بازدید 41821

لنگرگاه ديروز دزدان دريايي، تفرجگاه امروز توريست‌هاي ايراني

ضمن اينكه تمايل غيرمتعارف ايرانيان به مسافرت به پناهگاه سابق دزدان دريايي بسيار نكوهيده است، اما جاي اين پرسش باقي است كه چرا دستگاه ديپلماسي خارجي با ديدن شرايط نامساعد و برخوردهايي كه در شأن مردم متمدن ايران‌زمين نيست، با اعلام وضعيت غيرعادي، آگاهي‌هاي لازم را در اختيار اتباع ايراني كه قصد عزيمت به آن كشور را دارند، قرار نمي‌دهد؟
کد خبر: ۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰ 10 November 2008
هفت جزيره كوچك و بزرگ كه تا چهل سال پيش موجوديت واحدي نداشتند و در سال‌هاي نه چندان دور، پناهگاه دزدان دريايي خليج فارس شناخته مي‌شدند و بيشتر ساكنان اين جزاير بي آب و علف، روزي خويش را يا از طريق راهزني دريايي و يا ماهيگيري از دريا به دست مي‌آوردند، این روزها مانند دملی چرکین امنیت اقتصادی و سیاسی را بر ایران مشوش کرده اند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، شبه‌جزاير هفت‌گانه كه به لطف بريتانيا در سال 1971 به عنوان امارات عربي متحده! به يك كشور جديد تبديل شدند،‌ در سال‌هاي اخير در راستاي سياست‌هاي توسعه‌گرايانه خويش و جذب توريست‌ها به ترويج فساد و فحشا پرداخته و اقدام به تأسيس سواحل و مكان‌هايي برای ارتباطات نامشروع كرده است؛ صرف نظر از سياست‌هاي ناصواب اقتصادي داخلي ايران در سال‌هاي اخير از يك سو و افزايش تحريم‌هاي تجاري از سوي ديگر كه باعث افزايش سرمايه‌گذاري تجار و بازرگانان ايراني در آن كشور شده است.

تصویری از سرزمین لم یزرع از کشور جدیدالتاسیس امارات عربی متحده

مسافرت بيش از اندازه ايرانيان به اين شبه‌جزاير و سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي -بیشتر- ساختماني، يكي از دلايل رونق اقتصادي اين شيخ‌نشين‌ها شده است.

امارات عربي كه از آغاز تأسيس نابهنجار خويش، سياست‌هاي دشمنانه‌اي در برابر دولت و ملت ايران در پيش گرفته است و همواره دم از مالكيت سه جزيره ايراني «تنب بزرگ»، «تنب كوچك» و «ابوموسي» مي‌زند در يك سال اخير، برخوردهاي كينه‌توزانه و بي‌شرمانه خود را با هموطنان افزايش داده است و جالب آن‌كه به رغم تمام اين بي‌احترامي‌ها از جمله عريان كردن ايرانيان در فرودگاه، همچنان شماري از هموطنان به قصد تفريح! به اين جزاير لم‌يزرع مسافرت مي‌‌كنند.

هرچند كه در شرايط فعلي، اين تمايل غيرمتعارف ايرانيان به مسافرت به پناهگاه سابق دزدان دريايي بسيار نكوهيده است، اما جاي اين پرسش باقي است كه سفارت ايران در امارات براي دفاع از حقوق شهروندان ايراني تاكنون چه اقدامات مفيدي را  انجام داده است ؟ و چرا دستگاه ديپلماسي خارجي با ديدن شرايط نامساعد و برخوردهايي كه در شأن مردم متمدن ايران‌زمين نيست، با اعلام وضعيت غيرعادي، آگاهي‌هاي لازم را در اختيار اتباع ايراني كه قصد عزيمت به آن كشور را دارند، قرار نمي‌دهد؟

هرچند از اين نكته نيز نبايد غافل شد كه مؤسسات توريستي كه با تبليغات وسيع و دامنه‌دار خود، هموطنان را به مسافرت به اين شيخ‌نشين‌ها ترغيب مي‌كنند، از چگونگي برخورد ناشايست ميزبانان، مسافران را آگاه نمي‌كنند.

در راستاي منافع ملي و حفظ كرامت انساني شهروندان ايراني، لزوم افزايش نظارت بر عملكرد مؤسسات توريستي برگزاركننده تورهاي امارات و جلوگيري از هرگونه مسافرت غيرضروري به اين كشور تا اصلاح رفتار زننده اماراتي‌ها، بيش از پيش احساس مي‌شود.
 
اخبار مرتبط:
اقدام عجيب «المنار» در زير سوال بردن خليج فارس!
حربه تکان‌دهنده اماراتي‌ها براي تصاحب جزاير سه‌گانه ايران
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
واقعا برای آقایون متاسفم . ما از نزدیک شاهد کم کاری آقایون هستیم . خدا شاهده که تو این روزا چه رفتارهای زشتی رو با ایرانیها انجام میدن . از بازرسی کامل بدنی توی اتاق های مخصوص ، در آوردن کفش خانومها به بهانه گذاشتن توی دستگاه ایکسری ، گیرهای الکی به بار مسافرین و معطل کردن بیش از حد مسافران ایرانی انگشت نگاری و ثبت اثر چشم . واقعا من سوالم اینه : آقایون چرا ساکت نشسته اند ؟ چرا حداقل توی فرودگاه امام خمینی مقابله به مثل نمی کنند ؟
دم همتون گرم از ایران دستیتون یک دنیا سپاس
همه ایرانیانی که به امارات می روند بنحوی و بخصوص در فرودگاه دبی مورد تحقیر وآزار روحی قرار میگیرند.متاسفانه ماموران دیپلماسی ایران با در دست داشتن پاسپورت دیپلماتیک براحتی به امارات میروند و بدیهی است که از آنچه برای سایر ایرانیان رخ میدهد بی اطلاع هستند.آیا وقت آن نرسیده که وزارت امور خارجه مختصر کاری در این رابطه انجام بدهد ؟
انتقاد بسيار بجا و سازنده‌اي است كه البته جاي بسي نگراني دارد. ولي آيا آنقدر كه در كشورهاي ديگر سرمايه‌گذاري و تضمين آن مورد توجه و به درستي صورت مي‌گيرد در كشور ما هم آنگونه است؟ هزاران قانون و دستورالعمل و چه و چه دست و پاگير و مزاحم امكان هر نوع فعاليت اقتصادي را از سرمايه‌گذاران سلب نموده و سياستهاي نادرست و ناكارآمد هم همينطور.
با سلام
بهتر است ایرانیان با تحریم سفر به امارات هم از شان ایران اسلامی دفاع کنند و هم پول خور را در مراکز گردشگری داخلی خرج کنند. دولت نیز با سرمایه گذاری در جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس هم ایرانی بودن آنها را به گوش جهانیان برساند و هم باعث تغییر مقصد جهانگردانی باشد که به دبی می روند
لازم است دولت در يك اقدام قاطع وعزت مدار ، ضمن تعيين ضرب العجل ومهلت مشخص، ضرورت اصلاح رفتار وجلوگيري از برخوردهاي بي ادبانه وتوهين آميز را به مسئولين خيره سر اماراتي متذكر گرديده ودر صورت عدم اصلاح از مسافرت هموطنان به اين به اصطلاح كشور انگليس ساخته اكيدا جلو گيري نمايد
سلام مرسی از نوشته شما
من خودم برای کار زیاد دبی می رفتم اما با شنیدن خبر عریان کردن ایرانیان تصمیم به تحریم اونجا گرفتم ولی همچنان تلفنی رابطه کاری را ادامه می دم. مشکل اینجاست که برخی دولت مردان ایران برای دفاع از حقوق شهرونداشون هیچگاه اقدامی نکردن.اگه روزی که دختران ایرانی اونجا حراج شدن ایران اقدامی شایسته می کرد امروز شاهد این نبودیم که دخترنوجوان ایرانی هتک حرمت بشه.
اگر امکان سرمايه گذاري و تفريح در ايران فراهم باشد مطمئنا کسي امارات را چندان تحويل نمي گيرد.
اين از ضعف مديريت است كه مردم ما به جاي گردش در ايران به گردش در امارات مي پردازند. به چاي سرمايه گذاري در ايران در آنجا سرمايه گذاري مي كنند. به جاي كار در ايران به آنجا براي كار مي روند. و البته همه اينها در نتيجه تحريم هايي است كه ما آنها را نعمت مي دانيم اما اين تحريم ها در حقيقت نعمتي بزرگ است براي كشورهايي همچون امارات و تركيه (به دليل مديريت صحيح اين فرصت) و سختي است عظيم براي ملت ايران.
زمانی که قهرمان ملی ما ایرانیان به خاطر پول بیشترملت ماراتشویق به خروج از ایران واقامت در دوبی می کند وبا توجه به تبلیغ گسترده شبکه های ماهواره ای وتاسیس ده ها یا صدها بنگاه املاک ومسکن در دوبی وغفلت مسوولین کشورمان باید هم هم وطنان ما دوبی را بهشت خود بدانند وبا توجه به گستاخی روز افزون اماراتی ها باز هم برای سفر به دوبی سرودست بشکنند
اشکال کار ازخود ما وبرخی مسوولین ماست که باسیاستهای غلط خود در سالهای گذشته باعث آبادانی امارات وخرابی کشورمان شده اند
یکی ار عوامل مهم بهره برداری کشور کوچک امارات از کشور اسلامی ایران نقص قوانین داخلی ما و عدم استفاده درست و صحیح ما از امکانات کشورمان است.
در این خصوص تصحیح قوانین گمرکی،ایجاد امکانات رفاهی در شهرهای جنوبر کشورمان،محدود نمودن واردات کالا از امارات با وضع عوارض برای کالاهای وارداتی از این کشور و تخفیف عوارض برای ورود مستقیم کالا از مبداء به بنادر کشور، بازسازی و افزایش ظرفیت بنادر و در نهایت اطلاع رسانی فرهنگی به هموطنان از طریق رسانه های عمومی و آگاه نمودن آنان از نقششان در تقویت قدرت اقتصادی یکی از دشمنان کشورمان می تواند آنان را هدایت به سرمایه گذاری های داخلی نموده و درسی عبرت پذیر برای اینگونه اعمال به امارات داد.
پدر ومادرتان را خدا بیامرزد که چند کلمه حرف حسابی در باره این جماعت زدید
بايد هر چه بيشتر اطلاع رساني شود تا مسافرت به دبي تحريم شود. خانواده من قصد مسافرت به امارات را داشتند اما وقتي از جريان عريان كردن عده اي از ايرانيان در فرودگاه دبي اطلاع پيدا كردند مسافرت خود را كنسل كردند.
ببينيد چه عواملي باعث جذابيت امارات براي ايرانيان شده است . هواي امارات خصوصا دبي اكثرا همراه با گرد و غبار است و به ندرت مي توانيد آسمان آبي آن جا را ببينيد. ما در ايران بهترين كوير ها را داريم ولي چون برنامه ريزي و مديريت نداريم وقتي مي رويم دبي حاضريم چيزي حدود 50000 تومان بدهيم و تور صحرا برويم . آيا واقعا راه اندازي چنين تورهايي در ايران و معرفي فرهنگ و هنر صحرا تا اين حد دشوار است؟
چرا وزارت امورخارجه برای مدتی سفر های توریستی به امارات رالغو نمیکند
شایسته است در راستای حفظ منافع ملی قوانین خاصی برای کسانی که منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح میدهند وضع گردد تا ضمن جلوگیری از خروج سرمایه های کشور از رشد کاذب وقارچی این تازه به دوران رسیده ها پیشگیری شود که البته این امر نیاز به کار کارشناسی وتامل وتفکر ودور اندیشی دارد ولی همانگونه که تحریم تنباکو در زمان مناسب باعث ضربه مهلکی به دشمنان ومنافع آنان شد اکنون نیز با فتاوی مراجع عظام ووضع قوانین تجاری اهرم های مالیاتی وعوارض خاص در خصوص افرادی که به صورت تجاری و یا توریستی به این شیخ نشین عزیمت می نمایند میتوان کاری کرد که یک شبه بادکنک آنها طوری بترکد که دیگر فکر جسارت به ایران وایرانی را ننموده واسم جزایر سه گانه راهم فراموش کنند ودر مقابل گوششان را طوری به پیچانیم که نام خلیج فارس ملکه ذهنشان شود واز بیماری فراموشی رهائی یابند.
این شیخ نشین دبی بهترین مشاوران دنیا را در جذب سرمایه گذاری خارجی در دست دارد .اعم از انگلیسی آمریکایی فرانسوی آلمانی ایتالیایی ا. والحق هم در راه رسیدن به اهداف خود موفق بوده است به عنوان نمونه فقط یک قلمش که مربوط به ایرانیها می شود 300 میلیارد دلار است حالا سرمایه گذار های دیگر از آمریکا ، اروپا ، روسیه جای خود دارد . اصولا سرمایه دار به همراه سرمایه خود جایی می رود که امنیت باشد . مادامی که امنیت در جایی نباشد سر مایه گذار وارد آنجانخواهد شد پس به جای شعار دادن وحالت تهاجمی به خود گرفتن عقلمان را به کاربگیریم وبه زبان خودشان با آنها رقابت کنیم (ایجاد امنیت) آنها مشغول ایجاد دبی دوم در گرجستان هستند که از لحاظ جغرافیایی خیلی هم بهتر از امارات است پس به فکر باشید وبرای آینده برنامه ریزی کنید والا چند سال دیگر صاحبان سرمایه در ایران با سرمایه خود به دبیهای جدید در دنیا خواهند رفت !!!!
از توجه شما به اين مساله كه در ارتباط با حفظ عزت ملي ماست تشكر ميكنم.
بابا خیلی یک طرفه به قاضی نرید دوستان.
مسئولین بفرمایند برای جوانان چه کار کردند که حالا انتظار موندن و کار واسه مملکت رو دارند .نمسگم کار خوب و درامد خوب تو ایران نیست ولی انصافا" مگه چقئر از این کارها داریم و چه فرصتهایی هست ؟؟؟ من فوق لیسانس مکانیک دانشگاه شریف هستم . با 5 سال سابقه کار تو شرکتهای نفتی حقوقم 850 هزار تومنه که 600 تا اون هزینه زندگیه ثهنی من اگه بخوام یه پراید 8 میلیونی بگیرم باید 35-40 ماه پس انداز کنم تا بتونم. در حالی که یکی از دوستام از ئوران لیسانس رفته اونجا الان حقوقش ماهی 6800 دلاره که با زندگی واقعا" عالی 2500 دلارش خرجشه بقیش پس انداز. البته اشون لطف کردن و واسه من هم کار پیدا کردن و منتظر ویزای کارم تا برم اونجا . هر چند همون رو هم از ما ایرانیها دیگه دریغ می کنن و الان 3 ماهه جواب ندادن . می بینید دوستان جریان اینه وگرنه هممون ایران رو دوست داریم ولی .....
تا کی می خواهیم دلمان را به گذشته های دور خوش کنیم؟! مهم اینست که در حال حاضر چه وضعیتی داریم ... اینکه زمانی آنجا پناه گاه دزدان دریایی بوده یا نبوده چه دردی از ما دوا میکند؟؟؟ یکی از دلایل پیشرفت شگفت انگیر آنها همین غرور و نخوت کاذبی است که ما نسبت به تاریخ گذشته خود داریم و از آینده غافلیم ... خدا وکیلی با این حرفهای صد من یه غاز میشود برتری گذشته را به دست آورد؟؟؟ به جای این حرفها باید دید چگونه از آن بیابان لم یزرع استفاده مفید کرده اند که از تمام دنیا جذبشان شده اند و هر سالشان از سال قبل جلوتر هستند کاری که ما با تمام نعمتهای خدادادی که در شمال کشور و در جنوب و در کردستان و لرستان و فارس و ... وجود دارد نتوانستیم. حالا هی بیایید بگویید 10 هزار سال تمدن درخشان داریم اصلا بگویید 100 هزار سال ... وقتی با فرصت سوزی ما ( بخوانید مردم و مسئولین) آنها به نوا می رسند ایرادی بر آنها وارد نیست که با خوراک سوسمار و عقرب به همه چیز رسیده اند و ما با بره بریان و سفره های الوان ، اندر خم یک کوچه ایم!
سلام همه کسانی که کشورهای جنوبی خلیج فارس رو دیدن حرفهای منو تایید می کنند که ساحل شمالی خلیج فارس بسیار زیباتر از ساحل جنوبیش هست اما متاسفانه چون ما به شهرهای جنوبی بها نمی دیم و یکم از خودخواهیهامون کم نمی کنیم که ایرانی بیاد اینجا سرمایه گذاری کنه .خب می ره ائنجا سرمایه گذاری می کنه .الان شهرهای جنوبی ایران جزء کثیف ترین شهرهای ایران هستند.زمانی که ما با تنگ نظری نمی گذاریم کسی سرمایه گذاری کنه باید چنین عواقبی رو هم تحمل کنیم.وگرنه کدون ایرانی هست که دوست داشته باشه با زن و بچش بره توی یه مشت عرب تفریح کنه والله از ماست که برماست
با سلام
چند وقت پيش بدون هیچگونه اطلاع رسانی شفافی پروازهای مستقیم به مقصد جزائر تفریحی ترکیه جمع شد ولی امسال همه جا پر بود از آگهی های سفر به همان جزائر.من خودم کاملا با این مقاله موافق هستم و از شما و مسئولین خواهش می کنم در این ارتباط اطلاع رسانی کنید
چرا سواحل زيباي ايران در خليج فارس نبايد جاي امارات و بقول شما زمين هاي لم يزرع آنجا باشد. اگر مديريت صحيحي مي داشتيم و سرمايه هايي كه بيهوده تلف مي شوند در سرزمين خودمان به كار گرفته مي شدند اكنون شاهد سرازير شدن سرمايه به سواحل جنوبي خليج فارس و بالطبع رونق توريسم در اين منطقه نمي بوديم و بالعكس اين اتفاق در كشور خودمان مي افتاد.
چرا ایرانیان زیاد به دبی سفر میکنند:
1. امکانات توریستی از جمله هتلهای تمیز و زیبا
2. دریای تمیز نه بخاطر اختلاط بلکه ساحلی که مثل ساحل طرف ایران کثیف پر از اشغال نیست
3. خرید از بازار سورس ایران با قیمت و تنوع بهتر
4. خرید از مارک های معروف ک در ایران شعبه ندارند
5. کنسولگری امریکا
6. کنسرت
و... ممکن است این دلایل برای عده ای بی معنی یا تمسخر امیز باشد ولی همه مثل هم فکر نمیکنند
بهترين مكان براي قاچاق كالا از طريق مرزهاي ابي كشورمان دربندرهايي مانند لنگه.خمير. پهل بندر عباس .جزيره هنگام .ميناب مي باشد كه اصلا" كنترلي از لنجها وكشتيهاي باري كوچك نمي شود ويك عده ازاين طريق پولهاي كلان به جيب مي زنند وعمده صادرات و واردات همين كالاها از طريق دبي صورت ميگيرد و سيل اين اجناس و سود حاصل از ان به جيب عده اي كله گنده درتهران وشهرهاي بزرگ ديگر واريزميشود به اين راحتي!!!!حالا چه دليلي دارد اين اقايون بيايند محل كار خود را ناامن كنند ومثلا"عده اي توريست بيايند وجزاير ناز .غار نمكي . قلعه پرتقاليها.جنگل حرا ومناظر زيباي ديگر خليج فارس را ببينند
این متن جدن یکی ازعالی ترین متونی بود که تا به حال در تابناک خوندم؛ کوتاه و کوبنده و به موقع و پرسشگر... فقط کمی با نتیجه گیری موافق نیستم که جلوی خروج مسافران گرفته بشه چون فضا رو پلیسی می کنه. اگر اطلاع رسانی به درستی صورت بگیره و سفارت ایران هم معنی بهتری به موجودیت خودش ببخشه روند سفر به حاشیه نشین های خلیج فارس خود به خود کند خواهد شد.... باز هم تشکر، انرژی بخش بود
دوصد گفته چو نیمکردار نمیباشد.
باید از اتفاقاتی که اخیرا در این کشور هنوز به دوران نرسیده در راستای خوش خدمتی به اربابان غربی شان رخ داده ،اطلاع رسانی درستی به عموم صورت گیرد. در صورت بی تفاوتی مسئولین قطعا شاهد تکرار اقدامات وقیحانه ایشان خواهیم بود . به نظر می رسد اولا،اعتراض رسمی مسئولین وزارت امور خارجه به سفیر این کشور ، ثانیا، تشویق مردم به عدم مسافرت و سرمایه گذاری، ثالا ، مقابله به مثل با اتباع این کشور ( در صورت عدم توجه به اخطارها) میتواند در این خصوص موثر باشد. دلیل از بین رفتن احترام ایرانیان در سایر ممالک تا حدودی به همین بی تفاوتی ها برمی گردد. در مورد برخورد اخیرا مسئولان گمرک امارات ،موضوع به قدری فجیع و شگفت آور بود که اگر روابط سیاسی با این به اصطلاح کشور را قطع می کردیم هم عکس العمل زیادی نبود.
فکر نمیکنید بهتراست به جای ایراد گرفتن از دیگران، بهتر است نگاهی به رفتار خودمان بیاندازیم؟ مفیدتر نیست از نکات خوب دیگران درس بگیریم و با مدیریت صحیح، شرایطی را در داخل کشور مهیا کنیم تا هموطنان مجذوب کشورهای دیگر نشوند؟ از طرف دیگر مگر فقط در این کشور به ایرانیان بی احترامی میشود؟!!!

این صحیح است که بگوییم همه ی ملتهای دنیا در مورد ما اشتباه قضاوت میکنند، یا باید نگاهی به رفتارهای غیر متمدنانه خود در کشوهای دیگر کنیم، تا دلیل بد رفتاری ملتهای دیگر را نسبت به خودمان بهتر درک کنیم.

ایراد گرفتن راه حل نیست، بیایید اول خودمان را تغییر دهیم تا روی دفاع از ارزشهای خودمان در مقابل غریبه ها را داشته باشیم.
خدا وکیلی پیام من را بنویسید .
تقصیر مسولان ماست..چرا؟..عرض می کنم.:
وقتی در ایران امنیت سرمایه گزاری نیست و انواع و اقسام رانت و فساد اقتصادی است خوب سرمایه گذار می رود آنجا!
من یک ایرانی عرب زبان هستم. جزایر سه گانه که هیچ تمام امارات ملک ایران زمین بوده است. خاک بر سر حکام فاسد امارات متحده ی عربی
به دبی رفتم که ای کاش نمی رفتم. ورود ما به فرودگاه همزمان بود با ورود مسافران پاکستانی و تنی چند افغانی از همان ابتدا با بی احترامی توصیف ناپذیری ما رو به سوی یکی از گیت ههای کنترل گذرنامه فرستادنند. وپس از ان ده یا دوازده نفری از ما رو بردننددر گوشه ای یکی یکی همه رو به اتاقی می بردنند وهمه رو لخت می کردنند به اسم حمل مواد ! من در ابتدا نمی دانستم چه خبره بعد چند نفر از اونهایی که با هم بودییم گفتنند چیزی نیست می گردنمون بعد می ریم ! مثل اینکه اونها مقیم بودنند وچند باری این سابقه رو داشتند گفتم اخه یعنی چی چنین حقی ندارنند. اخه کجای دنیا مسافرو می برنند لخت می کنند مگه ما برده ایم! طبسم تلخی یکی از اونها کردو گفت چاره ای نداریم چون ایرانیم! خیلی ناراحت بودم زبانم یارای حرف زدن نمی کرد اظطراب وجودم رو گرفته بود .جالب این بود که مسافران اون پرواز پاکستانی همه می اومدند واز جلوی چشم ما عبور می کردنند بدون هیچ مشکلی ! نوبت به من رسید داخل اتاقکی رفتیم دوتا عرب مامور اونجا بودنند با لحن بدی به من گفت لخت شو هر چی میگفتم چرا برای چی؟ پاسخی نمیدادند .گفتم بخاطر اینکه ایرانی هستم .پاسخی ندادنند ! در حالی که بغض گلویم را گرفته بودهمه لباسهایم را یکی یکی در اوردم .شما چه می فهمید که جلوی چشم دوتا عرب اشغال لخت شدن چه حالتی داره ! از خودم از زمین از زمان از ایرانی بودنم بدم اومد!

چو گلدان خالي لب پنجره پر از خاطرات ترک خورده ايم




گواهي بخواهيد اينک گواه همين زخم هايي که نشمرده ايم




دلي سربلند و سري سربه زير ازين دست عمري به سر برده ايم
در روز چيزي حدود 20 پرواز از ايران به شمت دوبي پرواز مي كند اگر فرض كنيم در هر پرواز به طور ميانگين 200 نفر به امارات سفر كنند به رقم 4000 نفر مي رسيم ،‌اگر از اين 4000 نفر 1000 نفر مقيم يا اماراتي باشند پس 3000 نفر هر روز از ايران به دبي مي روند يعني اين كه هر روز 3000 نفر تشريف مي برند در سفارت امارت را مي زنند مبلغ حد اقل 60000 تومان به سفارت مي دهند مي كند به عبارت 3000 ضربدر 60000 كه مي شود 180000000 به همين سادگي حالا پول هتل تاكسي خريد و مواد غذايي بماند حالا خودتان ببينيد امارات چطوري امارات شد؟
این عکس مال 30 الی 50 سال قبل از دبی است.حال برگردیم به زمان حال ببینیم ما 40الی 50 سال قبل کجا بودیم و حالا به کجا رسیدیم و همین دبی که شاید من جزء تعداد کسانی باشم که کوچکی خودم را در پس کوچه های ان با هوای شرجی بسیار بالا و نفس گیر که هیچ کس طاقت ماندن در ان شهر نداشته باشد گذرانده ام و حال بعد از 03 سال به ایران برگشته ام و در این 10 سال که در ایران مانده ام جزء حسرت برای ایران عزیزم هیچ چیز نمانده. در ایران همه سیاست مدارند همه دکترند همه استادند همه ،همه فن حریفن و در واقع همه هیچ کار ه اند(از نظر تخصصی)......... 
احتراما به اطلاع دوستان میرسانم که متاسفانه يكي از كاركنان سفارت ایران در این بادیه نشین شخصا سرمایه گذاری سنگینی نموده و با انها پیمان فامیلی هم برقرار کرده .ایشان اصلا ایرانیها را نمی شناسد و اگر هم بتواند بخاطر محکم کردن قرار دادهایش ماها راهم قربانی میکند.برای امتحان هم که شده بریدو ببینید چه رفت وامدهائی با انها دارد.تازه ایرانی ها هم به همین راحتی نمی توانند به سفارت ایران بروند.ایشان با سرمایه با لای 20000000000 تومانی که بهم زده از زدوبند ورانت قراداد گازی میتواند براداران مارمولک خورشان تنها بگذارد
این وادی همون نقشی رو برای انگلستان داره که اسرائیل برای آمریکا منتهی انگلیس پیر بسیار موذی تر و مکار تر از فرزندش امریکا عمل میکنه تمام کسانی که در امارات عربی زندگی میکنند میدونند که این کشور بوسیله انگلستان اداره میشه بنابراین مدیران کشور ما باید بهوش باشند نه مردم کشور ما
در روز چيزي حدود 20 پرواز از ايران به شمت دوبي پرواز مي كند اگر فرض كنيم در هر پرواز به طور ميانگين 200 نفر به امارات سفر كنند به رقم 4000 نفر مي رسيم ،‌اگر از اين 4000 نفر 1000 نفر مقيم يا اماراتي باشند پس 3000 نفر هر روز از ايران به دبي مي روند يعني اين كه هر روز 3000 نفر تشريف مي برند در سفارت امارت را مي زنند مبلغ حد اقل 60000 تومان به سفارت مي دهند مي كند به عبارت 3000 ضربدر 60000 كه مي شود 180000000 به همين سادگي حالا پول هتل تاكسي خريد و مواد غذايي بماند حالا خودتان ببينيد امارات چطوري امارات شد؟
مقصر خودمونیم
اگر انقدر پول تو جیب این عربها نکرده بودیم و با پول خودمون اونجا رو نساخته بودیم که حالا برامون ناز کنن و اگر در اولین بی حرمتی بهمون واکنش مناسب از جانب خودمون نشون داده بودیم و دیگه اونجا رو برای کار ، تفریح ، اموزش ، تحصیل ، تدریس ، سرمایه گذاری و ... انتخاب نمیکردیم دیگه جرات بی حرمتی بهمون پیدا نمیکرن .
از بچگی به ما ایرانیها غیرت اسلامی ایرانی یاد دادن ، الان وقتشه که با تحریم اونجا خودمون ، مردم ایران ، اونها رو درست کنیم .
فقط کافیه چند روزی به جای روزی دها پرواز از تمام فرودگاههای کشور به اونجا هیچ پروازی به مقصد اونجا به دلیل بی مسافری انجام نشه اون موقع ببینید که چطوری کل مسئولینش برای غذرخواهی بدو بدو میان ایران ، فقط کافیه ما خودمون بخواهیم
شما ملاحضه بفرماييد هر ساله چه جمعيتي از جوانان ما براي فرار از سر بازي به انجا باصطلاح براي تحصيل ميروند كه اغلب خانواده هم به انها اضافه ميشوند اگر تمام موارد بررسي شوند انگاه ملاحظه ميفرماييد كه تقصير خودمان است
چرا ماايرانيان همه ميگيم دولت و...وهميشه به فكراين هستيم كه كسي مشكلاتمان راحل نمايد.ازهمين امروزبنده به عنوان يك ايراني تصميم ميگيرم به اين كشورمسافرت نكنم,شما هم همين تصميم رابگير تا نتيجه اش را درچند ماه آينده ببينيم.
اين مساله دو جنبه داره:
1. حركتي كه بايد ملت ايران انجام بده كه به جاي فحش دادن دائم به اعراب به خاطر دعواهاشون با ايرانيها مسافرت به امارات رو تحريم كنه
2. دولت هم نبايد ساكت بشينه و موظفه كه از حقوق مردم دفاع كنه

البته من فكر ميكنم جنبه اول مهمتره، چون اگر مردم خودشون احترام خودشون رو حفظ كنن، ديگه نيازي نيست كه منتظر بشن مسئولين احترامشون رو حفظ كنن!
خوبه اول يه كم خودمون رو درست كنيم، بعد انتظار داشته باشيم كه بقيه خودشون رو درست كنن
مشکلات ما با امارات مجموعه به هم پیوسته ای است که بخشی از دانه های زنجیر آن در لایه های اجتماعی ما قرار دارد و برخی از حلقه های آن نیز از بی اطلاعی و غفلت مسئولین ناشی گردیده و مقصر دانستن مسئولین کشور به تنهایی نادیده گرفتن مسئولیتها فرد فرد ما ایرانیان است .
در اینکه وزارت امورخارجه چه وظایفی دارد و چه اقدامات قانونی باید انجام دهد جای بحث نیست اما وظایف ما ایرانیان در قبال این جسارتها چیست . چرا آن زمان که بحث تحریف نام خلیج فارس آغاز شد جنبشهای عظیمی در میان ایرانیان داخل و خارج شکل گرفت که دستگاه دولتی کشور را غافلگیر نمود و یک صدا میلیونها نفر وارد این کارزار تبلغی و فرهنگی گردیدند ونتایج آن را هم دیدیم .
اما در این موضوع به دلیل آنکه زمینه و جنس این کارزار از نوع اقتصادی می باشد و ورود به آن موجب برهم خوردن معادلات اقتصادی و تجاری بسیاری از هموطنان ما خواهد شد تمایل زیادی برای ورود به آن از خود نشان نمی دهند . چه کسی است که نداند حیات و ترقی و شکوفایی جامعه امارات وابسته به شمال خلیج فارس بوده و از ره گذر مشکلات ما توانسته است به اینجا برسد . این موضوع بر ایرانیان پوشیده نیست ونیازی به توضیح ندارد اما آیا به نظر شما هموطنان گرامی بی حرمتی به زنان و دختران ایرانی در فرودگاه های امارات موجب خواهد شد که تجار و سرمایه گذاران ایرانی چه در داخل و چه در خارج کشور به دلیل این موضوع شرکتها و سرمایه های خود را از این کشور خارج نمایند ؟
به نظر من اين بخاطر کم کاری در کشور ماست چرا نبايد کيش و قشم بجای دبی پذيرای مهمانان باشند
اگر صدا و سیما بخواد میتونه مردم رو تشویق به تحریم امارات کنه باور کنید اگر عامه مردم این چیزا رو بدونن عمرا برن این جزایر نکبتی !
از رئیس جمهور درخواست می کنیم با تصمیم گیری قاطع گوشمالی مناسبی به این کشور نان به نرخ روز خور بدهد. از وزارت امور خارجه انتظار می رود هزینه خروجی ایران به این کشور را به شدت افزایش دهد. پیروز باشید.
همه میدانیم که ایران مکان توریستی و جذاب اصلاً کم ندارد . شاید مشکل آنجاست که یک ایرانی برای سفر یک هفته ایی به مشهد یا شیراز یا اردبیل باید تقریباً معادل همان پولی را خرج کند که برای سفر به دبی یا ترکیه خرج می کند .
اکثر کسانی که به این سفر میروند بدنبال مسائل غیر اخلاقی و بی
بندوباری آنجا میروند پس بگذار در فرودگاه به هر کاری تن دهند تا به مقصود خود برسند.
بنده هم با این نظر که سفر های توریستی مدتی لغو شود تا عکس العمل اماراتی ها را ببینیو موافقم، مگر ما در گذشته سفر زیارت خانه خدا را تحریم نکردیم ویا اگر سعودی ها بخواهند بی احترامی کنند عمره را تحریم نمی کنیم. سفر توریستی.!!! دبی که از این ها مهمتر نیست.هست واقعا"؟
افسوس که مزرعه را آب ببرد
واقعا خیر ببینین که به این مهم توجّه کردین ..
چرا مسئولین ما تا این اندازه در چنین مورد مهمّی مماشات میکنند ؟ چند بار و چند رسانه متعهد باید نسبت به چنین خطری هشدار بدهند تا آقایان دست کم اخمی به این به اصطلاح کشور سی و چند ساله بی اندازند ؟
اگر معذورند بگویند ملّت خودش به وظایفش واقف است
سلام .من واقعا به تابناک به خاطر این متن تبریک می گم . مدت زیادی بود که این مسئله بی احترامی عربها و کوتاهی مسئولان ، ذهن منو مشغول کرده بود . پیشنهاد می کنم در صفحه اول سایت یک نظر سنجی در مورد تحریم سفر به امارات و تمایل ایرانیها به گردشگری داخلی و سرمایه گذاری داخلی برای تمام ایرانیان دنیا گذاشته بشه. از هموطنام که موافق یا مخالفن لطفا پیشنهادشونو بدن.
ترا به خدا نگذارید هموطنانمو به انجا مسافرت کنند این همه بی غیرتی
سلام، ای کاش فقط نظرات ذیل این خبر توسط مسئولین مطالعه می شد. مگر ما در جنوب سواحل به آن زیبایی نداریم؟ مگر ما جنگل هایی به آن زیبایی نداریم؟ مگر ما کویر و بیابان های شرق کشور را نداریم و همینطور کوههای غرب کشور را؟ در دبی جوانی عرب به من گفت آرزو دارد به تهران بیاید اما ما آرزو داریم به دبی برویم، چرا؟ جواب در همین نظراتی که ذیل این خبر نوشته شده، آمده است . امیدوارم آقایان مطالعه کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل