بازدید 49456

هشدار روسیه درباره امکان وقوع جنگ اتمی در منطقه

با تشدید لفاظی‌های مقامات غربی و اسرائیلی در یکی دو روز گذشته در مورد امکان استفاده از گزینه نظامی علیه ایران، نخست‌وزیر روسیه نسبت به امکان وقوع جنگی اتمی در منطقه در صورت وقوع چنین حمله‌ای هشدار داد.
کد خبر: ۲۴۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۸ 18 May 2012
با تشدید لفاظی‌های مقامات غربی و اسرائیلی در یکی دو روز گذشته در مورد امکان استفاده از گزینه نظامی علیه ایران، نخست‌وزیر روسیه نسبت به امکان وقوع جنگی اتمی در منطقه در صورت وقوع چنین حمله‌ای هشدار داد.

به گزارش «تابناک»، «دیمیتری مدودف»، نخست وزیر روسیه هشدار داده است که هر گونه اقدام نظامی علیه دولت‌های دارای حاکمیت، می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای هسته‌ای منجر شود.

«رویترز» در این باره نوشته است: مدودف که در یک سخنرانی، پیش از برگزاری اجلاس گروه 8 سخن می‌گفت، اعلام نموده که: «در یک نقطه، چنین اقداماتی که به حاکمیت ملی آسیب وارد می‌کند، ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار تبدیل شود که حتی ـ با اینکه نمی‌خواهم کسی را بترسانم ـ با استفاده از سلاح هسته‌ای همراه خواهد بود».

مدودف در این باره توضیح بیشتری نداده، ولی تحلیلگران بر این باورند که اشاره مستقیم وی به تهدیدات موجود غرب علیه ایران و سوریه و مباحث مربوط به امکان استفاده از گزینه نظامی علیه این دو کشور است.

این سخنان در حالی است که روز گذشته، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، از آماده بودن طرح حمله به ایران از سوی آمریکا، در صورت نتیجه بخش نبودن مذاکرات سخن به میان آورد.

هرچند روسیه پیش از این گفته که نسبت به محافظت از سوریه در صورت حمله به این کشور متعهد نیست، بی‌گمان این کشور حضور غرب در مناطق پیرامونی خود، به ویژه ایران و سوریه را تهدیدی نسبت به موجودیت خود و به مثابه برنامه‌ای از سوی غرب برای پیشروی گام به گام به سوی خود می‌بیند.

به این ترتیب، با آنکه اظهارات مدودف درباره امکان وقوع جنگی هسته‌ای در منطقه، می‌تواند اشاره‌ای به درگیر شدن رژیم صهیونیستی، پاکستان و هند ـ که دارای سلاح هسته‌ای هستند ـ نیز تلقی شود، به نظر می‌رسد، مهمترین اشاره وی، به قدرت هسته‌ای خود روسیه باشد!

بنا بر این گزارش، در دکترین امنیت ملی روسیه آمده است که تهدید مستقیم علیه امنیت این کشور، پاسخ هسته‌ای روسیه را به دنبال خواهد داشت. مقامات روسی پیش از این، بارها نسبت به حمله احتمالی به ایران هشدار داده و این امر را تهدیدی علیه امنیت خود دانسته‌اند.

به این ترتیب، حتی اگر منظور واقعی روسیه، استفاده این کشور از سلاح هسته‌ای در صورت در معرض تهدید قرار گرفتن منافعش در خاورمیانه نیز نباشد، این گونه اظهارات را باید به منزله هشداری جدی نسبت به غرب از سوی این کشور در نظر گرفت، به ویژه با توجه به اینکه سخنان مدودف در آستانه اجلاس مهم هشت کشور صنعتی بیان می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱۵
انتشار یافته: ۲۶
چنين سخنان تندي در اين سالها شنيده نشده واين مي تواند اگاهي اين كشور از احتمال وقوع جنگي شديد در اينده نزديك باشد جنگ اتمي هم شايد در صورت وقوع جنگ از ناحيه اسرائيل باشد ديوانه كه هستند كم هم نمي ترسند در هر صورت اين سخنان براي ما ارامشي نخواهد داشت
فقط می توانیم به خودمان اتکا کنیم. نه به کسی دیگر
روسيه خوب ميداند خدايى نكرده رژيم سوريه و......سقوط كنند نوبت چين و آخر روسيه هست پس نه بخاطر حكومت ما بلكه ميدانداگر چندتا حكومت مستقل مثل ايران براى جلوگيرى از يكه تازى غرب به سركردگى امريكا لازمه چون تعداد كشورهاى مستقل از تعدادانگشت تجاوز نميكند پس روسيه بخاطر منافع خودش مجبور به دفاع از سوريه وايران هست
اگر امریکا ویا اسراییل به ایران حمله کنند هم اسراییل را از روی نقشه زمین محو میکنیم و هم کل ایالتهای امریکا را
شایدم غیر مستقیم اشاره کرده که ما داریم
روسها بي عرضه تر از اون هستند كه بخوان واسه خاطر يه كشور ثالث وارد جنگ بشن
از اين بلوفها هم خيلي شنيديم كه در اخر هيچ و پوچ بوده
روسيه غلط زيادي كرده....نه اونها جرات حمله به ايران رو دارن...نه ايران بچه يتيمه كه روسيه دزد بخواد به بهانه جنگ ...شمال ايران رو دوباره اشغال كنه...اين روسهاي بي پدرو مادر فقط فكر منافع خودشونن...مسئولين هشيار باشن
پدر سوخته های روس جبهه اول جنگ میان خود و غرب را به میهن ما آورده اند مسئولین هشیار باشند این دو ابر قدرت این میان با امتیاز گیری ما را قربانی نکنند. به روسیه و چین اعتماد نکنید . آمریکا از شوروی بدتر ، روسیه از آمریکا بدتر و انگلیس از هر دو بدتر شما پس از سالها چین را می توانید به این شعار اضافه کنید.همه این کشورها برای منافع خود تلاش میکنند. وقت امتیاز گیری همه این صحبت ها بلوفهای سیاسی خواهد بود.
پاینده ایران
خیلی حرف های این روس ها قابل اعتماد نیست
موضوع به خم خوردن توازن نظامی منطقه هم برای رد گم کردنه ؛ که تاکنون هیچ اقدام موثری برای سایر موارد نداشتن
نمونه بارز آن نفوذ شدید آمریکا و اسرائیل در آذربایجان و سکوت روسیه است
محیط پیرامونی؟!............حالا دیگه ما شدیم محیظ پیرامونی................باید از ان پی تی خارج شد........
به همین خیال باش. این طرفند دیرینه و مزورانه روسها برای نرسیدن ایران به توافق با غرب و استفاده از امتیازات گسترده کنونی برای خود است.
روسیه اگر طرف اسرائیل رو تو جنگ نگرفت حالا ببین
باید کمی واقع بین بود
چند سال از حضور نیرو های چند ملیتی در عراق ،افعانستان،پاکستان،ٍکشورهای حوزه خلیج همیشه فارس می گذرد آیا اینها هیچ کدام حاشیه امنیت روسیه را تهدید نکرده؟
استراتژیستهای عزیز جمهوری اسلامی برای حل این معما فقط باید به خدا و احکام صادره اش اتکال کرده و برنامه های خود را بر حسب آن طرح ریزی نمایند چرا که آمریکا از روسیه بدتر روسیه از انگلیس بدتر وهمه از همدیگر بدتر می باشند روسیه به هیچ وجه برای نجات ایران یا سوریه یا هر کشور دیگری پا را از گلیم خود دراز نخواهد کرد.
خرس قطبی ازخواب زمستانی بیدارشده؟
واقعا كارتون به كجا كشيده كه دلتونو به روسيه خوش كردين يك مثال بزنيد تو ٢٠٠ سال گذشته كه روسيه بنفع ايران كاري كرده باشه
عقل حکم میکنددنیابه سوی آرامش وحرکتهای انسانی ودیپلماتیک پیش روددیگرزمان تهدیدوزور پاسخگوی مشکلات دنیا نیست وروسهاحق دارندبه تحرکات غرب وایادی آنهادرمنطقه بی تفاوت نباشندوبالاترازآن ایران نیزحق داردبه هرگونه حملی مقابله به مثل کرده وضربات سنگین تری رابه دشمنانش واردکند
شاید هم به دنبال فروش سلاح هسته ای به ایران و گیر انداختن ما است از این حرفش و پر کردن کیسه خودش. آخه این روسیه همیشه در طول تاریخ دویست سال گذشته یا از ما خاک و سرزمین گرفته یا پول و طلا.
نميدونم حرفم درسته يا نه ولي تصوير آينده خاورميانه بسيار بسيار مبهم و تاريك به نظر ميرسه.اوضاع خيلي خطري شده،همه دارن براي همديگه كري ميخونن ولي در كل هرچي خدا بخواد همون ميشه.
روسیه به دنبال منافع خود است و هیچوقت دوستی خود را با ایران ثابت نکرده است ما هم نباید زیاد روی روسیه حساب کنیم و به دنبال دوستان خوش قولتری باشیم
روسیه یک اقتصاد مواد خام فروش (نفت فروش) است و به خوبی می داند درگیری با غرب (تنها مشتری اش) برایش ارمغانی جز ورشکستگی اقتصادی (مانند شوروی و ایران) ندارد. روسیه از اینکه در حال از دست دادن وزنه مهمی مانند ایران در منطقه است بسیار نگران است و برای همین در حال ایجاد گرد و خاک و فضای ترس در فضای افکار عمومی غرب میباشد. این در حالی است که دولتمردان این کشور در صورت حمله به ایران و سوریه کاری نخواهند کرد (و نتوانند کرد) جز ابراز تاسف، همانند آنچه در مورد افغانستان، عراق و لیبی انجام دادند. دولتمردان روسیه به خوبی از وزن سیاسی و اقتصادی کشورشان آگاهند و بر مبنای آن تصمیم می گیرند.
ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
ما از ÷شتیبانی خداوند برخورداریم و نیازی به معادلات سیاسی غرب و شرق نداریم.انقلاب ما با خون پیروز شد و مکتب حسینی مکتب شهادت است، در این مکتب گلوی علی اصغر در مقابل تیر 3 شعبه قراردارد و نیازی به تهدید و حمایت روسیه ندارد.
و از قديم و نديم گفته اند كه با طناب روسيه نبايد به چاه رفتن
ظاهرا سیاستهای جدید روسیه با امدن پوتین به سمت جنگ و جنجال افرینی سوق پیدا کرده .اهداف روسها همیشه مرموز بوده است .
مردان دیار میرزا کوچک آماده اند آماده . با خون خود درسی به استکبار و جیره خوارانش بدهیم که جرات نکنند نفس بکشند .
ساده نباشید روسیه ، با این تاکتیکهای سیاسی به دنبال اخذ امتیاز ازطرفهای درگیر است .
شرق و غرب دو لبه قیچی هستنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار