بازدید 48225
موشکافی یک فاجعه؛

چگونه مادر و دختر بجنوردی به دام مرگ افتادند؟!

سیلاب در مرکز استان خراسان شمالی، دو نفر را به کام مرگ کشید؛ مادر و فرزندی که در حال گذر از عرض خیابان بودند، ولی بناگاه توسط یک حفره عمیق بلعیده شدند تا یافتن پیکرهای بی‌جانشان به یک بسیج عمومی منجر شود؛ بسیجی که اگر پیشتر برای حفظ ایمنی به کار گرفته شده بود، این حادثه تلخ هم رخ نمی‌داد؛ غافل از اینکه شرایط کنونی، تضمینی برای یافتن مقصر احتمالی و تکرار ماجرای تلخ نیست!
کد خبر: ۲۴۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷ 16 May 2012
حتما برای خیلی‌هایمان پیش آمده که در یک روز بارانی به هوای گذر از خیابان، کوچه یا هر معبر دیگری، پایمان را در چاله آبی می‌گذاریم که ظاهرا چند سانتی متر بیشتر عمق ندارد؛ اینجاست که خطای برآوردمان می‌تواند به خیس شدن کفش، سکندری خوردن و حتی سقوطی منجر شود که گاه با مرگ درمی‌آمیزد؛ سقوط نه در یک چاله، بلکه در تله ای که برایت گسترده‌اند!

به گزارش «تابناک»، باران شدید دوشنبه شب در بجنورد به سرعت با آبگرفتگی گذرگاه‌ها گره خورد و قطع برق معابر هم به یاری تاریکی‌های مسأله آمد تا خبر تلخ «آبگرفتی در بجنورد دو نفر را به کام مرگ فرستاد» مخابره شود؛ مادری که طفل دو ساله‌اش را در آغوش کشیده بود و قصد گذر از خیابان شهید بهشتی در مرکز شهر را داشت؛ اما در تاریکی معابر به حفره ای مرگ آور سقوط می‌کند و ضایعه‌ای دلخراش رخ می‌دهد.

با نگاهی به موقعیت محل حادثه ـ محدوده خیابان شهید بهشتی جنوبی در نزدیکی میدان کارگر ـ درمی‌یابیم که بخش‌هایی از کانال قدیمی در حاشیه خیابان پوشیده نشده و این حفره‌ها که احتمالا کار دریچه بازدید کانال را ایفا می‌کنند، گاه ممکن است عمقی نزدیک به دو متر نیز داشته باشند و در حالی که پیشتر نیز سرآغاز حادثه‌های بسیاری بوده‌اند، ظاهرا تا به امروز ضرورتی برای ایمن سازی آنها احساس نشده بوده است؛ شاید به این دلیل ساده که اصلا میزان ایمنی هیچ جای دیگری هم بررسی نشده است!
یکی از شهروندان که شاهد ماجرا بوده، می‌گوید: باران شدید بود و بسیاری در گوشه و کنار پناه گرفته بودند و برق نیز دقایقی بود که قطع شده بود، تا اینکه با صدای داد و فریادهای یک زن دریافتیم، مادر و فرزندی در کانال آب سقوط کرده‌اند. برخی به سرعت خودشان را به بالای حفره رساندند تا شاید کمکی از دستشان برآید، ولی متأسفانه کاری از دست هیچ کس ساخته نبود.

دقایقی پس از وقوع ضایعه رخ داده برای زن 31 ساله و کودکش، نیروهای امدادی که با تماس تلفنی شاهدان ماجرا به محل راهنمایی شده‌اند، جستجو برای یافتن حادثه دیده‌گان را آغاز می‌کنند تا اینکه سرانجام پس از نزدیک یک ساعت، جسد بی جان «زهرا گریوانی» ـ که نشانه‌های خفگی در او دیده می‌شد ـ در صد متری محل سقوط کشف می‌شود، ولی هنوز خبری از کودک نیست؛ حتی با وجود این که برق منطقه وصل شده و باران از نفس افتاده است!

با گذشت ساعاتی از ماجرا، شعاع بزرگی در حاشیه محل حادثه به محاصره نیروهای انتظامی درمی‌آید و درنخستین اقدام، دسترسی به محل حادثه حتی برای خبرنگاران غیر ممکن می‌شود، ولی همچنان جستجوهای فنی غواصان آتش‌نشانی و اعضای هلال احمر برای یافتن کودک نتیجه‌ای نداشته و تخریب پل‌ها و پوشش روی کانال و حضور سگ‌های تجسس هم کارساز نمی شود تا جستجو به حاشیه شهر کشیده شود؛ جایی که آب‌های سطحی با کمک کانال‌های گوناگون به خندقی می‌رسد که از قدیم در حاشیه شهر بوده است.


جستجو در محدوده خندق شهر برای یافتن پیکر بی‌جان دختر بچه

جستجوی مشقت بار و اضطراب آوری که تا پیش از ظهر امروز به طول می‌انجامد و سرانجام پس از گذشت بیش از سی و پنج ساعت از زمان سقوط در کانال، پیکر بی جان دختر بچه غرق شده پیدا می‌شود؛ در حالی که برخی مسئولین به نیت برائت از سهم داشتن در ماجرا، از روز گذشته، سیل تکذیبیه‌هایشان را روانه اذهان مردم کرده اند!

نگاهی به سخنان مسئولین استانی نشان می‌دهد که یکی از معاونان شهرداری، چند روز پیشتر از بارندگی‌ها، وعده داده که بارندگی شدید نیز قادر به ایجاد مشکل نخواهد بود، حال آنکه مشکل به حد فاجعه هم رسید؛ اما نه این مقام مسئول توضیحی بر وعده‌اش داده و نه حتی تا کنون خبری از واکنش عملی ستاد بحران، منتشر شده است.


محدوده تقریبی حادثه در مرکز شهر

این در حالی است که سرپرست اداره کل مديريت بحران در این باره به روزنامه خراسان گفت: درباره بارش تگرگ از طريق راديو و تلويزيون به مردم آگاهی‌رسانی شده بود و اداره کل هواشناسي نیز با فرستادن پيامک به سیصد نفر (!) اين موضوع را اطلاع داده بود؛ بنابراین، در این حادثه، هيچ مسئوليتي متوجه اداره کل مديريت بحران نيست و اين موضوع مستقيم به فرماندار بجنورد ـ که مدير بحران شهرستان هم هست‌ ـ ارتباط دارد.

وی همچنین در ادامه به بودجه تصویب شده برای جمع‌آوری روان آب‌های شهر اشاره می‌کند و شورای شهر و شهرداری را در رسیدگی نکردن به معضلی قدیمی ـ که منجر به این حادثه شده ـ مقصر می‌داند، ولی توضیحی درباره نقش نظارتی و پیشگیری ستاد مدیریت بحران در این باره نمی‌دهد!
کمی بعد، پرتال استانداری از طی طریق دو کیلومتری استاندار و فرماندار در محدوده خندق شهر خبر می‌دهد؛ اما هیچ توضیحی برای علت وقوع حادثه ندارد و به ظاهر نیز دلیلی برای تسلیت این فاجعه در مرکز شهر نمی‌بیند.

و کمی بعدتر، شورای شهر در بیانیه تسلیتی که ظهر امروز روی خروجی سایتش گذارد، برای مسئولین شهری، آه، افسوس و حسرت از درسی که از تجربیات گذشته نیاموخته، حواله می‌فرستد و فراموش می‌کند که یکی از وظایف شورای شهر، نظارت بر عملکرد شهرداری است!



و در پایان تلاش می‌کنیم، دلیل قطعی برق را بیابیم و به این نتیجه می‌رسیم که گویا سقوط یک درخت کهنسال و پوسیده روی خطوط انتقال فشار قوی در کیلومتر‌ها دورتر از محل حادثه (حوالی بلوار امام رضا (ع))، زمینه‌ساز قطعی برق در برخی نواحی مرکزی شده تا مدیر توزیع برق شهرستان از شهرداری درخواست کند که درختان پوسیده را شناسایی و نسبت به قطع و پاکسازی آنها در حریم شبکه‌های برق اقدام کند؛ فارغ از اینکه بر پایه سخنان همین مدیر مسئول، این سومین حادثه سقوط درخت در چهار ماهه گذشته است که همگی هم منجر به قطع برق شده بود!


این تصویر درختی است که ساعت 20:20 دقیقه دوشنبه روی خطوط فشار قوی برق و نهایتا یک خودروی پارک شده در محل افتاد تا حدود نیم ساعت قطعی برق، پای این درخت را به نوعی به ماجرای مرگ تلخ مادر و کودک بجنوردی باز کند.

بدین ترتیب ماجرا به اینجا می‌رسد که گویا هیچ یک از مسئولین استانی، بابت مقدمات وقوع این حادثه، خود یا مجموعه‌اش را مقصر نمی‌داند که دست کم یک عذرخواهی تقدیم روحیه خراشیده مردم شهر کند، در حالی که حتما قصوری شده که دادستان عمومي و انقلاب بجنورد به عنوان مدعی‌العموم به صحنه می‌آید و وعده برخورد قاطع قانونی با مقصران اين حادثه را می‌دهد.

با این تفاسیر، با توجه به عزم جدی مسئولان در یافتن پیکرهای این دو شهروند، جا دارد که از ایشان بپرسیم: چرا یک چندم این هزینه‌ها را صرف مقابله با خطرات بالقوه شهری نکردید؟
و بپرسیم که با توجه به ایمنی گذرگاه‌ها، ارزیابی‌تان از علت وقوع این ضایعه چیست؛ حادثه یا کوتاهی متولیان امر؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۰۷
انتشار یافته: ۸۴
ژاپن سونامی میاد مسئولاش تا کمر خم میشن جلو مردم و عذر خواهی میکنن که ببخشید نتونستیم کاری کنیم !
اینم مسئولای کشور ما ! اون میندازه گردن اون اون گردن یکی دیگه !
بعد اونا کافرن ما مسلمون !
پاسخ ها
ناصر
| Uganda |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
به امید خدا همه مشکلات با انجام سفرهای متعدد استانی توسط ریاست محترم جمهور حل خواهد شد . مدیریت کلان (شهر به شهر و کوچه به کوچه ) راه کار دولت خدمت گذار بر برطرف کردن مشکلات است البته اگر دست های پنهان اخلال نکنند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
آقاناصر ما فعلا مشغول مدیریت جهانی هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
ناصر،داشتن کمی انصاف هم برا دنیات خوبه و هم برا اخرتت.
مسائل رو قاطی نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
ما که نفهمیدم جناب ناصر از افعال معکوس استفاده کرده اند یا غیر آن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
ببینم تو دنیا فقط مائیم که دست پنهان و دشمن داریم؟؟؟!!!!!!!!!!
حالا متاسفانه این فاجعه اتفاق افتاده ورسانه ای هم شده ولی من نمیدونم چه کسی جوابگوی من است که دوهفته پیش در پیاده رو ی خیابان اصلی سعادت آباد قربونی یکی از همین چاله های مرچمتی شدم که بلطف خدا دستم را سپر سرم کردم که اسیب کمتری دیدولی دست فداکارم اکنون به علت شکستگی آویزان گردنمه .
اینقد از این احمال کاری ها تو این مملکت زیاد هست که نشون میده اکثر شهر های ایران بدون مدیریت و بدون دلسوزی اداره میشه و این در کل شهر ها بخش ها و روستا های کشور همه انجا میشه چرا واقعا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
مجید جان دلبندم. اون اهمال نه احمال!
ناشناس بعدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
همون احمال درسته. باور نداری ناشناس جان برو فرهنگ دهخدا، معین و ... رو بخون و معنیش رو بدون.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
من همون ناشناسم که گفتم اهمال درسته.
لغت نامه معین احمال:به کسی در برداشتن بار یاری رساندن
اهمال:فرو گذاشتن ، سرسری کاری را انجام دادن . 2 - بی پروایی کردن . 3 - (اِمص .) سهل انگاری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
متاسفم که تو این فاجعه شماها دارین دنبال غلط گیری از هم میگردین !!!
پیشنهاد بنده حقیر برای جلوگیری از این حوادث مرگبار و دلخراش اینست که مسئولین محترم در این زمینه از کار برکنار و اخراج شوند تا هم درس عبرتی برای بقیه و هم اینکه آنها فکر نکنند با یک تسلیت میتوانند این سهل انگاری در مسئولیت را بپوشانند
خدایا اون مادر در هنگام سقوط قطعا فقط به فکر بچه اش بوده و تا نفس تو سینه داشته سعی در نجاتش !
اونم تنها ۲ روز بعد از روز مادر
متاسفانه بجای حل و ریشه یابی کلی در جهت پیشگیری و رفع چنین حوادثی ، شانه خالی کردن از بار مسولیت هیچ صورت خوشی نداره و اخلاقی نیست .
نمی توانستند وقتی کسی در خندق کار نمی کند و در آنجا حضور ندارد حداقل روی خندق را با یک چیزی بپوشانند که کسی تصادفا داخل آن نیفتد؟ اگر این خندق یک سرپوشی یا دری می داشت این حادثه دلخراش رخ نمی داد. باید خانواده متوفی یقه شهرداری را بگیرند و تقاضای دیه کنند.
پاسخ ها
احمد از بجنورد
| United States |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
دیه؟
چه سودی داره واسه خوانوادش!؟
نوشین از بجنورد
| Germany |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
ببخشید اون مادر فداکار داخل حفره ای تو خیابون وسط شهر افتاد و خندق بیرون شهره و جسد بچه تا اونجا رفته و پیداش کردن وبودن حفره وسط خیابون اصلی عذر بدتر از گناه برای مسئولین است البته اگه یه بار تشریف بیارین و کوچه ها رو موقع بارندگی ببینید متوجه هنر این اقایون میشید
میرسیم به همون جمله معروف...
جان ما ایرانی ها اونقدرا هم ارزش نداره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
كاملآ بانظرشما موافقم.چند روز بعد همه چي از يادهمه ميره تاحادثه بعدي...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
اونقدرها هم نه! اصلا" و مطلقا" ارزشی نداره .
حوادث قابل پیشگیری ، آلودگی هوا ، بنزین ، گوشت ، شیر ، برنج و.................. و همچنان این نقطه ها ادامه خواهند داشت.....................
وای من اونجا بودم...فاجعه ای بود..اما هر چی منتظر موندیم هیچ کس از مسئولین نیومد بگه شما اینجا چکار می کنید..خیلی ناراحتم از دیروز
کمترین کاری که مسئولین شهر بجنورد باید بکنند غذرخواهی قبول مسئولیت و استعفا
اما دریغ از . . . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
شما اگه خودت جای بستگان و نزدیکان درگذشتگان بودی با عذرخواهی آروم میشدی؟؟؟!!
من واقعا" متاسفم ! اولا" بندگان خدا در شورای اسلامی مسئولیتشون بر نحوه چگونگی گرفتن هر چه بیشتر عوارض از مردمه نه نظارت بر عملکرد شهردار و زیر مجموعه تحت امرش بعدم ........................
اينجا ايران است .كي بود كي بود ،من نبودم
واقعا"نار احت كننده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
ناراحت شدی؟ شب اخبار رو نگاه کن که با مردم کشورهای غربی مصاحبه می کنن که اونها کار ندارن ،گرانی هست ،با سیاست دولت هایشان مخالفند و ......
بهتر نشد الان حال همه امون بهتره.
خیلی جالبه همه چیه اروپایی ها از ما مهمتر بود مشکلاتشان هم مهمتره اونهم در صدا وسیمای خودمان
خدا را شکر در ایران کار زیاده ارزانی هست و مردیم از بی مشکلی.
به بهانه این اتفاق مطلبی را گوشزد می کنم بلکه توجهی شود در کلیه پارکهای ایران برای روشنایی محل سرسره و تاب بازی بچه ها از ستونی فلزی(عمدتا سبز رنگ) استفاده می شود که در ارتفاع حدود نیم متری آن دریچه همیشه بازی قرار دارد که سیمهای زیاد در آنجا با نوار چسب ونت به هم متصل شده اند همین طور در کنار لامپهای داخل آب فواره ها سیمهای دوتکه بدون محافظ هستند این بار پارک رفتید دقت کنید.
مطلبی در همین رابطه برایتان ارسال کردم
چرا منشتر نکردید
عکس شب حادثه تلاش اتش نشانی اینا رو فرستادم

من در محل حادثه بودم
متاسفانه هر بار که بار می اید در مرکز شهر یعنی فلکه کاگر همین اتفاق می افتد به دلیل معماری داغونه اون منطقه
متاسفانه قسمتی از جوی اب را روی ان رو پوشانده اند و قسمتی روی ان باز است که
هنگامی که مادر و وکودک به جوی اب می افتن به زیر جوی مسقف میروند و هیچ راه برگشتی نیست ,اگر تمام جوی اب (بخوانید خندف) سقف میشد چنین اتفاقی نمی افتاد الان هم مطئنم اگر از مسئولین بپرسید میگویند بودجه نبوده !!


عکسی که گذاشتید حدود 2 کیلومتر پایین تر از محل حادثه است
محل حادثه مرکز شهر و یه جوی اب یک متری بود !
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
هر بار که باران می اید !
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
شرمنده من اشتباهی منفی دادم.
تابناک به اون خدایی که میپرستی این قضیه رو بیخیال نشو ازت خواهش میکنم التماست میکنم این بی مسئولیتی و اهمال کاری رو تا به اخراجشون ختم نشده پیگیری کن بخدا از وقتی شنیدم دارم از درد این مملکت دیوونه میشم
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
بنده هم این تقاضا رو از شما دارم لطفا پیگیر باشید خواهشا پیگیر باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
تابناک ممنون از اطلاع رسانیت، امیدوارم تا حصول نتیجه پیگیری کنی تا این مسئولین خجالت زده خودشون بذارن بروند
چرا هميشه ما بعد از حادثه به فكر مي افتم و همديگر را متهم مي كنيم. آيا امكان پيش گيري وجود ندارد. دولت و شهرداري ها و... كه ظاهرا كاري جهت پيش گيري انجام نمي دهند. من پيشنهاد مي كنم همين سايت تابناك صفحه اي را در اختيار بازديد كنندگان سايت قرار بده تا مكان هايي كه به نظرشون احتمال وقوع حادثه دارد در آنجا تذكر بدهند. شايد مسئولين ببينند و پيشگيري كنند يا حتي مردم آگاه بشند و به همديگر هشدار بدهند.
پاسخ ها
raha
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
با اين ...... پيشگيري معني نداره هموطن عزيز . ............ من هم به خانواده محترم داغديده تسليت مي گم .
حیف اونجا قالیباف شهردار نیست تا دولتیها اظهار نظر کنن و شصت تا هیئت برای بررسی موضوع تعیین کنند
خدا این چیزارو میبینه که سیل،سونامی بلاهای طبیعی واسمون نمیفرسته.
بارون واسه کشور ها حکم بمب اتم داره.ویران مینه همه چیرو
مادر هم کمی مقصر بوده که اون موقع شب بیرون بوده اونم تک و تنها.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
احتمالا مدرک دکترای شوما هم از نوع دکترای جناب پروفسور .........!
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
عزیز من ساعت 9 شب بود و مرکز شهر !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
تك و تنها ؟ كدوم وقت شب ؟ شما ساعت دقيقشو ميدوني ؟ اين اتفاق ميتونست واسه هر كسي رخ بده . از اجبار زندگي ديگران چه خبر داريم؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
دکتر جون اول فکر کن بعد حرف بزن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
مقصر خلبان بوده؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
............. به اون دکترات!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
جناب دکتر شاید این مادر بچه ش مریض بوده میبرده مطب دکتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
قرص هاتو بخور عزیزم
وظایف سازمان های مدیریت بحران که در بیشتر وزارتخانه ها و سازمانها وجود دارد، چیست؟ مثلاً آیا چنین حوادثی به "معاونت امور دولت و مدیریت بحران" وزارت راه و شهرسازی مربوط نمی شود؟
من شش سالی میشه که بجنورد نیستم ولی توصیف محل رو که خوندم دقیقا متوجه شدم کجارو میگن
باورش شاید سخت باشه ولی عده ای از بازاری هارو یادمه که هربار بارون شدیدی میومد مینشستن جلو مغازه و مردم رو هدایت میکردن
متاسفم که بعد از سالیان دراز این مشکل همچنان پابرجاست
دلیلش رو هم میگن اگه جوی آبی که یک و نیم متر عمقشه اگه بپوشونن بعدا نمیتونن نظافتش کنن!!!؟
(ممنون میشم نظرم تایید بشه)
به نظر نگارنده این کامنت:
1) مسئولین چون با گزینش ویژه وارد پست شده‌اند؛ زیر سوال بردنشان مساویست با زیر سوال رفتن خیلی چیزها. پس لطفا علامت؟ را از دور سرتان دور کنید تا مبادا بوی قرمه‌سبزی وجودتان را فرا گیرد.
2) در این حادثه، کودک مقصر بوده! که از بغل مادر افتاده درون جوی عمیق و باریک! و مادر مقصر بوده که شب تاریک و بیم موج و در خیابان!!!
3) فرماندار و استاندار و شهردار که در منزل بودند. پس چرا باید مقصر باشند؟
4) اصولا تمام تلاش ساختاری در رسانه‌ها برای بی‌تقصیربودن مقامات ارشد اعمال شده و لازم به ذکر است که این از حوادث نادر بوده!

+++++++++++++

5) لااقل برای شادی روح و آمرزش مرحومه و فرزند عزیزش که به شیوه‌ای دردناک و مظلومانه و به قول یکی دیگر از کامنت‌گذاران، تنها دو روز پس از روز مادر دار فانی را وداع گفته و به سوی ملکوت پرواز نموده‌اند، صلوات و فاتحه‌ای نثار کرده و درودی بفرستیم و از خداوند آمرزش و آرامش ابدی برایشان درخواست نماییم.
6) این حادثه اگر چه مجرم و متهم نداشته‌باشد، مقصر و کم‌فکر دارد. انسان‌های اهمال‌کاری که باید درس بگیریم و مراقب خویش و تصمیمات و دیدن‌ها و ندیدن‌ها باشیم.
شاید این آخرین حادثه نباشد. که قطعا نیست.
اما با درایت و درس‌آموزی؛ با انتخاب مدیران دلسوزتر و جدی، کسانی که برای مردم ارزش قائل هستند؛ کسانی که به فکر جیب نیستند و برای مقام شدن ماشین‌حساب روشن نمی‌کنند، کسانی که معامله برای ماندن در مقام ندارند را راضی کنیم که پست بگیرند و البته حمایت تام داشته‌باشیم. از باندها و باندی عمل‌کردن و ندیدن حق برای دفاع از تیم خود یا عدم تقصیر تیم خود نیز برائت بجوییم.
شاید.
شاید خدا ما را هم رحمت نماید.
تا زمانی که دو تا رئیس در قصاص دو شهروند درداخل ان گودال چال نشه درست نمیشه.
خب عزیز دل برادر بارون میاد سیل جاری میشه 2 نفرم میمیرن ... این که یه مسئله طبیعیه !
فقط بلدیم وقتی که کار از کار گذشته بسیج شیم و تأسف بخوریم
دقیقا جند وقت پیش تو سبزوار همین اتفا افتاد سر یه چهاراه مهمش.طرف با موتور از چهاراه میخاسته رد بشه زیرش خالی میشه میره تو یه قناعت . جنازشو بعد از یه روز پیدا میکنند.اون بنده خدا بیست روز از تموم شدن خدمتش نمی گذشته.
خیلی هم بد نشد دو نفر یارانه بگیر کمتر راستی پاداش کسانی که برای رضای خدا تلاش میکنند فراموش نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
توکل بخدا یارانه شما کی قطع میشه؟
حالا بر عكس عمل كنيد و بع فرماندار و استاندار مدال شجاعت بدهيد شايد اثر كذار باشد
هردم از این باغ بری می رسد
مسئولي كه نمي تونه يه چاله و كانل رو مديريت كنه چطور ميخواد يه شهر و استان رو اداره كنه اين قدر به پست ومقام نچسبين براي حفظ صندلي گرم نرم با جون مردم بازي نكنين
متاسفانه مسوولان استان و شهر بیشتر از اینکه به فکر پیشگیری باشن، دنبال سخنرانی و از این همایش و جلسه به اون یکی رفتن هستن. وقتی قراره به جان انسان توجه بشه، مشکلات مالی مطرح میشه. الخق همه دوس دارن کار کنن اما کم پیش میاد کسی بلد باشه عمل کنه. مدیرای خیلی از جاهای ما فقط از نظر تئوری مدیرن نه عملی. وقتی دیروز روزنامه های محلی به سراغ مسوولین شهری رفتن، پاسخ شنیدن که اونا بدلیل تاثرات و تالمات روحی قادر به مصاحبه نیستن. حالا انتظار باید داشت که اونا استعفا کنن؟؟؟؟؟
اونها می خواستن کسب روحیه!!!! و تجدید قوا !!!!!!! کننو بعد مث کفاشیان لبخند ژوکوند تحویل بدن و با حرفای اتوکشیده مردم رو بر ای مدتی سرکار بذارن تا آبها که از آسیاب افتاد با فراغ بال بیشتری به صندلی ریاستشون بچسبن
بابا من 3-4 بار با 137و 1888 وهر شماره كه بلد بودم براي يك چاه حدودا 4 متري در بلوار جلال آل احمد واقع در جنوب شهرك ‍اندارمري تلفن زدم هيچ كاري نكردند سوابقش هم تا مدتي نگه داشتم.هيچكس دلسوزي نميكند.
در کشوری که حتی از یک رفتگر ساده باز خواست نمیشودکه چرا زباله ها را سر وقت جمع نمیکند مگه میشه از مسولان بالا دستی که هر کدام هم خود را در پشت خیمه.... پنهان کرده اند سوال کرد
از مرگ اين دو هموطن بسيار غمگين و متاثر شدم اما در سيل زمستان گذشته در بهبهان 13 جوان از جمله كودكي در آغوش مادرش جان دادند در حاليكه ستاد بحران هشدار داده بود و در دويست متري تمام مسيرهاي اصلي منتهي به محل سيل پاسگاه انتظامي مستقر بود و با يك تلفن امكان بستن مسير و جلوگيري از فاجعه وجود داشت و استاندار استان همجوار با درك شرايط قبل از جريان سيل خود را به شهرستان بهمئي و شروع سيل رساند تا از وقوع تلفات جلوگيري كنند و حالا هم مشغول ادامه خدمت رساني به همشريان بهبهاني به خصوص روستائيان مصيبت ديده هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
تقدیر و تشکر از استاندار وظیفه شناس کهگیلویه و بویر احمدکه مسافت 400 کیلومتری یاسوج تا شهرستان بهمئی را قبل از شروع سیل پیمودند و با استقرار و اطلاع رسانی حتی با بلند گو به مردم هشدار دادند و هیچ تلفاتی نداشتند و مرحبا به مسئولین خوزستان به خصوص مسئولین بهبهان که زحمت حتی یک دستور تلفنی را به کلانتریهای کنار جاده ندادند تا مسیر را ببندند البته فرزندان آنها که در خطر نبودند بچه های روستا و عشایر بودند و مهم نبود بعد از سیل هم که مسئولین بهبهان مثل همیشه آماده خدمت گذاری به مردم شریف بهبهان و روستائیان عزیز هستند انشاء اله در سالهای آینده خرابیهای سیل را آباد و جاده ها و پلهای آسیب دیده را بازسازی خواهند کرد
خیلی ناراحت شدم براشون.
تا آدم هایی مث دکی محمد الف مادر و بچه رو مقصر بدونن همیشه این جور اتفاقات پیش میاد بدون اینکه کوچکترین مسئولیتی متوجه مسئولینی که برای این کار حقوق میگیرن بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
احتمالا زن و بچه دکی جون بعد از غروب آفتاب حق ندارن جایی برن
ین گونه حوادث عادیه مثل دست پخت خاله شادونه
خدا بيامرزه. خيلي دلم گرفت. شنبه پيش روز مادر بود
مردم شهر من بدون رفتن به دریا ، رودخانه و حتی استخر غرق میشوند . مردم شهر من آنقدر کوچک و بی مقدار شده اندکه حتی در جوی آبی غرق میشوند .
مادری به دنبال کودکش درجوی آبی غرق شد و کودک زیر قدمهای مسِّولین با معرفت شهر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
1000 تا مثبت
برای ماموریت به یک کشور اروپائی رفته بودم در هتلی که اقامت داشتم در خیابان کار حفاری داشتند ، کلیه خاک بیرون آمده را داخل یک ماشین ریخته با خود می بردند و محل را با یک صفحه فلزی برزگ کاملاً پوشاندند، و در روز دوم کار پایان یافته بود به آسفالت آنجا دقت کردم کوچکترین پستی و بلندی در آن بعد از تعمیر دیده نمی شد . در این کا هیچ نیازی با تکنولوژی نبود فقط آموزش چگونه کارکردن به افراد و مسئولین مطرح است.
سلام
تابناک من همون فردی هستم که تو مساله واژگونی قایق در خلیج فارس در مورد ناکار آمد بودن و بی تجربگی کارمندان امداد و نجات هلال احمر نوشتم اما انتشار ندادی من همونی هستم که در مورد بی مسئولیت بودن .... در مورد کیف یک میلیاردی رفتگر بجنوردی نوشتم اما انتشار ندادی!!
اما باز هم مینویسم: .... تشکیل شده از یک عده .... که همشون یا قبلا جرم سنگین داشتن یا در حال حاضر هم دارند.....!
میتونی از مردم شهرم بپرسی که آیا حق با منه یا نه.
این بار هم میتونی متنم رو انتشار ندی اما این قصه سر دراز داره و بازم .......
در شهر .... در خراسان جنوبی هم متاسفانه اعضای شورای شهر با شهردار هم قسم شده و شهر کم کم دارد تبدیل به ویرانه می شود.
به اونایی که ریشه مدیریت رو در مسئولین میدونن:
یعنی مسئول هم از چین وارد کنیم؟
مشکل فرهنگیه،بازار بدتر از مسسئولین،بساز و بفروش بدتر از بازاری، کارمند و بقال و کارگر و ......
بهتر منطقی تر به مسئله نگاه بشه
مردم شهر من
بدون رفتن به دريا، رودخانه وحتي استخر،
ميتوانند غرق شوند.
مردم شهر من 
آنقدر كوچك و بي مقدار شده اند،
كه حتي ميتوانند در جوي آبي غرق شوند.
مادري به دنبال كودكش
در جوي آبي غرق شد،
وكودك،
خيابان هاي شهر را هي سر ميخورد و دنبال مادرش ميگردد.
با خود ميگويد:
زير پوست شهر،
 حتي كودكي هايمان،
در حال غرق شدن است!
جالبه رفتگری که یک کیف حاوی اسناد ملکی !!! به ارزش یک میلیارد تومان و نه یک میلیارد پول نقد!! رو شهرداری بجنورد رسانه ای میکنه تا از کنارش بهره برداری کنه حالا خدا جواب سیاه نمایی رو با رسوایی داده
خدا رحمتشان کند واقعا که احساسات همه جریحه دار شده همه بگین و ناراحت هستند
لااقل یک نفر استعفا میداد مردم شاید کمی اروم میشدن!
حداقل دوستان برای شادی روحشان هم که شده یک صلوات براشون بخوانید وصد لعنت به مسئولی که به جای خدمتگزاری به فکر منافعشه بفرستید
متن را اصلاح نمایید. چرا غیر مستقیم لفظ بسیج را خراب میکنید؟
اسمم را نا اميد نوشتم چونكه از درج نظرم نا اميدم وتاحالا اتفاق نيفتاده كه نظري بنويسم و درجش كنيد. ولي تا اخر مينويسم:
اينهمه از نيروهاي امدادي سيل و زلزله و كوهستان و طوفان هلال احمر شنيديم ولي در تصوير شما فقط 6 نفرشان هست وما نيروهاي آتش نشاني و شهرداري را بيشتردر تصوير ميبينيم. پس تخصص عزيزان هلا احمر كي به درد اين مردمم يخورد؟؟؟؟؟
با کمال تاسف ..واقعا از خدا میخوام به خانوادش صبر بده..خیلی غم انگیز بود........
چرا این حوادث و اتفاقات در کشور ما زیاد است؟ ما فرهنگ نداریم؟ علم نداریم؟ کمبود امکانات داریم؟ یا بی توجهی است؟ بی دقتی؟ بی نظمی؟ بی لیاقتی؟ ... چرا اکثر اخبار ما سیاسی شده و مرتب شاهد بحث و جدل های سیاسی هستیم که هیچ نتیجه ای هم نداره ................
خدائی ما باید مدیریت جهان رو عهده دار بشیم!! خیلی کم لطفی میکنن که نمیذارن!
ياد دختر جوان تبريزي افتادم همين چند سال پيش،مي گفتند تنها نان آور خانواده بوده ؛ غروب موقع بازگشت از كار باران شديدي مي باريد. پاي بيچاره لغزيده در سه راه شمس تبريزي به جوب خيابان مي افتد.جريان سيلاب وي را به داخل كانال مي كشاند. در همان ساعت يا ساعات اوليه پيكر بيجانش را پيدا كرده و تحويل خانواده اش دادند.
برادر عزيز اگر دنبال مقصر ميگردي بايد از خودمان شروع كنيم.فرض كنيد شما خودتان مسئول يك شهر هستيد ، آيا ميتوانيد از قضا و قدري كه خداوند براي بندگان خود قرار داده جلوگيري كنيد؟شايد بلاهايي هزاران بار بدتر از اين بايد سر مردم بجنورد به خاطر اين سيل مي آمد كه به واسطه خدمات گذشته اتفاقات بيشتري نيفتاد.البته از دست رفتن يك انسان به خاطر چنين مواردي بسيار دردناك و غم انگيز است .ما در خيابان هاي هر شهري در هر جاي دنيا و در پيشرفته ترين شهرها نيز از مرگ در امان نيستيم.ممكن است يك دوچرخه كوچك به انسان برخورد كند و جان انساني را بگيرد و هزاران هزار اتفاق ديگر.البته سهل انگاري مسئولان قابل توجيه نيست وبايد برخورد شود.حال سوال مهم اين است كه اگر بنده يا شما يا كساني كه كامنت منفي ميگذارند مسئول اين شهر بوديم اين اتفاق و امثال اين اتفاقها نمي افتاد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار