بازدید 4620
فرمانده نیروی زمینی ارتش:

سطح همکاری ارتش و سپاه افزایش می‌یابد

وی با بیان اینکه ارتباطات میان ارتش و سپاه به صورت آموزشی بوده است، گفت: در سطح رزمایش، کمتر شاهد این ارتباطات بودیم اما در سال گذشته حرکت محدودی را آغاز کردیم و تعدادی از یگان‌های سپاه با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح به صورت می‌ه‌مان در رزمایش ما شرکت کردند.
کد خبر: ۲۴۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷ 07 May 2012
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تعامل میان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «خوب» دانست و گفت: امسال سطح همکاری‌های ارتش و سپاه افزایش می‌یابد و رزمایش مشترکی در سطح لشکر با حضور نیروهای سپاه برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» در گفت‌و‌گوی اختصاصی با ایرنا افزود: هدف از برگزاری این رزمایش مشترک، نزدیکی تاکتیک‌های موجود در ارتش و سپاه به یکدیگر و ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین در سطح رزمایشی است تا بتوان همانند سال‌های دوران دفاع مقدس با اقتدار از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هیچ برنامه خاصی در برگزاری این رزمایش وجود ندارد، تصریح کرد: در این رزمایش بیشتر به دنبال ارتقای سطح وحدت، همدلی و هماهنگی بین نیروهای ارتش و سپاه هستیم.

وی با بیان اینکه ارتباطات میان ارتش و سپاه به صورت آموزشی بوده است، گفت: در سطح رزمایش، کمتر شاهد این ارتباطات بودیم اما در سال گذشته حرکت محدودی را آغاز کردیم و تعدادی از یگان‌های سپاه با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح به صورت می‌ه‌مان در رزمایش ما شرکت کردند.

وی اظهار داشت: بسیاری از دانشجویان ارتش از جمله نیروی زمینی در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های سپاه و همزمان به‌‌ همان میزان یا بیشتر، نیروهای سپاه در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های ارتش تعلیم دیده‌اند.

وی در عین حال یادآور شد: همکاری نیروی زمینی ارتش با سپاه از سال ۱۳۶۰ یعنی پس از آنکه عدم کفایت سیاسی بنی صدر اعلام شد و از کشور فرار کرد، آغاز شده است.

امیر سرتیپ پوردستان اظهار داشت: پس از این زمان بود که نیروهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یکدیگر نزدیک شدند و نخستین عملیات مشترک آن‌ها «فرمانده کل قوا، خمینی روح خدا» بود که با موفقیت برگزار شد.

*** تلاش برای ارتقای تبادلات آموزشی با کشورهای دوست

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره همکاری‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست وهم پیمان نیز گفت: روابط ما با کشورهای خارجی بیشتر در سطح تبادل دانشجو بوده و تلاش این است که از طریق برگزاری همایش‌های مشترک این روابط را ارتقا دهیم.

وی افزود: همچنین درصدد هستیم از طریق برگزاری این همایش‌ها، تبادل آموزشی فیمابین را ارتقا دهیم و در سطح رزمایش‌ها، تبادل یگان داشته باشیم یا آنکه حداقل ناظرینی فرستاده شود و در مرحله بعدی، یگان مبادله کنیم و در رزمایش‌های مشترک شرکت کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان