بازدید 59529

عجیبترین و مشهورترین معابد دنیا! +تصاویر

کد خبر: ۲۴۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶ 29 May 2012
از دیرباز تاکنون بشر برای بندگی در راه خدا سختی هایی را به جان میخرد که شاید اگر در غیر این راه بود، هرگز به آن تن نمی داد.

به گزارش روزگارنو، نمونه های آن را در اسلام می توان به اعمالی همچون برخاستن از خواب برای ادای فریضه شب و یا معتکف شدن و یا حتی روزه داری در روزهای بلند اشاره کرد. اما در آیین بودایی این فرضیه شکل دیگری به خود می گیرد.

آنها معتقدند که معابد باید در بلندترین نقاط یک شهر و یا حتی کشور قرار گیرد تا افراد با سختی زیاد به آن وارد شده و خدایشان را بپرستند و همچنین مسیر پر پیچ و خم برای این است که آنها بیداری معنوی داشته باشند.

در ادامه گزارشی که از این معابد در مکانهای مختلف تهیه شده است را به سمع و نظرتان می رسانیم:

بزرگان دین بودایی و خصوصا بودای بزرگ معتقد بودند که معابد باید در مکانهای مرتفع و ساکت و آرام واقع شود تا ذره ای از تمرکز هنگام عبادت از بین نرود.

از طرفی دیگر آنها باور داشتند که اگر کسی خواهان خدایش باشد باید تمام سختی راه را ،هر چند صعب العبور به جان بخرد و خود را به این مکان برساند.


1.نمونه ای از این معابد را می توان در ارتفاعات کوه Mt Huashan در چین دید که به شکل وحشتناکی ساختمان بر نقطه ای بلند واقع شده است. افرادی که خود را به این منطقه رسانده اند می گویند: وقتی از آن بالا به پایین نگاه می کنیم، سرگیجه می گیریم.


این معبد رکورد دار در میان معابد از حیث سختی راه و بلندی می باشد.همچنین همانطور که در تصویر مشاهده می کنید بنای آن از قوانین فیزیک سرپیچی کرده و بدون هیچ گونه اتکایی بر روی دیواری صاف ایستاده است،که این در نوع خود بی نظیر و یکی از آثار عجیب دنیا به شمار می آید.همچنین کوه Huashan یکی از 5 کوه مقدس واقع در کشور چین بوده و افراد برای آن احترام خاصی قائل هستند.


2.نمونه ای دیگر را می توان در کشور بوتان در بلندترین نقطه کوه مشرف به دره Paro دید که ارتفاعی نزدیک به 2300 پا از زمین فاصله دارد.این معبد به «آشیانه ببرها» معروف است. افراد حاضر در این صومعه ابراز می کنند که گویی بر روی ابرها هستند، آنها می گویند در اینجا به خدایمان نزدیکتر هستیم.



3. این معبد زیبا از نظر بنا ولی ترسناک نیز در کشور بوتان واقع شده و آن را به افتخار بودای دوم، به نام وی نامگذاری کرده اند.


4. نظیر این معبد که در همین کشور واقع بوده و نام آن به زبان بوتانی Meteora می باشد؛ یعنی «معلق در هوا».این معبد یکی از بزرگترین و مشهورترین معابد واقع در کشور یونان بوده و در میان بوداییان نیز شهرت خاصی دارد.


5.این معبد ظاهرا در کشور ترکیه واقع شده است که 150 سال پس از ساخت آن دو کشیش مسیحی نقش حضرت مریم را در آن ایجاد می کنند.نام این صومعه"Sumela" می باشد.


کوهی که این معبد در آن واقع شده در ساحل جنوبی دریای سیاه بوده و در ارتفاع 3900 پایی زمین قرار گرفته است.


6.در این تصویر نیز 2 معبد به چشم می خورد که هر دو در کشور بوتان واقع شده است.صومعه Agios Nikolaos Anapafsas در سمت چپ تصویر و Agia Roussanou در سمت راست تصویر نمایان هستند.این معابد هردو بخشی از مجموعه معابد Meteora هستند که پیشتر راجع به آنان صحبت شد.

این عکس متعلق به یک فرانسوی کوه نورد به نام Catherine Destivelle بوده که در برای رسیدن به معبد Rocher Saint Esprit که جزو مجموعه معابد Meteora به شمار می آید،در حال صخره نوردی می باشد.در این تصویر به وضوح می توان سختی های راه معابد مذکور را درک کرد.


7.این معبد نیز در کشور بوتان واقع شده و مجددا جزو مجموعه معابد Meteora محسوب شده و آن را با نام Roussanou می شناسند.این مکان یکی از آرام ترین مکانهای دنیاست که حتی افراد غیر بودایی نیز برای دیدن آن به این منطقه سفر می کنند.بنای این معبد بر روی تخته سنگی استوار واقع شده است.

این تصاویر نیز از همین معابد در بوتان در سال 1985 گرفته شده است.
در تصویر سمت چپ مشاهده میکنید که مردی در درون یک توری شبکه مانند قرار گرفته و حدود 250 فوت از زمین فاصله دارد.




8.تصویر بعد متعلق به معبد بزرگی در خرابه های Sigiriya در کشور سریلانکا می باشد.این معبد در ناحیه مرکزی Matale بوده و چیزی در حدود 5 قرن قبل از میلاد مسیح ساخته شده است.این بنا جدای از ارزش مدهبی و ویژه نزد بوداییان، که جزو میراث فرهنگی غنی این کشور نیز محسوب می شود.

در اطراف ورودی این معبد تاریخی دو پنجه شیر دیده می شود.این بنا در واقع تجسمی از یک شیر کامل بود که متأسفانه سال گذشته سر آن به زمین افتاد و از بین رفت.


9.در نگاه اول در این تصویر هیچ ساختمانی مشاهده نمیش ود اما با کمی دقت در میان انبوه درختان، ساختمانی زیبا مشاهده می شودکه یکی دیگر از مرتفع ترین معابد جهان نیز به شمار می رود.این معبد "magma plug" نام گرفته و در محدوده روستایی در چین است.قدمت این بنا به 500 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد


10.معبد "Sigiriya" در دل کوه های به همین نام در سریلانکا واقع شده است.در این معبد بازدیدکنندگان و عابدان از راه پله هایی سنگی که به منظور سهولت مسیر ساخته شد است،استفاده می کنند.


این باغ و معبد واقع در آن جزو یکی از هشت میراث جهانی سریلانکا به شمار می روند.


11.این صومعه نیز از مجموعه صومعه های Meteora در یونان بوده که در میانه قرن 16 میلادی ساخته شده و تا سال 1554 محوطه آن نیز احداث شده است.


12.معبد بعدی در ترکیه در منطقه Cappadocia واقع شده است.همانطور که در عکس نیز می بینید، در اطراف ورودی های این معبد نقاشی هایی تاریخی و معنادار حک شده است.


13.تصویر آخر نیز متعلق به یکی از معابد واقع در یونان بوده و این معبد نیز در منطقه معابد Meteora می باشد.نام آن Saint Nicholas Anapausas بوده و در قرن 16 میلادی ساخته شده و در سال 1527 توسط نقاش مشهور آن دوره Theophanis Strelitzas محوطه آن تزئین شده است


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۱۳
خیلی جالب بود. ابتکار بشر و تلاشش برای خلق ستودنی است.
پاک و منزه است ذات مقدس خداوند از هر گونه شرک
اللهم عجل لولیک الفرج / صلوات
معماری در قدیم زیباتر بوده است . البته اعتقادات هم همینطور .
لطفا وقتی متنی را ترجمه یا آماده می کنید اولا به داشته های خودمان هم بها دهید و حداقل در ضمیمه ای به آنها هم اشاره بکنید. در ثانی، احتمال قوی می دهم معابدی که برای بوداییان مهم است در بوتان باشند و نه یونان و البته برخی صومعه ها در یونان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
من هم فکر می کنم اشتباهی در ترجمه صورت گرفته است.
آدم برای رسیدن به خدا چه کارها که نمیکنه
خیلی ممنون از عکسهای خیلی زیبا
بي نظيراست.
همواره انسان برای رسید به کمال دست به کارهای خارق العاده می زند که اینها نمونه هایی از آن است.
زیبا هستند. چرا در مورد پنج نوشته اید «ظاهراً»؟
چند نکته:
1. نیایشگاه چک چک (برای زرتشتیان) در استان یزد نیز دارای چنین ویژگی هایی است. بر فراز صخره هاست و رسیدن به آن دشوار است. نیز برخی از امام زاده های استان مازندران را دیده ام که بر فراز کوه ها و صخره ها واقع شده اند.
2. درباره ی معبدهای مسیحیان که در کشور ترکیه وجود دارد، برای خوانندگان توضیحاتی لازم است: این کشور تا پیش از کوچ و حمله ی ترکان سلجوقی، بخشی از روم بود و قسمت هایی از آن نیز سرزمین یونانیان و ارامنه بود. معبدهای مسیحی در این کشور به این خاطر است.
معبدی که قابل دسترسی نباشد چه ارزشی دارد
کوه خضر را در شهر مقدس قم فراموش کرده اید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها