بازدید 8732

خاطره آیت‌الله صافی از مبارزه با قمار بازی

کد خبر: ۲۴۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸ 22 May 2012
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی،‌ در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان گیلان‌غرب و کرمانشاه به بیان خاطره‌ای از مبارزه خود با قمار بازی در جریان سفر زمینی به عتبات عالیات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان گیلان‌غرب و کرمانشاه، با اشاره به اینکه سوابق علمی کرمانشاه کم نیست و علمای بزرگی، مانند آقا محمد علی کرمانشاهی در این منطقه بوده و خدمات و کارهای بزرگی را انجام داده‌اند، یادآورشد: ایشان صاحب کتاب خیراتیه و مقامع الفضل است، حتماً این کتاب ها را مطالعه و از آن استفاده نمایید.

وی در ادامه به نقل خاطره ای پرداخت و گفت: یکی دیگر از توفیقات شما و مردم کرمانشاه این است که نزدیک به عتبات مقدسه‌ هستید، یادم آمد بنده آن زمان که انگلیسی‌ها، در جنگ بین‌المللی، ایران و عراق را اشغال کرده بودند وقتی می‌خواستم به عتبات مشرف شوم و در نجف اشرف تحصیل کنم، چون جواز داده نمی‌شد، بسیار سخت بود و عده‌ای قاچاقی می‌رفتند و راه هم خیلی طولانی بود. بحمدالله موفق شدیم که مشرف شویم. در بین راه به منطقه‌ای رسیدیم که باران شدیدی می‌بارید. ماشینی که ما را می‌برد جلوی قهوه‌خانه‌ای توقف کرد و گفت: شدت باران طوری است که باید همه پیاده شوند و نمی‌شود حرکت کرد.

وقتی داخل قهوه‌خانه شدیم، دیدم که بساط قمار، باز است.گفتم چکار کنم؟ بیرون رفتم، دیدم باران شدیدی می‌بارد و نمی‌شود بیرون ایستاد. ناچار داخل قهوه‌خانه شدم و در جائی نشستم و با یک نفر باب صحبت را باز کردم و بلند سخن می‌گفتم. بعد طوری شد که به لطف خدا با صحبت‌هایی که تمام قهوه‌خانه متوجه بنده شدند، و بساط قمارشان را جمع کردند و گوش به سخنان من دادند، و تقریباً تا صبح نخوابیدیم، و بنده برای این‌ها صحبت می‌کردم. در آخر هم صاحب قهوه‌خانه بسیار تشکر کرد.

به نظر بنده آن شب ثوابش از بسیاری از کار‌‌ها بیشتر بود. غرض این‌که اگر برای انسان توفیق حاصل شود که به مناطقی برود و مردم را هدایت کند، ثواب زیادی دارد.

به هر حال حقیر باز هم از شما عزیزان تشکر می‌کنم، و امیدوارم که منطقه شما همیشه در مسیر ولایت اهل بیت علیهم السلام موفق باشند، و برکات آسمان و زمین بر شما وافر و کثیر باشد انشاء الله. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل