بازدید 35706
قابل توجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس:

«اشتباه بحرینی» ایران درباره «بوموسی» تکرار نمی‌شود

کشورهای عربی می‌خواهند بوموسی را با نظرسنجی از ایران جدا کنند! از هنگامی که انگلیس توانست در زمان محمدرضا پهلوی، با نظرسنجی از هفت صنف بحرینی یا هفت شیخ عربی، بحرین را از وطن ما جدا کند، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گستاخ شده‌اند. آنان می‌خواهند همین حقه را درباره بوموسی هم تکرار کنند!
کد خبر: ۲۴۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۴ 02 June 2012
از زمان سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری کشورمان به جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج‌فارس، موج تلاش‌ها و ادعاهای ضدایرانی مقامات اماراتی همواره ادامه داشته، ولی جدیدترین دور این تلاش‌ها، در ادعای توسل به آرای برخی مردم کشورهای عرب نمود پیدا کرده است!

به گزارش «تابناک»، شبکه اماراتی «الآن» به تازگی نظرسنجی در میان کشورهای عرب منطقه برگزار کرده و مدعی شده است که بیشتر ساکنین این کشور‌ها، در موضوع جزایر ایرانی از امارات حمایت می‌کنند.

روزنامه «نیشن» امارات با انتشار نتایج این نظرسنجی، مدعی شده است که از میان ۲۰۶۶ نفر در هجده کشور عرب ـ که در این نظرسنجی مورد پرسش قرار گرفته‌اند‌ ـ نزدیک ۸۷ درصد حمایت خود را از امارات اعلام کرده‌اند.

این روزنامه همچنین می‌نویسد: در میان پرسش شوندگان، ۶۳ درصد بر این باور بوده‌اند، سفر رئیس جمهور ایران به ابوموسی، کاری تحریک آمیز و نقض حاکمیت امارات بر جزایر بوده و تنها ۹ درصد با این نظر مخالف بوده‌اند. این نظر در میان ۱۶۷ اماراتی قوی‌تر بوده و ۸۰ درصد از آن حمایت کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه، در این میان، به اصطلاح کار‌شناسان علوم سیاسی امارات با استناد به نتایج این نظرسنجی مدعی شده‌اند، این امر نشانگر حس قوی وحدت در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس است! البته این افراد اشاره‌ای نکرده‌اند که چرا این حس قوی وحدت، موجب نشد طرح اتحادیه مورد نظر عربستان سعودی از شکست نجات یابد.

افزون بر این، از حجم اندک نمونه آماری (۲۰۶۶ نفر در هجده کشور!) به نسبت اهمیت موضوع که بگذریم، نکته جالبتر بررسی این مسأله است که آیا اصولاً پاسخ دهندگان می‌دانسته‌اند ماجرا از چه قرار است؟!

به دلیل جالب بودن این بخش، عین جملات روزنامه «نیشن» را نقل می‌کنیم:

«بیشتر ساکنان امارات گمان می‌کنند، کمترین چیزی در مورد موضوع می‌دانند و ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز تنها در همین اندازه آگاهند؛ به این ترتیب که ۵۹ درصد آنان می‌گویند، درکی از این موضوعات دارند. این میزان در کشورهای دورافتاده‌تر عربی مانند مراکش ۴۴ درصد و الجزایر ۳۳ درصد کمتر است».

به این ترتیب، نزدیک نیمی از پاسخ دهندگان اصولاً نمی‌دانسته‌اند درباره چه چیزی نظر می‌دهند! چه برسد به اینکه دیدگاه‌های آنان، مبنای موضوعی به حساسیت مسأله جزایر ایرانی نیز قرار گیرد.

اما جدای از این مسائل، برگزاری چنین نظرسنجی، نشان دهنده دو امر مهم است: نخست اینکه امارات تلاش دارد با چنین کارهایی و تکرار آنها، افکار عمومی جهان عرب را با خواسته‌های نامشروع خود همراه کند و دوم آنکه گویا، مقامات این کشور می‌کوشند با مطرح کردن موضوع نظرسنجی، بابی برای پایان این مسأله همانند موضوع بحرین در زمان محمدرضا پهلوی باز کنند.

گفتنی است، هنگامی که در دوره حکومت پهلوی دوم، موضوع جدا شدن بحرین از ایران مطرح شد، بنا شد این موضوع به رأی ساکنان بحرین گذاشته شود. این رأی‌گیری توسط حکام عرب بحرین انجام شد؛ اما تنها از چند صنف خاص ـ نه همه مردم ـ نظرخواهی و در پایان اعلام شد که بحرین از ایران جدا شده است؛ دولت وقت ایران نیز در کمال شگفتی این مسأله را پذیرفت.

اما آنچه اماراتی‌ها باید بدانند، این است که نظام کنونی ایران، نظام پهلوی نیست و دولت و افکار عمومی، همراه با هم اجازه تکرار این ماجرا را نخواهند داد. حتی اگر هزاران نظرسنجی غیرمشروع اینچنینی در میان کشورهای عربی صورت پذیرد، باز هم جزایر سه‌گانه بخش‌های جدایی‌ناپذیر از سرزمین ایران بزرگ هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶۵
انتشار یافته: ۸۹
نظرشون را بزارن در کوزه آبشو بخورن
تازه به دوران رسیده های بی هویت
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
جمعیت شهر ارسک تو خراسان حدود 3000 نفره.تابناک به عنوان یه خبرگزاری برو از مردم این شهر نظرسنجی کن 18تا کشور پیشکش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
تو رو خدا ادبیات رو ببین!
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
عربستان رو به نابودیه انشاءالله
میمونه نوچه های اون که اونا هم خوب می دونن که جزئی از خاک ایران هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
کاش مسولان یک درصد عرق ملی مردم رو داشتند. انگلیسیهای بی شرفهای این بساط رو درست دکردن
به دولت متذکر میشوم که بافت جمعیتی بوموسی را هرچه زودترعوض کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
اگر به من در بوموسو کار بدهند حاضرم بروم آنجا زندگی کنم و آماده دفاع از وطنم باشم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
تمام مردم جزيره داراي شناسنامه ايراني هستند چون بوموسي جزيي از ايران است مرگ بر انگليس ومزدورانس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
شما حاضری بری در محرومیت وبیکاری وهوای 48 درجه گرم و85درصد رطوبت زندگی بکنی ودرحسرت باشی که یکبار ریه هات پر هوا بشه؟؟؟؟11
خوب ما هم یه نظرسنجی میزاریم!
کیا موافقن امارات جزء (ناچیزی)از ایران باشد؟
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
امارات بحرین قطر کویت وسواحل عراق و عربستان تاعمق 120کیلومتری آن جزیی از ایران بوده چون خلیج فارس یک دریای داخلی ایران محسوب میشده..
حالا ماسرزمینمونو میخواهیم..
چرا ایران ادعای مالکیت بحرین رو نمیکنه
مباد روزي كه يك وجب از خاك پاك ميهنم را به يغما ببرند. جانم فداي ايران.
یعنی الان ما بوموسی را تحویل اونا بدیم ! اگه نقل و انتقال مناطق و حتی کشورها اگه به نظرسنجیه پس ما هم نظرسنجی میکنیم میگیم امارات , بحرین , تاجیکستان , افغانستان , آذربایجان و ... واسه ایرانه .
خرفتهای به درد نخور .
آیا حکامکشور های عربی به روح اعتقاد دارند؟
پس.....
چند تا موشک بفرستیم امارات دیگه حساب دستشون که بلبل زبونی نباید بکنند
همه دنیا هم نظر بده اهمیتی نداره تمامیت خاک ایران متعلق به نسلهای پیشین و نسلهای امروز و فرداست. چیزی نیست که بتوان با نظر یا رای آن را جدا کرد این آب و خاک هزاران ساله که شهید داده و میدهد. ایران کشــــــــــــــــور مشاع است.
به نظرم اینها نمی دونند حکومت در ایران تغییر کرده.
شاید فکر می کنند هنوز پهلویه!!!!!!!!!
جوونهای ما جونشون رو تو جنگ دادند و نگذاشتند حتی یک فدم از خاک وطنمون کم بشه اون وقت این اماراتی ها می خوان با نظرسنجی خاک وطنمون رو بگیرن؟؟؟!!!!!!!!!!
شتر در خواب بیند پنبه دانه
اگر به نظرسنجی هست جمعیت ایران بیست برابر امارات است اگر نمونه 2000 هزار نفری داشتند ما برای دست گرمی بیست میلیون نفر برای نمونه میاریم
این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست!!
خوب درباره استانهای شرقی عربستان که اکثرا شیعه هستن چرا رای گیری نمی کنن-عربستانی که زنان حق تنها بیرون آمدن از خانه و رانندگی ندارن دم از رای گیری میزنه واقعا مسخره است-امیدوارم مسوولین کشور(البته فقط امیدوارم ! ) با سیاستهای درست و به دور از احساسات با این مسائل و مسائل دنیای امروز برخورد کنن
هر کس موافقه امارات جزیی از خاک ایرانه و شیخک های مفت خوار خائن اشغالش کردن مثبت بده . اینم یک نظر سنجی از ایرانیان !
بهتر است ایران با آمریکا به توافق برسه تا حساب این کشور های ع ر ب ی را برسیم. قول میدم اگر اینطور بشه نیروی انتظامی استان هرمزگان در 24 ساعت امارات را آزاد میکنه و بخاک وطن اصلیش ایران عزیز ملحق می شود
اینجا هم یه نظر سنجی بزارن برای خود امارات 99.999%میگن مال ماست بعدشم به جان خودم همین ما بچه های جوادیهحاظریم کنترات بگیریم بریم ادبشون کنیم
تابناک تو سوریه سلفی ها ده ها زن و کودک رو قتل عام کردند و سر بریدند بعد تو اومدی مطلب بی اهمیت یه شبکه اماراتی رو گذاشتی؟؟؟
كاش حقايق را سانسور نميكردين مثل اين نظر
اگر محمدرضا پهلوي بحرين را واگذار كرد در قبالش ابوموسي تنب بزرگ و تنب كوچك را گه در اختيار انگليسها بود گرفت كه از نظر سوق الجيشي داراي اهميت زيادي است در واقع باجي نداد معامله كرد
پاسخ ها
علی (جانم فدای ایران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
چی میگی بابا برو تاریخو بخون بی سواد ابوموسي تنب بزرگ و تنب كوچك از اول مال ایران بوده انگلیس اونا رو اشغال کرده بوده ، مرگ بر حکام خائن وطن فروش پهلوی که غیرت ایرانی شون هم فقط به خاطر محبوبیت خودشون بود اما چون از صدق و حقیقت نبود واژگون شدند.
س ا.
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
از انگلیس ها گرررررفت؟ مگه مال باباشون بود؟ از کجا اورده بودن؟؟؟ عزیز جان مال ایران بود اما به اشغال امگلیس لعنتی در اومده بود، انگلیس میخاست شرش رو کم کنه بره خب چکار باید میکردیم؟ مال خودمونو دوباره پس گرفتیم، تازه اجاره هم بادی می گرفتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
ببخشید مگه ابوموسی و تنب مال دیگران بود که میگی گرفت اینا همش مال خودمون بوده وهست ما در جنگ با عراق یک هزارم قدرت وحمایت شاه رو نداشتیم یک وجب هم ار کف ندادیم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
لطفا کمی تاریخ را مطالعه کن و بعد نظر بده. شاه که سرسپرده انگلیس و امریکا بود، بی نظر آنها آب نمی خورد. معامله کجا بود؟ آنها دستور دادند، نوکر سرسپرده هم اجرا کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
اینم شد معامله؟ خاک خودمونو داده خاک خودمونو گرفته!!!! تو دهات شما اینجوری معامله می کنند. اگه اینجوریه خونتو بده به من ماشینتو از من بگیر.
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
ببخشید دوست عزیز!! معامله کرد؟؟!!! معامله کردن و باج ندادن در دفتر لغت شما چه معنائی دارد؟؟!!
آن خائن وطن فروش مزدوری که تمامی ایران عزیزمان را در اختیار غربی ها خصوصا امریکائی ها و در رتبه بعدی انگلیسی ها قرار داده بود، میلیارد ها دلار اسلحه سالیانه از این دو کشور میخرید، جهت حفاظت از آنها و منافعشان ژاندارم منطقه شده بود، مثلا قدرت نظامی اول و برتر منطقه بود، در مناقشات اعراب و صهیونیست ها تامین نفت و منافع آنها را عملا عهده دار شده بود، 60 هزار مستشار فقط از امریکا آورده بود، قانون ننگین کاپیتولاسیون را برقرار کرده بود، پایگاه های نظامی و جاسوسی در اختیارشان گذاشته بود،
پیمان سنتو را بعنوان بچه مرشد پیمان ناتو برای حفاظت و سپر بلای غرب شدن ملت ما در مقابل شوروی علم کرده بود، فرهنگ غنی ملی و دینی ما را پایمال فرهنگ پلید غربی کرده بود، و و و و.....آنوقت شما میفرمائید باجی نداد!!!! و معامله کرد!!! پس حتما نفت بد بوی!! سیاه!! کثیف!!! را هم که به رژیم صهیونیستی میداد کلی خدمت!! کرده بود که کشور را از وجود زائد!! بد بوی!! کثیف!!و سیاه !! آن رهانیده بود!!
دوست گرامی، رزیم شاه تمامی امکانات، ثروت ملی و نظامی کشور را فقط و فقط در جهت حفاظت از منافع نامشروع غربی ها بکار گرفته بود نه دفاع از کشور عزیزمان و در موضوع جزایر سه گانه، انگلستان با بودن ژاندارم مطیع و گوش به فرمانی مثل شاه نیازی به ماندن نداشت چون نه بوی نفتی از آن جزایر به مشام تیزش میرسید و شاه هم که در خدمت خودشان بود.
این همه جلال و جبروتی که به قیمت خون ملت ما علم کرده بود نه برای دفاع از ملک و ملت که
برای مزدوری همان جهان خواران و دفاع از منافع نامشروع آنان ایجاد کرده بود . حتما در مورد شرکت ارتش ایرن در جنگ ظفار تحت فرماندهی نظامیان انگلسی شنیده اید.
پس بدانید که نه تنها معامله نبود، بلکه از باج دادن هم بد تر بود.
مزدوری بود و نوکر صفتی در مقابل غرب!!
یادتان باشد که در دوران دفاع مقدس، فرزندان این مرز بوم و پیروان امام با کمترین امکانات چگونه از این ملک و ملت و اعتقاداتشان دفاع کردند(لطفا به صحنه هائی از دوران جنگ که بعضا از تلوزیون پخش میشود نگاه کنید که در شدید ترین و سخت ترین عملبات جنگی، جان بر کفان ما بعضا با کفش کتانی و بدون کلاه خود میجنگیدند.چیزی که تا کنون در تاریخ جنگهای منظم و بین دو کشور سابقه ای نداشته است)
پس اگر محمد رضا خائن نبود، میتوانست که مانع از دست دادن بحرین با یک نمایش مسخره که بشود. حتی اگر نمایشی هم نبود، غیر قانونی بود. چون بحرین قانونا مال ایران بود و لذا در آن رفراندوم هم باید همه ملت ایران شرکت میکردند، نه فقط مثلا بحرینی ها.
و اگر محمد رضا به هر دلیلی نمیتوانست مانع جدائی بحرین بشود، حد اقل حداقل باید آنرا به رسمیت نمیشناخت تا هر زمانی که در آینده به توان لازم میرسید، دلیلی قانونی در عرف بین الملل برای باز پس گیری آن وجود میداشت.
یکبار که محکم توی دهن اینها بزنیم میفهمن بوموسی مال کیه.
این شبکه های وابسته به کشور های علاقه مند به نظر سنجی ابتدا یه نظر سنجی در مورد شیوه حکومت داری از مردم حاشیه خلیج فارس بکنند بعد که نتایج اعلام شد یا شاید هم اعلام نشد اگر کسی از رای دهنده ها زنده موند نوبت به مابقی نظر سنجی ها
چشم....
حتما ما هم میایم و به نظر سنجی این کشورک ها عمل میکنیم.
کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس باید بدانند که صدام لعنتی با آنهمه ارتش و حمایت مالی خود این کشورها و حمایت جهانی و دنیایی از اسلحه ، هر غلطی کرد ولی نتوانست ذره ای از خاک کشور عزیز ما را جدا کند .
این را نه تنها برای این اهریمنان حاشیه جنوبی خلیج فارس ، بلکه محض توجه اهریمنان ایرانی ستیز گفتم.
فقط یک جماعت احمق اینگونه فکر میکنند، گویا اینها خاطرات صدام ملعون که گردن کلفت اعراب معاصر را به فراموشی سپرده اند که اینچنین نطق های جاهلانه ای را به زبان می آورند
واقعا آدم تعجب می کند از بی خردی بعضی از این رسانه ها...
به فرض که مثلا مالکیت بوموسی و تنب ها محل منازعه باشد. مگر می شود برای تصمیم گیری برای حل این منازعه رأی گیری کرد؟
باز هم فرض می کنیم که رأی گیری یک ابزار مناسب برای حل این مشکل باشد. مگر رأی گیری فقط باید در میان مردم یکی از طرفین منازعه برگزار شود؟!! قرار نیست مردم ایران هم در چنین رأی گیری فرضی شرکت کنند؟! تازه آن قدر مسأله را بد فهمیده اند که رفته اند از مراکش و ... هم یارگیری کرده اند.
تازه می توان فهمید این که حتی بچه های کم سواد ما ایرانیان از نظر هوشی در رده های خوب جهان هستند، یک دلیل مهمش بی شعوری خیلی از رقبایشان است!
اگر صد در صدشون هم از امارات حمایت کنند برای ما ایرانی ها اهمیتی نداره .
خاک بر سر شاه بی غیرت که خاک ما رو مفت از دست داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
اينها فكر ميكنند محمد رضا شاه پهلوي حاكم است و مردم در خواب نه آقا نه شاه خاين حاكم است ونه مردم مردم زمان شاه ونه دوره سلاطين بي شرف قاجار اين ملت 8سال جنگ تحميلي را پشت سر گذاشت وخم به ابرو نياورد به قول خميني كبير مارا از حصر نظامي نترسانيد كه فرزند عاشوراييم ونه از حصر اقتصادي كه فرزند رمضانيم
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما میداری
این همه پرداختن به این موضوع محلی از اعراب ندارد. ایران اکنون حاکم بر این جزایر است و آنقدر قدرتمند هست که نه تنها همه کشورهای منطقه هم جرات تعرض به این حاکمیت را ندارند که ابر قدرتها هم در مواجهه با آن جانب احتیاط را رعایت میکنند پس :
جایی که عقاب پر بریزد از پشه نازکی چه خیزد
لطفا بعد از این اینگونه اخبار را تکرار نکنید که تنها ملالت آور است.
اگرقراربرنظرسنجی هم باشه بایدازمردم خودجزیره بوموسی نظرسنجی بشه .

این هم نوع جدیدی ازحماقت حاکمان عربی است؟
کشورهای عرب منطقه بدانندبرای دست یافتن به این جزایرتاابدایرانی می بایدازدریای خون عبورکنند. جای تعجب است كه رگ غیرت نداشته تان گل کرده . چگونه چندین دهه است رژیم اشغالگرکودکان عربتان راجارومیکندوشماسکوت کرده ایدمگرفلسطین عرب نیست .
ای خدا ببین روزگار ما به کجا رسیده یه مشت شیخ نشین دارن همه چیزا از ما می گیرن.فردوسی کجایی ببینی از بی لیاقتی سیاستمداران ما به چه روز افتادیم
2066؟
بچه محلای ما که از این بیشترن. اگه مردن بیان از محله ی ما رد شدن.
میگم یه نظر سنجی از ایرانی ها برای الحاق قاره آمریکا به ایران بکنید.
اینا خیلی باحالند به جای اینکه برند تو ابوموسی نظر سنجی کنند رفتند تو کشورای خودشون خوب ما هم نظر سنجی می کنیم همه کشورهای عربی باید تحت حاکمیت ایران باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۴
بابا اين وسط امريكا چي كاره بيد حداقل ميگفتي انگليس بازم يه چيزي
آي خدا ميشه ببينم اسكاتلند از انگليس جدا شده واي جيگرم حال بياد حداقل علت كشته شدن 50 درصد شهيدهاي اين چند صد سال اخير كشور اين مرتيكه انگليس
خداييش اينا كه ميرن نظر سنجي مي كنن خيلي احمق تشريف دارن .
این حکام بی شرف خلیج نشین فقط برا لیسیدن کف پای اربابان غربیشون اینقدر وق وق می کنند وگرنه اینا چه می دونن خاک وطن چیه!
شما هم ماینقدر جدیشون نگیرید
عجب روی دارن!!!!!!
فکر کنم دیگه باید بچه های بوموسی بشینن لب دریا یه خورده با پاهاشون آب بازی کنن تا یه سونامی بره این کشورک تازه به دوران رسیده رو خفه کنه دیگه انقد وراجی نکنن!!!!!

با دم شیر بازی کردن عاقبت بسیار بسیار بدی داره
با سلام
تابناک عزیز میشه شما هم یک نظر سنجی بگذارید و نظر مردم ایران که 70 میلیون نفر هستند را از پیوستن بحرین و امارات به خاک ایران جویا شوید.
اگر نظر مردم مهم ما 70 میلیون هستیم
بحرین دوره قاجار از ایران جدا شد.پهلوی اول برای تحریک حس وطن پرستی و اتحاد ادعای پس گرفتن بحرین را طرح کرد البته نه جدی! مصرف داخلی داشت .دوران پهلوی دوم حس وطن پرستی و اتحاد ایجاد شده بود واز ادعای بحرین دست کشید .
نظر سنجی از مردم ایران بشود تاببینند مردم ایران اجازه چنین کاری را به آنها نخواهند داد
ادعای واهی این شیخکها ناشی از اختلال در سیستم عقلانی آنهاست. باید 8 سال دفاع جانانه را یادآور شد چون اینا خیلی فراموشکارند. غیور مردان ایرانی با ایجاد یک موج در خلیج فارس بساط اونا را برای همیشه به هم میریزه
البته اهمیت این نظر سنجی از تعداد شرکت کننده ها معلوم هست
وقتي ما تعامل درست با كشورهاي سطح اول دنيا نداريم و بخاطر سياست نادرست بعضي سياسيون كار نابلد با كشورهاي دسته چندمي در ارتباطيم قطعا هر بي سرو پايي به خود حق ياوه گويي مي دهد كه البته ديگر زمان اين حرف هاي مفت به پايان رسيده و ما بايد بدنبال احياي ايران بزرگ ، قبل از جنگهاي ايران و روس باشيم.
منصف باشيد و تاريخ را درست بيان كنيد شاه ابوموسي و جزاير ديگر را به ايران ملحق كرد ناجوانمردانه قضاوت نكنيد .
باید یک قدم خیلی خیلی جدی برداریم به جلو و ادعای برگشت امارات رو به کشور بکنیم .و یه حالت دفاعی بگیرند . یا هر کار دگه ای که میشه کرد
لطفا دیگه حاجی هم نفرستید . خدا فکر کنم باز هم قبول کنه
بنده پیشنهاد میکنم بجای ابوموسی یک نام اصیل فارسی برای این جزیره انتحاب شود و از کاربران محترم تابناک خواشمندم هرکس با پیشنهاد من موافق است رای مثبت دهد .
پاسخ ها
محمد از بندرعباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
ابوموسی یه اسم جنوبیه و دلیلی نداره عوضش کنیم ، به جای اینکارا باید رویکردمون رو نسبت به این مسئله یه مقدار محکمتر و تهاجمی کنیم تا حساب کار دستشون بیاد
پیشنهاد می کنم که جزیره ابو موسی را را از ایرانیان داوطلب پر کنید و کل اقتصاد و اداره حکومت را به دست ایرانی ها باشد و تعداد ایرانی ها آنقدرزیاد باشد که از کل جمعیت امارات فطقلی موش خوار بیشترباشد من 58 ساله افتخار می کنم ک بروم و در ابوموسی باشم و این را از افتخاراتم می دانم
پاسخ بدهیم: «نخست از مردم بحرین نظرخواهی شود»
یه همه پرسی هم بین ایرانی هاو پارسی زبانها برای الحاق امارات به سرزمین مادری (ایران) انجام بدین.
سلام . اين نطر سنجي است نه راي دادگاه عاقله. اين امر نشان مي دهد كه دستگاهاي تبليغاتي ،اطلاع رساني و وزارت امور خارجه در اين مورد دارند ضعيف كار مي كنند . درضمن اگر اين نظر سنجي در بين ايرانيان انجام شود حتما 100 درصد در اين امر از ايران حمايت خواهند كرد .
اگر از مردم كشورهاي عربي راي گيري شود كه اين حكام و اميران دست پرورده انگليس گورشان را گم كنند مردم صد در صد راي مي دهند.
ماهم نظر سنجی کردیم که چند شهر اماراتی از جمله دبی زمانی بعنوان زندان تحت حاکمیت ایران بودند و الان هم از آنها برای زندان افراد جنگ طلب داریم استفاده میکنیم و 90% مردم ما به این نظر رأی مثبت داده اند خواهش میکنیم شیخ نشین امارات و بخصوص عربستان بعنوان پایتخت شیخ نشینها به این نظر عمومی احترام بگذارند.
آقا مردم اونجا اصلا سياسي نيستن
اصلا خودشون رو تو اين كارا دخالت نميدن
تمام اين حرفها كه ما ازروي عصبانيت ميزنيم درست، اما دولت ما اين را بايد بداند بادست رودست گذاشتن واينكه بگذاريم طرف مقابل فرافكني كنه غلط ،بايد رئيس جمهور نه يكبار ديگه بلگه هزاران بار به بهانه هاي مختلف به منطقه بره و عملا اونجا رو به گردش بندازه و سرمايه گذاري كنه و مردم رو تشويق به رفتن به بوموسي كنه
چو ایران نباشد تن من مباد
مسئولین ما باید در جزایر متعلق به ایران که جز لاینفک سرزمین های اسلامی ایران می باشند سرمایه گذاری های زیادی انجام دهد وان مناطق وجزایر را به محل کار وپیشه و تولید و تجارت و تفریگاه های توریستی واقامتی تبدیل نماید تا هم مردم جزایر بیشتر راضی باشند وهم مردم سراسر ایران اسلامی بتوانند از امکانات کار و تفریحی ان کمال استفاده را بنمایند .
به نظر من ما باید ابو موسی را حتی بهتر ازکیش رونق دهیم تا اونقدر جمعیتش زیاد وا قتصادش پر رونق بشه که اینا دیگه فکر این غلط ها به سرشون نزنه ضمنا وقتشه یه گوشمالی حسابی هم به بزرگترشون یعنی عربستان بدیم تا این بچه مچه ها دیگه حرف مفت نزنن
سران امارات هم دست کمی از رژیم کثیف وحسود صهیونیسمی ندارند حتی می توان کمی هم انهارا بدتر دانست چون از طریق ما دارند میلیون ها دلار به دست می اورند و با چشم رویی این حرف های گنده تر از دهانشان را مي زنند اگر این حرف ها وادعا ها ملاک باشد انوقت خیلی حرف ها را باید زد که قطعا خبلی بضرر انها تمام خواهد شد رزیم صهیونیسمی غاصب که سرزمین های اعراب را اشغال کرده از نظر شما هیچ اشکالی ندارد حتی مورد احترام وکرنش است .
حالا امارات هم شده واسه ما کشور.مثل این که اینا ایرانیا را نشناختن.
بنظر من باید این سه جزیره قطب گردشگری شود. بندر آزاد اعلام گردد. بازرگانان ایرانی را که در امارات و . . . سرمایه گذاری کرده اند، تشویق کنند در این جزایر سرمایه گذاری کنند. امارات به عنوان لنگرگاه کلی سود می برد چرا ما نبریم. با این کار جزایر از این بافت موجود خارج می شود و بالطبع ضریب امنیت جزایر هم بالا می رود.
عموما جوامع سنتی با حکومتهای پادشاهی اعتقادی به جامعه سیاسی ندارند و اجازه نمی دهند این جوامع به رشد و اگاهی سیاسی لازم برسند کشورهای عرب حوزه خلیج همیشه فارس که با نظام قبیله ای (یک درجه پایین تر از پادشاهی) اداره میشوند از نظر سیاسی دارای جامعه ای بمراتب سنتی تر و ایستا میباشند و با دادن امتیازات مالی انهم فقط به سران قبایل از رساندن هرگونه اخبار و اطلاعات سیاسی به هر نحو جلو گیری میکنند در نتیجه این جوامع از نظر اگاهی و شعور سیاسی کاملا عقب نگه داشته شده اند حالا این نظر سنجی با چه اطلاعاتی انجام شده خیلی عجیب میباشد پیشنهاد میشو د در خصوص بحرین امروزی نیز یک نظر سنجی برای پیوستن به ایران بین مردم بحرین و ایران انجام شود . حکام عرب باید این را بدانند سطح اگاهی وشعور سیاسی ملت ایران بحمدالله حرف اول را در دنیا میزند و این دیدگاه های دگمیسم نمی تواند چیزی را در حاکمیت بلامنازع ایران بر جزایر سه گانه تغییر دهد .
یک پیشنهاد
دستگاه های نظرسنجی کشورمان همین کار را در استان های جنوبی کشورمان انجام دهند. مقابل به مثل شود ...
به نظر من باید با این کشورها که 40 سال تازه کشور شدن مثل خودشون برخورد کرد.
اگراداعای جزایرو دارن ما هم ادعای بحرین رو بکنیم اگر اسم خلیج فارس رو عوض می کنن ما هم اسم دریای عمان رو عوض كنيم
بنظر من اگر این شیوخ خلیج فارس اعتقاد به نظر سنجی دارند بایستی ترتیب یک همه پرسی رادر کشور بحرین بدهند.
ايران بايد نوك پيكان قضيه جزاير ايراني را به سمت جزاير اشغالي صنافير و تيران عربستان كه توسط ر‍ژيم صهيونيستي اشغال شده است منحرف كند و اعلام نمايد حاضر است براي آزادي اين جزاير از دست صهيونيستها در راستاي اخوت اسلامي به كشور عربستان كمك نمايد. اين موضوع هم عربستان و هم غرب و هم اسرائيل را خلع سلاح مي كند. مفهومش اين است كه عربستان به جاي اشغال بحرين و يا بحث جزاير ايراني به جزاير اشغالي خودش بپردازد.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
این حرکت منفعلانه است .
نباید به این شکل صورت مسئله را پاک کرد .
باید یکبار برای همیشه و از موضع قدرت این مشکلات را حل کنیم.
چون ما قویتر هستیم و جدا از قوی بودنمان حق با ما هست .
در مورد همه پرسی برای بحرین کلمه اشتباه درست نیست بلکه خیانت درست تر است
اولا دیگران غلت می کنند در رابطه با خاک عزیز ایران اظهار نظر می کنند.
ثانیا: اگر با نظر سنجی می شود نتیجه گرفت در باره الحاق بحرین به کشور مادری خودش ایران نظر سنجی کنید.
خب یه روزنامه ایرانی هم یه نظرسنجی برگزار اونوقت می بینید که جمعیتی به اندازه کل جمعیت کشورهای عربی بر حق حامیت ایران بر جزایر سه گانه رای خواهند داد .....
واقعا کهههههههه. ما ایرانیها دیگه نباید به دبی و کشورهای عربی سفر کنیم و پولمان را انجا خرج کنیم و همین یه عامل ادب کردن انهاست و لیاقت ما ایرانیها سفر به امارات نیست
صندوق رای ما به مدعیان خاک وطن جعبه های نارنجک و مهماتی است که بر سرشان خالی میکنیم هرگز به هیچ متجاوزی از هر کشور و قومتی اجازه حتی یک دقیقه خواب دیدن اشغال یک میلیمتر از ایران عزیز نخواهیم داد ، هر که شک دارد بیاید جلو ولی قبل از ان شماره قبرش را به خانواده اش اعلام کند تا در یافتن قبرش دچار مشکل نشوند
من عربم اما عرب ايراني. ايران بزرگ وباعظمت خواهد ماند.به كوري چشم آل نهيان وآل سعود.
فکر میکنم خودمون هم تا حالا یادمون رفته بود که این جزایر قسمتی از خاک ایران عزیزمونه. چرا که تا حالا هیچ کاری که در حد و اندازه این قسمت از خاک کشورمونه برای این مناطق انجام نشده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر