بازدید 82831
۷
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره «فیس بوک»

انتشار ادعاهای جدید غرب درباره پارچین، بازتاب سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اتهام‌زنی آمریکا به ایران در مورد سوریه و بازتاب سفر فرمانده سپاه پاسداران به جزایر سه‌گانه خلیج فارس، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۴۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 01 June 2012
انتشار ادعاهای جدید غرب درباره پارچین، بازتاب سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اتهام‌زنی آمریکا به ایران در مورد سوریه و بازتاب سفر فرمانده سپاه پاسداران به جزایر سه‌گانه خلیج فارس، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، یکی از مهمترین اخباری که از روز گذشته تاکنون همچنان در سرخط خبرهای رسانه‌های جهانی هست، ادعاهای جدید مطرح درباره مرکز نظامی «پارچین» است.

روز گذشته، خبرگزاری‌های بین‌المللی به نقل از برخی دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از کشف آثار فعالیت‌های مربوط به پاکسازی در این مرکز خبر دادند. امروز نیز «آسوشیتدپرس» خبر داده، «مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی» آمریکا، تصاویر ماهواره‌ای را که ادعا می‌شود، مربوط به این فعالیت‌هاست، منتشر کرده است.

«کریستین ساینس مانیتور»، «واشنگتن پست»، «هندوستان تایمز» و شماری دیگر از مطبوعات و رسانه‌های جهان نیز این خبر را منتشر کرده و نوشته‌اند به گفته دیپلمات‌ها، فعالیت‌های دیده شده در این تصاویر، مشابه همان‌هایی است که در تصاویر خود آژانس قابل تشخیص بوده است.



اما یکی دیگر از اخباری که در ۲۴ ساعت گذشته، بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات جهان داشته، سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در جامعه معاصر است.

ولی آنچه مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته، آن بخش از سخنان آقای هاشمی است که گفته: «حالا شاهدیم که یک صفحه فیس بوک که برای مردم هزینه ندارد، تبدیل به چندین دستگاه رادیو و تلویزیون می‌شود که میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و یک ویدیو تصویر که با موبایل‌ها گرفته شده به دنیا منتقل می‌شود که به نظر من، این امری مبارک برای دنیاست».

رسانه‌های بسیاری از جمله خبرگزاری فرانسه، «فرانس ۲۴»، «بی. بی. سی»، «اوراسیا ریویو»، «دیلی استار» و «تایمز» این اظهارات را با تیتر «فیس بوک امری مبارک است» بازتاب دادند. در این مطالب به وضعیت اینترنت در ایران و محدودیت شبکه‌های اجتماعی نیز اشاره شده است.



در خبری از تحولات سوریه، کاخ سفید در ادامه تلاش‌های خود برای متهم کردن ایران و بی‌توجه به واقعیت‌های موجود، ایران را به دلیل حمایت از دولت بشار اسد مورد حمله قرار داده است.

به گزارش «رویترز»، «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید، ایران را در این زمینه به داشتن «رفتار آسیب رسان» متهم کرده است. البته نگرانی واقعی آمریکا از بخشی دیگر از سخنان کارنی، قابل تشخیص است که در آن از گسترش نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده است.

همان گونه که انتظار می‌رفت، رسانه‌های مخالف ایران، از جمله «جروزالم پست» و «العربیه» با استقبال از این سخنان، اقدام به انتشار کامل آن کرده‌اند.

سفر روز گذشته سردار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران به جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس، موضوعی است که به ویژه مورد توجه مطبوعات عرب قرار گرفته است. در همین راستا، روزنامه‌های «عرب نیوز» عربستان و «نیشن» امارات ضمن انتشار این خبر، در متن مطالب خود بار دیگر ادعاهای تکراری خود در مورد مالکیت این جزایر را مطرح کرده‌اند. موضوع مورد توجه دیگر در این مطالب، اشاره به افزایش سفرهای مقامات ایرانی به این جزایر است که با سفر محمود احمدی‌نژاد به جزیره ابوموسی آغاز شد.



شبکه خبری «راشا تودی»، گزارشی از سایت خبری «ینت نیوز» رژیم صهیونیستی نقل کرده که در آن اشاره شده، بیشتر سران بخش دفاعی اسرائیل با راهکار نظامی درباره مسأله هسته‌ای ایران مخالفند. البته این امر به معنای خیرخواهی این افراد نیست، زیرا بر پایه این گزارش، آنان معتقد به افزایش فشار اقتصادی بر ایران به منظور ویران کردن آن هستند. از نظر آنان، آنچه اکنون باید انجام گیرد، اعمال تحریم‌های بیشتر بر اقتصاد ایران است.



در پایان در خبری هنری، روزنامه «لس آنجلس تایمز» مصاحبه‌ای با عباس کیارستمی، کارگردان ایرانی انجام داده و درباره برنامه اش برای ساخت فیلم‌های بعدی با وی سخن گفته است. کیارستمی در این مصاحبه گفته که به دلیل محدودیت‌ها، عجله‌ای برای ساخت فیلم در ایران ندارد.
وی همچنین اظهار داشته، تمایلی ندارد از سیاهی‌ها و تلخی‌های ایران فیلم بسازد.
گفتنی است، آخرین فیلم کیارستمی در ژاپن تهیه شده است. 


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۶
انتشار یافته: ۷
من ازحضور فرمانده کل سپاه در این جزایر تشکرمیکنم چون خودشون میفهمند این یعنی چه اونا هزاران کیلومتر اون ورتر کشورهای غربی رو میارن به جزایرشون واونوقت به ما میگن چرا فلان کس اومد..................
کاش ایران از نظر اقتصادی پیش بره و هماهنگ از فشار به مردم کم بشه.تولید ملی واقعا افزایش چشمگیر جهانی پیدا کنه و کوری چشم دشمنان باشه.
اراينكه در اقدامي درست تصوير خبرهاي خارجي رو درج ميكنيدو سپس به تحليل آنها مي پردازيد تشكر ميكنم. قبلا فقط مينوشتيد فلان مجله يا خبر گزاري فلان جور نوشت...آدم نميدونست شماها راست ميگيد يا اونا...الان حداقل ما رو از مراجعه به سايتهاشون راحت كرديد...بازم مرسي
فرانس24 که فیلتره. نکنه از آنتی فیلتر استفاده می کنید. امیدوارم به راه راست هدایت شوید.
من واقعا نمیدونم مشکل فیسبوک چیه که تو کشور ما فیلتره
سایتتون دیشب در دسترس نبود و امروز هم صفحات رو باز نمیکنه یا بسیار بسیار کند قسمتی از صفحه رو میاره. احتمالا بخشی از محتویات سایت فیلتر شده چون با فیلتر شکن میشه به سایت دسترسی بهتری داشت که البته باز هم کندتر از حالت معمول هست
خوشحالم از این که رسانه های خارجی می بینند که همچین دیدگاههایی نیز در کشور وجود دارد ، این برای شکستن هجمه بلیغاتی دشمن که می خواهد ما را مانند کره شمالی و افغانستان تحت سیطره طالبان نشان دهد بسیار موثر است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل