بازدید 12770

«مفاتیح الحیات» آیةالله جوادی‌ کمیاب شد

این اثر روز دوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور آیت الله استادی رونمایی شد که پس از گذشت سومین روز همه 5 هزار نسخه کتاب « مفاتیح الحیاه» توسط بازدید کنندگان خریداری شد.
کد خبر: ۲۴۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵ 09 May 2012
معاون ارتباطات و اعطاء نمایندگی های انتشارات اسراء از اتمام 5 هزار نسخه کتاب «مفاتیح الحیاه» خبر داد و گفت: به زودی چاپ دوم و سوم این اثر منتشر و روانه بازار نشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی تقی زاده معاون ارتباطات و اعطای نمایندگی ها و مرکز بین المللی نشر اسراء در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: آیت الله جوادی آملی همیشه در سخنرانی‌هایشان جای خالی کتاب « مفاتیح الحیاه» را متذکر می شدند و می فرمودند: مرحوم آیت الله شیخ عباس قمی کتاب مقدس «مفاتیح الجنان» را به یادگار گذاشتند که در باب زندگی یعنی نماز و آداب روزه است.

وی اضافه کرد: آیت الله جوادی آملی معتقد بودند که کتابی در رابطه با آداب زندگی وجود ندارد که خدمت مردم ارائه کنیم به همین دلیل انتشارات اسراء پیرو سخنان این مرجع تقلید کتاب « مفاتیح الحیاه» را منتشر کرد.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: این اثر روز دوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور آیت الله استادی رونمایی شد که پس از گذشت سومین روز همه 5 هزار نسخه کتاب « مفاتیح الحیاه» توسط بازدید کنندگان خریداری شد.

وی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی این اثر را در 5 بخش بیان کردند که بخش اول به «تعاملات انسان با خود» که درباره تکبر، تدبر، یادگیری و دانش اندوزی است، همچنین بخش دوم این کتاب به «یادگیری و دانش اندوزی» اختصاص دارد که این مرجع عالیقدر در این بخش به اهمیت دانش اندوزی، یادگیری علوم مورد نیاز، آداب تعلیم و تعلم و برخی از علوم مورد نیاز پرداخته است.

حجت الاسلام تقی زاده بیان کرد: فصل سوم کتاب « مفاتیح الحیاه» به «کار و تلاش» مربوط می شود که در این بخش اهمیت کار و تلاش، کارگری سوره انبیاء و امامان، سحرخیزی و کار و مدیریت در کار بیان شده است.

وی اضافه کرد: فصل چهارم این اثر به «حفظ تن و حرمت اضرار به نفس» اختصاص دارد که اهمیت حفظ جان و سلامت، عوامل سلامت، پرهیز از آسیب رساندن به بدن، پیشگیری از بیماری ها، برخی از شیوه های درمان و پرهیز از درمان با حرام از بخش های این فصل به شمار می رود.

معاون ارتباطات و اعطاء نمایندگی های نشر اسراء گفت: بخش دوم کتاب «مفاتیح الحیاه» به «تعامل انسان با همنوعان» بخش سوم به «تعامل مردم و نظام اسلامی»، بخش چهارم به «تعامل انسان با حیوان» و بخش پایانی به «تعامل انسان با خلقت زیست محیطی» اختصاص داشته که در بخش پایانی نکاتی درباره آب و هوا و خاک حاصلخیز، درختکاری و جنگل ها، فضای سبز و مراتع و باد و باران نیز بیان شده است.

وی اضافه کرد: چاپ دوم و سوم کتاب «مفاتیح الحیاه» هم اکنون در دست چاپ است که با تیراژی بیش از 5 هزار نسخه منتشر می شود، همچنین قیمت این اثر 14 هزار و 500 تومان بوده که با تخفیف 15 درصدی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به بازدید کنندگان ارائه می شود.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: در صورتی که این کتاب منتشر شود آن را در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به مخاطبان ارائه خواهیم داد اما همچنان برخی از نهادها و مراکز حضورا به این نمایشگاه مراجعه کرده و سفارشاتی در خصوص ارسال این اثر به انتشارات اسراء داشته‌اند.

وی در پایان گفت: اطلاع رسانی انتشار کتاب «مفاتیح الحیاه» در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بسیار مطلوب بوده است که امیدواریم این کتاب در همه منازل همانند کتاب «مفاتیح الجنان» حضور داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار