بازدید 4191

مردم در مترو کتلت می‌شوند!

کد خبر: ۲۴۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۸ 15 May 2012
 رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: مسافران مترو می‌گویند در مترو کتلت می‌شوند! بهتر است به جای برگزاری جشن و مراسم‌های دیگر از بودجه مترو که در حیطه وظایف مدیریت مترو نیست و به معاونت‌های دیگر مربوط می‌شود به موضوعات دیگر رسیدگی شود.

به گزارش فارس، رسول خادم در چهارصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه نرخ بلیت مترو در سال جاری، به بودجه شرکت واحد اتوبوسرانی اشاره کرد و اظهار داشت:  زمانی که بلیت اتوبوس 20 تومان بود شورا 75 میلیارد برای شرکت واحد اتوبوسرانی بودجه پیش بینی کرد این در حالی است که در حال حاضر که 3 هزار و 500 اتوبوس به بخش خصوصی ارائه کرده‌ایم ،نرخ کرایه‌ها افزایش یافته  و بودجه آن به 400 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مترو همان راهی را طی می‌کند که اتوبوسرانی رفت، ادامه داد: به عقیده بنده چاره مشکلات مترو افزایش قیمت بلیت نیست و نباید به دلیل  5 میلیارد تومان درآمد فشار روانی بر جامعه تحمیل کنیم.

خادم با بیان اینکه هیچ‌گاه مترو بدون پول نمانده و هزینه‌های آن به هر طریقی تأمین شده است، تصریح کرد: به عقیده بنده مردم باید یک‌جا احساس کنند خارج از حساب و کتاب‌های خطی و واقع بینانه آنها را در نظر می‌گیریم.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این موضوع اظهار داشت: این بحث‌ها حساس است زیرا از طرفی تورم روی مردم فشار می‌آورد از طرفی هم واقعیت این است که بتوانیم خدمات قابل قبول و استانداردی ارائه شود.

وی با بیان اینکه وضعیت اتوبوسرانی و مترو تهران وضعیت ایده‌الی ندارد ولی در این زمینه مشکل تنها قیمت‌ها نیست؛ ادامه داد:  متأسفانه مردم در ساعات پیک نمی‌‌توانند از مترو استفاده کنند و فکر می‌کنم مدیریت این موضوع از قیمت بلیت برایشان از اهمیت بیشتری برخورد دار باشد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: واگن‌ها در گمرک در حال پوسیدن است و دولت سهم خود را به درستی نمی‌پردازد این در حالی است که بر اساس قانون باید برای دولت نیز سهمی در پرداخت یارانه‌ها تعیین شده است.

به گفته ابتکار، مردم دوست دارند 100 تومان بیشتر بپردازند ولی با آرامش و سرعت جا به جا شوند.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات ابتکار اظهار داشت: سیاست شورای شهر این بوده که نرخ تورم و شرایط مردم را در نظر داشته باشد ولی متأسفانه در برخی تحلیل‌ها مردم دیده نمی‌شوند، مگر چقدر به درآمدهای مردم اضافه شده است؟

وی با بیان اینکه پیشنهاد در نظر گرفتن 20 درصد میانگین متعلق به کمیسیون عمران بوده است، اظهار داشت: چرا بودجه شرکت اتوبوسرانی باید 400 میلیارد تومان باشد در حالی که حدود 50درصد در اختیار بخش خصوصی است؟ این در حالی است که می‌گویند  4 هزار نفر از پرسنل این شرکت نیز کم شده است.

به گفته شکیب، انتظار مردم این است که به این مسائل نظارت شود.

رسول خادم  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بودجه شرکت بهر‌ه‌برداری مترو از 121 میلیارد تومان به 140میلیارد تومان افزایش یافته و هزینه‌‌های جاری مترو 19 میلیارد تومان افزایش داشته است.

در حالی بحث‌های مربوط به این لایحه طولانی شده یود و حدود 2 ساعت از وقت شورا به این موضوع اختصاص داده شده بود، محمد تقوی معاون حقوقی شهرداری تهران پشت تریبون قرار گرفت و گفت: اگر موافق هستید این لایحه به کمیسیون بازگردد تا در زمانی مناسب بررسی نهایی صورت گیرد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر خطاب به تقوی گفت: اگر هم این پیشنهاد را نمی‌دادید این کار انجام می‌شد زیرا دقایق پایانی جلسه در حال طی شدن است و فرصتی باقی نمانده است.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر به یکی از سختی‌های مسافران درمترو اشاره کرد و گفت: مسافران مترو می‌گویند در مترو کتلت می‌شوند! بهتر است به جای برگزاری جشن و مراسم‌های دیگر از بودجه مترو که در حیطه وظایف مدیریت مترو نیست و به معاونت‌های دیگر مربوط می‌شود به موضوعات دیگر رسیدگی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر