بازدید 23426

شبکه الجزیره قطر در معرض تعطیلی قرار گرفت

شبکه الجزیره وارد بحران جدیدی شده است. این بحران در این مرحله از پاریس، مسکو، ریاض و افغانستان، این شبکه خبری قطری را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۲۴۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵ 05 May 2012
با استعفای شمار دیگری از کارکنان و خبرنگاران شبکه خبری الجزیره، بار دیگر این شبکه خبری، وارد بحران تازه‌ای شد.

به گزارش «صفحه عربی تابناک»، صبح امروز، رسانه‌های جهان عرب از استعفای پنج خبرنگار دیگر شبکه خبری الجزیره قطر خبر دادند.

این رسانه‌های عرب زبان، علت استعفای این پنج نیروی الجزیره را یکجانبه‌گرایی این شبکه در رخدادهای سوریه عنوان کردند.

گفته می‌شود، این پنج نفر عبارتند از: «محمد حسن» خبرنگار الجزیره در مسکو (روسیه)، «زیاد طروش» مدیر دفتر الجزیره در پاریس (فرانسه)، «ماجد الحجیلان» مدیر دفتر الجزیره در ریاض (عربستان)، «أبوبکر یونس» و «ولی الله شاهین» دو خبرنگار این شبکه در افغانستان.

گفتنی است، این پنج خبرنگار مستعفی الجزیره، نخستین گروه از نیروهای این شبکه نیستند که از سمت خود استعفا می‌دهند، چرا که پیش از این نیز «غسان بن جدو»، رئیس دفتر سابق الجزیره در بیروت لبنان و تهران و «علی ‌هاشم» خبرنگار این شبکه در لبنان نیز از سمت خود کناره‌گیری کرده بودند.

در همین حال، کارشناسان مسائل رسانه ای جهان عرب پیش‌بینی کرده‌اند، با توجه به افزایش موج گسترده استعفای نیروهای الجزیره، این شبکه در آینده‌ای نزدیک با کمبود شدید نیرو و یا حتی تعطیلی کامل روبه‌رو شود.

این کارشناسان رسانه‌ای بر این باورند که حتی اگر شبکه خبری الجزیره نیز کاملا فعالیت خود را متوقف نکند، بی‌گمان با توجه به از دست دادن نیروهای حرفه‌ای خود، به شبکه‌ای ضعیف تبدیل خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۱
دلت خوش! کي بود که گفت:
حسود هرگز نياسود
انشالله به قوه الهی نابود خواهد شد
مدت زيادي است كه اين شبكه از رديف شبكه‌هاي حرفه‌اي خارج شده است و اين استعفاها نيز در همين راستا شكل گرفته است. ارائه اخبار يك سويه و تحليل‌هاي نادرست و رفتارهاي غيرحرفه‌اي، اين شبكه را تا حدّي تنزل داده كه اصلا نمي‌توان به اخبار آن اعتماد كرد.
متاسفانه تعداد زیادی از خبرنگاران این شبکه جاسوسان حرفه ای هستند که از سوی سرویس های اطلاعاتی غرب و رزیم صهیونیستی به کار گمارده شد ه اند و جهت خبری انها از سوی این سرویس ها تعیین می شود.
این چرت وپرتها چیه
نیت راه اندازی این شبکه از همان شروع کارش ایجاد تفرقه و دعوا بین کشورهای خاورمیانه بوده و هنوز هم ادامه دارد. ضمنا از نوادگان بی بی سی هم میباشد .یادمه این شبکه بن لادن رو تا حد یک اسطوره بالا برد و صدام را نیز یک قهرمان معرفی کرده بود ولی همش تبلیغات بود برای شعله ور شدن بیشتر اتش جنگ .
اصلا این مطلب رو قبول ندارم. مطمئنم حتی اگه رژیم قطر سرنگون هم بشه شبکه الجزیره از بین نخواهد رفت. شبکه الجزیره بخشی از زنجیره رسانه های سلطه با هدف تاثیرگذاری بر افکارعمومی اعراب است که خیلی هم موفق بوده.
این هم از پوشش «بی‌طرفانه» وقایع سوریه.
باطلاع میرسانم شبکه خبری الجزیره کاملا فعالیت خود را متوقف کرد بعلت نبود نیروهای حرفه ای فعلا تنها آگاهیهای در خواست نیرو دارد پخش میشود
الحمدالله رب العالیمن
همون تعطیل بشه بهتره
یعنی این شبکه کلاً 5-6 نفر پرسنل داشته که داره تعطیل می شه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان