقای مدودف دیده باشید!
ای کاش بجای تعصب های بیجا همچون اصرار بر نادیده گرفتن اهمت زبان انگلیسی، کروات و خیلی چیزهای مشابه دیگر به فکر موفقیت این کشور باشیم
خيلى مشكوكه راستش!
خوشا بسعادت کسانی که پول دارن
خوش بحالشون
ای بابا من پول ندارم ترمهای یک ماهه آموزشگاهها را در ایران بروم اون وقت ...
کرایه خونه+قسط+ خوراک+ پوشاک و ...
واقعا که. من با پرداخت فقط 340 یورو کتاب ها و نوارهای زبان آلمانی را از یک موسسه آموزشی خریدم و با کمک معلم از طریق ارتباط با ایمیل ظرف 8 ماه زبان آلمانی را کامل یاد گرفتم. فقط با 340 یورو یعنی حدود 500 هزار تومان خودمان. واقعا کسانی که چنین پول هایی می دهند برای یادگیری زبان اصراف کار هستند و مطمئنا آخرش هم زبان را خوب یاد نمی گیرند.
آقای نویسنده، پولش رو از چیب شما خرج نمیکنه که! آخه چه ربطی به من و شما داره؟ شاید یکی دوست داره پولش رو اصلاً آتیش بزنه، باید از شما اجازه بگیره؟
چقدر تنگ نظری، یه مقدار وسعت دید پیدا کن، شاید بچه خودت چند ساله دیگه همین دوره بره
آقا اون بخش کودکانش خیلی نگران کننده هست
بحث سوء استفاده از کودکان و انتقال بیماریها نیز مطرح میشه دولت باید نظارت کند زیرا بچه ها در صورت آسیب آنرا به جامعه منتقل می کنند
یارانه این ماهمو بگیرم حتما میرم ثبت نام میکنم
مردشور این اشرافیت افسارگسیخته رو ببرن که دیگه داره حالمو بهم می زنه
حالا خوبه یا بده؟
کی حاضر میشه بچه 7 سالشا به این افراد بسپاره تا ببرن اون سر دنیا که چی بشه زبان یاد بگیره
نوش جانشان. آنکه پولش را از راه مشروع به دست آورده حق دارد هر چه می خواهد با پولش بکند. شما اعتراضی دارید؟
خیالمان راحت؟
حرف زدیا؟
این هجده نوزده میلیون را کجا بیارم؟
کارت هدف مندی هم قبول میکنید؟!!!
بابا ما را چه به این حرفها؟
قدرت پرداخت کلاسهای وطنی را هم نداریم.
حال میده هـــــــــــا ... آقا منو نمیبرید ؟ قول میدم زبان یاد بگیرما
کاری بسیار پسندیده و خوب هست !! امیدوارم لهجه انگلیسی ایرانی ها درست بشه !!!
وقتی شما جامعه را به جایی رسانده اید که جوانان بی بند و بار آن سوار ماشین های چند صد میلیون تومانی روباز و دونفره در سطح شهر میشوند-خوب اشکالی ندارد 20 میلیون هم برای 3 ماه خرج کنند تا انگلیسی یاد بگیرند. یادتان باشد اینها نسل انقلاب هم هستند
این یک رپورتاژ آگهی بود
تعریف کردید عوض انتقاد
چقد گرفته بودید؟
این از روشهای استعمار نوین است که با روشهای خاص خود فساد مالی و اختلاس را در کشور ما نهادینه کرده و از انباشت ثروت از این راه به درآمدهای افسانه ای رسیده شما ببینید در این سالها این ثروتهای انباشته شده به کدام کشورها منتقل شده کانادا در صدر جدول است حالا رقبا بیشتر هم شده است علاوه بر انگلیس آمریکا و حتی مالزی . این مشکل حل نخواهد شد مگر با مبارزه علیه فساد مالی .
پس از آن باید به ثبات اقتصادی کشور هم توجه کرد
شما با کدوم قسمتش مشکل دارید؟ با هزینه؟ یا تفریح؟ یا هر دو؟
به نظر من باید یاد بگیریم به خواست دیگران احترام گذاشته و از اینکه دیگران می توانند و ما نمی توانیم برآشفته نشیم بلکه تلاشمان را برای بدست آوردن این توانایی بالا ببریم.
چون همه دزد نیستند همه یک شبه به پول نرسیدند بلکه تلاش کردند و حالا اختیار دارند پولشون را کجا خرج کنند.
لطفا شما حرص نزن.
چه اشکالی داره؟ دارندگی و برازندگی خوش به حالشون روش خیلی خوبیه.
دارندگی و چه عرض کنم والله!
اين طرح در كشور هاي مختلف و بين مدارس اين كشور ها وجود دارد دانش اموزان با حضور در محيط خانوادگي طرف مقابل در مدت معين أقدام به يادگيري زبان ان كشور و فرهنگ ان ميكنند.
من در سال حدوداً 8 میلیون تومن درآمد دارم!!!!!
خوش به حالشون.
آه حسرت...
ولی اینطوری واقعا خیلی زود میشه زبان رو یاد گرفت
خب که چی؟!

مشکلش چیه؟ دارندگی و برازندگی.

مگه توی همین تهران عموم مردم پراید سوار نیستند؟ عده ای هم هستند که ماشینهای خیلی گرون قیمت سوار می شن مگه بناست به خاطر ماشینشون زیر سوال برن؟
بسیار هم عالیه کاش همه مردم میتونستند برند دنیا رو ببینند و بفهمند که دنیا کجاست و ما کجا!
من کاری به هیچ موسسه ای ندارم - ولی شما به عنوان یک سایت معتبر خبری بررسی کنید ببینید با وجود تمام شیوه های یادگیری اموزشی زبانهای خارجی در مدارس ایران و تمام موسسات اموزش زبان - کدام دانشجو یا دانش اموز به زبان خارجی مسلط شده - اگر هم نسبتا تسلطی پیدا کرده - از کجا و کدام روش ناشی می شود و ایا با همین تسلط می تواند مشکلات زبانی را در مواجهه با یک فرد خارجی زبان برطرف نماید - به زبان ساده تر می تواند زبان طرف مقابل را بفهمد؟
خوب می شد موسسات ایرانی هم چنین اردوهای آموزش زبانی را اجرا می کرد و مردم می آمدند آن جا فارسی یاد می گرفتند و هم درامدی برای ایرانی ها به حساب می آمد.
اشکال در تصمیم اولیا نیست بلکه سیستم اموزش زبان در مدارس ما است که کاملا منسوخ و عقب افتاده است .بهتره قبل از ایرادگرفتن یه نگاهی به مدارس خودمان بیندازیم و ببینیم ایا زبان یاد میدهند یا هویچ خورد میکنند .
تعجب نداره. من اگه یک ماه بروم یک کشور انگلیسی زبان، زبانم فول میشه. ولی اینجا باید حداقل یک سال هزینه و وقت بذارم که شاید از هزینه کمپ بیشتر شه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل