بازدید 39629

نامه‌نگاری رهبرانقلاب و آیت‌الله سیستانی

عصر بود، شیخ اختری از تهران تماس گرفت و تلفنی نامه آیت الله خامنه ای برای آیت الله سیستانی را قرائت کرد و سید «محمدرضا سیستانی» (فرزند حضرت آیت الله سیستانی) کلمه به کلمه آن را یادداشت می کرد.
کد خبر: ۲۴۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴ 08 May 2012
حاج «حامد خفاف» سخنگوی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سید «علی سیستانی» با انتشار کتابی دویست صفحه ای بنام «سفر درمانی آقای سیستانی و بحران نجف»، به زوایای سفر درمانی ایشان به لندن در سال 2004 پرداخته است.

به گزارش شیعه آنلاین، وی در این کتاب که اسناد زیادی را منتشر کرده که به نظر می رسد انتشار برخی از آنها جالب به نظر می رسد. از جمله این اسناد نامه های محرمانه ای بوده که میان رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله سید «علی خامنه ای» و حضرت آیت الله سیستانی رد و بدل شده است.

وی درباره یکی از این اسناد می نویسد: پس از سفر درمانی حضرت آیت الله سیستانی به لندن در سال 2004، آیت الله خامنه ای نامه ای به ایشان (آیت الله سیستانی) نوشت و در آن برای ایشان طلب صحت و عافیت کرد. این نامه توسط شیخ اختری (رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع)) و از طریق تلفن به سید «جواد شهرستانی» (داماد و وکیل حضرت آیت الله سیستانی در ایران) ابلاغ شد تا به آیت الله سیستانی برسد.

تصویر متن نامه رهبر انقلاب اسلامی به آیت الله سیستانی
(دستخط سید جواد شهرستانی)
اما نامه و یا بهتر است بگوییم سند دیگری که در این کتاب منتشر شده، عبارت است از نامه دیگر رهبر انقلاب اسلامی ایران به آیت الله سیستانی در مورد درگیری های نجف که میان نیروهای آمریکایی و نیروهای ارتش دولت عراق از یکسو با نیروهای ارتش المهدی وابسته به جنبش صدر، از سوی دیگر رخ داد. در آن زمان نخست وزیر عراق «أیاد علاوی» بود.

خفاف در این باره می نویسد: عصر بود، شیخ اختری از تهران تماس گرفت و تلفنی نامه آیت الله خامنه ای برای آیت الله سیستانی را قرائت کرد و سید «محمدرضا سیستانی» (فرزند حضرت آیت الله سیستانی) کلمه به کلمه آن را یادداشت می کرد.
 
تصویر متن نامه دیگری از رهبر انقلاب اسلامی به آیت الله سیستانی
(دستخط سید محمدرضا سیستانی)

اما سند و یا نامه سومی که حاج «حامد خفاف» آن را منتشر کرده، پاسخ حضرت آیت الله سیستانی است به نامه حضرت آیت الله خامنه ای. خفاف در این باره می گوید: حضرت آیت الله سیستانی نامه را مطالعه کرد و یک ساعت بعد پاسخ آن را نوشت. سید «محمدرضا سیستانی» با شیخ اختری تماس گرفت و به صورت تلفنی پاسخ نامه را قرائت کرد. شیخ اختری هم کلمه به کلمه آن را نوشت.
 
تصویر متن پاسخ آیت الله سیستانی به نامه رهبر انقلاب اسلامی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل