بازدید 3691
نقدي:

رزمايش ارتش،سپاه و عشاير برگزار مي‌شود

کد خبر: ۲۴۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷ 15 May 2012
رييس سازمان بسيج مستضعفين از پخش مستند افشاگرانه شامل اعترافات صريح سران سابق كشورهاي غربي در مورد حمايت‌شان از صدام خبر داد.

به گزارش ايسنا، سردار محمدرضا نقدي در نشستي خبري كه به مناسبت سي‌امين سالگرد آزادسازي خرمشهر در مركز آفرينش‌هاي هنري بسيج برگزار شد، اظهار كرد:‌ فتح خرمشهر بايد درس عبرتي باشد براي كساني كه براي ايران خط و نشان مي‌كشند.

وي افزود: قدرت ايران متكي به قدرت پروردگار است و همانطور كه ملت ايران در عرصه‌هاي بسياري همانند سوم خرداد درخشيده است در بسياري از عرصه‌هاي ديگر نيز خواهد درخشيد و دشمنان انقلاب و ايران بايد بدانند كه با چنين ملتي مواجه هستند و نتيجه هر زورگويي چيزي جز سوم خرداد نخواهد بود.

نقدي ادامه داد: سوم خرداد براي خود ما نيز بايد درس‌آموز باشد بدين معني كه بدانيم اگر با خدا باشيم و بر سر عهد و پيمان خود با امام و شهدا بمانيم خدا ما را ياري خواهد كرد و به زودي همان خدايي كه خرمشهر را آزاد كرد بيت‌المقدس را نيز آزاد كرده است.

وي تاكيد كرد: بايد به خط جهاد خود باقي بمانيم و بر سر پيماني كه با امام و شهدا بسته‌ايم پايدار باشيم تا اين وعده خدا نيز تحقق پيدا كند و سالروز آزادي خرمشهر صرفا يك جشن نيست بلكه عبرتي براي دشمنان و درسي براي خود ما است.

نقدي در ادامه به برنامه‌هاي سازمان بسيج مستضعفين به مناسبت آزادسازي خرمشهر اشاره كرد و گفت: در سال جاري به اين مناسبت كنگره‌ بزرگداشت شهداي خرمشهر را خواهيم داشت كه براي اولين بار برگزار مي‌شود تلاش‌هاي زيادي از دو سال پيش آغاز شده و تاكنون هزار و 751 شهيد كه در آزادسازي خرمشهر حضور داشتند شناسايي شدند. اين شهدا حق زيادي بر گردن ما دارند و به ويژه در مقاومت‌هاي اوليه جانفشاني‌هاي بسياري كردند و سندي از غيرت مردم ايران به نمايش گذاشتند.

وي ادامه داد: با همكاري استانداري و نهادهاي ديگر خوزستان و به همت بسيج و سپاه در اين استان سه اجلاس مهم در سه روز اول خردادماه برگزار خواهيم كرد در روز اول تجليل از 38 زن ايثارگر و به تصوير كشاندن مقاومت زنان را در اين عرصه خواهيم داشت، در روز دوم اجلاس مقاومت و در روز سوم خرداد اجلاس پيروزي برگزار خواهد شد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين، همچنين رونمايي از هفت كتاب در مورد شهداي خرمشهر، افتتاح پايگاه اطلاع‌رساني شهداي خرمشهر، غبارروبي و به ويژه مسجد جامع خرمشهر توسط بسيجيان، برگزاري دو جشنواره شعر يكي به زبان عربي و ديگري به زبان فارسي در روزهاي 30 و 31 ارديبهشت‌ماه، برگزاري تئاتر خرمشهر، پياده‌روي خانوادگي در سراسر استان خوزستان با كمك سازمان ورزش و جوانان، مراسم انس با قرآن و شهدا برگزاري جشن آزادسازي خرمشهر را از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي روز سوم خرداد عنوان كرد.

وي همچنين گفت: برپايي نمايشگاه دفاع مقدس، برگزاري نمايش‌هاي رزمي به مدت 10 شب در محور شمال شرقي خرمشهر در جاده امام رضا(ع) اين شهر، احداث نمادهاي مقاومت در 30 نقطه خرمشهر كه حوادث مهمي در آن‌ها روي داده است، اعزام پنج هزار نفر از مردم خرمشهر به مشهد مقدس به منظور پاسخگويي به زحمات مردم عزيز اين شهر كه به مناسبت اردوهاي راهيان نور متحمل مي‌شوند. تحويل 1700 هكتار زمين پاكسازي شده منطقه مرزي به مردم جهت امور كشت و كشاورزي و آغاز كشت نخل مسير شلمچه به خرمشهر از ديگر برنامه‌هاي سازمان بسيج در روز آزادسازي خرمشهر است.

وي از رزمايش مشترك ارتش، سپاه و عشاير در سوم خرداد نيز خبر داد.

نقدي در ادامه اين نشست گفت: به مناسبت اين ايام مستند بلند افشاگرانه‌اي در مورد دفاع مقدس كه شامل اسناد مهمي درباره آن است و به همت سازمان صدا سيما و بسيج توليد شده است پخش خواهد شد.

وي افزود: اين مستند كه نام آن"هشت سال تنهايي " است شامل اعترافات صريح كشورهاي غربي در مورد آغازگر بودن تجاوز صدام و همكاري‌هاي آنان مي‌باشد كه در آن سران سابق كشورهاي غربي در زمان جنگ اعترافاتي دارند مبني بر اين‌كه از صدام حمايت كرده‌اند و مردم ما با ديدن اين مستند مطمئنا به كشور خود بيشتر افتخار خواهند كرد و بيشتر متوجه خواهند شد كه حرف‌هايي كه مبني بر آغاز جنگ از سوي صدام زده شده است شعار نيست و يك واقعيت است.

وي افزود: سريال ديگري به نام "بيدار باش" در 20 قسمت و فيلم روحاني شهيد "حجت‌الاسلام قنوتي" به نام يكي از اولين شهداي دفاع از خرمشهر از ديگر كارهاي فرهنگي به مناسبت اين ايام است. نقدي همچنين گفت: ‌سلسله رزمايش‌هاي بسيج الي بيت‌المقدس در 30 استان كشور به صورت متوالي تا نيمه دوم سال توسط گردان‌هاي واكنش سريع بيت‌المقدس بسيج انجام خواهد شد و اين رزمايش‌ها از ابتداي خرداد آغاز مي‌شود.

نقدي در ادامه نشست در پاسخ به سوالي درباره خبرهاي منتشر شده مبني بر تلاش عربستان براي الحاق بحرين به اين كشور اين طور پاسخ داد كه اگر قرار باشد اين كشورها به يكديگر ملحق شوند بايد همه آن‌ها و از جمله عربستان را به انگلستان ملحق كنيم چرا كه انگليسي‌ها آن‌ها را سر كار آوردند اما ملت‌ها اين گونه نيستند و اصالت دارند و حق آن‌ها در تعيين سرنوشت‌شان بايد به رسميت شناخته شود.

وي افزود: ما به هيچ وجه در هيچ جاي دنيا قبول نداريم كه حق حاكميت مردم زير پا گذاشته شود برخي سران اين كشورها هيچ گاه مردمي نبوده‌اند و هميشه بر خلاف مصالح مردم خود عمل كرده‌اند. وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري اظهار كرد: مردم اردن بايد نقش بيشتري در حوادث منطقه بر عهده بگيرند ما براي آزادي بيت‌المقدس بيشتر از سلاح به بيداري نياز داريم و اين اتفاق نيز در حال رخ دادن است.

نقدي در ادامه در پاسخ به سوال ديگري درباره وضعيت رسيدگي به خرمشهر و محروميت‌زدايي از اين مناطق گفت: اين شهر همچنان با معضلاتي مانند آب و گاز مواجه است، اما اقدامات بسياري نيز صورت گرفته است و دولت در سال‌هاي اخير رسيدگي خوبي نسبت به آن داشته است.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره اقدامات بسيج درباره اقتصاد و سال توليد ملي و ايجاد اشتغال اظهار كرد: پيشنهادهاي خوبي در اين زمينه تقديم دولت كرده‌ايم كه اميدواريم مورد توجه قرار گيرد.

وي در پايان سخنان خود ضمن انتقاد از رسانه‌ها مبني بر عدم توجه مكتوب به شهدا و سرمايه‌ها معنوي هشت سال دفاع مقدس گفت:‌ شهداي ما شخصيت‌هاي بزرگ و گاها اسطوره‌اي‌اند و هر كجاي دنيا اگر يكي از اين شهدا را داشتند تمام دنيا را باخبر مي‌كردند اما متاسفانه ما در اين زمينه به اندازه كافي از ظرفيتي كه وجود دارد استفاده نكرده‌ايم. هر يك از شهداي ما مي‌توانند الهام‌بخش بيداري اسلامي باشند و حيف است كه ما به اين مساله نپردازيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار