بازدید 5987
خرمشهر به گردن همه ما حق دارد

حق خرمشهر این نیست

نباید این گونه باشد که یک روز به نام خرمشهر باشد و مسئولین در این روز مراسم بگیرند و جملات زیبا بگویند. جملات زیبا زمانی معنا پیدا می‌کند که بیکاری در خرمشهر نباشد، نه اینکه با وجود بیکاری ۲۸ درصدی در آن، از ایثار و از خودگذشتگی بگوییم. ما مسئولین نیز باید همانند مردمی که در جنگ ایثار کردند و عزیزان و خانه و کاشانه خود را از دست دادند، ایثار کنیم و خرمشهر را بسازیم.
کد خبر: ۲۴۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰ 02 June 2012
خرمشهر شهر دوم هر ایرانی است. وقتی نام خرمشهر می‌آید، یاد از خودگذشتگی، ‌ایثار و شهادت می‌افتیم؛ یاد شهدایی که اکنون در میان ما نیستند؛ شهدایی که کاری کردند که در تاریخ جهان به ثبت رسید.

به گزارش «تابناک»، سید شریف حسینی با بیان این مطلب گفت: با اینکه سال‌هاست از جنگ تحمیلی می‌گذرد، با تأسف باید گفت به خرمشهر رسیدگی نشده است. خرمشهر هنوز در تأمین آب شرب مشکل دارد و هنوز گاز شهری به آن ‌نرسیده است. بیکاری معضل اساسی امروزه خرمشهر است. با این همه جمعیت، تنها یک بیمارستان در خرمشهر وجود دارد. معضلات خرمشهر طوماری است که پایانی ندارد. حق خرمشهر این نیست. خرمشهر به گردن همه ما حق دارد و هر ایرانی باید وظیفه خود بداند که به خرمشهر خدمت کند.

نماینده مردم اهواز در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: خرمشهر امروز به حمایت‌های دولت و مسئولین نیاز دارد. نگاه خرمشهر امروز به دست مسئولین است. باید کاری کنیم که خرمشهر، الگویی شود در میان شهرهایی که ویران و دوباره ساخته شد.

حسینی در ادامه گفت: در سفر دور قبل دولت به خرمشهر به رئیس جمهور گفتم که نگاهی به اطراف خود بیندازد و ببیند که اثرات ترکش‌ها هنوز بر دیوارهای خرمشهر به چشم می‌خورد. وقتی به در و دیوار‌های خرمشر نگاه کنید، احساس می‌کنید که در یک شهر جنگی هستید و این موضوع با گذشت سال‌ها از جنگ پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه متأسفانه شعار‌ها بیشتر از عمل‌هاست و این موضوع به همه ما مربوط است، گفت: باید نگاه‌های منطقه‌ای حذف شود و ملی‌تر عمل شود. نوع نگاه به برخی مناطق نگاهی ویژه است. برخی‌ها انگار که نور چشمی‌اند. به برخی مناطق رسیدگی‌های آنچنانی می‌شود و به برخی دیگر، عکس این موضوع صادق است و اعتباری هم اگر بدهند، قطره چکانی و محدود است.

حسینی با اشاره به محرومیت بیشتر شهرهای استان خوزستان تأکید کرد: برای اینکه عدالت برقرار شود، باید منطقه‌های عقب مانده حمایت ویژه شود تا به رشد و شکوفایی برسند. استان خوزستان در جنگ از رشد و توسعه بازماند و عدالت در این است که زیرساخت‌های خوزستان در حد دیگر مناطق قرار بگیرد.

وی با انتقاد از برخوردهای شعاری و استفاده‌های تبلیغاتی از نام خرمشهر اظهار داشت: فقط نباید اینگونه باشد که یک روز به نام خرمشهر باشد و مسئولین در این روز مراسم بگیرند و جملات زیبا بگویند. جملات زیبا زمانی معنا پیدا می‌کند که بیکاری در خرمشهر نباشد، نه اینکه با وجود بیکاری ۲۸ درصدی در خرمشهر از ایثار و از خودگذشتگی بگوییم. ما مسئولین نیز باید همانند مردمی که در جنگ ایثار کردند و عزیزان و خانه و کاشانه خود را از دست دادند، ایثار کنیم و خرمشهر را بسازیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار