بازدید 68770
وقتي نهادهاي مسئول کم کارند؛

حربه تکان‌دهنده اماراتي‌ها براي تصاحب جزاير سه‌گانه ايران

سران امارات هدف خود از انجام چنين اقداماتي را طرح موضوع جزاير سه‌گانه در داخل ايران و پايين آوردن سطح حساسيت‌ها اعلام مي‌كنند به طوري كه پس از برگزاري چنين جلساتي، پيشنهادهاي امارات درباره جزاير سه‌گانه در ايران قابل تأمل و موافق اصول ديپلماسي قلمداد خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲ 09 November 2008
ترفندهاي اماراتي‌ها و كشورهاي حاشيه خليج‌فارس براي تصاحب جزاير سه‌گانه ايراني، سناريوهاي جديدي را طرح مي‌کند.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، در همين زمينه، چند ماه پيش دو تن از مقامات عالي‌رتبه اماراتي به برخي تجار ايراني پيشنهاد مي‌دهند تا جلسات و كنفرانس‌هايي را با موضوع جزاير سه‌گانه در ايران برگزار کنند.

اين پيشنهاد كه با واكنش برخي تجار و بازرگانان ايران روبه‌رو شده، از آن رو مطرح مي‌شود كه سران امارات هدف خود از انجام چنين اقداماتي را طرح موضوع جزاير سه‌گانه در داخل ايران و پايين آوردن سطح حساسيت‌ها اعلام مي‌كنند؛ به گونه‌اي كه پس از برگزاري چنين جلساتي، پيشنهادهاي امارات درباره جزاير سه‌گانه در ايران قابل تأمل و موافق اصول ديپلماسي قلمداد خواهد شد.

بنا بر اين گزارش، برخي اخبار رسيده ديگر نيز حاكي از آن است كه مقامات اماراتي با توجه به وحدتي كه ايرانيان داخل و خارج بر سر مالكيت جمهوري اسلامي بر جزاير سه‌گانه دارند، با فريب برخي عناصر ضدانقلاب قصد دارند ميان هموطنان داخل و خارج جدايي انداخته، از آب گل‌الود ماهي بگيرند.
گفتني است، در این میان تنها گروهكي كه تاكنون با اين حربه‌ها پشت به مليت و وطن خود كرده و منويات ضدايراني اماراتي‌ها را پياده كرده، منافقين بوده‌اند كه از همين راه پول‌هاي كلاني را نصيب خود كرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۰
پيشنهاد ميكنم يك روز از سال رو بنام خليج فارس نام گذاري كرده
باز هم ممنون از هوشياري شما كه هميشه به خبر هاي اينچنيني اهميت داده و زود تر از همه به آن مي پردازيد
من پیشنهاد میکنم، تمامی سایت‌های ایرانی و تمامی کسانی که این خبر را می‌خوانند حداقل یک نام از خلیج فارس در سایت خود بگذارند.
اتفاقی که خواهد افتاد، در واقع شبیه به یک بمب گوگلی خواهد بود. که نام خلیج فارس را پررنگتر خواهد کرد
سلام. متاسفانه تحليل شما تا حدي درست است. اضافه كنم جديدا طرحي 3 ساله تصويب كرده اند كه در آن به عرض 50 متر و طول 70 كيلومتر در درون خاك امارات كانالي احداث ميشود كه تنگه هرمز را از رونق خواهد انداخت.
آيا بهتر نيست با بهتر كردن روابط كشور با دنيا و ارزيابي منطقي از وضع حال حاضر جهان پيرامون خودمون و تنش زدايي از روابط خارجي كشور جلوي اين اقدامات را كه نهايتا به منافع ملي ما آسيب ميزند بگيريم
يادم هست كه سال 2001 مقاله اي را براي نشريه اي كه در بحرين منتشر ميشود و هر ساله با پول هنگفتي كه به پژوهشگران ميدهد سعي در عوض كردن نام خليج فارس در مقالات علمي را دارد ارسال كردم پذيرفته شد اما گفتند به شرطي كه نامها عوض شود و من نپذيرفتم
بهترین راه اینه که شرایطی پیش بیاد تا هموطنهای عزیز بتوانند بیشتر به این سه جزیره رفت و امد کنند
برای جلو گیری از این حربه ها نام چند خیابان را به نام جزائر بگذارید وروزی را به نام آنها در نظر بگیرید.
به نظر اگر خود دولت ما اقدام به استفاده ار این جزایر به عنوان مراکز تجاری و ..... کند امکان این تصورات برای انان هم بوجود نمی اید
چون دولت از این جزایر استفاده ی خاصی نمی برد باید ابادشان کرد تا دشمن تمع نورزد
به نظر اینجانب ایران می بایست درخصوص این جزایر قضیه ای را اعمال کند که به طور کلی آب پاکی روی دست اماراتی ها ریخته شود. مثلا در این سه جزیره مراکز، پایگاه ها و حوزه هایی تاسیس شود که هم نام آنها در داخل بیشتر بر سر زبان ها باشد و هم اینکه فعالیت اجتماعی این جزایر بیشتر شود. به این طریق وقتی توجه ما به این جزایر بیشتر و بهتر شود اماراتی ها خود را بیشتر و بیشتر دور خواهند دید.
با ایجاد جاذبه های توریستی, تورهای بازدید عمومی از مناطق مختلف کشور به جزایر سه گانه روانه شوند. با این کار مردم بیش از پیش با تاریخ و پهنه خاک میهن خود آشنا و مانوس می شوند.
چرا اسم خیابان ظفر را به "خلیج فارس" عوض نمیکنند تا امارات مجبور بشه برای آدرس سفارتش از این اسم استفاده کنه ؟ در ضمن یه بخشنامه هم به پست بدهندکه هر نامه ای به این آدرس بود اگر اسم خلیج فارس ماکل ننشته بود با ذکر عبت به فرستنده ارجاع بدهندن.
با وجود اهمیتی که این سه جزیره برای حیثیت ملی کشور دارند اما اوضاع ساکنان ایرانی ابوموسی رضایت بخش نیست و از بسیاری از امکانات مانند حمایت های مالی و اقتصادی محروم هستند. جای آن دارد که این سه جزیره ایرانی بیش از این مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند.
وقتي برخي كه باید مدافعه مرزهای کشور باشد بجای واژه شورای همکاری خلیج فارس واژه شواری همکاری را بکار میگیرد این میشه تا کنون تو کتابهای تاریخ می خوندیم که مرزهای ما جابجا شدند حالا باید خودمان ببینیم
عجب مردمی شدیم ما ، این حرص پول چه بلائی بسر ما آورده ؟!!! بابا این امارات از قبل دوران جنگ ما شد امارات !!! حالا دم در آورده . بابا تحریم توریست به اونجا توسط خود مردم نه دولت چنان حالی ازشون میگیره که بیا و ببین بابا یک مدت مردم برن یک جا دیگه مگه جا قحط که میرن دبی آخه اونجا هم جا شد ؟!!!
اگر این سه جزیره را به محلی برای سرمایه گذاران ایرانی تبدیل کنیم(به جای امارات و فارغ از جنبه نظامی و امنیتی ان)شاید اماراتی ها بفهمند یه من ماست چه قدر کره میده.....!!!!!!
ولي تا آنجا كه مي دانم بهتر است نام ابوموسي از روي اين جزيره برداريم و نامي كاملاً پارسي چرا همه اش نشسته ايم كه آنها اسم هاي فارسي را عوض كنند.
با توجه به پيشنهاد خواننده ي محترم پيشنهاد من اين است كه در تمام مراكز استان ها وشهرستان هاي بزرگ&نام 3جزيره تاكيد مي كنم(3جزيره)دريك خيابان ويك ميدان گذاشته شود
ما نیاز داریم فضایی ایجاد کنیم که تجار ما برای کسب و کار احساس نیاز به امارات پیدا نکنند. برگشت سرمایه ها با مکانیسم های تشویقی و ایجاد فضای کسب و کار مناسب بهترین راه مبارزه با آنهاست.
نام فرودگاه جدید را خلیج فارس بگذارید تا تمام شرکت های هواپیمائی موظف شوند این نام (خلیج فارس)را در لیست پروازهایشان استفاده کنند.
بايد مسابقات ورزشي بانام خليج فارس باجايزه هاي نقدي بسياربالا رادراين جزاير برگزار كنيم تامالكيت ايران وهمچنين نام خليج فارس براي دنيا كاملا جا بيفتد.
باید یک فکر اساسی کرد ..
این داستان باید خیلی زود تر از اینها پرونده اش بسته میشد .
این که همسایه مدام با چشم نا نجیبی به نگاهش را خاک کشور ما دارد حاصل کم کاری های همۀ ماست
دولتی که ادعای ارضی علیه ایران دارد دوست ایران نیست. چه اصراری داریم که با دشمنان ایران رابطه داشته باشیم. از مسئولین محترم درخواست داریم عزت ایران و ایرانی را حفظ کنند
بهتر و مؤثرترین پیشنهاد تغییر اسم خیابان ظفر به نام "خلیج فارس" می باشد تا امارات مجبور بشه برای آدرس سفارتش از این اسم استفاده بکند و اگر آدرس نامه های سفارت این کوتوله امارت به نام مبارک "خلیج فارس" مزیّن نباشد باید به مبدأ عودت داده شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار