بازدید 71042

چرا امارات از ایران می‌ترسد؟

رمان «سقوط 79» نیز که در اواسط دهه هفتاد میلادی منتشر شد، در صدد القای چنین تفکری بود. در این رمان، آمریکا کشورهای عربی را در چند قدمی یک فاجعه بزرگ نجات می‌دهد و هواپیماهای آمریکایی با بمباران نیروگاه اتمی بوشهر، جهان را از دست کشوری بلند پرواز نجات می‌دهند!
کد خبر: ۲۴۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳ 06 May 2012
امارات متحده عربی، همان گونه که از نامش پیداست، تشکیل می‌شود از چند امارت کوچک که عده‌ای از شیوخ عرب که پیشتر دزدهای کوچک دریایی منطقه بودند، بر آن حکومت می‌کنند. سیستم اداری و سیاسی این کشور فدرال است و هر کدام از ایالات یا امارات آن، دارای اختیارات گسترده‌ای در اداره امور داخلی خود هستند.

بنا به گزارش «تابناک»، در این میان، شیخ شارجه به صورت سنتی دارای نفوذ بسیاری نسبت به بقیه است که طبعا مورد پسند دیگر شیوخ نیست. کلیت این کشور مجمع الجزایری از نظر ژئوپلتیکی بسیار آسیب‌پذیر بوده و منابع قدرتی چون جمعیت، جغرافیا، حاکمیت ـ به واسطه محدود شدن آن از طریق سیستم فدرالی ـ ندارند.

از سوی دیگر، اختلافات درونی این شیوخ با یکدیگر هر گونه وحدت در میان کشور را خدشه‌دار کرده است که از ضعف‌های بزرگ امارات متحده عربی به شمار می‌رود.

این شرایط، زمینه را برای متزلزل بودن قدرت ملی فراهم آورده که البته دولت امارات برای جبران آن، برخی شیوه‌ها در پیش گرفته است. این دولت برای جبران ضعف ناشی از نبود «منابع قدرت»، پیمان‌های سیاسی و اقتصادی مهمی با قدرت‌های فرامنطقه‌ای از جمله ایالات متحده آمریکا بسته، تا جایی که آثار این پیمان‌ها، امارات را به یک کشور وابسته تقلیل داده است.

اما این همه آن چیزی نبود که بتواند امارات را در برابر اختلافات شدید درونی بیمه کند. این کشور پیش از هر چیز به نوعی از اتحاد در برابر دیگری و دشمنی مشترک که هر آن ممکن است باعث نابودی آن شود، نیاز داشت.

بر این اساس بود که غیریت‌سازی هویتی دولت امارات در برابر یک کشور قدرتمند و پهناور در شمال خلیج فارس شکل گرفت. در این شکل از گفتمان‌سازی، ایران یک «دگر» سیاسی و هویتی تعریف شد که نه تنها در صدد تسخیر نظامی و سیاسی این کشور است، بلکه چنین مطامعی را در برابر دیگر کشورهای عربی در سر می‌پروراند.

این فرآیند غیریت‌سازی در حالی شکل می‌گرفت که ایرانی‌ها در پی چنین رویاهایی نبودند. اما آنچه واقعیت داشت، شکل‌گیری چنین تصوری در ذهن نخبگان عرب، به ویژه نخبگان امارات بود. به این ترتیب، اماراتی‌‌‌ها می‌توانستند با بزرگنمایی دشمنی از بیرون در مواقع ضروری، وحدت داخلی مورد نیاز را در میان شیخ‌نشین‌ها تضمین کنند.

هنگامی که دیک چینی در سال 2004 گفتت، ایرانی‌ها در صدد احیای امپراتوری باستانی خود از راه تسخیر کشورهای نفت‌خیز جنوب خلیج فارس هستند، بسیاری از ایرانی‌ها شگفت زده شدند، زیرا چنین رویایی نه در خاطره جمعی ایرانی‌ها ما‌به‌ازا دارد و نه چنین روحیه یا علاقه‌ای در میان این ملت هست؛ اما با نگاهی به هویت‌سازی و برنامه ریزی‌های هویتی دولت امارات، می‌توان پی برد که تصورات نادرست دیک چینی چگونه شکل گرفت.

رمان «سقوط 79» نیز که در اواسط دهه هفتاد میلادی منتشر شد، در صدد القای چنین تفکری بود. در این رمان، آمریکا کشورهای عربی را در چند قدمی یک فاجعه بزرگ نجات می‌دهد و هواپیماهای آمریکایی با بمباران نیروگاه اتمی بوشهر جهان را از دست کشوری بلند پرواز نجات می‌دهند!

نویسنده یهودی این رمان، چندین بار در کتاب اشاره دارد که ایرانی‌ها می‌کوشند، امپراتوری پارس را احیا کنند و در صدد تسخیر حوزه‌های نفت‌خیز عربی هستند؛ یعنی همان تصور نابجایی که نویسندگان و روزنامه‌نگاران امارات، قطر، کویت عربستان و... دوست دارند آن را بشنوند و درباره آن سخن بگویند تا ایده‌های قدیمی پان‌عربیسم را تقویت یا بازتولید کنند.

بنا بر این گزارش، تلاش‌های ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، این توهم را در کشورهای عربی دامن می‌زد که ایران برای دستیابی و تسخیر این کشورها، در حال مسلح شدن بوده و استقلال آنها رو به خطر است.

به این ترتیب امارات پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی را از درون برای حفظ وحدت و همگرایی شیوخ پیش می‌برد و از سوی دیگر، با دادن پایگاه‌های نظامی به نیروهای خارجی برای مقابله با دشمن تعریف شده، وابستگی خود را افزایش می‌دهد که در بلند مدت موجب محو آبروی بین‌المللی خود خواهد شد.

در پایان باید گفت، امارات و دولت‌های حاشیه خلیج‌فارس، دروغ و توهمی را که خود آن را تولید کرده بودند، باور داشته و برای حفظ استقلال و حاکمیت خود در برابر «دگری» به نام ایران به سوی دولتی پناه بردند که از این وضعیت بیشترین بهره را برده و استقلال این کشورها را از میان برداشته و با ایجاد پایگاه‌های نظامی متعدد و نفوذ در ارکان دولت‌های عربی، آنها را تبدیل به ابزار فشار خود کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۸۶
انتشار یافته: ۵۵
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.
ما ایرانی ها ترسی از امارات و بزرگتر هاشون هم نداریم
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
بحث ترس نیست، بحث توهم ترس است و در این توهم هدف فروش اسلحه توسط غرب فراهم می شود.
رضا
| Germany |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
اگر تو میدونستی f22 یعنی چی هیچ وقت این حرف رو نمیزدی. مشکل شما اینه که فکر میکنید هنوز جنگ مثل بیست سال پیش هست که یه کلاش بگیرید دستتون و یا علی مدد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
در پاسخ به رضا :
اگه قدرت برتر رو فقط خدا می دونستی هیچ وقت از f22 نمی ترسیدی.برای جنگیدن به همون کلاش هم نیازی نیست فقط یا علی مدد کفایت میکنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
f22 ...
عزیزم! کار اصلا به اونجاها نمیرسه ، به شهاب3 هم نیازی نیست...
شهاب1 و2 اونجا رو با خاک یکسان میکنه
رضاخان! مطمئنا تو از جنگنده f14 هیچی نمیدونی...جنگنده ی رویایی آمریکا...
تازه اونها خلبانهای فرانسوی دارن که اصلا بهشون اعتمادی نیست
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
F22 خنده داره همچین میگه !!!f22 بد نیست یه چندتایی از این اسباب بازی های تبلیغاتی رو مرزای ایران پرواز کنن تا مثل یه گنجشک مرده بگیریمشون کلکسیون هلیکوپتر RH3D طبس بهپاد RQ-170 اخرشم F22 و بماند انواع بمب های شیمیای میکروبی و موشکهاو سلاح های ریزو درشت بازم نام باید برد ؟
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
در پاسخ به آقا رضاي عزيز مي گويم كه در جنگ هشت ساله ما هر روز دشمن سلاحهاي جديدي وارد مي كرد اما در نهايت به ذلت كشيده شد. شما از قدرت f22 گفته ايد من نمي دانم f22 چه نوع وسيله اي است اما اين را مي دانم كه نسبت به ساير هواپيماهاي گروه اف از سرعت بيشتري برخوردار است، رادار گريزي بيشتري دارد و شايد شاهكار شركت مارتين لاكهيد باشد اما اين هواپيما بيشتر براي حفظ برتري هوايي به كار مي رود و با توجه به قيمت 155000000 دلاري آن براي اهداف نزديك كمتر به كار مي رود و به جاي آن از اف 18 و اف 15 يا 16 استفاده مي شود .حرف نهايي من اين است كه اين مردم در مقابل چنين سلاحهايي قبلا امتحان خود را پس داده اند شما هم نگران نباشيد. ارادتمند شما
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
رضا جان توری میگی اف 22 که هرکی ندونه فکر میکنه از فضا اومده این هواپیما هم ساخت همون کشوره که چند ماه پیش ارکیو 170 اش توسط ایرانی ها با کمترین خسارت به غنیمت گرفته شد.اگه شما منابعت رسانه ها و مقالات غربی درباره سلاح است که سخت به گمراهی رفته ای چرا که هدف انها هم دقیقا این است که شما رو از فناوری و سلاح هاشون بترسونند تا هیچوقت اراده ایستادن در مقابلشون نداشته باشی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
f22 واسه نبرد هوایی هست. امارات هم هیچوقت قدرت اینو نداره که هواپیماهاش رو تو جنگ احتمالی از فرودگاه‌هاش بلند کنه.
ولي ما بايد امپراتوري اسلامي ايراني را به پا كنيم ومطمئن باشيد خواهيم كرد آق تعارف نداريم با زور ايران را غربي ها تكه تكه كردنند وما بايد ايران را به مرز هاي قدیم برگردانيم
ما هم باید با روحیه تسخیر و تهاجمی با دنیا برخورد کنیم
سیستم تدافعی فایده ندارد
همچنان که در بازی فوتبال تیمهایی که به دفاع رو می اورند احتمال شکستشان بیشتر است
سیستم تهاجمی با حفظ دفاع بدون نیاز به هافبک
کشورهای عربی به نظر من دارای ای کیو بالاتر از ایرانیها هستند
اگر تفکر تهاجمی عربها ا ما هم داشته باشیم
دیگر امارات چه غلطی میتواند بکند؟
امت اسلام امت واحده است و هر گونه ملی گرایی افراطی مخالف با روح اسلام است .رو آوردن به اخلاق کریمه دینی درمان این گونه نزاع ها دانسته می شود.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
در تائید حرف آقا جواد : خداوند در قرآن میفرماید ما شما را در زبان و رنگ متفاوت آفریدیم تا شما را بیازماییم، در حالی که همه شما از یک پدر و مادر آفریدیم.
ای آقا خوبه که شما خودتان می گویید که اینها یک مشت دزد دریایی بودند که تبدیل به شیوخ شدند دیگر چه انتظاری از این آدمها می شود داشت ...
صدام که خودشو ابرقدرت عربها میدونست هیچ غلطی نتونست بکنه این مفت خورها که جای خودش داره
خیلی زیبا بود....اما تدبیر چیست؟
اگر امارات از ايران ميترسيد، خلاف رويه فعلي موضع گيري ميكرد.
این بهترین نقدی است که درباره تحریک احساسات ایرانی ها و اعراب در یک سایت میخوانم. به نظر من هم دامن زدن به این قضایا فقط در جهت منافع غربیها و مخصوصا آمریکا در منطقه است و متاسفانه با تحریک احساسات جوانان ایرانی این روزها من شاهد هستم در سایت YAHOO MAKTOOB ایرانیهای عزیز فقط فحش و ناسزا هست که نثار اعراب میکنند در حالی که این سایت ها فرصت خوبی هست برای حتی تغییر نگرش همسایه ها نسبت به ما و نسبت به دشمن مشترک.
آقا جان چرا اینقدر تعصبی با مساله برخورد می کنید! این مسائل از طریق گفتگو و قوانین مرتبط با حقوق دریاها قابل حل است نه از طریق توهین و افترا (مثل دزدان کوچک خطاب کردن اماراتی ها). ضمن اینکه یادمان باشد امارات آنقدر هم که شماره می گویید کوچک و بی اهیمت نیست اگر بی اهمیت بود که این 500000 نفر ایرانی نمی رفتند در آنجا سرمایه گذاری کنند!
عکسی که در تیتر گذاشته اید خیلی جالب و قابل تامل هست.
ترکیب رنگ سبز برای ایران عزیز و سفید برای خلیج تا ابد فارس و قرمز برای امارات کوچک!!! این سه رنگ پرچم مقدس ایران اسلامی را تداعی می کند و نا خودآگاه کل کشور امارات را هم بخشی بسیار کوچک از ایران میداند. واقعا جالب بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
آفرین! چه دقتی!
مثل اين بود كه بگي چرا مورچه از فيل ميترسد خوب چرا نترسد؟؟؟؟؟؟؟
رمان را درست نخوانده اید یا درست خلاصه نکرده اید. در رمان هیچ نیروگاه اتمی در کار نیست بلکه پس از حمله اتمی تخیلی شاه سابق به حاشیه جنوبی خلیج فارس، در اثر حمله تلافی جویانه آمریکا به پایگاه هوایی ایران چند بمب باقی مانده منفجر می شوند.
در این رمان هم حاشیه جنوب خلیج فارس و هم حاشیه شمالی در اثر انفجار اتمی کبالت به مدت بیش از 40 سال غیر قابل بهره برداری می شود و اقتصاد و صنعت جهان در اثر عدم دسترسی به نفت سقوط می کند.
امارات متحده عربی کجاش مجمع الجزایر است این کشور از هفت شیخ نشین در یک پهنه جغرافیایی شکل گرفته
تدبیرایران برای دفع ایران هراسی که غرب خیلی تلاش داردکه توسعه وترویج دهدوتا حدودزیادی نیزدراجرای این طرح موفق است باید در داخل حکومت ایران طراحی شودو مسئولین ذیربط درصددخنثی نمودن آن باشند ایران بایدضمن قدرتمندنمودن فزاینده خودبه اعراب وکشورهای منطقه بفهماندکه بابادشمن مانیستیم بلکه آنهایی هستندکه ازغرب وبیگانگان آمده اندوشما نیز به آنهابه اشتباه اعتمادکرده ایدحالاچطور؟این ازوظایف متخصصان ذیربط سیاسی میباشد وبنده مطمئنم ایران دراین راه بکمک خدا موفق خواهدشدوتوطئه های دشمنان اسلام رابخودشان برخواهدگرداندوعلی الله فلیتوکل المومنون
وقتی ما به تمامیت ارضی کشورهایی که روزی جزء خاک ایران بودن احترام می ذاریم، آنها هم باید این حداقلها را رعایت کنن. واشتباه صدام حسین را تکرار نکنن. خلیج پارس همیشه پارس هست تا ایرونی زندس و بو موسی هم مثه بوشهر همیشه به سرزمین مادر متصل خواهد بود.
فقط به هوش باشیم
ابوموسی در خطره
فقط حرف حرف حرف دریغ از یه ذره عکس العمل بابا شما هم از خودتون یه عکس العملی نشون بدید چقدر سکوت انقدر میشینم و نگاه میکنیم تا وقتی کار از کار گذشت اونوقت به فکر انتقام می افتیم که دیگه فایده نداره ما باید کاری کنیم که این قائله در نطفه خفه بشه و دیگه هیچ کدومشون جرآت سربلند کردن نداشته باشن
خیلی ببخشید اگه امارات امارات شده از صدقه سر کشور ایرانه
که از اب گل الوده تحریمها استفاده کرد ونقش یک دلالو برای ما ایرانیها بازی کرد حالا هم دیر نشده ایران کلیه تجارشو از اون کشور فرا بخونه
اونوقت می بینید به چه روزی گرفتار می شه
چون به نظر من او با دکنک شده که با یک تلنگر میترکه
متاسفم که فقط به اعراب حساس هستید ولی هیچ جا اشاره نمیکنید که اولین بار انگلیس خبیث نام خلیج فارس را مجعول کرد بعد اعراب گستاخ بعد اسراییل ملعون و در آخر شیطان بزرگ ا م ر ی ک ا
مردم ایران با هم فوت کنند امارات را باد میبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
ما مردم ایران باید کارکنیم تا هیچکس نتونه تکونمون بده ونیازی به فوت کردن هم نیست
کار و تلاش همه چیز را به نفع شخص تلاشگر عوض میکنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
من حوصله فوت کردن ندارم
ایران بیشترین رابطه تجاری رو در دنیا با امارات داره با بزرگ کردن اختلافات این دست کشوری که ضرر اقتصادی میکنه ایران هست. اگر جنگ بین دو کشور اسلامی راه بیفتد باز شرایط 8 سال جنگ با عراق پیش می اید اگر هم جنگ نشود اعتبار ایران از جانب بزرگترین شریک خود کاهش می یابد و تنش باعث کاهش روابط اقتصادی می شود. این بخشی از سیاست آمریکا در به زانو در آوردن ملت ایران هست. دیگر نیاز به دخالت اسراییل و آمریکا هم نیست. بازار اسلحه این کشورها هم داغ می شود. هدف آمریکا ایجاد اختلافات شدید بین ایران و همسایه هاست تا جنگ در منطقه بوجود بیاد آخر سر هم آمریکا به عنوان ناجی پا به صحنه می گذارد. در این بازی ایران باید مراقب سرزمین و خاک خودش هم باشه چون تمام همسایه های ما طمع خاک ایران رو دارن از ترکیه آذربایجان کردهای منطقه پ ک ک تا در جنوب اعراب. هر جنگی هم در ایران اتفاق بیفته ممکنه درگیریهای داخلی رو هم تشدید کنه .
آمریکا تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی در ایران باشه آرام نمیشه.
این منطقه در آینده ای که آمریکا برای خودش ترسیم کرده نجات دهنده اقتصاد غرب هست الان فقط ایران مشکل منطقه است.
روسای قبایل امارات و امریکاییها به خوبی میدانند که ایران چنین اهدافی را دنبال نمیکند. اما باید مردم فریبی کرد تا بتوان بر آنها حکومت کرد و برای باقی بودن بر حکومت دلارهای نفتی را به جیب دلالان و تولید کنندگان سلاحها ریخت . اینها واقعیتهای دردناک منطقه خلیج فارس است .وقتی ایران میگوید نیروی خارجی عامل تفرقه در منطقه است بیراه نیست.این غربیها حتی یک قدم بدون مطامع مادی طولانی مدت برای هیچ کشوری برنمیدارند. این را مردم منطقه باید درک کنند.
کشورهای عربی اگه می توانند امریکایی هارا از کشورشان بیرون کنند فعلا از ترس امریکاییها سرانشان شب درست نمی خوابند مبادا صبح بلند بشوند ببینند یکی دیگر از عمو زادگان جایشان را گرفته اند ما هم بلدیم چگونه نرم افزاری حالشان را بگیریم فعلا نیازی به سخت افزار نیست بد بخت ها بزار ازاین منجلاب امریکایی هابیرون بیایند که از ترس ما به انها پناه اورده انداینقدر راه هست بموقع نشانشان میدهیم
نگاه کنید ببینید که امریکا چه جوری بدون اینکه بگه میخوام جایی رو بگیرم چه کشورهای رو اشغال کرده اون کسایی که همیشه حرف از گرفتن کشوری رو دارن همیشه در حد یک حرف باقی میمونه.اسراییل ببین 30 ساله میگه مخوام به ایران حمله کنم هنوز که هنوزه میخواد حمله کنه رابطه هارت و پورت کردن با عمل کردن یک رابطه عکس دارد
امارات توان حمله به ایران را ندارد مطمئن باشید
اگر مردم ما درست فکر کنند نتایج درست تری از عمل خود میگیرند.
مشکل ما اعراب و امارات و چند کشور کوچک حاشیه خلیج تا ابد فارس نیست، آنها از دید بسیاری از ایرانیان توانی برای ابراز وجود ندارند. مشکل اصلی ما، آمریکا و انگلیس است و بس. این دو هستند که در هر معرکه ای وجود دارند و از خود ابراز سیاست و قدرت میکنند. ما باید با علم و پیشرفت و سیاست منطقی و حساب شده پوزه ی این دو را به خاک بمالیم و نه کشورک های کوچک و ناچیز را..!
دنیای امروز رو با مرزهای فکری و عقیده ای و فرهنگی میشناسن اگر امروز اعراب بتونن نام خلیج فارس رو حذف بکنن یعنی کاری رو که صدام براش هشت سال جنگید رو انجام دادن و دولت مردان ما دیگه باید بگن شکست خوردیم امروز اعراب با خریدن سهام گوگل تویتر فیس بوک دارن از طریق اینها خواسته هاشون رو بیان میکنن گوگل اسم خلیج فارس رو حذف میکنه اونها دارن تو صحنه جهانی برای دیدگاهاشون حرکت میکنن ولی ما دنبال لایحه دادن تبدیل بوموسی به استان هستیم این کار خوبه ولی در کنار کارهای بین المللی دریغ از یه ساماندهی یک کار که بشه با اون توی فضای اینترنت یه حرکت مثبت انجام داد ما باید یه برنامه جدید و خوب البته صحیح رو شروع بکنن و از هر وسیله ای برای به اهدافمون استفاده کنیم مثلا میتونیم یه فیلم درست کنیم که بن لادن داره خلیج فارس رو با اسم خلیج عربی بیان میکنه دریای مدیترانه رو به خاطر کشورهای عرب جنوب اون رو به اسم دریای عرب میخونه اسپانیا رو به اسم اندلس بیان میکنه میتونیم کنار اون تعداد نفرات که بن لادن کشته رو هم بگیم تو امریکا یا اروپا بگیم که عربها حمایت مالی میکردن از بن لادن و با استفاده از اون دنبال هدف هاشون بودن امروز هم با خرید سهام رسانه ها و سایت ها میخوان دوباره مواضع افراطی رو راه اندازی کنن و استفاده های دیگه
تمام منابع موجود در امارات برای ایران آنقدر ناچیز است که ما روزانه بدلیل عدم مدیریت درست بیش از آن را از دست میدهیم ضمن اینکه داشتن یا نداشتن سرزمین امارات برای ایرانی آباد هیچ ارزش سیاسی و ژئوپولیتکی نداره که بخواهیم حتی صفحات روزنامه هایمان برایش هزینه کنیم حتی خاک این سرزمین آنقدر بیخاصیت است که پرنده ها هم آنجا نمیروند آنوقت آیا این کشور برای ما ارزشی دارد بخواهیم هر دوطرف رگ گردنهایمان را برای هم باد کنیم؟تمام این کارها باعث شده که صهیونیزم ها از این دوری بیشترین بهره را ببرند ،بله اگر ما فوت کنیم امارات را باد میبرد اما آیا لازمه که به خودمان زور بیاریم؟اگر ما رابطه درستی در منطقه با همه داشته باشیم و سکان روابط خارجی امان نیز هماهنگ باشه و هر گروهی ساز خودشو نزنه مطمئن باشید نیاز به اینکارها نخواهد بود و ما باید انرژی خود را صرف کارهائی کنیم که حداقل دارای اهمیت باشند،این را هم بدانید که هیچ کش ور عربی به خودش اجازه نمیدهد که به ایران تعرض کند و این عکس العمل های ما اگر نسنجیده باشد باعث میشود ایران هراسی که غرب تبلیغ میکند تاثیر خودش را برای آنان بگذارد و به نفع غرب تمام شود ما باید از آب به آسیاب ریختن غرب جلوگیری کنیم و بس
با عرض سلام و احترام
نکته ای که د تحلیل شماحائز کمال اهمیته اینه که . مشخص نیست ،تحلیلتون سیاسیه ،جامعه شناختیه ، و یا تاریخی . این که ما در هیچ اتحادیه ای موثر در زمینه امنیتی و نظامی موثر نیستیم یک ضغفه . اینکه ما در تعریف منافع ملی مان ایدئو لوژک برخورد می کنیم یکه ضعفه . اینکه کشوری بی هویت و بی تاریخ با گستاخی در مورد ریس جمهورو سرزمین ایران حرف می زنه یک ضعفه . مشکل ما جنگده یا سرمایه و یا حجم تجارت نیست . مشکل وزن حقیقی ایرانه که باید خودشو پیدا کنه و متناسب با ارزشهای انقلابی و ایرانی و اسلامی نقش آفرینی کنه
در جواب همه عزیزان..من نمیدانم به راستی ما در چه خواب زمستانی فرو رفتیم و تا حرفی زده میشه خودمان را با این دو سه تا شیخ نشیم مقایسه میکنیم. آیا به راستی ایران بزرگ بدینگونه مقایسه شود..؟ یا اینان در حد مقایسه با کشور ما هستند.؟ اگر مقایسه ای باید صورت بگیرد حداقل باید ایران را با آلمان...و آمریکا قیاس بگیریم و پی به ضعف های خود بریم.
ما ایرانی ها عادت داریم وقتی که کار از کار گذشت دست به کار میشیم
مردم ایران برای زره زره ی این خاک خون های بساری دادند و باید از ما بترسند چون ما مردم ایرانیم
هيچ وقت دشمن خود را خام و كوچك تصور نگنيد. امروز در دنيا مردم امارات در اكثر ارزشهاي مشترك بشري از مردم ايران بالاتر شناخته مي شوند
توجه تان را به این شعر زیبا جلب می کنم :
بندرعباس بندرعباس بندرعباس ایهاالناس...
بر سر تنب بزرگ و کوچیکو ابوموسی چرا دعواست؟
این خونه اجدادی ماست...یه تیکه از آبادی ماست..یه قطره آب یه ذره خاکش مهریه مادری ماست.
خلیج فارس و بحر عمان... راه بزرگ آبی ماست.
ما با کسی کاری نداریم ... سرود آزادگی ماست.
اما اگه یکی تو دنیا سدی بر آسایش ماشه...هر کدوم از بچه های ما هزار تا جنگنده باهاشه
بندرعباس بندرعباس بندرعباس ایهاالناس...
بر سر تنب بزرگ و کوچیکو ابوموسی چرا دعواست؟
امیر نشینان خلیجی مردم پاک و ساده بودند
فکر تصرف اگه حالا دارند....تاریخ ایران رو باور ندارند!
تفدیم به همه بچه های بندرعباس و خوزستان
با سلام و خسته ‌نباشيد
عزيزان من اصلا اشتباه نكنيد اگر آمريكا هر لحظه‌ به اين نتيجه برسد كه اگر به ايران حمله كند پيروز مي‌شود حتي يك لحظه هم مجال و امان نمي‌دهد و همان لحظه حمله را شروع مي‌كند و تنها دليلي كه آمريكا از حمله به ايران امتناع مي‌كند و حتي مانع حمله اسرائيل به ايران مي‌شود به خاطر اين است كه به خوبي مي‌داند كه شروع كننده جنگ آنها هستند ولي نمي‌دانند تمام كننده جنگ چه كسي خواهد بود و به اين خاطر است كه با ايران رودررو نمي‌شوند. شما فكر نكنيد كه آمريكا نمي‌خواهد با ايران درگير شود و به ملت ايران دلش مي‌سوزد نه فقط و فقط به اين خاطر است كه مطمئن نيست كه اگر جنگ را شروع كنند پيروز خواهند شد.
اگر قوي باشيم، اختلاف نداشته باشيم، جوانان ما دچار فساد و انحراف نباشند، بيكار نداشته باشيم، خود مان را باور داشته باشيم، فقط به خدا توكل كنيم، امارات كه هيچ امريكا هم همچنان غلطي نمي تواند بكند...
سلام.من خواهش مي كنم اين بحث هارو كنار بذاريد چون ما نيرو هاي كار آمدي داريم كه از وجب به وجب خاك مون دفاع مي كنن فقط يه فكري به حال گروني بكنيد گوجه فرنگي 4000 هزار تومن شده.
اون اقای که گفتند اف 22 فکر کنم که فراموش کردند ان اف 22 ها به بابایی ها و دوران ها و . .. احتیاج دارند که اصلا در کشورهای عربی از این خبرها نیست به گفته مسئولان غربی اصلا عربها نمی توانند از سلاح هاشان استفاده کنند انها فقط دارند برای سرپا نگه داشتن کارخانه های غربی از کشورهای سلطه گر سلاح می خرند فقط جنگ عراق و کویت را در نظر بگیرید که در یک ساعت کویت فتح شد و ان همه سلاح و به دردش هم نخورد
حاكمان ابوظبي و شارجه و شيخ محمد در دبي بايد نگاهي به تاريخ بياندازند و صدام متجاوز و فريب خورده بيگانه درس عبرتي براي آنها باشد.آنها بايد به نقش موثري كه ايرانيان در رشد و توسعه اقتصاديشان نيز داشته اند توجه كنند.
مگه ايران لولو است كه امارات از او بترسد مردان حسابي چرا اينقدر خودتان ايران هراسي را ترويج ميكنيد جدا خيلي بيكاريد
احیای مرزهای باستانی ایران که جزء حقوق حقیقی ملت ابران است . هرچند امروز به جهاتی برای ما این امر امکان پذیر نیست . ضمن اینکه مرزهای گسترده ایران باستان تا اواسط سلسله قاجار با کمی تغییر همان بوده یک به واز آن زمان از آن کاسته شده یعنی چیزی نزدیک 2400سال مالکیت . ضمن اینکه مرزهای ما نه بخواست مردم که بخاطر تضعیف نمودن ایران و ترس از ایران بزرگ و یا بزرگتر موجب شد تا روسها و سپس انگلیسها بخشهای وسیعی از ایران را جدا کنند. حتی در پایان جنگ جهانی اول هیئتی از ایران به کنفرانس صلح ورسای رفت و نسبت به بازگرداندن مرزها بویژه مرزهای شرقی تلاش نمود که غربیها با کمال بی احترامی هیئت ایرانی را اخراج کردند. بنابراین خود غربیها می دانند که با ما چه کرده اند، ولی متاسفانه خود ما ژست می گیریم و سعی می کنیم خودمان را مثلا بی ادعا نشان دهیم . درحالیکه می بینیم کشوری که فاقد اصالت است ، مدعی ست . اتفاقا ما طلب کاریم چون حق و حقوق مان را پایمال کرده اند و ما با فروتنی کاذب و از این دست کارها باعث می شویم حتی آنها جلوتر هم بیایند. ما حق نداریم از دانش و فن آوری هسته ای برخوردار شویم و اگر می توانستند حق نداشتیم صنعت ملی نفت داشته باشیم . هر دولت دست نشانده ای را در منطقه علیه ایران و مذهب شیعه بر پا و تقویت کرده و می کنند. اتفاقا راه درست ایستادگی ، در برابر آنها و عوامل آنها است ، نه کوتا آمدن و عقب نشینی کردن . انها اگر بتوانند داخل خانه مردم ایران هم می آیند. نمونه آن حمله نافرجام طبس و جنگ تحمیلی و ترور ها و حمایت از یک مشت جنایتکار امثال ریگی ها و رجوی ها ست . اینکه این رمان از بیخ و بن چرت است پذیرفتنی و موضوعی دیگر است و اظهار نظر برخی هم میهنان عزیز که از روی صلح جویی و مرام ایرانی است این شائبه را ایجاد می کند که باید کمی آرام و معتدل و درصورت لزوم با قدرتهای زور گو کنار باییم ، حال به هر قیمتی . انشاا... کشور و ملت ایران اسلامی همیشه مورد پشتیبانی خداوند سبحان باشند.
آقا من میگم اصلا اینا در حد و اندازه ای نیستن که ما بخوایم در موردشون وقت بذاریم و حرف بزنیم و چپ و راست مطرح کردن امارات باعث این میشه که فکر کنن ما از اونا ترسیدم .
من تو ذهنم اینه که ایران مثه یه مرد بالغ به جهت خیلی چیزها است و یه بچه (امارات)اومده واسه این مرد بالغ و قوی شاخ و شونه میکشه...اصلا توجه بیش از حد به این مطلب و انتشار اون نتیجه منفی واسه ما داره...بذارین بچه اینقد فک بزنه تا خوابش بگیره..فردا مدرسه داره خواب میمونه...به افتخار هر چی ایرانیه....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل