بازدید 78049

تصاویر دلخراش از كشتار "الحوله" در سوریه

کد خبر: ۲۴۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸ 27 May 2012
سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه با اشاره به كشتار شهر "حوله" با تاكيد بر عدم مداخله دولت در اين رويداد عنوان داشت: كشتار شهر حوله يك اقدام كاملا برنامه ريزي شده از سوي مخالفان بود.

به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، جهاد مقدسي، سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه امروز (يكشنبه) طي نشستي مطبوعاتي درخصوص كشتار هولناك شهر حوله در استان حمص ضمن وحشيانه توصيف كردن اين حمله عنوان داشت: چيزي كه در شهر حوله اتفاق افتاد يك امر كاملا برنامه‌ريزي شده و از پيش سازماندهي شده بود، چنانچه اگر دقت كنيم مي‌بينيم كه مخالفان و تروريست‌ها در اين حملات وحشيانه بيشتر زنان، كودكان و افراد مسن را هدف قرار دادند.

وي همچنين عنوان داشت: دولت سوريه مسئول حمايت از امنيت جاني شهروندان سوري است لذا نه ارتش و نه نيروهاي امنيتي به عنوان مسئول حفظ امنيت سوريه اين اقدام را مرتكب نشده‌اند.

وي همچنين درخصوص اقداماتي كه دولت سوريه قصد دارد در قبال اين مساله پيگيري كند، گفت: چيزي كه ما در خصوص اين جنايت انجام خواهيم داد تشكيل كميته نظامي براي انجام تحقيقات گسترده درخصوص كشتار حوله است.

وي هم‌چنين افزود: كوفي عنان، فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه فردا (دوشنبه) وارد دمشق مي‌شود و ما در اين فرصت پيشنهاد خود را براي تشكيل كميته مذكور جهت انجام تحقيقات گسترده در خصوص جزئيات اين كشتار با وي در ميان خواهيم گذاشت.

مقدسي در ادامه گفت: وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه با كوفي عنان تماس گرفته و وي فردا وارد سوريه خواهد شد تا از نزديك شاهد آنچه كه در سوريه مي‌گذرد، باشد.

سخنگوي وزير امور خارجه سوريه افزود: آنچه كه در شهر حوله رخ داده يك جنايت است كه شوراي امنيت بايد درباره آن نشست تشكيل دهد و مشخص كند كه چه كساني آن را انجام داده‌اند و يا چه كساني از آن حمايت كرده‌‌اند.

مقدسي با اشاره به خشونت‌هاي اخير در اطراف شهر حوله گفت: كميته نظامي براي بررسي اين جنايت تشكيل شده و ظرف سه روز آينده نتايج مشخص خواهد شد.

وي افزود: وزارت دفاع گزارشي به مقامات سوري داده است كه در آن مشخص شده كه تعدادي افراد مسلح كه همراه خود سلاح‌هاي نيمه سنگين از جمله موشك‌هاي ضد زره و خمپاره حمل مي‌كردند، به سوي شهر حوله در حركت بودند كه ضمن حركت خود با نيروهاي ارتش نيز درگير شدند.

مقدسي ادامه داد: به هيچ وجه تانك‌هاي ارتش سوريه وارد شهر نشدند و يا اين شهر را گلوله‌باران نكردند بلكه تانك‌هاي ما تنها در حالت آماده باش و دفاع از خود هستند.

سخنگوي وزارت امور خارجه سوريه درخصوص محكوميت‌ها و تحرك‌هاي بين‌المللي درخصوص اين قضيه گفت: ما از كشورهاي ابرقدرت جهان انتظار داريم كه به وظايف خود عمل كنند و به ما كمك كنند. ما قبول داريم كه سوريه دچار بحران است و به همين دليل انتظار داريم كه كشورهاي ابرقدرت به ما در خروج از اين بحران كمك كنند.

مقدسي ادامه داد: تنها كسي كه از وضعيت ناآرام سوريه نفع مي‌برد تروريست‌ها هستند چرا كه تنها گروه‌هاي تروريستي هستند كه در شرايط ناآرام مي‌توانند به اهداف خود برسند.

عضو ارشد سياست خارجي سوريه ادامه داد: دولت سوريه به طور كامل به طرح كوفي عنان پايبند است اما انتظار دارد كه مخالفان مسلح و كساني كه آنها را كمك مي‌كنند نيز به وعده‌هاي خود پايبند باشند تا وضعيت در سوريه آرام شود.

وي با اشاره به وحشيانه بودن كشتار شهر حوله گفت: شيوه‌اي كه در اين كشتار به كار رفته و در آن كودكان، زنان و افراد مسن به شكل فجيعي كشته شده‌اند، يقينا هيچ گاه شيوه ارتش سوريه كه حمايت از ملت سوريه را وظيفه خود مي‌داند، نيست.

وي با اشاره به گفته‌هاي مقامات سازمان ملل مبني بر تسلط مخالفان بر برخي شهرهاي سوريه گفت: مخالفان مسلح هيچ شهري را در سوريه در دست ندارند بلكه تنها برخي مناطق شهرها در تسلط مخالفان قرار دارد.

مقدسي ادامه داد: ما به شكل روزانه نقض آتش بس و اقداماتي را كه از سوي گروه‌هاي مسلح دولت انجام مي‌شود را با كوفي عنان و همپيمانان بين‌المللي خود در ميان مي‌گذاريم.

جهاد مقدسي درخصوص ربوده شدن چند تن از اتباع لبنان در سوريه و بازگشتن آنها به كشورشان نيز گفت: وزير امور خارجه لبنان با مقامات تركيه‌اي در اين باره تماس‌هايي داشته و هم اكنون جاي آن‌ها امن است و اميدواريم هر چه زودتر اين افراد به آغوش خانواده‌هايشان بازگردند.

در شهر الحوله روز جمعه نزديك به 100 تن از جمله 35 كودك زير 10 سال به طرز فجيعي كشته شدند.




















تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۴۸
انتشار یافته: ۹۳
اينها چه گناهي كردن
خدایا تو کمک کن...امان از این فجایع
بر عربستان و قطر کثیف لعنت
بی شرفها ، دنیا پرست ها در قدرت بودن چقدر برایتان لذت دارد که دستتان به خون این کودکان مظلوم باز شده
شرم بر شما در چه روزگار بدی به سر میبریم
لعنت خدا بر ال سعود و صهیونیزم و امریکا
واي برما اين كار هركسي كه بوده نشان از خوي وحشي گري انسان است !
خدايا چرا...
یا خدا.........................
فقط تویی فریاد رس
ما را از این همه غم نجات بده
لعنت خدا بر اين وهابيون از صهيونيست بدتر!!!!!!!!!!!
لعنت خدا بر مرتجعانی که برای کسب منافع از سرنگونی اسد، سلاح به این کشور می فرستن و آدم کش هاشون این جنایات رو مرتکب می شن
اوج توحش
خدایا پناه بر تو
قدرت طلبی عربستان و قطر منطقه رو به افتضاح کشونده.
لعنت الله علی قوم الظالمین
تابناک چرا اینها را نشون میدی؟
خدایا، چقدر میل به قدرت کثیفه که آدما به خاطرش حاضرن کودک معصومی را بکشن..........
ای وای خدای من خودت کمک کن دنیا رو از دست این تروریستهای وحشی و وهابیون نجات بده . ببین کودکان معصوم چطور توسط حیوانهای وحشی دریده شدن جگرم سوخت . خدا وهابیون و تروریستهای پلید و حامیان کثیف آنهارو به خاک ذلت و فلاکت برسونه . یه عده طفلای معصوم قربانی سیاست بازی کثیف غرب و وهابیون بی دین افراطی شدن.
تو سوریه چه خبره؟
ما از کی داریم حمایت می کنیم؟
اگه همین کشتار تو بحرین میشد مقامات ما بازم اینجور سکوت میکردن
بابا اینا چیه گذاشتین تو سایتتون کم بدبختی و اعصاب خوردی داریم خودمون
باي ذنب قتلت؟ اين طفلاي معصوم چه گناهي كردن؟
این عکسا چیه گذاشتی کم از صبح تا شب خبر قتل و غارت میدین...
این وحشی بازی ها کی می خواد تموم بشه
اگر مسلمان نیستید لااقل آزاد مرد باشید
کار کیه؟
واقعا بشر کثیفترین حیوان روی زمین است
خدا خدا خدا
یا مهدی یا مهدی یا مهدی(عج) شما را به جدت امام هادي قسم میدیم تعجیل در ظهورت به ما عنایت کن. جنایتکاران عالم منتظر ضربات شمشیرت هستند. خدایا فقط تعجیل در ظهور حضرتت رو میخوائیم.
خدا لعنت کند عامل این وحشیگیری را
خداوند مسببان و پشتیبانان آن ها را لعن و نفرین نماید ، و آنان را در این دنیا و آخرت خوار و زبون و رسوا نماید
لعنت بر این سیاست که باعث می شود چشم بر واقعیت بست
خداوند همه ظالمين و حاميانشان را لعنت كند خصوصا آنهايي كه به كودكان هم رحم نميكنند.
یا صاحب الزمان به فریاد این مردم برس، از شدت ناراحتی چند بار به سر و روی خود زدم. قتل این کودکان چرا؟ به چه گناهی؟ خدایا خودت قاتلان را (هر کسی که هستند) نابود کن
اي خدا تموم كن اين دنيا يه مارو
خدا هر چی ظالمه از رو زمین محو کنه حالا در هر لباسو کسوتی که هست
هر کسی این کار را کرده خدا لعنتش کنه!

این سناریویی هست که صهیونیست ها در جنگ لبنان هم با انفجار قانا و در جنگ ایران با عراق، آمریکایی ها با انفجار هواپیمای مسافربری انجام دادند.

مطلوب آن ها، پایان دادن یک وضعیت، و یا تغییر شرایط به نفع خود، تحت تأثیر یک فاجعه انسانی است.

کسانی که چنین فجایعی را مرتکب می شوند رسما از حیوان پست تر هستند.

بنده پیش بینی می کنم که این فاجعه مقدمه حمله ی سراسری به سوریه باید باشد. و الله اعلم
اللهم عجل لولیک فرج
عجب صبری خدا دارد!
خداوندا خودت جای حق نشستی و میدونی که کی راست میگه و کی دروغ.
میدونی این جنایات رو کی انجام داده.اما مهم تر از همه جان و مال و ناموس این آدماست که مثه مورچه زیر پای قدرت ها له میشن...
خدایا من که چندتا عکس و خبر از آلودگی های این دنیای زشت میبینم میشنوم دلم آتیش میگیره، تو عجب صبری داری!!!
بالاش بنویس که خیلی داغونه این عکسا ملت نبینن من تا شب کلن اعصاب ندارم حداقل یه خورده به فکر مردم باشین
خدایا قربان صبرت!
تا کی باید این همه جنایت و سبوعیت را ببینیم و بازهم منتظر منجی بشر بمانیم!
اللهم عجل لولیک الفرج .... آمین
بای ذنب قتلت؟
ای کاش این عکس ها را نمی انداختید. نشانه وحشیت و سبعیت کاملا عریان بشری است.
واقعا آیه شریفه "اولئک کالانعام بل هم اضل" نثار هرکدام که مقصر واقعی هستند.
وای وای وای وای
هر کی بوده لعنت بر او
وای وای وای
لعنت بر طالمان
وای چرا ؟ دو روز دنیا اخه چرا
جان هرکسی اینا رو نذار!
واي، چقدر فجيع بود، واقعاً قدرت ارزش اين فجايع رو داره؟؟؟؟؟؟!!!!! 
کشور تروریست پرور عربستان پشت این کثافت کاری هاست والا حکومت سوریه احمق نیست که تو همچین شرایطی زن و کودک رو هدف قرار بده.
مرگ بر همه فرزندان شیطان
مرگ بر همه تروریست های عالم
خدایا چقدر بی رحمی...فبای دنباقتلت...همه جا ادعای حقوق بشر است ولی هیچکس بفریاد این بشر نمیرسد...انسان های بی گناهی که بخاطر سیاستمداران کشته میشوند.اواره میشوند.داغدار میشوند...ماهم قربانی جنگ ایران و عراق بودهاییم
واقعا ناراحت كننده بود بغض گلوم گرفت وگريه كردم.خدا لعنت كنه امريكا و اسرائئل و برخي كشورهاي اروپايي را كه باعث وباني به خاك وخون كشيده شدن اين همه بي گناه مخصوصا كودكان هستند اونوقت يكسري براي دمكراسي و حقوق انسانها در كشورهاي اروپايي و امريكايي گلو پاره ميكنند. ولي آنچه مسلم است حكومتهايي كه اساس آن با ريختن خون ديگران حتي ديگر كشورها پابرجاست بالاخره نابود خواهند شد. خدايا ظهور آقايمان و مولايمان را برسان
مرگ بر امريكا، مرگ بر اسراييل مرگ بر آل خليقه مرگ بر ديكتاتوران عربستان اردن قطر كويت و ديگر كشورهاي بي غيرت عربي دنيا بايد بداند
ان حز ب الله هم الغالبون.
وای خدا جان چطور می خوان جواب بدن ؟ خدایا به دادشون برس الله واکبر
خدا یا روحشونو شاد وغرق رحمت گردان
ای خدا .خیلی وحشتناکه.طفلهای معصوم گناهشان چیه آخه؟
خدای من به فریاد مظلومان برس
لطفا(18+) بزارید قبل متنتون بزارید.قبلا خیلی رعایت میشد ولی الان متاسفانه...........
مرگ بر عربستان
مرگ بر پادشتاه عربستان
مرگ بر این تروریست کثیف
مرگ بر خائن الحرمین
هر چه هست زیر سر وهابیت سعودیست.
مرگ بر عربستان...از خدا حکم جهاد ب ر علیه این زباله های تاریخ را میخواهم
سبحانک یا لا الله الا انت
خدایا پس کی وقت ظهور منجی می رسه؟
خیلی پستن.
لعنت بر وهابیت خونخوار و ملعون . روی هرچی خونخوارتاریخ را سفید کردند . حکومت آل سعود دیوانه وار به جان مردم منطقه افتاده و خون همه را برای اهداف پلید و شیطانی خود مباح کرده .
به كدامين گناه! تا كي مي خواهند اينطور بشه؟
خیلی در آور و دلخراش است . النعمتان مجهولتان الصحه و الامان . دو نعمت است که تا وقتی هست مجهول است سلامت و امنیت . امنیت امروز ما مدیون اسلام و خون شهدا است و هدیه الهی است که مرهون تلاش جانهای پاک است ولی تداوم آن نیازمند حفظ اسلام و پشتیبانی از ولایت فقیه است .
خدا لعنت کنه هرکسی رو که به هر طریقی توی این جنایت دست داشته
لعنت بر امریکا واقعا منقلب شدم از این فجایع
خدایا مسببان این حادثه را افشا و نابود کن
خدايا ظهور آقا امام زمان عج را هر چه سريعتربرسان
خدایا اون کسایی که از این قاتلها حمایت می کنند را به بدترین شکل موجود عذاب بده تا ما هم با چشمان خودمان دست عدالت تو را ببینیم.
کدام انسان شرافتمند و غیرتمندی است که با دیدن این تصاویر و اعمال غیر انسانی دلش به درد نیاید . حامیان این اعمال غیر انسانی در پیشگاه خداوند چه می خواهند بگویند.
لعنت الله و تمام موجودات بر عاملان این جنایت باد

انسان چقدر می تواند بیشرف باشد؟
خدا لعنت کند بانیان این کار و آمریکای جنایتکار
لعنت خدا بر آنانی را که برای مقاصد پست و حقیر دنیوی خود ، اینگونه کودکان معصوم و زنان بی گناه را قتل و عام می کنند .
به کدامین کناه- خون تمامی زنان وکودکان بر عهده سران کثیف ترکیه-قطر-عربستان است که عامل دست شیطان بزرگ و صهیونیزم جهانی شده اند ننگتان باد
چه چیزی آن اندازه ارزش دارد که برایش کودکان را بتوان کشت؟!
دهشتناک بود! تف بر...!!!
یا خدا , وای بر آنهایی که چنین جنایتی کردند, وای بر آنهایی که حاضرند برای بدست آوردن قدرت چنین کارهایی انجام دهند ,
آتش گرفتم , سوختم.....
خدایا قربان صبرت!
تا کی باید این همه جنایت و سبوعیت را ببینیم و بازهم منتظر منجی بشر بمانیم!
اللهم عجل لولیک الفرج .... آمین
یا مهدی کجایی که مظلومان جهان محتاج تواند...
ناظران بین المللی چیز دیگه ای می گن!
وزیر خارجه سوریه ! آیا مخالفان توپ و خمپاره داشتن که شهرو به توپ ببندن؟
یا امام زمان خسته شدیم آقا از این همه وحشیگری بیا و نجاتمان ده جان زهرا
تابناك بمباران.مي فهمي؟ بمباران! مخالفان حكومت اسد كه هواپيما ندارن.. از خواب خرگوشي بيدار شو..
آخرالزمانه و تشخیص حق از باطل مشکل و بر ای ما گاه ناممکن و راه علاجش دعا برای ظهور مهدی موعود(عج)
اللهم عجل لولیک الفرج
حلبچه ايي ديگر!!! اين انسانها چه جرمي جز حيات انساني برروي اين كره خاكي داشته اند. معني كلام الهي را باتمام وجود با مشاهده اين عكسها درك ميكنيم كه فرمود: "كالانعام بل هم اضل"
خدا مسببين و عوامل اين جنايت هولناك را لعنت ورسوا كند .
كجايند مدعيان حقوق بشر اينجاست كه حكومت بشار اسد مي بايست دستور تشكيل بسيج عمومي را بدهد تا از اين مرز وبوم دفاع شود يادمان نرود كه سوريه ، لبنان ، فلسطين خط مقدم ماست
جالبه که ادعا می کنند دولت هیچ نقشی نداشته، واقعا از اینهمه وقاحت در شگفتم. حتی اگر بپذیریم که نیروهای حکومت در این کشتار نقشی نداشته اند و کار مخالفان بوده، پس حکومت چه کاره است؟ حکومتی که نمی تواند از جان و مال شهروندانش دفاع کند، همان بهتر که نباشد.
در فردای قیامت چه، کسانی که برای حفظ قدرت این گونه جنایت ها را مرتکب می شوند، و چه، کسانی که از آنها حمایت می کنند، در پیشگاه خداوند دانا پاسخگو خواهند بود.
هرکس عامل این جنایات هس واقعا راه بدی برای رسیدن به اهدافشان انتخاب کرده اند و به نتیجه ای نخواهند رسید.خدا لعنتشون کنه و فرج آقا امام زمان رو نزدیک کنه.آمین
خدا لعنت کند و نابود کندملک عبدالله،امیر قطر،منافقان ترکیه ،اسرائیل امریکا و شیطان را
خدا لعنت کنه بانی و باعث این جنایات هولناک رو.من نمی دانم تا کی باید ادامه داشته باشد؟!در عراق و افغانستان اینجوری که نبود به این کشورها حمله کردند.پس چرا در مورد سوریه تمام جهان سکوت کرده و فقط به نظاره نشسته اند.
متاسف شدم در دنياي امروز دولتهايي چون امريكا باعث اين وضعيت شدند امريكا براي نجات اسرائيل از طريق افراد بي رحم كه براي كشتن ادم تربيت شده اند اين فاجعه را ببار اورده نفرين بر اين دولت حامي تروريسم
اینها جنایات آمریکا و اسرائیل به همراهی غربی ها در این قضیه است خدایا ما را در راه خودت مستقیم و مستحکم بدار
آخه بانشان دادن این تصاویر جز اینکه اول صبح حال آدم را میگیرید.چی رو میخواهید ثابت کنید.؟یعنی دولت سوریه کاملا بیگناهه؟
تو این دنیا چه خبره بچه های معصوم چه گناهی دارند که باید تاوان زیاده خواهی دو طرف رو بدند
عجب صبری خدا دارد.
این کودکان بیگناه به چه گناهی اینگونه به خاک و خون کشیده شده اند؟!!
عوامل این جنایت چه پاسخی در محضر خدا خواهند داشت؟!
به چه توجیه و برای هدفی این جنایت رامرتکب شده اند؟!
خدا لعنت کند قاتلین مردم بی گناه را.
واقعا معلوم نیست قاتلین این افراد ارتش سوریه بوده یا مخالفین ارتش ولی هر کدام بوده خدا لعنتشون کنه.
خدايا آدما چقد بي رحمن....... چطور مي تونن اين كارا رو بكنن....براي رسيدن به اهدافشون؟!! به چه قيمتي.........

آخه چرا انسان خلق كردي؟
خدا انشاله نابود كند كساني را كه فرمانده و يا باعث اين كشتار بي رحمانه شده است ، واقعا چطور به خود اجازه داديد به چنين جنايتي دست بزنيد ، حكومت كردن واقعا اينقدر به ريختن خون بي گناهان نياز دارد ؟!
الله اکبر،
هیچ حیوانی به حیوانی نمی دارد روا
آنچه این نامردمان با جان انسان می کنند.

بهتر است نام مسلمان و اسلام را از این درندگان وحشی بردارند زیرا خود قران می فرماید " آنها مانند حیوانات بلکه پستتر از حیوانات هستند"
لعنت خدا بر این ظالمان. این بچه های معصوم چه گناهی دارند که اینچنین قتل عام شدند. یا امام زمان ادرکنی .
لعنت خدا بر آل سعود و آل خلیفه و ته مانده های عثمانی..............
لبه هاي تيز سياست اين بچه هاب بي گناه را به اين روز انداخته است. در صورتي كه اينها اصلا سياست رو نمي دوند كه چي هست
تابناک چطور این تصاویر را نشان میدهی و هدفت چیست؟
نفرين بر قدرت طلبان نفرين بر رياست طلبان .ا بقول حافظ. ادمي درعالم خاكي نمايد به دست ادمي از نوع ببايد ساخت وازنوع عالمي
لعنت به تمام کسانی کهآتش بیار این جنگ هستن.از هر دو طرف.جان این بی گناهان بازیچه سیاست و قدرت شده!
یه مشت نظر احساسی و قابل انتظار از ایرانیانی که همیشه و به راحتی تحت تاثیر قرار میگیرند. برادران من چرا فحش پراکنی به امریکا و اسرائیل میکنید؟؟ چرا هی مشکلات خودمون رو میندازیم تقصیر اینو اون؟؟ شاید امریکا و عربستان و.... تو این قضایا مقصر باشن اما مقصران اصلی حاکمان خود سوریه هستن که به هر نحوی کشورشون رو امروز به اینجا کشیدن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل