بازدید 4738
هاشمي رفسنجاني

دادن مقرري، بيكاري را گسترش مي‌دهد

اگر كارگران و معلمان را راضي نگه داريم، بخش بزرگي از جامعه را با نظام همراه كرده‌ايم/ اصلاح روابط با ساير كشورها باعث جلب سرمايه‌هاي سرمايه‌گذاران خارجي و رونق توليد داخل مي‌شود.
کد خبر: ۲۴۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۷ 02 May 2012
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي خانه كارگر و نمايندگان تشكّل‌هاي كارگري با تبريك روز جهاني كارگر به كارگران كشورمان، اعلام 11 ارديبهشت به عنوان «روز جهاني كارگر» را يكي از تصميمات خوب سنديكاهاي جهاني كارگران خواند و افزود: تعيين روز كارگر، اقدام عاقلانه‌اي در جهت احترام به اين قشر عزيز و نشان‌دهنده تأثير بي‌بديل كارگران در جامعه بين‌المللي است.

به گزارش ایلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با گرامي‌داشت روز معلم و سالگرد شهادت استاد مطهري، دو قشر كارگر و معلم را وسيع‌ترين اقشار جامعه خواند و تصريح كرد: اين دو قشر از اقشار زحمتكش، كم‌توقع و حامي نظام بوده و هستند و اگر بتوانيم آنان را راضي نگه داريم، بخش بزرگي از جامعه را با نظام همراه كرده‌ايم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام جلب رضايت معلمان و كارگران را سخت ندانست و گفت: معلم و كارگر علي‌رغم اينكه درتاريخ معاصر كشور تأثير بي‌بديلي بر تحولات كشور داشته‌اند، اما هيچ‌گاه زياده‌خواه نبوده و روحيه استكباري نداشته‌اند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عمق نجابت كارگران را تحمل مشكلات در عين محق بودن خواند و با بيان معضلات اصناف گوناگون كشور، به نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: اگر آنچه ايشان به درستي و كارشناسانه به عنوان حمايت از توليد، كار و سرمايه ايراني اعلام كردند، توسط قواي سه‌گانه به صورت جدّي دنبال شود بخش اعظم مشكلات كشور برطرف خواهد شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مهمترين داروي آلام امروز كشورمان را توليد خواند و با اشاره به دو محور اساسي «كار و سرمايه ايراني» تأكيد كرد: آنچه پس از جنگ اتفاق افتاد، محور قرار گرفتن توليد با آماده‌سازي زيربناها و جلب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي به همراه گسترش روابط با ساير كشورها بود كه از نتايج آن نيز افزايش چشمگير توليد، رونق اقتصاد و رسيدن به خوداتكايي در بسياري از بخش‌هاي كشاورزي و صنعتي بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پياده‌سازي محورهاي سه‌گانه شعار امسال را سخت ندانست و با اشاره به وجود تجربه‌هاي مفيد سه دهه گذشته و داشتن مديران، متخصصان و نيروي انساني مستعد گفت: اصلاح روابط با ساير كشورها باعث جلب سرمايه‌هاي سرمايه‌گذاران خارجي و نيز ايرانيان خارج از كشور خواهد شد و اين خود توليد داخلي را بيش از پيش رونق خواهد بخشيد.

رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام، دستگاه اجرايي را خط مقدم تحقق و عملي ساختن شعار امسال خواند و با تأكيد بر لزوم همكاري همه قوا در شروع هر چه سريع‌تر مقدمات اصلاح اقتصاد و رونق توليد گفت: دادن مقرري به افراد و خانواده‌ها راهگشاي معضلات اقتصاد و توليد كشور نيست و حتي خود بعد از مدتي به معضل بزرگ اقتصاد كه گسترش بيكاري و بي‌عاري خواهد بود، مبدل خواهد شد.

در ابتداي اين ديدار آقايان محجوب و صادقي از مسئولان خانه كارگر، با تشريح وضعيت واحدهاي توليدي و نيروي كار كشور، وضع نامساعد معيشت كارگران و تورم را مهمترين مشكل اين قشر دانستند و با بيان تأثيرات اجراي نادرست هدفمندي يارانه‌ها و اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي، اخراج كارگران و ركود و تعطيلي بسياري از واحدهاي توليدي را از نتايج مستقيم اين عملكرد عنوان كرده و گفتند: اكنون بسياري از واحدهاي توليدي و به‌تبع آن كارگران در اثر افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و قيمت بالاي محصولات توليدي دچار بيكاري و تعويق حقوق خود شده‌اند.

وضع نابسامان و مديريت ناپايدار صندوق تأمين اجتماعي و نيز تغيير يك‌طرفه و بدون مشورت قانون كار دو معضل ديگري بود كه در اين ديدار توسط آقايان محجوب و صادقي به آنها پرداخته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی