بازدید 7066

زورگيري از زنان خانه دار به بهانه خريد وسايل منزل

کد خبر: ۲۴۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۲ 21 May 2012
اعضاي باند تبهکاري که با همدستي يک زن، زنان خانه دار را طعمه زورگيري هايشان قرار مي دادند، سرانجام به آخر خط رسيدند و توسط پليس دستگير شدند.

به گزارش خراسان، اوايل ارديبهشت مردي همراه همسرش به دادسراي ناحيه ۱۶ تهران رفت و طي شکوائيه اي گفت: چند روز قبل دو مرد و يک زن به بهانه خريد وسايل منزل، به خانه اش رفته اند و بعد از بستن دست و پاي همسرش ميليون ها تومان پول و طلا دزديده اند.زن شاکي که شرايط روحي خوبي نداشت، در توضيح اين حادثه گفت: از چند روز قبل قرار بود تعدادي از وسايل خانه مان را بفروشيم. به همين دليل در اين مدت افراد زيادي براي خريد وسايل به خانه مان مي  آمدند. روز حادثه در حالي که شوهرم از خانه بيرون رفته بود زني زنگ در خانه را زد و گفت براي ديدن وسايل آمده است. چون او تنها بود اجازه دادم تا وارد شود. او بعد از ديدن مبل ها گفت آن ها را پسنديده است و اگر شوهرش هم نظر مثبتي داشته باشد مبل ها را از ما مي خرند. هنوز چند دقيقه اي از رفتن اين زن نگذشته بود که او اين بار همراه دو مرد وارد خانه شد. فکر مي کردم آن ها واقعا براي خريد آمده اند اما در يک لحظه سه نفري به طرفم هجوم بردند و دست و پا و دهانم را با چسب نواري بستند. در آن وضعيت هيچ کاري از من ساخته نبود. آن ها با تهديد من، محل نگهداري پول ها و جواهرات را پيدا کردند و همه را غارت کردند. بعد از آن تا چند ساعت در همان وضعيت بودم تا اين که شوهرم سر رسيد و من را نجات داد.

يک روز بعد از اين شکايت، زن ديگري نيز به دادسرا رفت و ادعا کرد دو مرد و يک زن به زور وارد خانه اش شده اند و بعد از طناب پيچ کردن دست و پايش چند ميليون پول و جواهرات دزديده اند. توالي اين دو سرقت و شباهت آ ن ها به هم نشان مي داد هر دو سرقت توسط اعضاي يک باند انجام شده است؛ بنابراين ماموران براي به دام انداختن اعضاي اين شبکه به تکاپو افتادند.

در جريان تحقيقات پليسي معلوم شد يکي از همسايه هاي دومين شاکي، سارقان را هنگام فرار ديده و حتي چند رقم از شماره پلاک خودروي آن ها را نيز به خاطر سپرده است. به اين ترتيب در حالي که عمليات چهره نگاري از سه متهم نيز انجام شده بود اطلاعات خودروي آنان نيز در اختيار کارآگاهان قرار گرفت و در نهايت به شناسايي دقيق عامل اصلي اين سرقت ها منجر شد. اطلاعات به دست آمده نشان داد اين مرد که فردي سابقه دار به نام بهنام است در خانه اي واقع در منطقه تهران پارس پنهان شده است. زماني که ماموران وارد مخفيگاه بهنام شدند زني به نام رعنا و مردي به نام حسن نيز در آن جا حضور داشتند که معلوم شد آن ها همدستان او هستند. به اين ترتيب هر سه متهم به پليس آگاهي منتقل شدند.

بررسي سوابق بهنام نشان داد او از مدت ها قبل از سوي پليس تحت تعقيب قرار دارد و در اين مدت به طور مخفيانه زندگي مي کرده است. بازجويي از دستگيرشدگان نشان داد آن ها علاوه بر دو شاکي پرونده با اين ترفند وارد ۹ خانه ديگر شده و در مجموع اموال ۱۱ شهروند را سرقت کرده اند. رعنا که همسر حسن است درباره نقش اش در سرقت ها گفت: من معمولا به عنوان زاغ زن عمل مي کردم و ابتدا در خانه ها را مي زدم و به بهانه اي وارد مي شدم. سپس وقتي مطمئن مي شدم زن خانه تنهاست حسن و بهنام را خبر مي کردم و با همدستي يکديگر دست و پاي طعمه مان را مي بستيم و وسايل باارزش را سرقت مي کرديم.

بر اساس اين گزارش، با تکميل تحقيقات از متهمان، پرونده براي تصميم گيري به دادگاه ارسال شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار