بازدید 17081

دستور رئيس‏جمهور درباره لغو نصب دوربين در معابر

پليس بايد در كنار مردم باشد و از اجراي طرح هايي كه نشانگر بدبيني به مردم بوده و نيروي انتظامي را در مقابل آنان قرار مي دهد و فاقد وجاهت و همچنين ضرورت اجراست، خودداري كند.
کد خبر: ۲۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۵ 09 November 2008
رئيس جمهور در نامه اي به فرمانده نيروي انتظامي درخصوص انتشار اخباري مبني بر نصب دوربين در برخي مناطق با بيان اينكه " اين اقدام بر خلاف مصالح، در جهت پليسي كردن فضاي آرام و امن كشور و رو در رو قرار دادن پليس با اكثريت مردم و زدودن امنيت خاطر و اعتماد از جامعه است"، دستور توقف و لغو اينگونه اقدامات را صادر كرد.

متن كامل نامه دكتر محمود احمدي نژاد خطاب به سردار سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم به اين شرح است:

براساس اخبار منتشره قرار است ناجا با نصب دوربين در برخي مناطق، نسبت به كنترل افراد اقدام نمايد. صرف نظر از عدم سابقه هر نوع تصويب نامه در شوراي امنيت يا هر مرجع تصميم گير ديگري در كشور در اين خصوص، اين اقدام بر خلاف مصالح، در جهت پليسي كردن فضاي آرام و امن كشور و رو در رو قرار دادن پليس با اكثريت مردم و زدودن امنيت خاطر و اعتماد از جامعه است.

متخلفين و مجرمين در كشور ما تعدادشان به نسبت جمعيت بسيار اندك است و ناجا به جاي استفاده از روش هايي كه شائبه مقابله عمومي با مردم را دامن مي زند، مي تواند با استفاده از روش هاي پيشرفته و درست اطلاعاتي نسبت به برخورد با متخلفين و صيانت از حقوق عمومي اقدام نمايد.

تكرار مي نمايد پليس بايد در كنار مردم باشد و از اجراي طرح هايي كه نشانگر بدبيني به مردم بوده و نيروي انتظامي را در مقابل آنان قرار مي دهد و فاقد وجاهت و همچنين ضرورت اجراست، خودداري كند.

لازم است نسبت به توقف و لغو اينگونه تصميمات اقدام و اعلام نتيجه نماييد.
از خداوند متعال مزيد توفيقات نيروي خدوم انتظامي را مسئلت دارم.

منبع: رجا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چنین دوربینهایی در سرتاسر لندن نصب شده اند. این یک گام مدرن برای گسترش امنیت در شهرهاست به شرط آنکه كسي یا کاربرد این ابزار بدنبال مچ گیری از جوانان نباشد و براستی بدنبال بزه کاران باشد.
اي كاش ايشان چنين دستوري را در مورد نصب دوربين در ديگر اماكن از جمله دانشگاهها هم بفرمايند.
نصب دوربین بسیار کارامد است و در کلیه جوامع مترقی در حال عملکرد بوده و فضا را برای خلافکاران نا امن می کند.
پیشنهاد می کنم مجلس طرح را مورد بررسی قرار دهد.
این يكي از اقدامی که در طول ریاست جمهوری ایشان به نظرم کاری مثبت برای مردم آمد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار