بازدید 8912

شکار زنان دم بخت در سایت های همسریابی

کد خبر: ۲۴۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶ 11 May 2012
مامور قلابی پس از آزادی از زندان با تغییر شگرد خود به شکار زنان ساده لوح در سایت های همسریابی و کلاهبرداری 79 میلیون تومانی از آنها پرداخت.

به گزارش مهر، 16 اردیبهشت امسال زنی با مراجعه دادسرای ناحیه 31 تهران با طرح شکایتی گفت:چندی قبل از طریق سایت همسریابی با مردی آشنا شدم. او پس از چند جلسه ملاقات حضوری و با دادن وعده ازدواج ، اعتماد مرا به خود جلب کرد. بعد از گذشت چند هفته و به بهانه سرمایه گذاری و پرداخت سود ماهیانه ، از من مبلغ 24 میلیون تومان گرفت و از آن زمان متواری شد.

با تشکیل پرونده و ارجاع آن به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ، مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم به کارآگاهان گفت : از طریق سایت همسریابی با مردی به نام عباس که حتی شماره تماس خود را نیز در داخل سایت گذاشته بود آشنا شدم . پس از چند جلسه که با یکدیگر به صورت تلفنی در تماس بودیم ، قرار ملاقات گذاشته و برای اولین بار حدود یک ماه پیش با یکدیگر ملاقات کردیم . چند هفته ای از آشنایی من با این شخص نگذشته بود که وی از من درخواست ازدواج کرد و از آن زمان ، به تدریج ارتباط من با وی افزایش پیدا کرد بگونه ای که در همین مدت زمان کوتاه به او اعتماد کامل پیدا کردم .

مالباخته در ادامه اظهارات خود و در خصوص نحوه پرداخت مبلغ 24 میلیون تومان اظهار داشت : پس از گذشت نزدیک به یک ماه و در حالی که طی همین مدت کوتاه اعتماد کاملی به عباس پیدا کرده بودم ، او با طرح پیشنهاد سرمایه گذاری در زمینه فعالیت های تجاری و اقتصادی عنوان داشت که در صورت سرمایه گذاری سود ماهیانه بسیار خوبی به من پرداخت خواهد شد و به من پیشنهاد سرمایه گذاری داد . من  که به او بسیار اعتماد پیدا کرده و از سوی دیگر نیز نمی خواستم تا او از دست من ناراحت شود. قبول کردم تا مبلغی را به عنوان سرمایه گذاری در اختیار او قرار دهم . به همین منظور و برای پرداخت پول ، به شعبه بانک ... واقع در خیابان شهید رجایی رفته و مبلغ 24 میلیون تومان پس انداز حاصل از چندین سال کار و زحمت خود را در اختیار او قرار داده و پس از گذشت چند روز ، دیگر او جوابگوی تماس من نشد . تلفن همراهش را نیز خاموش کرد . آن زمان بود که متوجه شدم در این مدت من هیچ گونه اطلاعات دقیقی در خصوص خانواده و حتی محل سکونت عباس ندارم .

کارآگاهان پایگاه هفتم با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از مالباخته ، به شعبه بانک در خیابان شهید رجایی رفته و در بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بانکی و و بهره گیری از بانک مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل عنوان مامور به نام عباس 38 ساله شدند .

با شناسایی عباس و در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان دریافتند او آخرین بار و پس از دستگیری در سال 85 به اتهام "جعل عنوان مأمور" به 5 سال زندان محکوم شده که به تازگی و پس از گذراندن این مدت ، سه ماه پیش از زندان آزاد شده است .

کارآگاهان پایگاه هفتم در ادامه تحقیقات و با شناسایی محل های تردد متهم در محدوده مرکزی سطح شهر تهران ، سرانجام هشتم اردیبهشت موفق به دستگیری او در میدان شهدای هفتم تیر شدند .

با دستگیری متهم و انتقال وی به پایگاه هفتم ، بلافاصله از سوی مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت و به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که این شیوه و شگرد کلاهبرداری را از مجرمان سابقه دار و حرفه ای داخل زندان ، فرا گرفته است .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی - رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ -با اعلام این خبر افزود : با اعتراف صریح متهم به ارتکاب کلاهبرداری های مشابه از طریق سایت همسریابی ، کارآگاهان این پایگاه با بررسی شکایت های مشابه موفق به شناسایی دو مالباخته دیگری شدند که متهم به همین شیوه از هر کدام ، مبالغ 40 میلیون و 15 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است .

وی در پایان این خبر با اشاره به احتمال افزایش تعداد سایر مالباختگان و شکات احتمالی در این پرونده گفت : در حال حاضر با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان و دیگر شکات احتمالی در این پرونده ، شناسایی سایر شکات و مالباختگان این پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .به همین خاطر از کلیه مالباختگان و شکات احتمالی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای طرح شکایت و شناسایی متهم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان 15 خرداد ـ میدان 15 خرداد مراجعه کنند .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل