بازدید 4804

كليه دانشجويان بيمه تكميلي مي‌شوند

کد خبر: ۲۴۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸ 09 May 2012
رييس صندوق رفاه دانشجويان با بيان اينكه كليه دانشجويان از مهرماه جاري تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي‌گيرند، گفت: 25 درصد هزينه بيمه توسط دانشگاه‌ها، 25 درصد توسط دانشجو و 50 درصد مابقي توسط صندوق رفاه پرداخت مي‌شود.

به گزارش ايسنا، كيوان مراديان در گردهمايي معاونين دانشجويي دانشگاه‌هاي سراسر كشور با اشاره به بيمه تكميلي دانشجويان، گفت: اگر منابع اين طرح در كميسيون تلفيق صندوق رفاه تخصيص يابد، به زودي بخشنامه آن به دانشگاه‌ها ابلاغ مي‌شود تا دانشگاه‌ها اين مسئله را در دستورالعمل هيات امناي خود قرار دهند.

بي توجهي و يا حذف خدمات رفاهي مطرح نيست

وي با بيان اينكه در سياست‌هاي وزارت علوم به هيچ عنوان بي توجهي و يا حذف خدمات رفاهي مطرح نيست، گفت: وزارت علوم به دنبال مديريت مباحث در حد سياست گذاري است.

وي با بيان اينكه اولويت در امور دانشجويي مي‌تواند ما را با چالش مواجه كند،‌ افزود: بنابراين اولويت قرار دادن بين امور جزو برنامه‌ ما نيست.

مراديان از معاونان دانشجويي دانشگاه‌هاي كل كشور خواست تا ايده‌ها، برنامه‌ها و نيازهايي كه با آنها در طول سال مواجه هستند به شكل هدفمند ارائه دهند تا صندوق رفاه با آنان همكاري داشته باشد.

رييس صندوق رفاه وزارت علوم با اشاره به عملكرد خوب برخي از دانشگاه‌ها در بحث برون سپاري، اظهار كرد: متاسفانه برخي از دانشگاه‌ها امكاناتشان اجازه انجام برون سپاري در امور دانشجويي را نمي داد.

وي تصريح كرد: دانشگاهي كه نتواند با ساير دانشگاه‌ها هماهنگ عمل كند، بيش از همه دچار مشكل مي‌شود و از طرف ديگر دانشگاه‌هاي ديگر را نيز با مشكل مواجه مي‌كند.

هزينه‌هاي حوزه رفاهي دانشگاهها بايد برگشت‌پذير باشد

وي با بيان اينكه هزينه‌هاي حوزه رفاهي دانشگاهها بايد برگشت‌پذير باشد، تصريح كرد: ما نمي‌خواهيم از منابع ديگر دانشگاه در اين چرخه هزينه شود.

ارائه خدمات رايگان به دانشجويان خيلي ضروري نيست

رييس صندوق رفاه دانشجويان با بيان اينكه ارائه خدمات رايگان به دانشجويان خيلي ضروري نيست، افزود: كساني كه نياز به اين خدمات ندارند و ضرورتي وجود ندارد، نبايد از خدمات رايگان و يا كم بهره استفاده كنند.

وي با اشاره به وام شهريه دانشگاهها گفت:‌ سال قبل مجوز گرفتيم تا 50 درصد از اعتبارات وام شهريه سالهاي گذشته به عنوان منابع صندوق عودت شو. همچنين قول داده بوديم كه براي سال 91 حدود 50 درصد مابقي را نيز تامين و عدوت دهيم كه در همين راستا در كمسيون تلفيق صندوق مقرر شد كه از سال 85 هرآنچه به عنوان وام شهريه توزيع شده صد در صد به عنوان اعتبار صندوق محسوب شود.

با بيان اينكه از سال جاري صد‌درصد وام شهريه از طريق صندوق رفاه تامين مي‌شود، افزود: طي سالهاي گذشته حدود 600 ميليارد تومان به منابع صندوق اضافه شده است كه نزديك به 450 ميليارد تومان آن در بين دانشجويان توزيع شده است.

رييس صندوق رفاه دانشجويان در خاتمه از دانشجوياني كه از صندوق رفاه وام دريافت كرده‌اند خواست كه مبلغ وام شهريه خود را به صورت يكجا پرداخت كنند و در ادامه افزود: همچنين كساني كه متقاضي پرداخت وام به صورت قسطي در 60 ماه هستند، خواهشمنديم كه اقساط خود را به موقع پرداخت كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار