بازدید 13018

برخورد با سایتهای کلیکی

کد خبر: ۲۴۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶ 05 May 2012
دستگیری دانشجوی فروشنده فیلم های مستهجن، برخورد با سایت های کلیکی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی مهمترین اخبار پلیس فتا است.

به گزارش مهر، سرگرد رجبلی در مورد این پرونده گفت: با شکایت زن جوانی مبنی بر تهدید و انتشار تصاویرش در اینترنت، ﻤﺄموران بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند. براساس اظهارات شاکی ،چندی پیش فردی با وی تماس گرفته و بیان داشته تعداد زیادی از فیلم‌ها و عکس‌های شخصی او را در اختیار دارد و در صورتی که در خواست‌هایش را انجام ندهد تمامی این تصاویر را در اینترنت منتشر می‌ کند. و پس از مدتی مشخص گردید که متهم تعدادی عکس از شاکیه در وبلاگش قرار داده.

وی ادامه داد:طی بررسی‌های فنی تخصصی کارشناسان این یگان و رصد فضای مجازی و بازبینی وبلاگ مورد نظر نهایتاً متهم که ساکن استان مرکزی بودد، شناسایی و طی عملیاتی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص هشدار داد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، شامل تغییر یا تحریف و انتشار فیلم یا تصویر خصوصی و خانوادگی افراد بدون رضایت آنها به قصد کلاهبرداری یا اخاذی و یا تشویش اذهان عمومی جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن برخوردی قاطع وقانونی می کند.

این معاونت از مردم خواست تا تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را در اینترنت به اشتراک نگذاشته و در صورت عضویت در شبکه‌های اجتماعی نسبت به تنظیم محرمانگی آن هشیار باشند. ضمن اینکه در صورت امکان اطلاعات خصوصی خود را در سیستم های خانگی خود ذخیر کنند و در صورت ذخیره حتماً آنها را رمز گذاری کنید.

فعالیت سایت های کلیکی جرم است

سرهنگ خسروی از دستگیری کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: با رصد فضای مجازی در جهت کاهش تخلفات و جرائم و افزایش امنیت کاربران، کارشناسان پلیس سایتی را شناسایی کردندکه از جمله سایت‌های کلیکی است. در این سایت افراد به ازای کلیک بر روی سایت‌های مختلف اینترنتی وجوهی را از مدیر سایت دریافت می‌کنند.

سرهنگ خسروی در ادامه افزود: این موضوع در قانون تجارت الکترونیک جرم تلقی می‌شود . ﻤﺄموران در همین رابطه بلافاصله اقدامات خود را آغاز کردند و طی بررسی‌های فنی و تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود:متهم پس از رویت ادله کافی به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه عمل مجرمانه خود را کسب درآمد اعلام کرد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا در این باره ضمن هشدار اعلام کرد:پلیس فتا در خصوص سایت‌های تجاری که با کلیک کردن بر روی تبلیغات، اقدام به کسب و کار اینترنتی می کنند، در مطبوعات و رسانه‌های تصویری این موضوع را هشدار داده است و به طراحان سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند اخطار لازم را داده است. با متخلفان بنا بر قوانین جرایم رایانه‌ای وضع شده، برخورد قاطع و قانونی می شود.

دانشجوی یزدی عامل فروش فیلم های مستجهن

سرهنگ زارع پور رئیس پلیس فتا استان یزد با اعلام خبر گفت: برای کاهش جرایم و تخلفات در این فضا و افزایش امنیت کاربران کارشناسان پلیس فتا در حین رصد فضای مجازی، سایتی را شناسایی کردند که در آن اقدام به فروش فیلم‌های غیر اخلاقی و نرم‌افزارهای فیلتر شکن می شد. در همین خصوص ﻤﺄموران بلافاصله اقدامات خود را آغاز کرده و پس از بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و دستگیر شد. متهم پس از بازجویی به جرم خود اعتراف کرد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا هشدار داد: انتشار، توزیع یا معامله داده‌های محتویات خلاف عفت عمومی (مبتذل و مستهجن) اشاعه فحشا و منکرات و نیز خرید و فروش نرم افزارهای فیلتر شکن در اینترنت جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملین آن برخوردی قانونی قاطع خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها